[WN] Westernles in de Achterhoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:42

zucht.........

het punt is dat als zo'n dier hier beleerd word je beter een fjord kan kopen.........
bovendien is mijn paard soepel,nagevelijk en heeft echt geen onderhals en omgeschoold is tie al evenmin.
quarters zijn er hier al genoeg te koop.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:42

mariska32 schreef:
zucht.........

het punt is dat als zo'n dier hier beleerd word je beter een fjord kan kopen.........

Ik ben toevallig zelf in het bezit van een ''echte'' fjord western gereden moet ik mijn fjord nu maar om laten scholen tot bospony omdat ze eigenlijk is gemaakt voor de noorsebosbouw? :+ Want als ik western wil rijden moet ik dus een QPA hebben? :Z

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 08:20

ja hoor,als je het zo wilt lezen lees je het maar zo.
ik vind het onderhand best.
zelden tegen zo'n muur aangeklept als hier....

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 08:27

|o ;)

connie1964

Re: Westernles in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:24

elcid wie zegt dat mijn criollo hardhandig is ingereden dan?
ten tweede heb jij nog nooit op mijn paardje gereden dus hoe kan je beoordelen dat ie niet inbuigt als ik t vraag of dat ie niet soepel is?
Weet wel zeker dat mijne soepeler is dan menig ander in nederland beleerd paard.

En waarom ben je zo overtuigd dat de nederlandse manier van omgang en berijden van een paard de beste is?

@Blon d je zegt echte fjord bedoel je in Noorwegen geboren en beleerd?
zoniet is t geen echte fjord snap je en is ie nederlands beleerd..
geloof dat jullie t verschil niet WILLEN snappen...
Daarbij komt dat een echte fjord niet western bereden is....

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:37

el cid je hebt wel erg veel vooroordelen hoor over criollos....
jammer je weet niet wat je mist!!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:48

connie1964 schreef:
@Blon d je zegt echte fjord bedoel je in Noorwegen geboren en beleerd?
zoniet is t geen echte fjord snap je en is ie nederlands beleerd..
geloof dat jullie t verschil niet WILLEN snappen...
Daarbij komt dat een echte fjord niet western bereden is....

Mijn fjord is wel een echte fjord incl stamboekpapieren ik vind het dan ook erg kort door de bocht om te zeggen dat een paard alleen echt van dat ras is als hij in dat land geboren en beleerd is dat vind ik echt onzin :o Ik zeg toch ook dat die van mij in jullie ogen dus geen echte fjord is omdat ze western gereden wordt en niet in de noorsebossen rondbaggert met boomstammen achter zich aan. Ik heb werkelijkwaar nog nooit zoom kromme beredenering gehoord.

:Z

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:36

de discussie gaat over paarden die van oorspronkelijk land afkomst en ingereden zijn....
ik val jou er niet op aan dat jouw paard geen stamboekpapieren heeft,t gaat er hier om dat een criollo uit argentinie en argentijns beleerd is niet zomaar ff op 2 handen en dressuurmatig bereden kan worden.
een fjord uit land van oorsprong,daar opgevoed beleerd enz is niet op westernmanier ingereden...
dus jouw fjord is op nederlandse manier beleerd in opvoeding en gedrag en western beleerd.
Niks krom juist logisch
je voelt je alleen aangesproken omdat ik zeg dat ie niet echt is....
nogmaals jullie WILLEN t niet snappen en er alleen uit halen wat je zelf wilt lezen

overigens heeft mijn criollo GEEN papieren maar wel een echte criollo omdat hij daar de race heeft gelopen

grinnik is om t jullie nog moeilijker te maken!

Mij interesseert t werkelijk niks waar je op rijdt of hoe ik probeerde alleen maar uit te leggen aan ts dat ze een speciaal paard heeft in de zin van berijden en dat t mijns inziens zonde van t geld is om westernlessen te gaan nemen met een paard wat dat dus helemaal niet kan.

Ts wil volgens mij niet verder in western rijden dus ik wil haar alleen een tip geven door met mensen met een criollo te gaan rijden zodat ze meer te weten komt over deze paarden,manier van rijden,manier van omgang.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:59

pas maar op connie.
straks word je nog aangevallen dat je anti les bent. _O-

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:22

Ik vind dit echt een hele domme discussie. Een paard is een bepaald ras doordat zijn ouders dit ras zijn en hij zodoende een stamboek papier heeft mee gekregen. NIET omdat hij op een bepaalde manier is getraind. Welk ras moet je dan mee springen bijvoorbeeld? En als je dan met een quarter alleen naar buiten gaat, is het dan geen quarter meer? Is gewoon echt onzin. En als ik het zo lees en wat ik van de argentijnse manier van rijden ken (waar trouwens niet uitsluitend criollo's voor worden gebruikt) is het geen bepaalde manier van trainen maar gewoon zadelmak maken, erop gaan zitten en rijden. Het is meer een vervoersmiddel dan een bepaalde rijstijl. Ik zal me helm vast opzetten voor al het commentaar wat ik op deze uitspraak kan verwachten maar goed, dat is mijn inzicht.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:34

ik ben blij dat je het een domme discussie vind.
vind ik namelijk ook.
ook jij mist het punt.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:37

Rebel_Gloe schreef:
Ik vind dit echt een hele domme discussie. Een paard is een bepaald ras doordat zijn ouders dit ras zijn en hij zodoende een stamboek papier heeft mee gekregen. NIET omdat hij op een bepaalde manier is getraind. Welk ras moet je dan mee springen bijvoorbeeld? En als je dan met een quarter alleen naar buiten gaat, is het dan geen quarter meer? Is gewoon echt onzin. En als ik het zo lees en wat ik van de argentijnse manier van rijden ken (waar trouwens niet uitsluitend criollo's voor worden gebruikt) is het geen bepaalde manier van trainen maar gewoon zadelmak maken, erop gaan zitten en rijden. Het is meer een vervoersmiddel dan een bepaalde rijstijl. Ik zal me helm vast opzetten voor al het commentaar wat ik op deze uitspraak kan verwachten maar goed, dat is mijn inzicht.

Zo denk ik er inderdaad ook over :D

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:22

Citaat:
"overigens heeft mijn criollo GEEN papieren maar wel een echte criollo omdat hij daar de race heeft gelopen

grinnik is om t jullie nog moeilijker te maken!"

Prachtig mooi, en als ik nu mijn quarter verscheep naar daar en ik doe die race, is het dan een criollo? Hoe is dit stamboek technisch volgens jou geregeld dan? Krijg ik dan een criollo stamboek papier? En werkt dit uitsluitend bij paarden zo of geld dit bijvoorbeeld ook voor honden? Als ik me berner sennen over een track laat lopen is het dan een windhond? Of als ik dan speurwerk doe met me border collie is t dan ineens een beagle geworden? Is wel makkelijk op zich. Wat zal ik eens van mijn quarter maken, hmmm eens denken. Als ik er nou mee ga springen, heb ik dan een kwpn'er ofzo?? Interessante theorie hoor.

(i know, heel erg off-topic maar deze discussie is wel zo intrigerend! )

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 12:36

Ik heb afgelopen zaterdag les gehad. Het ging erg goed en wat ik nog veel belangrijker vind, mijn paardje vond het leuk om te doen! Ze was op haar gemak, ontspannen. Er werd rekening mee gehouden wat ze gewend is. Het is voor herhaling vatbaar en de volgende les is al gepland.
Met het rijden worden nu de buitenritten en af en toe werk in de bak afgewisseld.

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:47

He TS bij wie heb je gelest?

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:12

Een te grappige discussie.
Ik zal onze Quarters dan maar niet meer onder Quarters te koop zetten.

Dus te koop: Puur hollandse gefokte boeren knollen!! Beetje Twents en een beetje Drents!!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:33

Sann_e schreef:
Een te grappige discussie.
Ik zal onze Quarters dan maar niet meer onder Quarters te koop zetten.

Dus te koop: Puur hollandse gefokte boeren knollen!! Beetje Twents en een beetje Drents!!

lezen is ook erg moeilijk he? :o?

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:48

Volgens mij ging dit topic over iemand die les zocht in de Achterhoek, maar ik kan mij vergissen...? :=

@ janineskolla: Gaaf dat je les zo goed is bevallen! Hoop dat je daar nog veel plezier gaat beleven met je paardje!

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 12:28

Lena83; ik heb van Anna-Lena uit Silvolde les gehad.

EstherJ; Bedankt. Plezier beleef ik zowiezo aan mijn paardje. We rijden veel buitenritten maar ook het werk in de bak vindt ze leuk om te doen.

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:08

Volgens mij heeft Anna Lena ook les gehad van Petra Rosler.
Daar heb ik ook les van gehad en deel 1 en 2 van haar cursus gevolgd.
Fijn dat je een leuke les hebt gehad.
Johanna Veilinga geeft ook heel fijn les. Ze zit in Holten en komt ook aan huis.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:11

lena83 schreef:
Volgens mij heeft Anna Lena ook les gehad van Petra Rosler.
Daar heb ik ook les van gehad en deel 1 en 2 van haar cursus gevolgd.
Fijn dat je een leuke les hebt gehad.
Johanna Veilinga geeft ook heel fijn les. Ze zit in Holten en komt ook aan huis.

Hoi Karleen :wave:
Klopt, Annelena heeft bij Petra gereden en ook cody gereden toen die in Elten stond.
(deel 3 van de cursus is overigens best pittig, pf)

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:33

[/quote]
Hoi Karleen :wave:
Klopt, Annelena heeft bij Petra gereden en ook cody gereden toen die in Elten stond.
(deel 3 van de cursus is overigens best pittig, pf)[/quote]

He Esther, hoe gaat het ermee? zijn jullie al begonnen aan deel 3 in Lochem?
Ja ik dacht al dat het die Annalena was idd. Zijn er vast niet zoveel met die naam.
Ik ben nu bezig met een stukje klassieke rijkunst jawel met de kaptoom van Bent branderup haha.