[SGW] Oefencross Lunteren - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:39

Wat flauw zeg. Ben het met je eens dit is een openbaar discussieforum.

Er is toch niks gezegt over de organisatie die was namelijk top!
Maar over hindernissen meer niet ;)

@guusjuh ik ben het wel met simmie eens.

Berendje

Re: Oefencross Lunteren - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:43

Inderdaad erg kinderachtig Melanie. Ook van die vrouw bij de prijsuitreiking om erover te beginnen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:46

Alhoewel, ik verbaas me even over het 'met elkaar starten' wat je noemt guusjuh.. Was dat aan de orde?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:46

Ja vind het ook erg sneu. Natuurlijk ben ik weer de gegadigde die erop word aangesproken. Ik had zoiets van zegmaar lekker ja, en gaat ene oor in, andere oor uit.

Dus organisatie, bij deze: Nederland is een vrij land, en IK! vond de route van 80 enkele pittige dingen inzitten en ivm mn pony laatste tijd wat minder (hard) wil ik dat nu niet gaan doen.
Dus ja IK vind dat. :+

Maar ben ook heel benieuwd wie dat gedaan heeft!
Erg laag hoor. :n

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:48

Lunteren is niet het meest eerlijke terrein. Niets ten nadele van de organisatie o.i.d.
Ik vind bv. Renswoude fijner dan Lunteren. Maar dat mag ik toch vinden... Anderen zullen andere mening hebben.

Serieus Melanie. Belachelijk.. Hoop dat diegene zich bij je meld. :n Als de organisatie het wil kunnen ze dit toch allemaal lezen? Hebben het alleen over sommige hindernissen gehad. Ook apart dat ze er over begint bij de prijsuitreiking.
Iig nog gefeliciteerd met je prijs!

Heb foto's al beetje bekeken. Ziet er echt leuk uit, jammer dat ik het niet redde vandaag. Hoop dat ik snel weer lekker kan rijden en kan crossen :)

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:49

Bienotje: ja, ik ben meestal snel te herkennen ;) En klopt, ging net goed bij de waterbak (en heb ook nog es net een nieuw zadel waar ik pas 1 keer eerder mee gereden heb, dus t zat allemaal nogal "vreemd" :D )
Ik zag net bij de uitslagen dat we 7e zijn geworden! En dat voor onze eerste oefencross, ben echt nog ietsje trotser als daarnet op mn dappere pony! *\o/*

Melanie: jammer dat het zo moet, en inderdaad beetje kinderachtig om dingen van hier uit te gaan printen.. Hoop ook dat degene die dat nodig vond ook het lef heeft om zich even bij jou te melden!

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:49

Tja, dat iemand 'klikt' bij de organisatie is jammer. Overigens wel mijn complimenten. Ik heb nog nooit zo perfect op tijd kunnen starten. Heerlijk gereden en ontzettend leuke hindernissen gezien. De grond was natuurlijk ook perfect. Niet droog en niet nat. Consumpties waren ook niet heel duur. En ze hadden ook mooi weer geregeld..(haha)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:51

Zie aan mn gezicht, zelfs boven de hindernis zit ik nog terug te rijden...
Afbeelding

Next stop renswoude en dan hopelijk wat rustiger...
Heb haar hier enkele keren in het bos stilgezet want pff :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 20:55

Hi hi hi! Dat behang aan de benen van Bon!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:56

Haha :')

Het kroos hing in dr beschermers van die ene waterbak die we niet moesten :')

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 20:58

Ojee, die enge diepe waterbak? Die aan de kant van het pad?

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:59

Ik vond de organisatie ook super!

Melanie: herkenbaar :D Moniek kan ook zo druk en enthousiast worden. Vooral bij de tripalons, daar heeft ze natuurlijk veel meer tijd om zichzelf op te fokken en nu moest ze gewoon lekker doorgaan, dus ze was stukken beter te rijden!
Haha ging ze echt die kroosbak in :=

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:00

Jeps... bon sprong zo rechtdoor die waterbak in, was ik al bang voor.. als ze water ziet dan gaat er een knoppie om...

Riep al voordat ik erover heen sprong, ze gaat de waterbak in hoor!
En ja hoor, in 1 galopsprong erin :+ omgedraaid en weer eruit gegaan :+

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:03

Ik hoor net dat ik 14e ben geworden.
Nu ben ik nog trotser op hem (zeker voor de eerste keer )

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:06

Melanie: ik heb m expres schuin gesprongen, zou ook echt iets voor mij zijn.. Alleen dan zou ik waarschijnlijk zelf onder het kroos hebben gezeten :=

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:07

@mel een voordeel ze is echt niet bang voor water ;) want als ze zelfs die waterbak in wil :+ .

ik ben nog 7de geworden :+ . Had ik niet gedacht omdat ik het heksenoog had overgeslagen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:15

Chartje schreef:
@mel een voordeel ze is echt niet bang voor water ;) want als ze zelfs die waterbak in wil :+ .

ik ben nog 7de geworden :+ . Had ik niet gedacht omdat ik het heksenoog had overgeslagen

Netjes toch :D

Haha nee ze vind water geweldig, maar die waterbak is vrij diep en met afsprong.. :+
Had m wel eens eerder gedaan maar toen vond ze dat kroos zo vreemd (pas toen ik weghaalde ging ze).
Maar nu wou ik niet dat ze die nam want vond m toen te diep.
Hoppa, daar ging ze.
Ze bleef mooi ff staan, verkoeeeeling! :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:17

ik heb ook nog foto's btw. van 80 paarden en ponys en de 100

Zal morgen ff doen, ben nu nog zo moe van afgelopen week enzo := dus heb ff echt geen puf, mn ogen vallen gewoon dicht. :o

Guusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:14

Simmie schreef:
Guusjuh schreef:
Overigens begrijp ik niet helemaal waarom er vooraf zoveel opwinding was over het terrein. Ik heb een heerlijk ritme gehad, mede door de begeleiding bij het lopen wist ik welke lijnen ik moest nemen en kon ik alle hindernissen goed aanrijden. Door de vriendelijke opzet, (met elkaar starten, langs mogen rijden, hulp bij water en hindernissen) vind ik het een super wedstrijd voor beginners.

Niet denigrerend bedoeld, maar als je wat meer ervaring hebt een aantal officiele wedstrijden hebt gereden en dus wat meer kijk hebt gekregen op wat wel en niet fair is zul je het ws wel begrijpen.
Je kunt echt wel aannemen dat de personen die hebben gezegd dat SOMMIGE hindernissen in lunteren niet fair zijn, genoeg ervaring hebben om dat te weten/zeggen.

Ik voel me niet beledigd en wil ook zeker niet twijfelen aan de ervaring van andere Bokkers. Je schat het goed in dat ik inderdaad nog weinig ervaring en geen officiële wedstrijden gestart. Het enige punt dat ik wil maken is dat als beginners twijfelen of het voor volgend jaar een leuke beginners oefening is, ik kan aangeven dat ik het dit jaar zeer geschikt vond. Het parcours voor 60cm voelde echt als een hele leuke en eerlijke training!

Bienotje schreef:
Alhoewel, ik verbaas me even over het 'met elkaar starten' wat je noemt guusjuh.. Was dat aan de orde?

Ik meende meerdere "setjes" te hebben zien vertrekken. Ik vond het er wel gemoedelijk uit zien, een wat ervaren paard/pony voorop.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 06:23

mel serieus !!! hoe ziek ben je dan!!!!Wat een triest figuur zeg bah!! en nu zeker mee lezen en dit ook allemaal uitprinten.In en in zielig!

De oefencross van 60 cm vond ik fair en geschikt voor de beginnende cross ruiter met uitzondering van de ene greppel.Die heb ik overgeslagen omdat ik en het paard het nog nooit gedaan hadden. Paard zat toch ook te kijken hoe ie erin moest dus dan maar ff niet :D
Ik kan me heel goed voorstellen dat als er bepaalde hindernissen in hadden gezeten dat het niet fair was geweest, ook voor de iets wat gevorderde ruiters.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 07:48

Ik vond de 60 ook prima, niet te moeilijk voor een beginner zoals mij in ieder geval.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 09:21

Mennn, ik heb spierpijn, niet gezond. :+
Echt die spieren naast je nek haha, au :P

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 09:38

MelanieB schreef:
Mennn, ik heb spierpijn, niet gezond. :+
Echt die spieren naast je nek haha, au :P

Ik ook gigantisch.. maar dat kom omdat ik in de wei gevallen ben. Keihard op mijn achterhoofd,
Was er misselijk van. }:0

Ik ben 22ste met Tootje haha, Wel de volle punten behaald.heb 13 minuten over de cross gedaan
Maar heb voor elk water dan ook alle tijd genomen, laat hem maar wennen :j.

doesc003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 10:20

Ik vond in het 80 parcours best een aantal gekke wendingen zitten, zeker als je de hindernissen waar je ook omheen mocht niet mee wilde springen, daarom heb ik die maar wel gesprongen, leek makkelijker:P. Vond het begeleid parcours verkennen trouwens echt heel fijn. Het was mijn eerste officiele oefencross en hierdoor wist ik beter hoe ik alles aan moest rijden!

Wel had ik een beetje...'moeite' met de afsprong....vonden jullie hem ook een beetje hoog of is dat mijn afsprongangst en moet ik er gewoon maar aan wennen:P?

Verder echt een superleuke dag gehad! Paard sprong super voor haar eerste keer en vond het ook leuk om alle andere combinaties te zien!
Die kleine scheurpony's zijn zoooo leuk ;)!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 10:34

Hmm, bij mij klopt er niks van de uitslag, heb ineens een ander startnummer ofzo. Vind het ook helemaal niet interessant, ben nog steeds heel blij met gisteren!

Ik heb trouwens ook weer enorme spierpijn, heb ik altijd na een cross!