[WN] Kledingvoorschrift bij in-hand-trail?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:33

@ doske..in principe voldoet een gewoon halster.
Dat heeft mijn dochter in de L5 ook heel vaak gedaan. Uiteraard een niet verkleurde, eentje die er dus als nieuw uit ziet. :D
Zo heeft ze IHT gestart met:
- een beige kleurig halster, waar Nirvana op het neusgedeelte was gedrukt in zwarte letters.
- een paars halster, die ik extra had opgepimpt met roze metalen "pins" wederom in de vorm van haar naam.
- een werkelijk oogverblindend 8-) roze halster met bijpassende kleur touw, had ze zelf eens gekocht. Het paste wel perfect bij haar knal roze outfit :D . Het geheel was een verrassend mooi plaatje. "Zei ik toch al" was de reactie van mijn toen 7 jarige dochter. (Bij de DAWRA mag je IHT starten vanaf 7 jr)

Al die tijd had ik dus ook een leren showhalster (speciaal gekocht), maar de andere halsters vond ze leuker.
- Uiteindelijk heeft ze ook een keer geshowd met het leren halster met leren leadline. Tja ze houd van veranderen :o

Alle keren met creme kleurige cowboyhoed.

Als het geheel er maar netjes en verzorgt uitziet.

doske

Re: Kledingvoorschrift bij in-hand-trail?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:20

Ok dankjewel allemaal, dan gaan we hard oefenen!!!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 20:23

Paintless schreef:
naar van betreffende jury ga ik niet noemen. t is in ieder geval niet een van deze 2 jury's.

Weet t al ;) En om eerlijk te zijn verbaast t me niets... :o (Dit wil ik overigens best per PB uitleggen ;) )

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 10:35

Buitenzorg schreef:
Paintless schreef:
naar van betreffende jury ga ik niet noemen. t is in ieder geval niet een van deze 2 jury's.

Weet t al ;) En om eerlijk te zijn verbaast t me niets... :o (Dit wil ik overigens best per PB uitleggen ;) )

het verbaasde me ook niets.. je mag wel per pb uitleggen, maar ik vermoed dat we dezelfde mening hebben :=

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:44

Weet nog niet of wij in Vrouwenpolder gaan starten. Is namelijk een behoorlijk eind rijden vanaf hier. Maar heb nog even de tijd om het te bedenken.
Nu zag ik in een ander topic hoe je de leadline dient te houden bij de Showmanship at Halter. Neem aan dat dit bij IHT hetzelfde is.
Wat wil het geval, Sanne is vorige week in Nieuwe Brug gestart en kreeg daar te horen dat de lijn toch weer in een rolletje om haar hand moest. Weet hier iemand hoe het nu moet?
Wij zijn hier een beetje de weg kwijt!!!! Zal ook wel weer aan de jury liggen!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:55

Blijkbaar is een grote lus het veiligst voor alle shows ;) Dus geen rolletje en geen 'geplette' lus... Maar verwarrend is het inderdaad!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:53

in een rolletje om de hand.. wat is dat nou weer voor een onzin. lijkt me ook gevaarlijk, mocht het paard schrikken.

even de jury navragen hoe ze het zien willen omdat door de verschillende manieren van jureren wat onduidelijkheid is ontstaan :P

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:51

Er staat toch ook geen rolletje? ;)

Maar navragen bij jury, of ringsteward kan geen kwaad inderdaad.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:57

Anick schreef:
je moet gekleed gaan als in de showmanship, niet in je rijkleding.

Waar staat dat dan in het regelboek?

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:06

MSQuincyTE schreef:
Anick schreef:
je moet gekleed gaan als in de showmanship, niet in je rijkleding.

Waar staat dat dan in het regelboek?

Ongeschreven regel misschien? ;) Aangezien het een In-Hand onderdeel is, lijkt showmanship/halter kleding toch het meest voor de hand liggend ;)

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:28

Je mag OOK in rijkleding, het gaat erom hoe jij je paard erdoor heen loodst en niet om hoe jij eruit ziet, wel netjes natuurlijk en zoals in het wranboek staat, gepaste westernkleding

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:46

haha normaal gaat showmanship juist WEL om hoe je eruit ziet

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:57

Ik heb het aan jury gevraag voor IHT en dit was het antwoord:

Het klopt dat je "gewoon" passende westernkleding kunt dragen. Dat kan allebei zijn: zowel de nette broek en het colbertje, als je showkleding. Het gaat er immers niet om hoe jij gekleed bent (mits dat aan de eis van passende westernkleding voldoet en het netjes en schoon is), maar hoe je het paard door het parcours leidt.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:15

het wordt steeds gekker

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:20

waarom quarterH?

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:25

idd sah gaat om de ruiter en hoe die het paard presenteerd en iht gaat meer om het paard hoe die de manouvres uitvoerd tuurlijk wordt er dan wel naar de ruiter gekeken maar meer naar het paard.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:26

doske schreef:
Ik heb het aan jury gevraag voor IHT en dit was het antwoord:

Het klopt dat je "gewoon" passende westernkleding kunt dragen. Dat kan allebei zijn: zowel de nette broek en het colbertje, als je showkleding. Het gaat er immers niet om hoe jij gekleed bent (mits dat aan de eis van passende westernkleding voldoet en het netjes en schoon is), maar hoe je het paard door het parcours leidt.

idd voor iht niet voor sah

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:27

Ik dacht toch ook dat het bij Showmanship net wél gaat om hoe je eruit ziet. Vandaar de kleurige pakjes op de grotere wedstrijden e.d. En bij halter is alles iets soberder, donkere kleuren omdat het enkel om het paard gaat. Niet?

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:31

Heb m'n halster gepimpt :o

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:21

Paintless schreef:
sja.. maar niet als de jury zegt dat je een cap op MOET.
Wie is de jury?

Even een nuance, dit was allemaal een beetje in het begin van cap en in hand onderdelen.
Er was dus nog veel onduidelijk over dat L5/L4/L3 ruiter een hoed op mochten of een cap op moesten.
Dit was onduidelijk omschreven in het regelboek.

Daarom heeft de jury waarschijnlijk beslist in het kader van de veiligheid dat het beter was om een cap te laten dragen.
Een jury staat nooit boven het regelboek, dus ook in dit geval niet.
Maar als er een onvolkomenheid/onduidelijkheid mbt de regels, heeft de jury het laatste woord.