Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Pashon schreef:ik rij met gewone beugels, heeft met je houding te maken en vrij weinig met je beugels.
, heb er een hoop aan gehad en hoop ook dat ik net als VanHuisUit over een tijdje (ookal is het nog jaren) verbetering ga zien en hopelijk zelfs pijnvrij alles weer kan doen (iig met minder pjin
)
), regelmatig bezoek aan de OrthoManuele Therapeut, en geen hardlopen of gym op school..maar wél paardrijden (heb springbeugels, van die flexi's. Zijn aardig prijzig maar ontlasten mijn knieën heel goed!) Daar bij heb ik een goed zadel, ook bevorderlijk. En ik heb een eigen pony, wat ook helpt. Dit laatste klinkt misschien wat gek, maar is echt zo. Mijn lichaam raakt namelijk in de stress (lees: pijn) van veranderingen, zo ook van andere bewegingen. Wanneer ik zo goed als altijd op mijn eigen pony rijdt (op wiens bewegingen ik en mijn lijf dus volledig zijn afgestemd) heb ik dus veel minder last.
ondertussen was het niet meer enkel mijn ene knie, maar beide + mijn heupen + mijn rug. De nieuwe huisarts heeft me meteen doorgestuurd voor RX foto's... wat bleek: niets op te zien! Dus besloten om me door te sturen naar de fysiotherapeut van het ziekenhuis. Die heeft me amper 5 minuten bekeken, meteen een labeltje gekregen van "retropatelaire chondromalacie/young girls knee/theaterknie/of wat voor synoniem dan ook" met het advies om een goeie sportkinesist te zoeken en aan de de glucosamine te gaan. Bij erge pijn mocht ik voltaren slikken. Ohja... normaalgezien is deze aandoening niet te verhelpen en heb je het gewoon te ondergaan volgens deze dokter. Enige optie is er overheen groeien (klein detail: ik ben 24 en ben al lang gestopt met groeien) of een kind op de wereld zetten

Ashkerlon schreef:*
Krijgen jullie trouwens ook zo veel tegenstrijdigheden te horen?
De ene dokter beweerde dat ik fietsen moest vermijden, de andere laat me net WEL fietsen om mijn spieren te versterken.
De ene keer krijg ik te horen dat paardrijden goed is, de ander keer blijkt net het paardrijden de oorzaak te zijn?
Van de dokter krijg ik te horen dat ik moet vermijden om mijn knie volledig te strekken, terwijl ik van de ziekenhuis-kine net oefeningen krijg waarbij ik hem MOET strekken?
De oefeningen die ik bij de 2 verschillende kine's gevolgd heb lijken elkaar ook tegen te spreken. Bij de ene moet je de houding aanhouden, terwijl de andere het net weer afraad...
De ene keer wil de fysiotherapeut met alle plezier mijn knie inspuiten met het een of ander goedje, de andere keer is ze er volledig tegen?
De ene keer is het wel een brace dragen, dan weer niet, dan weer bij zware activiteiten of enkel wanneer ik last heb.
Ik krijg meer en meer het gevoel dat ze gewoon niet weten wat ze er mee moeten aanvangen? Dus ik probeer er nu maar het beste van te maken. Ik hoop dat ik er uiteindelijk nog van af raak, maar ik heb er een hard hoofd in.
Een operatie werd me trouwens ook al aangeraden. Dan zouden ze een stuk kraakbeen van ergens weg halen en in mijn knie steken waar de slijtage zit, maar volgens mij is dit gewoon symptoombestrijding en geen oplossing. Dat nieuwe stuk kraakbeen gaat gewoon net zo hard weg gesleten worden als het oorsponkelijke deel. En als volgens de dokter het probleem in mijn spieren zit, dan moeten ze die spieren aanpakken. Die knie volgt dan wel!
) en spieren/pezen steviger worden. het is ook de bedoeling dat ik ivm mijn lange banden dus alles ga trainen. Goed voor mn buikje
__Marloes schreef:Herkenbaar, die pijn in je knie!
Ik ga inmiddels naar de fysio, sporten onder begeleiding. simpel gezegt alles sterker maken zodat mijn banden korter worden (ja ik ben te lenig) en spieren/pezen steviger worden. het is ook de bedoeling dat ik ivm mijn lange banden dus alles ga trainen. Goed voor mn buikje

Juist om die pijn te voorkomen.