[WN] Sariyah (pinto arab) onder het zadel (let niet op ruiter ^^)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:23

Wat een leuk paard, ziet er ontspannen uit. Ik vind je zit wel meevallen hoor, je zit alleen een beetje in stoelzit (dat doe ik zelf ook gauw), maar dat komt vast wel goed.
Zware bak is voor een wat lui paard wel een probleem, een erg voorwaarts paard word er juist door afgeremd.

Yvettee_4

Re: Sariyah (pinto arab) onder het zadel (let niet op ruiter ^^)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:44

je beugels moet je niet nog korter maken hoor ;)
ze zitten netjes zo.
verder ziet het er goed uit vind ik,

Natalie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:51

ik zie dat je met 2 handen rijdt, kan je paard nog niet op 1 hand worden gerede?? zelf ben ik ook meer spring en dressuur ruiter,, maar ik rij ook beetje creatief western, ik rij al mijn paarden op een hand,, behalve natuurlijk die wat we beleren ;) :P
maar ik vind het verder tog wel netjes uitzien hoor,, opzich inderdaad die rijlaarzen moet je ff verandere :P maar het hoeft niet persee:P rijbroek met lerenzitvlak is ook wel fijn,, dan schuif je ook niet zo extreem en kun je miss wel beter blijven zitte :D egt een mooi paardje ook,, ik zou zegge dat je daar nog wel ver mee zou kome,, denk dat die dressuurmatig ook erg goed zou kunne gaan :D

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:46

_O- Sorry hoor! maar ik moet gewoon lachen! :oo
Ik open dit topic en lees je verhaal en eigenlijk dacht ik nog, klik maar weer weg, want dit wordt niks nie :n :o

Maar ik scroll toch naar de foto's, scroll nog verder door naar beneden... :list: , op zoek naar jou met je vreselijke zit en je paardje die nog veel moet leren en een leek blijkt te zijn... :=
Maar blijkbaar heb je foto's van een vriendin geplaatst :? Die een heel leuk dier heeft die lekker aan het werk gezet wordt +:)+ ?
En ben je je eigen foto's vergeten te plaatsen :?
Dus ik scroll nóg verder naar beneden, en ja hoor! De één na laatste foto! Dát moeten ze zijn! :)* want dat paard loopt helemaal uit elkaar! En die ruiter die zit op haar gat! :roll:
Ik lees de bijbehorende tekst... Oh... :o ze zijn aan het uitstappen... 8)7 ;)

Kortom ik heb tijden niet zo'n lekker lopend paardje gezien op WN! Ga zo lekker door :j

Mijn tips: 8-)
*trek je niks van mensen aan die zeggen dat een rijbroek of rijlaarsen niet kunnen :roll: wees jezelf!
*vergeet je dressuur niet *D ! Ik zie dat je een handige ruiter bent en je je paardje tenminste nagevelijk aan het rijden bent, in plaats van aan een lange teugel door de bak heen sjokken. +:)+ Met je dressuur, ook lekker vlot draven en lichtrijden, houd je je paard sterk, waardoor haar jog juist verbeteren zal, want verzameld op eigen benen zonder teugelcontact joggen (niet sloffen :o ) kost een paard behoorlijk wat kracht, dat bouw je op met je tempowisselingen en ook voorwaarts rijden.
*plaats vaker foto's! :D

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:07

En daar is de prachtige dochter van mijn prachtige paard!! Wat een leuke foto's heb je geplaatst, jullie zien er in elk geval uit alsof jullie er plezier aan hebben en dat is iets wat erg belangrijk is. Wel je eigen outfit nog even aanpassen aan het western rijden hé, maar dat was al gezegd. Lekker blijven lessen en dan komt het vanzelf wel goed allemaal.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:01

Natalie1992 schreef:
ik zie dat je met 2 handen rijdt, kan je paard nog niet op 1 hand worden gerede?? zelf ben ik ook meer spring en dressuur ruiter,, maar ik rij ook beetje creatief western, ik rij al mijn paarden op een hand,, behalve natuurlijk die wat we beleren ;) :P
maar ik vind het verder tog wel netjes uitzien hoor,, opzich inderdaad die rijlaarzen moet je ff verandere :P maar het hoeft niet persee:P rijbroek met lerenzitvlak is ook wel fijn,, dan schuif je ook niet zo extreem en kun je miss wel beter blijven zitte :D egt een mooi paardje ook,, ik zou zegge dat je daar nog wel ver mee zou kome,, denk dat die dressuurmatig ook erg goed zou kunne gaan :D

:Y)

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 22:02

Ik denk dat ik vaker zulke posts ga plaatsen waarbij ik mezelf helemaal afbreek *lol* :o Even ter info, toen ik deze post plaatste, was ik echt wel van mijn eigen 'rij-on-kunsten' overtuigd hoor... Denk dat er namelijk nog veel werk is aan me, vooral op gebied van zelfvertrouwen blijkbaar ;) haha. Nou goed, weten we dat ook weer, kunnen we daar ook aan gaan werken :D

Iedereen bedankt voor de antwoorden! Ik ga de opmerkingen van mijn beugels toch zeker doorgeven aan mijn lesgeefster haha, ik ben benieuwd naar haar reactie!

@ IJp, mijn paard zit best lekker hoor in draf, tenminste, als ze rustig loopt haha. En daar zit het probleem meestal, ze gaat graag vooruit ;)
Bedankt voor de tips, foto 9 was me al opgevallen idd, lesgeefster heeft er laatst wel op gelet en aantal tips meegegeven om niet naar binnen te vallen enzo :)

@ catalyst1, langere singel staat zeker op de verlanglijst! Die opmerking heeft mijn lesgeefster ook al eens gemaakt. Maar waarom een kinriempje? Dat is het eerste dat ik er van hoor...

@ Nargorny, ahum, mijn excuses, heb ik al gezegd dat ik enorm aan mezelf twijfel :o haha.
Ik moet eerlijk toegeven, zelf vind ik de bak best zwaar hoor. Aan de andere kant denk ik dat die paar keer dat ik hem maar gebruik, niet veel kwaad kunnen, zeker omdat ik dan nog buiten vlot uitstap enzo. Je geeft zelf aan dat het goed is voor de spieren ;) Als er een duidelijk evenwicht is, en ik hier bewust mee omga, dan denk ik dat het niet zo'n ramp is.
Erm, ben even in de war, heb ik gezegd dat als je doorzit dat je je paard daarmee meer ontspannen maakt? Ik bedoelde dat niet echt, dus sorry als het verkeerd over kwam. Wat ik bedoel is dat als ik doorzit men paard lekker rustig moet lopen en als ik lichtrijd ze vlotter moet doorrijden. Maar in beide gevallen hoop ik dat ze wel lekker ontspannen is hoor!

@ Dana, piste wordt niet gesleept, is beetje onmogelijk whahaha. Maar de hoefslag wordt nu en dan wel 'dichtgegooid' zeg maar. Maar na 1 ritje krijg je weer hetzelfde resultaat, dus heeft vrij weinig nut eigenlijk...

@ anyw1, mijn cap is denk ik minstens 10 jaar oud :o whaha. Is zelfs nog 1 zonder veiligheidssluiting, dat is een extra riempje dat ik er aan heb hangen. Dus ja, ik denk wel dat die cap van mij ondertss verboden is :o Maar toch liever dit (en het risico op een gebroken neus) dan een schedelbreuk... Ik rijd altijd met cap, durf praktisch niet zonder, zit er zo ingebakken. Ben wel op zoek naar andere leuke cap die beetje past bij het western. Heb er eentje op het oog, maar is momenteel nog beetje boven mijn budget, dat wordt dus nog even sparen :)

@ Ellen_Toko8, ik ben zelf ook helemaal weg van het zadel :D Vind 'em zelf prachtig, hij zit ook superlekker en mijn paard is een stuk ontspannender met dit zadel. Toch ga ik op zoek naar een goed passend boomzadel, ik mis net dat beetje extra steun. Heel jammer vind ik het, maar ja, soms moet je keuzes maken hè.

@ Tinka, nou zware bak of niet, als mijn paard in een frisse bui is dan kan ze er gerust een sprintje in trekken ;) Het is gewoon een erg voorwaarts paard, dat graag wil werken. Maar het helpt wel om haar beetje af te remmen, ik moet wel zeggen een 'beetje' want het grootste deel moet toch echt van mezelf komen, dus lekker ontspannen zitten en 'traag' denken :)

@ Natalie1992, nou, ik denk dat het belangrijk is dat eerst alle 'knopjes' erop zitten, voor ik met 1 hand aan de slag kan. Tijdens het in- en uitstappen rijd ik wel met losse teugel en 1 hand, sturen gaat dan ook vanzelf. Maar voor ik echt met 1 hand kan rijden, moet er eerst het 1 en ander echt nog wel verfijnd worden.
Wij hebben in het begin vooral dressuurmatig gereden, maar dat blijkt ons ding niet echt. Mijn paard vindt het nu echt een stuk fijner om te werken heb ik de indruk! Dus houden we het hier voorlopig maar bij :)

@ Jeddah, ik heb eens goed kunnen lachen met je reactie :D Ik vond het vooral een erg fijne reactie, dat doet een mens goed :)
Voorlopig blijf ik lekker met rijbroek én rubberen rijlaarzen rijden ;) haha. Ooit maak ik dat plaatje wel es compleet ^^
Bedankt voor de tips alvast! En ik zal proberen wat vaker foto's te plaatsen :)

@ Bergje, hoe is het met de prachtige moeder van mijn fantastische bontje *D Dat heeft mams echt wel super gedaan hoor, want ik ben echt heel gelukkig met die knol van me :D
Ik heb alvast plezier in het rijden en Saartje die vindt het ook allemaal best. Tot hier toe nog nooit last gehad van bokken of steigeren of wat dan ook. Het enige dat ze durft doen, is eens 'dwars' doen, dat geeft ze echt een signaal dat ze er geen zin (meer) in heeft. Maar dat is er even doorheen drijven en dan heb ik daar ook geen last meer van. Superknollie hoor :D ;)

Nargorny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 09:07

Haha Carmen, je opmerking over die gebroken neus. Waar komt dat vandaan????
Ik had een cap met goede sluiting en heb mijn neus gebroken hoor.

Ik heb mijn pony 10 jaar in een zware bak getraind. Mijn ruin daar ook opgeleerd. Ze leren echt wel hoe ze moeten lopen hoor.
Gewoon verstandig aanpakken en je paard de kans geven om te wennen en spieren op te bouwen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:41

Niet zo negatief over jezelf, het ziet er best prima uit! Mooie bonte heb je hoor!

Trouwens niks mis met lichtrijden bij western, doen wij ook tijdens het lichtrijden of als we even lekker op tempo willen draven.

En je outfit, het gaat om het rijden toch ... en niet om hoe je er uit ziet! ;)

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:02

Citaat:
@ Bergje, hoe is het met de prachtige moeder van mijn fantastische bontje Dat heeft mams echt wel super gedaan hoor, want ik ben echt heel gelukkig met die knol van me
Ik heb alvast plezier in het rijden en Saartje die vindt het ook allemaal best. Tot hier toe nog nooit last gehad van bokken of steigeren of wat dan ook. Het enige dat ze durft doen, is eens 'dwars' doen, dat geeft ze echt een signaal dat ze er geen zin (meer) in heeft. Maar dat is er even doorheen drijven en dan heb ik daar ook geen last meer van. Superknollie hoor

Met moeders gaat het uitstekend! Ik zal binnenkort eens een paar fotootjes voor je maken. Bokken of steigeren kent zij ook niet, behalve als ze heeeeel veel energie heeft, maar dan merk je dat voor het rijden al en ben je gewaarschuwd. Enige wat ze doet is ook het "dwarse" gedrag als ze er geen zin meer in heeft.

enise96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:52

Volgens mij heb jij een pracht paard,
ze luistert heel goed naar je. (Te zien aan haar oren)

Misschien moet je even kijken naar je hulpen,
vooral je benen zitten erg in de weg met kortere
stijgbeugels.

Bij Western zou ik eerst even een ontspannen zit aannemen,
Dat gedaan?
Dan pas de volgende stappen,
Als je niet ontspannen zit, voelt/heeft je paard daar ook last van
Dus, eventuele paarden maken daar misbruik van. :(:)
Voor de rest.!....
Volgens mij zijn jullie een hartstikke leuk koppel..:D

Groetjes 8-)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:48

Ik dacht hetzelfde als Jeddah maar ik zie ook gewoon hele leuke foto's van een ruiter en paard die met plezier aan het rijden zijn.

Ik wil je toch proberen over te halen met een ander schoeisel te gaan rijden, niet omdat het niet staat maar omdat ik uit ervaring weet dat rijlaarzen gewoon niet lekker voegen op een westernzadel.
Rijbroek prima toch, reed ik in het begin ook gewoon mee maar later zat een spijkerbroek toch lekkerder.

Natalie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:01

in elk geval heb je een mooi paardje onder je kont :D en jah dat snap ik,, is ook niet het makkelijkst voor elk paard,, vind wel dat ze het goed oppakt dan,, als je eerst dressuurmatig met haar/hem hebt gerede :)

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 10:55

Bedankt nog voor die laatste reacties! Nog even vermelden dat je mijn 1ste post niet al te serieus moet nemen. Heb het nog even herlezen en een deel was ook gewoon grappig bedoelt hoor :o Sorry als dat een verkeerde indruk gaf! Haha ;)

@ Nargorny, zeg je nu dat je je neus gebroken hebt met zo een cap? Of begrijp ik het helemaal verkeerd :o
Goh, die opmerking heb ik gegeven omdat ik dat al paar keer gehoord heb, vandaar, zelf nog niet meegemaakt ofzo, hoop ik ook niet mee te maken! Maar liever een gebroken neus, dan een gebroken schedel dus.

@ simodi, thanks :) Haha, ik vind outfit dus (duidelijk) niet zo belangrijk, als ik maar lekker comfortabel kan rijden en er plezier in heb idd!

@ Bergje, super dat mams het zo goed doet! Mams heeft duidelijk haar fijne karakter doorgegeven. Ik hoop dat Saartje dit ook doorgeeft :D

@ enise96, bedankt :D
Saartje is idd een fantastisch lief en werkwillig paard. Mijn lesgeefster zegt wel vaker dat ik me gelukkig met haar mag prijzen (doe ik ook hoor!).
Bedankt voor de tips :) We zijn echt nog maar in een beginstadium western rijden hoor. Eerst de basis, dan de rest!

@ Cowgirl, bedankt voor de tip, ik ben aan het uitkijken voor ander schoeisel hoor, maar voorlopig moet ik het hier mee doen :o

@ Natalie1992, nou dressurmatig gereden zou ik het niet echt noemen haha. Opzadelen en wegwezen was eerder op ons van toepassing :o Maar door aantal kleine 'probleempjes' op de baan (niks ernstig ofzo, maar gaf gewoon geen lekker gevoel), vond ik dat we toch echt wel moesten gaan lessen om de boel veilig en plezierig te houden! Denk dat ze het zo makkelijk opneemt omdat ze gewoon vrij snel begrijpt wat de bedoeling is en het ook wel graag doet, hoop ik dan toch!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:06

Bij Decathlon vind je leuke caps voor een gewone prijs, het is maar een tip ;) .

Nargorny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:50

Inderdaad, mijn cap schoof vooruit en ik kwam recht op mijn hoofd terecht en toen ving mijn neus de rand van mijn cap op en zei die krak.

Goede tip van Dana, heb mijn cap daar ook gekocht!

_pacific_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:51

Ziet er goed uit.
Leuk hoofdje heeft je paardje !!

Natalie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:21

haha,, denk het wel ;) achjh ik ken je probleem hoor,, bij mijn knol hielp een oorpetje goed xD ze is gelijk rustiger :P maarjh nu zijn die knolle van mij erg vreemd haha,,
maar ik vind wel egt dat je een ontzettend leuk paardje hebt,, en ik weet zeker dat jullie nog erg veel plezier zullen hebbe :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:09

Hihi ik had precies hetzelfde. Ik lees de intro en denk; ow god...

Maar ik zie vervolgens foto's van een hartstikke leuke combinatie die lekker aan het werk zijn! :D Veel plezier samen!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:18

haha jeddah weet het weer leuk te verwoorden. slaat de spijker op zijn kop.

alleen zat ik te zoeken naar wanneer het kinriempje geplaatst ging worden. ik heb het 1 keer gezien.

ik zou er dus nog een kinriempje bij doen. daarmee voorkom je dat je het bit van links naar rechts (of andersom) door de mond trekt.
nog nooit van gehoord? foei. vraag je lesgeefster maar. :D

leuk paard. leuk gereden. je mag zelf wel lachen :P

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:22

Jullie komen er vast wel! En ik ben verliefd op je paardje :D.

Deb0raa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:47

Wat een super lekker beest..!! <3

stefke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:09

wat een leuk paardje , ik heb zelf ook een pinto arabiertje een ruintje van net 3 jaartjes, we zijn hem nu de basis aan het lere ik rijd ook western met hem , we zien wel waar we uitkome :D

amber_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:28

Wat een lekkerding <3
En nog een lekkere wolliebol zo te zien:P

Succes met haar!