[WN] Western duur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:00

de lessen zijn ook duurder.

Paintless

Re: Western duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:54

vind je? wat is een normale prijs voor een les dan? ik betaal nu 25 euro en dan rijden we met ons 2en... dus feitelijk een priveles van een uur, met 2 man.. euh.. vrouw in dit geval. :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:53

ik betaal hetzelfde voor een half uur. maar ik moet het reizen ook nog meetellen. western instructeurs aan huis zijn zeldzaam, en dan komt de km. prijs erbij. waar op de meeste engelse stallen toch wel iemand is, die les kan geven, of iemand in de buurt zit..

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:59

oke. ja ik betaal hetzelfde ook voor een half uur alleen...

we betalen haar 50 euro per uur, ongeacht hoeveel dr in dat uur mee rijden. dus we delen het geld door het aantal ruiters..

ikzelf vind het wel mee vallen, maar zoals ik zei.. mijn hart ligt daar dus heb ik het er voor over.

zoals er ook mensen zijn die miljoenen aan de Formule 1 uitgeven, terwijl ik dat geld wel beter kan besteden, mijns inziens.. :P

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 06:57

Ik betaal 25 euro voor drie kwartier, maar ze gaat wel door als het niet gaat zoals het hoort te gaan... dus soms een uur voor 25 euro :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 07:07

Ik betaal 20 euro per 3 kwartier, maar vaak loopt het uit. Ligt er net aan hoe goed/slecht het gaat. Priveles, dus dat vind ik nog wel meevallen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:49

spicegirl schreef:
ik betaal hetzelfde voor een half uur. maar ik moet het reizen ook nog meetellen. western instructeurs aan huis zijn zeldzaam, en dan komt de km. prijs erbij. waar op de meeste engelse stallen toch wel iemand is, die les kan geven, of iemand in de buurt zit..

Hier loop ik ook tegenaan..Zit ook echt in een hoek waar niemand komt (en daarbij hoef ik ook niet van iedere Jan Doedeledokie les...Dus ik ben nog kieskeurig ook) 50 euro voor een les kan ik ook niet neertellen, hoe graag ik ook zou willen. :+
Krijg nu les van iemand die 'gewoon' goed les kan geven, dan maar dressuur...Basis is basis lamazegge. :Y)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:00

ja is zo.. alleen merk ik wel dat er dan toch verschillen optreden. maar mag de pret niet drukken.

iemand bij mij op stal krijgt op hoog niveau dressuurles maar die mag straks niet meer western rijden van hem.. wat ik zelf een beetje jammer en discriminerend vind. maar je zit is toch anders in dat zadel..

afin.. het is duurder, ja, maar ik persoonlijk heb het er voor over.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:35

Paintless schreef:
we betalen haar 50 euro per uur, ongeacht hoeveel dr in dat uur mee rijden. dus we delen het geld door het aantal ruiters..

Klopt niet helemaal, volgens mij maximaal 5 ruiters ;) niet dat iedereen denkt dat jullie daar een uurtje hobbelen met een groep van 10 man 8-)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:38

nee hoor de basis is helemaal niet hetzelfde imo dus het maakt zeker uit als je les hebt van een engels ruiter.
uiteraard wel afhankeling van in welke mate je western wilt rijden (recreatie of wedstrijdgericht)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 08:34

smax schreef:
Paintless schreef:

Klopt niet helemaal, volgens mij maximaal 5 ruiters ;) niet dat iedereen denkt dat jullie daar een uurtje hobbelen met een groep van 10 man 8-)

deze rectificatie is helemaal oke..

maar het was ook meer bij wijze van spreken. :P

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:27

quarterH schreef:
nee hoor de basis is helemaal niet hetzelfde imo dus het maakt zeker uit als je les hebt van een engels ruiter.
uiteraard wel afhankeling van in welke mate je western wilt rijden (recreatie of wedstrijdgericht)

mee eens.
Ik ben vorig jaar over gegaan op het westernrijden, dacht dat de basis niet zo heel veel uitmaakte.
Maar nu we les krijgen van iemand met verstand van zaken is het toch wel even hele andere koek!!!
De keuze aan goede instructeurs is erg beperkt. Maar gelukkig zitten wij vlak bij de grens van Duitsland en daar is toch wel wat meer keuze, en zijn er ook meer kleinere wedstrijden. Daar kijken ze helemaal niet vreemd op als je zegt dat je western rijd. Hier ben je nog een beetje een vreemde eend.
Het zadel is inderdaad duur, de pads zijn ook duur. Maar ik heb dan ook geen kast vol met tig verschillende kleurtjes.
Je kan het zo duur maken als je zelf wilt, maar dat is met engels toch ook?

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 12:47

Ik krijg allemaal handige PB-tjes, thanx!

Engels kan je idd ook zo duur maken als je wilt. Er zullen dan ook wel een hoop kleurige western setjes bij komen bij mij :o :D ...

Maar stukje bij beetje komt de info bij elkaar. Jullie zijn echt een goede hulptroep voor info etc. Leuke mensen die western folks +:)+

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:31

Honeys schreef:
Thanks quarterH! Ik denk dat het wel wat leuks is om heen te gaan. Wie van jullie gaat daar ook heen?

Eigenwijs als ik ben, doe ik mee met mijn "niet speciaal daarvoor gefokte ras", .... een geweldige uitdaging vind ik het :D

Daarbij moet ik opmerken dat ik wel de dekhengst destijds speciaal heb uitgezocht voor mijn merrie. Die was lekker kort en krachtig, maar totaal geen sportprestaties. Uiteindelijk beviel de nakomeling prima en heb nadien nog een halfzus erbij gekocht, wat min of meer een kopie van paps is. Zie profiel.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:21

Of western duurder is ligt helemaal aan jezelf. Omdat je nog moet beginnen zou ik zoeken naar een Quarter/Paint van een jaar of 13 die alles al een keer gezien heeft. Die zijn vaak heel betaalbaar en zeker niet duurder dan een dressuurpaard. Je kunt daar alles op leren en mocht je dan heel fanatiek of heel goed geworden zijn, zou je naar iets beters op zoek kunnen gaan. De tack is misschien iets duurder maar hele goede kwaliteit en behoud vaak zijn waarde. Verder ligt het aan jou of je basis kleuren houd of setjes wil! *D
Ik ben benieuwd wat je gaat doen.