[WN] Jiskefet (haflingerxfjord) @ western-outfit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 09:32

Kirr__ schreef:
[, maar wel iemand die niet eens western rijdt en mij even de les ging lezen.

Ach hoeveel mensen zijn er die wél western rijden en óók geen verstand hebben van zadels ;)
Snap heel goed dat de TS zich aangevallen voelt door de manier van spreken in jouw posts. Niet iedereen heeft in den beginne een berg geld voor een aangemeten westernzadel. Dat dit zadel niet past ben ik met je eens. Maar wat genuanceerder je statement onderbouwen zou wel fijner overkomen.

TS: gewoon goed internet afstruinen en zadels passen van mede-cowboy's in je omgeving om te kijken welke boommaat zou passen. Aan ene westernzadel valt niet veel te verstellen dus hij moet in 1x goed passen. Je hebt een erg breed paard dus wellicht is een boomloos zadel met goede kwalitative pad eronder een optie tot je genoeg geld gespaard hebt voor een boomzadel. Zal ik nu vast Kirr wel weer over me heen krijgen :D
Succes met je zoektocht, en nogmaals: gaaf peerd :D!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 09:33

Kirr__ schreef:
Vippie schreef:
Wauw gaaf peerd, is het niet gewoon een rodblakke fjord? Zie er weinig haflinger in nl :D

Ik zie er net meer haflinger in dan fjord :D De manen alleen al :+

Nooit een rodblakke fjord gezien dus ;) Die heeft nl ook witte manen en vaak een bles/snel/kol.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 09:37

Jullie zijn een hardstikke leuk setje samen! 8-)
En de western outfit staat echt stoer.
Hij loopt er al leuk mee en zo te zien is dat western-idee van jou een goede zet.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 09:44

Vippie schreef:
Kirr__ schreef:
[, maar wel iemand die niet eens western rijdt en mij even de les ging lezen.

Ach hoeveel mensen zijn er die wél western rijden en óók geen verstand hebben van zadels ;)
Snap heel goed dat de TS zich aangevallen voelt door de manier van spreken in jouw posts. Niet iedereen heeft in den beginne een berg geld voor een aangemeten westernzadel. Dat dit zadel niet past ben ik met je eens. Maar wat genuanceerder je statement onderbouwen zou wel fijner overkomen.

Er zullen idd veel mensen zijn die wel western rijden en er ook niets van kennen, maar ik vond het wel heel raar dit iemand die zelf een dressuurzadel van de zadelmarkt heeft en niets van western kent, hier even kwam vertellen dat ik zoiets niet zou kunnen zien op foto. Moedig dat vond ik het wel, maar goed, daar gaat het topic niet over.

Ten eerste ben ik zelf voorstander van 'to the point',niet rond de pot draaien, in mijn topics, lees ik liever een post zoals er hier geplaatst is, dan iemand die heel zacht alles aanbrengt en daarbij niet eens de hele waarheid zegt (ik bedoel dan als ik een topic plaats waarin je duidelijk kan zien op de foto's dat er iets gebeurt dat op lange termijn schade kan aanbrengen aan mijn paard)
Ten tweede, heb ik niemand persoonlijk aangevallen, ik heb gezegd dat ik dit een verschrikkelijk zadel vond en wat er gebeurt met de rug van het paard.
Ik heb ook al gezegd in dit topic waarom mijn post zo was, namelijk omdat Zack al op een vriendelijk manier had aangebracht dat dit zadel niet kon, maar de Ts duidelijk aangaf dat ze er rustig verder ging mee rijden. Dus vond ik toch, dat ik iets directer mocht zijn in mijn post.

De meeste hebben inderdaad niet dat geld, ik heb nu dat geld zelf ook niet. Maar ik heb er voor gekozen om lang te sparen (en te werken) en wel een duur zadel te kopen voor mijn paard, dit is natuurlijk mijn eigen keuze, maar er zijn tal van alternatieven, die je toch een goed zadel bieden en helemaal niet zo duur zijn. Paarden kosten geld en als je wilt paardrijden moet je zorgen voor materiaal dat goed is voor je paard. Je kan op tal van dingen besparen voor paarden, behalve je zadel.

Nu ik dit allemaal getypt heb, weet ik eigenlijk al niet meer waarom. De Ts heeft ondertussen aangegeven dat ze nu begrijpt dat het zadel slecht is en dat ze er niet meer gaat mee rijden, ze heeft ook gezegd dat ze snapt dat het helemaal geen persoonlijke aanval was. Dus ik zie geen probleem meer, maakt toch niet uit wat de rest denkt, als de Ts me maar snapt ;)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 09:48

XxLiEsJuHhxX schreef:
tjeeeeee op en top de bokt K*te weer.. :? jullie kunnen ook iets over brengen op een aardige en vriedelijke manier.. met zo'n reactes als jullie nu geven....... :? slaat gewoon nergens op.. :? kan zijn dat dat niet jullie bedoeling is maar jeetje zeg.. als je je moet af reageren doe dat op iemand bij je thuis ofzo inplaats van hier op bokt iemand die het GOED bedoeld af te gaan zeiken..!!!! niet iedereen is de grote meester in het rijden en in het zien of iets goed ligt en als dan een instucteur zegt dat het goed is/ligt... dan geloof je dat.. dat is een heel normaal verschijnsel hoor..!! jeetje zeg.. :? niet iedereen is als een prof. geboren en dat zijn jullie ook nog lang niet.. dus als jullie commentaar hebben op de ts hou het dan vriendelijk inplaats van haar zo gigantish af te gaan katten.. !!!!

@ TS.. een super leuke kruising heb je zeg.. !!! en western staat jullie samen echt super..!!! veel plezier nog met het western rijden.. :D

Ook typisch bokt, van eerst te posten voor te lezen.
De Ts geeft aan dat ze het niet meer als een persoonlijke aanval ziet en nu ook snapt waarom ik dit gepost heb.
Ik heb hier niemand afgezeken, ik heb enkel mijn mening gezegd over de kwaliteit van het zadel, meer niet, dus ik vraag me ook af, waarom jou reactie zo nodig is. Niemand heeft hier gezegd dat wij prof zijn, snap niet waarom je dat er nu tussen sleurt, de ts is geen enkele keer persoonlijk aangevallen. Mijn commentaar was niet poeslief, maar zeker wel vriendelijk en als goed advies bedoelt. Sorry dat ik niet rond de pot draai, maar gewoon zeg wat ik te zeggen heb.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 09:49

Vippie schreef:
Nooit een rodblakke fjord gezien dus ;) Die heeft nl ook witte manen en vaak een bles/snel/kol.

Inderdaad nog nooit gezien, zelfs niet van gehoord, heb weinig ervaring met die rassen :+

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:01

Kirr__ schreef:
XxLiEsJuHhxX schreef:
tjeeeeee op en top de bokt K*te weer.. :? jullie kunnen ook iets over brengen op een aardige en vriedelijke manier.. met zo'n reactes als jullie nu geven....... :? slaat gewoon nergens op.. :? kan zijn dat dat niet jullie bedoeling is maar jeetje zeg.. als je je moet af reageren doe dat op iemand bij je thuis ofzo inplaats van hier op bokt iemand die het GOED bedoeld af te gaan zeiken..!!!! niet iedereen is de grote meester in het rijden en in het zien of iets goed ligt en als dan een instucteur zegt dat het goed is/ligt... dan geloof je dat.. dat is een heel normaal verschijnsel hoor..!! jeetje zeg.. :? niet iedereen is als een prof. geboren en dat zijn jullie ook nog lang niet.. dus als jullie commentaar hebben op de ts hou het dan vriendelijk inplaats van haar zo gigantish af te gaan katten.. !!!!

@ TS.. een super leuke kruising heb je zeg.. !!! en western staat jullie samen echt super..!!! veel plezier nog met het western rijden.. :D

Ook typisch bokt, van eerst te posten voor te lezen.
De Ts geeft aan dat ze het niet meer als een persoonlijke aanval ziet en nu ook snapt waarom ik dit gepost heb.
Ik heb hier niemand afgezeken, ik heb enkel mijn mening gezegd over de kwaliteit van het zadel, meer niet, dus ik vraag me ook af, waarom jou reactie zo nodig is. Niemand heeft hier gezegd dat wij prof zijn, snap niet waarom je dat er nu tussen sleurt, de ts is geen enkele keer persoonlijk aangevallen. Mijn commentaar was niet poeslief, maar zeker wel vriendelijk en als goed advies bedoelt. Sorry dat ik niet rond de pot draai, maar gewoon zeg wat ik te zeggen heb.

je kan ook zonder rond te pot te gaan draaien op een vriendelijke manier zeggen wat je te zeggen hebt.. er zijn er hier alleen weer eens een aantal die zich wel over willen late komen dat ze prof zijn maar kijk je in de profielen.. nou dan zie ik helemaal niks prof's hoor..
en zeker heb ik het hele topic gelezen voor ik post.. :? mensen kunne ook zeggen dat ze het niet als een persoonlijke aanval zien en ondetussen zich wel diep K Lote voelen hoor.. !!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:03

Hier de instructrice....
Allereerst leuke foto's Emma!
Jiske begint steeds beter te zakken en te ontspannen als je vergelijkt met een paar maanden eerder, ben je nog veel met grondwerk bezig?
In april zit ik weer wat ruimer in mijn tijd, dan kunnen we het lessen weer wat intensiever oppakken.

Nu voor de zadel-kritiek-mensen :D
Het is idd geen topkwaliteit zadel dat klopt, ik ben ook geen zadelpasser maar heb wél heel wat jaren ervaring in hoe zadels niet en juist wél moeten liggen.
Dit zadel ligt niet optimaal maar, knelt niet op de belangrijkste plekken.
Om een eerste beginsel te maken naar het western rijden is dit zadel goed genoeg.
Daarnaast heeft Emma een boomloos zadel waarmee ze afwisselt als ik het goed begrijp, westernrijden is uiteindelijk niet zadelgebonden natuurlijk.
Mijn pony heeft precies dezelfde bouw en geloof me, als je geen 1500 euro hebt vind je daar niet 123 een leuk zadel voor.
Zelf rij ik nu met een weaver kunststof westernzadel, ook dat schuift iets met opstappen maar dat doen álle zadels, WoW dressuur,Thorowgood,Wintec,Zadelmarkt,Continental en Crates zadels.
Mocht Emma doorgaan met western dan is het verstandig om te gaan kijken naar een boomloos westernzadel, hier is ze zich ook van bewust.
Boomloos is eigenlijk het enige wat op dit soort paarden het beste ligt, helaas maargoed je doet er weinig aan.

Emma, nu eerst maar weer eens lekker conditie opbouwen na de winter-sneeuw-in-de-bak-stop.
Mocht je twijfelen over dit zadel, gooi dan je boomloze zadel er op of zet hem ook eens aan de longe.
Komt helemaal goed met jullie!

Kirrr

Re: Jiskefet (haflingerxfjord) @ western-outfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:08

Wildgirl, als ik kijk naar de hoogte van boom en hoe smal de boom is kan ik me bijna niet voorstellen dat het zadel niet drukt op het punt waar het de oom overgaat in de rest van het zadel, naast de schoft dus.
Je hebt echt geen 1500 euro nodig voor een degelijk zadel.
Ik kan er zo al zeker 5 opnoemen, die hun zadel verkopen voor 400-500 euro. En dit zijn merkzadels en vaak goede merken. Dus zo duur is het nu ook weer niet om een echt goed zadel te kopen.
Zelf mijn zadel met passen erbij kosten minder als 1500 euro en het is een redelijk duur merkzadel dat dan nog een speciale uitvoering is omdat mijn paard haar schouders te breed zijn voor een gewone full quarter maat.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:11

XxLiEsJuHhxX schreef:
je kan ook zonder rond te pot te gaan draaien op een vriendelijke manier zeggen wat je te zeggen hebt.. er zijn er hier alleen weer eens een aantal die zich wel over willen late komen dat ze prof zijn maar kijk je in de profielen.. nou dan zie ik helemaal niks prof's hoor..
en zeker heb ik het hele topic gelezen voor ik post.. :? mensen kunne ook zeggen dat ze het niet als een persoonlijke aanval zien en ondetussen zich wel diep K Lote voelen hoor.. !!

In mijn ogen was dit vriendelijk genoeg, ik was ook helemaal happy als ik dit schreef, dus heb zeker geen frustraties hier uitgewerkt, iets getypt komt altijd anders over, dan in real life. Maar ik ga me niet excuseren voor wat ik geschreven heb, aangezien het met de beste bedoelingen geschreven is en ik nergens iemand persoonlijk aangevallen heb.
Wie wil zich dan laten overkomen als een prof? Deze mensen heb ik hier toch niet tegengekomen...

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:14

Wildgirl schreef:
Hier de instructrice....
Nu voor de zadel-kritiek-mensen :D
Het is idd geen topkwaliteit zadel dat klopt, ik ben ook geen zadelpasser maar heb wél heel wat jaren ervaring in hoe zadels niet en juist wél moeten liggen.

Je geeft het zelf al aan.
Je bent geen zadelpasser, ook zou je dan moeten weten dat een westernzadel onmogelijk is te passen zonder kale boom of met een mal.

Wildgirl schreef:
Dit zadel ligt niet optimaal maar, knelt niet op de belangrijkste plekken.
Om een eerste beginsel te maken naar het western rijden is dit zadel goed genoeg.

Dus met andere woorden, om beginselen te maken is het goed om met een niet goed passend zadel te rijden die in jou ogen niet knelt op de belnagrijke punten.
Dus hij mag wel knellen op de plekken die niet belangrijk zijn?
beetje vreemd omschreven.

Wildgirl schreef:
Daarnaast heeft Emma een boomloos zadel waarmee ze afwisselt als ik het goed begrijp, westernrijden is uiteindelijk niet zadelgebonden natuurlijk.
Mijn pony heeft precies dezelfde bouw en geloof me, als je geen 1500 euro hebt vind je daar niet 123 een leuk zadel voor.
Zelf rij ik nu met een weaver kunststof westernzadel, ook dat schuift iets met opstappen maar dat doen álle zadels, WoW dressuur,Thorowgood,Wintec,Zadelmarkt,Continental en Crates zadels.
Mocht Emma doorgaan met western dan is het verstandig om te gaan kijken naar een boomloos westernzadel, hier is ze zich ook van bewust.
Boomloos is eigenlijk het enige wat op dit soort paarden het beste ligt, helaas maargoed je doet er weinig aan.

als je alleen maar recreatief rijd is het idd niet zadelgebonden.
Dat is trouwens ook zo mooi, je meld dat er voor "dit" soort paarden heel moeilijk een zadel te vinden is maar zegt wel dat een prul zadel "oke" ligt.
Dan zou een beter zadel in jou ogen dus beter moeten liggen.
Hier snij je jezelf erg mee in de vingers, aangezien dit soort goedkope zadels absoluut geen pasvorm hebben.

En ik heb ook zo een bollie, en nee hoor niet alleen boomloos past.
Je moet alleen even sparen en geen prul kopen.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 13:30

Nou ik kom maar ook even met een reactie!
We hebben al veel discussies gehad.
Ook fijn van de mensen met andere reacties. Western staat hem inderdaad goed.

@ Wildgirl.
Grondwerk gaat goed, ik ga binnenkort weer beginnen met logeren.

Ik denk dat ik maar voor een boomloos-westernzadel ga sparen. Het boomlooszadel dat ik verder heb ligt hem erg goed.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:44

He Kirr__ het kan ook teveel worden he?
Als Emma nu het echte westerngevoel wil krijgen met een westernzadel, dan is daar toch niets mis mee?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:59

Ik denk dat het wijzer is dat je stopt met je betweterigheid.
Als jij al niet het verschil weet tussen een Rodblakke Fjord/ kruising HafxFjord of boomloos engels/ western, dan heb ik zo het idee dat jij je druk maakt over iets wat hier niet ter sprake is...
Is dat je eigen geloofwaardigheid misschien? Je zit zo op dit topic qua reactie...
Laat Emma nou gewoon lekker zelf uitmaken wat ze met de adviezen doet die gegeven zijn.
Dat komt helemaal goed, zo te lezen! 8-)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:06

MarvanTom schreef:
Als jij al niet het verschil weet tussen een Rodblakke Fjord/ kruising HafxFjord of boomloos engels/ western, dan heb ik zo het idee dat jij je druk maakt over iets wat hier niet ter sprake is...
Is dat je eigen geloofwaardigheid misschien? Je zit zo op dit topic qua reactie...
Laat Emma nou gewoon lekker zelf uitmaken wat ze met de adviezen doet die gegeven zijn.

he he eindelijk meer die mijn mening delen.. :D
kirr__ het is echt beter als je je zinloze dingen voor je houd of tegen iemand anders gaat zeuren.. !!!

emma dit gaat gewoon superer helemaal goed komen met jullie 2.. !! jullie zijn een leuke combi en western staat jullie goed.. als het zadel zo rot lag als kirr__ beweert had je stoere kruising niet zo fijn gelopen.. ;) !!!
GO GIRL.. !!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:07

mijn allerlaatste reactie hier, mijn enige punt in dit topic was dat het westernzadel niet pastte, de rest interesseerd me absoluut niks, mijn andere reacties waren dan ook puur uit intresse en absoluut niet uit betweterigheid. Ik zit absoluut niet in de wereld van Fjorden, dus heb nog nooit een rodblakke fjord gezien, maakt uiteindelijk ook niet uit aangezien dit geen rodblakke fjord is. Ben best wel op de hoogte van wat een Fjord en een haflinger is, hoewel ik het ras niet moet kennen om te zien dat het zadel niet past. Als iemand zegt dat ze weinig geld uit te geven hebben, vind ik het raar dat ze achteraf een westernboomlooszadel gaan kopen als ze al een boomlooszadel hebben. Maar iedereen kiest dat voor zichzelf, maakt mij ook niet uit.
Spijtig dat iedereen mij begint nu persoonlijk begint aan te vallen, ik wil alleen de Ts nog veel geluk wensen met haar paardje.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:08

hihi.. leuke foto's..!
grappig zo'n kruising tussen fjord en haflinger.. je ziet aan zn hoofd echt duidelijk haf!! ;)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:14

XxLiEsJuHhxX schreef:
MarvanTom schreef:

kirr__ het is echt beter als je je zinloze dingen voor je houd of tegen iemand anders gaat zeuren.. !!!

emma dit gaat gewoon superer helemaal goed komen met jullie 2.. !! jullie zijn een leuke combi en western staat jullie goed.. als het zadel zo rot lag als kirr__ beweert had je stoere kruising niet zo fijn gelopen.. ;) !!!
GO GIRL.. !!

I rest my case... ;)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 14:17

amber2202 schreef:
hihi.. leuke foto's..!
grappig zo'n kruising tussen fjord en haflinger.. je ziet aan zn hoofd echt duidelijk haf!! ;)

inderdaad, maar haffie's zijn meestal wat donkerder dacht ik. Maar je merkt wel dat er fjord en haflinger inzit

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:34

XxLiEsJuHhxX schreef:
MarvanTom schreef:

GO GIRL.. !!

Ik heb ook het hele topic gelezen en vond de dingen die gezegd zijn helemaal niet zinloos. Ze zijn idd gewoon op een directe manier gezegd en daar kunnen heel veel mensen niet tegen. Zoals TS al zij voelde zij zich eerst persoonlijk aangevallen, terwijl dus bleek dat helemaal niet hoefde. Nou klaar toch, Kirr en Zack zijn niet degene die zeuren, maar de mensen die daar zo fel op reageren. Dat is toch ook niet nodig?

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:40

@Liesjuh
Jij hebt duidelijk geen verstand van zadels of hoe het paard kan lopen onder een niet goed passend zadel helaas.

De ts en ik zijn allang aan t pben en ze is erg blij met de hulp die ze nu krijgt.
Stop eens met zeuren dus..

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 14:41

nog meer mensen?

Hopelijk zijn we nu klaar met het zadel.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:44

Sorry, net vergeten te zeggen! Maar het is echt een leuk paardje met een lief koppie en heel veel plezier samen! :D

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 14:47

enny schreef:
Sorry, net vergeten te zeggen! Maar het is echt een leuk paardje met een lief koppie en heel veel plezier samen! :D

dankjewel, veel mensen vallen voor hem op eerste gezicht net als ik ;) :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:56

Gaaf paardje heb je daar. Gelukkig dat je inziet dat het zadel niet lekker ligt, dus ik ben ervan overtuigt dat je een goed zadel vind. Veel succes alvast met zoeken, want soms kan het even duren. Ik spreek ook uit ervaring met mijn welsh. Ze is breed geschouderd met een ronde korte rug. Maar uiteindelijk toch een passend zadel gevonden na heel lang zoeken. Dus niet meteen de moed opgeven als het niet 1,2,3 lukt. De westernoutfit staat hem iig wel goed.