Inschrijving Dutch Mountains Endurance geopend!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 16:09

We hebben het even overlegd en nagevraagd. Bedoel je dat je op zaterdagochtend pas wil komen, of wil je op vrijdag voorkeuren en dan weer naar huis?
Er kan zaterdag vanaf 7 uur voorgekeurd worden, als dat 1 of 2 mensen zijn voor de klasse 3 is dat niet zo'n probleem (wel vantevoren even duidelijk aangeven bij het secretariaat, anders staat de DA op vrijdag voor niets te wachten). Of als je heen en weer wil rijden, ook dat mag. Maar ook dat zou ik even duidelijk aangeven zodat er geen verwarring ontstaat over waar je bent. ;)

basje123

Re: Inschrijving Dutch Mountains Endurance geopend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:49

Ik ben er ook bij, als groom!

Noedle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:16

Ik rij zelf ook mee.. Hoe zit het met de inschrijving wanneer je samen met iemand rijdt?
Ik rij met een meid samen maar ik wil me eigenlijk nu al inschrijven zodat het vast staat. Moet ik haar naam bij opmerkingen schrijven o.i.d.?
Tis m'n eerste keer. Het paard heeft wel al diverse wedstrijden gelopen.

En ik zoek nog een groom :P *hint*

Is het jaarlijks dezelfde route bij deze rit? Heb de routekaart van vorig jaar nog :P
Op stal zeiden ze dit namelijk..

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:53

@Noedle: We delen geen starttijden uit, dus je kunt op de wedstrijddag gewoon 1 starttijd voor jullie samen aanvragen. De route is afgezien van de eerste paar km hetzelfde als vorig jaar. De routes zijn gewoon te downloaden op onze site overigens.

Noedle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:50

Heb net de route bekeken inderdaad. Ken alle weggetjes, weet wat me te wachten staat :) Heuveltje op heuveltje af.. :) En de veterinaire keuring is verplaatst. Die was vorig jaar in Eperheide toch?

En het inschrijven zal wel lukken dan..
Ik heb er zin in :)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 22:04

De P/A bedoel je? Ja, die is weer terug op de plek van 2007. :D De vetgates zijn nu allemaal op het terrein.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:12

Ik heb me ook ingeschreven. voor de klasse 2.

Noedle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:25

Nina_rex schreef:
De P/A bedoel je? Ja, die is weer terug op de plek van 2007. :D De vetgates zijn nu allemaal op het terrein.

Die bedoel ik ja :+ Ben niet zo thuis in de endurance termen haha :P

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:51

Misschien een apart vraagje, maar kan ik als Nederlandse met een Belgisch paard meedoen in de kennismakingsklasse? Ik rij namelijk het paard van iemand anders, zij doet dan mee in klasse 1 met een ander paard.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:58

Dat lijkt mij geen enkel probleem!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:32

Prairy schreef:
Misschien een apart vraagje, maar kan ik als Nederlandse met een Belgisch paard meedoen in de kennismakingsklasse? Ik rij namelijk het paard van iemand anders, zij doet dan mee in klasse 1 met een ander paard.

Je moet wel zeker weten dat het paard een correcte basisenting heeft gehad en vervolgens ieder jaar binnen de 366 dagen is ge-ent. Daar wordt in Nederland bij de endurance erg op gelet en als er iets niet aan klopt, kan je zonder te rijden of iets weer naar huis. Kijk dat dus heel goed na voor je inschrijft!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:38

De inentingen zijn in orde, en schijnbaar is het toch een NL rijpony. Dus dan zou ik gewoon mee kunnen rijden in de kennismakingsklasse.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:43

Ik vraag me af of de paden dit jaar beter bekeken worden, vorig jaar vondt ik de route op sommige stukken heel erg slecht... veel losse scherpe stenen
1 helling was gewoon gevaarlijk in mijn ogen, ernaast kon daar eigenlijk niet want het was mega smal en dus allemaal losse stenen die alle kanten op gingen.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:49

De route voor de klasse 1 is hetzelfde als vorig jaar (ik neem aan dat je klasse 1 bedoelt), de helling die jij noemt (ik denk dat ik weet welke) zit er dus gewoon nog in. Ik vind het overigens heel erg meevallen met die helling, en zeker niet gevaarlijk (je moet daar natuurlijk wel in stap naar beneden). Losse (en ook scherpe) stenen zijn kenmerkend voor de omgeving, daar doe je helaas niets aan. We adviseren daarom dringend rondom hoefbeslag, eventueel met zooltjes.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:30

Ander vraagje; is de voor- en nakeuring binnen (manege oid) of buiten?

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:33

Buiten. Het wedstrijdterrein is een wei die bij de manege hoort, maar is niet bij de manege zelf.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:44

is er iemand die met mijn hafje de wedstrijd wil rijden?
ik rij de kennings makings klasse het leukst zou natuurlijk zijn als het ook een hafje is.. snelheid maakt niet uit mijn hafje rijd met de mendurance klasse II maar wil niet onder de tien km per uur rijden.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:30

Ik heb een Haflinger, maar die is meestal niet zo gesteld op andere paarden en loopt liever alleen. Voor de 15e ga ik nog een paar keer in een groepje rijden. Mocht het tegen die tijd beter gaan, kunnen we het allicht een stukje proberen. Maar die van mij is niet zo snel hoor! En omdat het de eerste keer is, wil ik hem ook zijn eigen tempo een beetje laten bepalen!

Noedle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:42

Gisteren nog 3 endurance ruiters tegengekomen. In het veld tussen Bruisterbosch en Banholt. Organisatie van de rit zelf als ik me niet vergist heb..

Ik reed op een Fries.. in me uppie..

Andere vraag. Het formulier dat van internet uitgeprint moet worden. Kan dat ook op de dag zelf ingeleverd worden? Of moet dit opgestuurd worden? (dan duw ik het wel ff in de brievenbus als ik langs rij :) )

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:00

Dat formulier kun je online versturen, is nog makkelijker. Er staat zoiets als "verzenden en afdrukken". Ik denk dat je Nina, Josje en Paul tegen gekomen bent trouwens.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 12:32

Noedle schreef:
Gisteren nog 3 endurance ruiters tegengekomen. In het veld tussen Bruisterbosch en Banholt. Organisatie van de rit zelf als ik me niet vergist heb..

Ik reed op een Fries.. in me uppie..

Jaaa dat waren wij! :D Je zwaaide nog! Ik was met mijn vader en een goede vriendin die vaak op Rex rijdt (ze start met hem ook op onze wedstrijd in de kennismaking).

Noedle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:40

Paul had ik herkent inderdaad.. Ik heb afgelopen september m'n motorrijbewijs bij hem gehaald :)
En ik fiets regelmatig langs hun huis met m'n mountainbike naar stal..

Inschrijving is al betaald en ontvangen door Paul, ik neem aan dat het dan in orde is..
Heb alleen niet vermeld dat ik met iemand samen rijd. Zij heeft dat wel erbij gezet.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:34

ik heb aantal dagen geleden ook betaald maar nooit een bevestiging van de betaling gehad.. hoord dit?

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 16:10

Als je je ingeschreven hebt en dat is bevestigd, dan is het in orde. Er wordt niet nog eens apart gemaild wanneer de betaling binnen is. :)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:32

me inmiddels definitief ingeschreven voor de klasse III met Karrimh :D