wie helpt mij over de drempel heen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dieuwke10

Re: wie helpt mij over de drempel heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 12:00

Ha die Delphi!
Ja, en daarna dwars door de tuin van Wacek, onze bovenbuur. Nog even lekker een paar kilo herfstframbozen weggekaand...lalala..

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:02

Leuk om jou op je paard te zien. Werkt voor mij bijzonder motiverend om ooit ook de stap te nemen weer te gaan rijden. Blijf ervan genieten!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:12

grandioos. ik hou van dit soort verhalen.
t moet altijd kunnen lukken. paarden zijn extra speciaal voor de mensen met weinig bewegingsmogelijkheid. zo worden je spieren gestimuleerd en je geniet van alles om je heen!

Catuja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 13:40

wat goed dat je het het weer gaat proberen

kirsten1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:16

wauw diewke!!
geweldig dat je dit bereikt heb..nog veel plezier met je paard!

HildeJVW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:21

Als ik jouw was zou ik met de kar gaan rijden.. is wel veiliger..
Want dan kan je minder snel vallen.. en is ook erg leuk:)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 14:00

Waarom zou met een kar rijden veiliger zijn?
Volgens mij weet Dieuwke heel goed wat ze doet en of ze verantwoord handelt!

dieuwke10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 17:45

Hee allemaal!

ik ben hier een tijdje niet geweest, gewoon omdat ik het te druk heb met mijn paardjeSSSS Ja.. meervoud, want er is er eentje bij gekomen! een schatje van een merrie, met alweer een vreselijke naam, maar daar kan ze ook niks aan doen.

Nu kan ik samen met mijn dochter (of man.. hij heeft het al 2x geprobeerd). wat een genot!! en wat hebben we het getroffen! twee schatten zijn het. Ze kunnen al heel goed met elkaar opschieten. wij maken een paar keer per week een tocht, elke keer een beetje bekend terrein én wat verder. Super!

wat betreft het mennen: ik heb een mencursus gedaan volgens achenbach en glansrijk gezakt... tijdens de generale repetitie lagen we met paard en al ondersteboven op de kinderkopjes.. echt veilig hoeft mennen nou ook weer niet altijd te zijn...

emilybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:48

haha leuk verhaal mennen gaat dus niet altijd goed zonde nouja volgende keer beter.

Elmo_tornado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:24

dieuwke10 schreef:
Ondanks een aantal beperkingen zou ik ontzettend graag willen rijden op onze merrie. Het is een ontzettend lief en gemakkelijk dier, maar ik ben niet zo handig. Ik ben rolstoeler en zo stijf als een krik. Ik heb tot nu toe alleen gepresteerd om er af te vallen..

Rijlessen in de manege lukken wel, maar zelf in mijn eentje moet ik een drempel over die ik tot nu toe nog niet kon nemen..

Wie zou zin hebben in een gratis vakantieweekje(incl lekkere kost) in onze gezellige boerderij in Polen in ruil voor lessen? Ik hoef alleen maar vertrouwen te krijgen en als ik met haar kan stappen, dan ben ik al helemaal gelukkig!

Kzou je wel heel graag helpen maar veel kunnen wij niet doen . Je helpen met opstijgen en afstijgen , stabielere zit wel . Maar je moet zelf de stap durven zetten opnieuw en opnieuw hé .
Zoë
PS: geloof in jezelf dan kun je het zeker !

eline930

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:52

mennen is misschien nog wel leuker dan rijden voor mensen in een rolstoel

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:23

eline930 schreef:
mennen is misschien nog wel leuker dan rijden voor mensen in een rolstoel

Misschien het topic even goed lezen, de TS Dieuwke10 zit niet in een rolstoel. Ze maakt inmiddels al zelfstandig en succesvol buitenritjes met haar eigen paard.

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:46

Ik zou inderdaad een keer proberen met de kar te rijden! Er zijn allerlei manege's voor mensen met een beperking. Misschien kan je daar een keertje rijden om een beetje het gevoel te krijgen en misschien willen hun je wel helpen met het rijden op je merrie en hebben hun nog wat handige tips! Veel succes :D

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:49

Ik zou je graag helpen,

Maar ik denk dat mijn ouders polen iets te ver weg vinden, heel misschien als ze mee zouden kunnen...

Ik ben 2 jaar vrijwilligster geweest bij een gehandicapten stichting, daar gaf ik les aan geestelijk/lichamelijk gehandicapten kinderen/mensen, heb veel mensen de drempel over kunnen krijgen...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:05

dieuwke10 schreef:
Delphi heeft Cherolda en mij een SUPER fijne leerzame week begeleid. Wauw wat was het fijn. En gezellig!

Ik durf nog niet helemaal alleen op pad(mijn mannetje moet nog even mee) maar dat komt wel! Superr!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7IMY6DX6.jpg

Super inderdaad!

Alleen zou ik op zoek gaan naar of veiligheidsbeugels met korf (ez-rides bv) of tapaderos op je westernbeugels (laten) zetten. Dan kan je niet doorschieten met je voet, maar je hebt ook minder last als je bv door wat hoger struikgewas moet. Het glijd dan meer van je stijgbeugel af ipv te blijven haken, scheelt "getrek" aan je benen en daardoor abrupte bewegingen waarvoor je moet compenseren.

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:10

Jammer dat ik je topic nu pas tegen kom.

Ik had je graag willen helpen en was zo naar Polen gereisd.
Maar ik zie aan de foto dat het allemaal al gelukt is. Leuk!

Je hebt me ooit is geholpen met een poolse brief.
Onder tussen spreek ik zelf ook al een klein beetje pools en ben ik van plan nog vaker naar Polen te gaan om daar een paar collega's/vriendinnen op te zoeken.
(ik ben vorig jaar naar een vriendin daar geweest en dat was geweldig. Aankomende vakantie heb ik ook al weer gepland.)

Ik lees dat je een vakantieaccommodatie hebt.
Waar in de buurt van Polen woon je ongeveer?
Heb je ook een site van de vakantieaccommodatie?
Hoe ben je eigenlijk in polen terecht gekomen?
(of stel ik nu te veel vragen? :o )

dieuwke10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 18:13

Hey,

Tamary, je tip komt als geroepen! dat is precies waar ik naar op zoek was. Ik heb ondewrtussen veiligheidswesternbeugels met tapaderoos gezien van barefoot. Iemand misschien ervaring hiermee? Wel erg duur! Ik ben bang dat mijn voeten in de smalle beugeltjes kunnen blijven hangen en dan bungel ik achter Cherolda aan als ik er af zou vallen.

Oja, Polbo, nou weet ik het weer! Wat goed dat je al wat Pools praat. Mijn man is van origine Pools. We hebben een vakantieboerderij in Janowice Wielkie, in het zuidwesten van Polen. Kijk maar eens op www.purepoland.eu

Delphi.. had dat nou niet gezegd van dat ik niet in de rolstoel zit.. Twee weken geleden zijn beide paarden en ik onderuitgegaan op het ijs. Gevolg: 1 lichtelijk geplet voetje van mij. Officieel moet ik 6 weken met mijn pootje omhoog. Door al dat zitten en even niet rijden ben ik weer terug op schuifel-niveau (rust roest..).

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 08:45

Dieuwke welke schoenmaat heb jij? Bij loesdau hebben ze fijne veiligheidbeugels, met een groot voetbed en een leren korf. Ik heb deze ook, je moet alleen niet te grote voeten hebben, dan ziiten ze niet meer fijn.

He wat balen van die rolstoel zeg, rustig aan en straks weer lekker opbouwen dan maak jij deze zomer vast weer fijne buitenritten!