[WN] Filmpje harry, na een jaartje trainen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TiaraBungy

Re: Filmpje harry, na een jaartje trainen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:02

Zit je in het jeugdteam met dit paard?

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:06

TiaraBungy schreef:
Zit je in het jeugdteam met dit paard?

dit vroeg ik me ook al af..

Ben het eens met de andere reacties, zit zowat mee te drijven hier op de bank.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:34

we weten natuurlijk niet hoe het paard een jaar geleden liep maar je bent er duidelijk nog niet
de jog vind ik redelijk netjes al moet je te lang en te fors oppakken voordat hij reageert
daar moet duidelijk nog aan gewerkt worden
galop zie ik niet, paard lijkt van boven misschien iets van galop te doen maar kwa beenzetting meestal niet

ik mis vooral de beenhulpen in dit verhaal
daar moet hij op naar beneden komen en daar mee verzorg je de inpuls
maar als je gaat stage lopen bij Jan Pieter K , zul je het daar wel leren

en misschien hou je hem dan wel :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:10

2e filmpje is al vele malen beter. Zit je in het paint jeugdteam?

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:28

Blij met je tweede filmpje. Het 1e filmpje zou ik gelijk van you tube afhalen!! Zeker een goed plan om je paard mee te nemen naar Reigershof. JP kan je zeker verder helpen. Je paard heeft nu nog niet de kracht om een langzame correcte lope te laten zien, ga dus nog niet voor het langzame maar maak hem sterk op het achterbeen en rijd hem meer voorwaarts, dat langzame komt later wel. Laat tempo niet voor techniek gaan.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:55

Ik heb het eerste filmpje nog niet bekeken, maar dit ziet er niet zo slecht uit als dat ik verwacht had met de reacties van de bokkers. Goed dat je iets doet met de tips. Verder ga ik mee met crow, je paard kan gewoon nog niet zo traag de lope uit te voeren.

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 18:26

XoNo schreef:
2e filmpje is al vele malen beter. Zit je in het paint jeugdteam?

Ja dat klopt, ik ga dit jaar ook mee naar amerika *D Heb er super zin in, en hoop daar ook veel ervaring mee op te doen

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 18:29

crow schreef:
Blij met je tweede filmpje. Het 1e filmpje zou ik gelijk van you tube afhalen!! Zeker een goed plan om je paard mee te nemen naar Reigershof. JP kan je zeker verder helpen. Je paard heeft nu nog niet de kracht om een langzame correcte lope te laten zien, ga dus nog niet voor het langzame maar maak hem sterk op het achterbeen en rijd hem meer voorwaarts, dat langzame komt later wel. Laat tempo niet voor techniek gaan.

Oke, dankje voor de tip! Daar heb ik wat aan. En ik ga er zeker aan werken ;)

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:29

Wat een verschil. Ik vind het een veel fijner beeld geven! Top dat je dit al zo snel voor elkaar krijgt.
Ik hoop dat je hem nog fijner in de galop krijgt, dat hij meer 'springt' en net wat meer de achterhand eronder zet.

Succes! :)

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:33

Nou van filmpje 2 wordt ik ook veel blijer zeg :D Ik zou als ik jou was maar eens goed nadenken voor je Harry verkoopt!! :(:)

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 18:34

lovemyladie schreef:
Wat een verschil. Ik vind het een veel fijner beeld geven! Top dat je dit al zo snel voor elkaar krijgt.
Ik hoop dat je hem nog fijner in de galop krijgt, dat hij meer 'springt' en net wat meer de achterhand eronder zet.

Succes! :)

Heel erg bedankt! En zal me best doen om er aan te gaan werken.. morgen les van een nieuw iemand! Dus ben benieuwd *D

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 18:35

calemity_jane schreef:
Nou van filmpje 2 wordt ik ook veel blijer zeg :D Ik zou als ik jou was maar eens goed nadenken voor je Harry verkoopt!! :(:)

Ik heb er idd al lang overnagedacht.. Maar wil toch denk ik de stap wagen om naar de reining over te stappen.. en heb er ook nog over na gedacht om van harry een alrounder te maken :P Enn... misschien dat ik dat nog ga doen ook.. Eerst eventjes nog wat meer trainen en die spiertjes erop krijgen..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:37

Tweede filmpje is stukken beter! eerste heb ik direct uitgezet na 1 minuut.

en laat je dier eens galloperen! dit is gesjok, het moet met meer achterhand eronder.
Desnoods eens ene normaal galopje.
Ik snap dat het in de western rustig moet, maar om spieren te kweken zal je techniek moeten rijden, en daarna kan je tempoverlagend gaan rijden!

je hebt les van een andere trainer morgen? ben benieuwd.
Leuk om te lezen dat je iets met onze tips doet ! :)

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:45

Ik ben echt een voorstander van allround rijden!. Het is zo leuk om ook andere disciplines erbij te doen!
Verder inderdaad top dat je je zo open opstelt!! Ga je nog wel zien op Reigershof, wanneer begint je stage?

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 18:47

crow schreef:
Ik ben echt een voorstander van allround rijden!. Het is zo leuk om ook andere disciplines erbij te doen!
Verder inderdaad top dat je je zo open opstelt!! Ga je nog wel zien op Reigershof, wanneer begint je stage?

Ja ik ook wel, en hoop dat harry t allemaal aankan :+ Maar ik begin 10 mei, t/m 14 juni! Samen met een vriendinnetje. Maar heb er super zin in, en misschien tot dan

suusharland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:10

Ik geef niet snel een reactie op bokt, maar nu ontkom ik er helaas toch niet aan.

Beetje jammer dat er zo makkelijk conclussies getrokken worden zonder dat iemand iets afweet van de achtergrond; hoe liep het paard in 1e instantie, wat wordt er onder ''training" bij Ed verstaan, etc.

Ook een beetje jammer dat Bellethjee zo makkelijk op Ed afgeeft via dit forum.
Commentaar had hij wellicht liever persoonlijk van je vernomen Bellethjee??!!

Training van Harry is vooral door haar zelf gedaan, thuis. Daar reed ze Harry op shank en/of slof. Waardoor hij heel erg op de voorhand liep. Daarnaast is hij heel gevoelig / bang voor het been, bij de minste druk gooit hij zn hoofd omhoog en gaat hij er vandoor. Ze is alleen maar bezig geweest met haar paard langzaam te rijden. En niet zoals Ed het z'n klanten leert: afwisseling in tempo. Zoals al gezegd wordt hier in dit topic, de basis verander je niet zomaar!

Ed heeft haar de laatste maanden een aantal keren in de groepsles gehad. Dit is een les waar alle aandacht verdeeld wordt over de lesklanten op dat moment, dus geen personal coaching verhaal ofzo.
Dus van intensieve 1 op 1 training is geen sprake geweest.
Harry ging al beter lopen, lichter op de hand en meer eronder.

Oh ja, het filmpje is opgenomen op een moment dat er net 5 minuten was losgereden, dit was dus GEEN training!

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 20:19

Hee Suus, bedankt voor de reactie!! :o Jullie weten dat ik van meerdere mensen les heb, omdat ik zoveel mogelijk van iedereen wil leren. Toevallig komt roy morgen langs, en dan wil ik kijken wat hij er van vind.. Daarnaast volg ik ook clinics van jp, karin en sarah waardoor ik veel afwisseling heb. Maar ik heb toch niets slechts over ed gezegd :(:) Alleen over dat ''hengelen'' maar daar had hij nooit wat over gezegd..... waardoor ik dus op het filmpje heb gezien dat het er niet uitziet ;( Voor de rest niets gezegd over ed! Hij heeft me de hele goede weg opgeholpen, en we zijn met z'n drieen heel ver gekomen. Ik ben blij met hem dat hij me heeft geholpen, trots op mezelf en op harry. Ik denk dat ik door diego ( oude paard ) gewoon wat manieren heb geleerd ( slechte ) Wat ik mezelf moet afleren.. Maar nogmaals dank aan ed, en natuurlijk aan jou ork, wat jullie allemaal voor me hebben gedaan. Maar ik ga vanaf nu gewoon bij meerdere mensen trainen.. En ook op locatie, zodat hij kan wennen op ander terrein. En trouwens ik heb binnekort ook een clinic bij jullie zag ik :D van het jeugdteam. En zekerste weten ga ik ed vragen voor lessen nogsteeds, maar ook andere mensen.. dat is toch niet erg ;( ?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:22

Waar geeft bellethjee af op Ed dan?

Op het moment dat een klant van mij een filmpje plaatst die door mij gemaakt is van een paard dat niet lekker loopt, dan zou ik het ook niet meer dan logisch vinden dat mensen mij dat gedeeltelijk aan zouden rekenen. Je klanten zijn toch ook je visitekaartje. :) Positief en negatief :j

En van meerdere mensen les krijgen is juist heel goed bellethjee, ik stimuleer mijn klanten altijd om ook eens bij andere trainers te kijken. Mijn manier van trainen is niet persé zaligmakend en bij anderen leer je ook heel veel, al is het alleen maar hoe jij het niet wilt aanpakken :)

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 20:25

Dankje XoNo, en ik vind ed een topper en dat weet hij zelf ook!!! ;)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:29

Kijk, dan is er geen man overboord :D Als je dat niet vond, had je ook niet bij hem getraind toch? ;)

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 20:33

Inderdaad! En ik train al jaren bij hem, hij weet precies waar ik allemaal toe in staat ben en wat ik kan. Ik rij zijn paarden ook wel eens, puur voor mijn oefening ook en omdat ik het natuurlijk leuk vind! Dus waarom zou ik ed de grond in boren? ;) Ben al hartstikke ver gekomen! En XoNo, ik zie dat jij ook les geeft?!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:37

Klopt :j In de onderdelen waarin je NU traint, daarom is het zo jammer dat je de reiningkant opgaat :') ;)

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 20:38

Haha, nou ik heb het er wel eens over gehad met Ed, om hem allround te gaan starten.. Maar dat moet ik dan nog maar eens even kijken..

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 20:39

En ohja! Als je nog mensen kent, die op zoek zijn naar een knappe paint! Denk dan even aan mij :o

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:54

belletjhee schreef:
Bedankt voor deze reacties! ik hoop dat ik er aan kan werken.. En ik vind het goed om mezelf daarom ook op een filmpje terug te zien, zodat ik ook kan zien wat ik goed en wat ik fout doe. Dat ''Hengelen'' wat jullie bedoelen.. Dat heb ik allemaal geleerd van mijn trainer.. maar ik zal het mezelf weer proberen af te leren.. hoop ik. En het klopt dat het paard ook te koop staat.. Ivm de overstap op de reining..

Ik denk dat op deze uitspraak zojuist gewezen wordt. Hierin lijk je te zeggen dat Ed je alle slechte dingen in het filmpje geleerd heeft. Dat is natuurlijk niet waar. Je tweede filmpje lijkt alweer een stuk meer op hoe ik je meestal zie rijden. Allround is leuk, maar reining is more fun :P :Y)

@Spatter, een jaar geleden kon het paardje nog niks. Harry was net zadelmak toen Belletjhee hem ging rijden.