[WN] Waar zoeken naar een westernpaard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:40

Spip schreef:
Mijn ouders hebben het budget op 1500 gesteld, ikzelf kan nog 1000 euro bijbetalen, maar er zal ook een zadel etc moeten komen. Ik bedoel overigens met een wedstrijdje niet dat ik ga proberen aan de top te komen, ik ben al blij als ik zeg maar de fnrs proeven op zijn western's kan rijden;)

Ik weet dat mijn budget laag is, maar op deze manier blijft er genoeg geld over voor onverwachtte kosten.

Spaar dan nog maar eens een paar jaar door voor een western paard en een goed zadel

Anoniem

Re: Waar zoeken naar een westernpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:16

Paar jaar is overdreven. Als je gewoon het geld wat een paard je per maand kost opzij legt en aan het budget toevoegt, dan ben je met een jaar al op een leuk bedrag waar je een 'gewoon leuk paardje' voor kunt kopen.
Dus gewoon de kosten die je normaliter kwijt bent voor stalling, veearts, hoefsmid en ontwormen apart leggen. Niet het geld voor lessen natuurlijk, wel lekker doorrijden in die tijd, des te beter kun je je nieuwe paardje begeleiden volgend jaar.

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:24

Voor een zadel (als je geen haast hebt) kan je het beste bij verschillende (western)zaken je wensen vertellen en vragen of ze je willen bellen als ze iets voor je hebben.... ;) In december is bij Arthur altijd een sale... misschien daar even kijken voor een hoofdstel enzo?
Succes!
Laatst bijgewerkt door Lisa_western op 18-12-09 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:26

Kijk eens naar een Pinto,

Die zijn goedkoper dan paint, omdat ze geen papier hebben volgens mij,
ik heb ook een pinto x quaterhorse, nja mijne is wel 23 :o

Maar mijn alles al 5.5 jaar voor ik heb kocht :D

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:28

Renee1990 schreef:
Kijk eens naar een Pinto,

Die zijn goedkoper dan paint, omdat ze geen papier hebben volgens mij,
ik heb ook een pinto x quaterhorse, nja mijne is wel 23 :o

Maar mijn alles al 5.5 jaar voor ik heb kocht :D

Off-topic: oh, dat wist ik niet!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:52

Pinto is willekeurig gevlekt paard volgens mij, kan alle soorten van voorouders hebben. Mixje dus.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:03

En wat heeft het voor zin om een gevlekt paard te kopen zonder papieren? Of een quarter zonder papieren?
Je mag met beide niet bij de rasverenigingen starten.
Dus dan kun je imo net zo goed elk ander paard kopen dat jij leuk vindt... als dat nu toevallig een kwartje zonder papieren is, dan koop je natuurlijk die. Maar je zou er imo niet meer voor moeten betalen dan voor een haflinger, fjord etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:08

Ik zie het nut van Pinto eerlijk gezegd ook niet zo. Ja of je moet toevallig van vlekken houden, maar anders zou het voor mij persoonlijk totaal geen toegevoegde waarde hebben.
Ik zou gewoon voor m'n klikpaard gaan als ik TS was.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:12

als ik breeze niet tegen het lijf gelopen was, dan had ik misschien ook wel een pinto gekocht, omdat mijn budget laag was en ik dol op vlekken ben.

dus ja, voor mij zou dat wel een meerwaarde hebben.
nu heb ik een bay quarter, zonder papier. dus nog geen rassenshow. maar dat geeft niet. als je verliefd bent dan laat je dat gaan.

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:26

Je weet er van: onze 3 1/2 jarige merrie, kruising van geregistreerde amerikaanse appaloosa x geregistreerde amerikaanse paint horse. Onze prijs is een VRAAGPRIJS !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:40

Waarom heb ik nou het idee dat er iemand hier een mooi aanbod krijgt??? :P
Binnenkort fototopicje over een mooie nieuwe aanwinst?
:)

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:48

Zijn er geen stoeterijen die die paarden verkopen ?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:35

@ vorder, zoals je kunt zien heeft ze net een heel gaaf aanbod gekregen. daar kan ze in het western alle kanten mee op.

ik zou er eens heel goed over nadenken als ik TS was.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 13:21

Misschien is TS zich aan het bedenken/overleggen.. (keuze en t aanbod?)
Ik vond het begin wel geloofwaardig, maar even daarna was ik het toch kwijt 8-)

Blijf reeël, of stel je keuze lang uit.. of kies voor een leuke andere pony. Blijf wel kritisch, maar stel je lijstje bij. ;)

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:43

Zoals een aantal anderen ook al aangeven:

Ik zou wachten met de aankoop tot je een hoger budget hebt...dit klinkt misschien niet leuk maar lijkt me naar de toekomst toe wel verstandiger.

De aankoop is 1 ding en misschien kan je met je budget wel een leuk paardje vinden maar naar mijn gevoel begint het pas 'erna', na de aankoop van een paard lopen de kosten: een goed passend zadel is belangrijk (heb het zelf meegemaakt: een goedkoper niet zo goed passend zadel met als gevolg dat mijn paard elke keer in de galop vluchtte om van de druk af te geraken...) en dan nog andere materialen kosten wel wat...beter nu wat doorsparen en meteen wat goeds denk ik dan!

Maar ja, dat is mijn bescheiden mening natuurlijk,
Misschien heb ondertussen een leuk aanbod gekregen , laat het ons hier alleszins weten ;-)

veel succes met alles!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:53

Zolang je niks passends hebt gevonden zou ik nog even doorsparen als ik jou was. Ik zou ook gewoon internet en marktplaats in de gaten blijven houden en zoeken onder paint, quarter of appaloosa. Daar staan afentoe best leuke paardjes die een goed tehuis zoeken, vaak al met hun eigen toebehoren.

Het is wat krap je budget, maar best mogelijk. Tot die tijd lekker blijven sparen en dan komt er vast iets leuks op je pad. Succes.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:27

Sonja schreef:
Waarom heb ik nou het idee dat er iemand hier een mooi aanbod krijgt??? :P
Binnenkort fototopicje over een mooie nieuwe aanwinst?
:)

En ik heb een zadel voor je! (zie onderschrift) :P

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:26

heeft TS al een paard dan? Heeft geen zin om haar een duur zadel aan te bieden ook want ze heeft geen budget zoals je kunt lezen.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:33

Het was een grapje! :roll:

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:40

joh echt? raar grapje in een topic dat al een maand stil ligt....
sorry, had het echt niet als grapje begrepen.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:53

Djeez, ik was gewoon even melig. Ik raak mijn zadel momenteel aan de straatstenen niet kwijt, en heb niet de illusie dat ik dat wel kwijt raak aan de TS. Vandaar de smiley aan het eind waaruit jij dus zou kunnen opmaken dat het om een grapje gaat. Fijna avond verder :wave: !

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:55

ehm, ik zei toch sorry?

cdejager

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:45

op internet is er genoegte vinden voor elk budget :D succes met je zoek tocht....ik vond dat heerlijk om te doen bij al mijn paarden.

chic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:20

_O- _O-

Haha die San!!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:09

Ik ben de TS(dubbelaccount was technisch probleempje, is opgelost en dit is nu mijn vaste account).
Ik ben aan het sparen, ik heb ook al een mooi bedrag, maar nu is het probleem dat mijn ouders mij eigenlijk niet mee willen laten betalen.
Mijn moeder heeft het budget gesteld op 1500, en wil daar niet vanaf wijken.
Ik heb overigens al 1200 op de bank staan, hiervoor moet ik een mooi zadel en een goedkoop brommertje aan kunnen schaffen..
Ik zit er echt mee dat mijn moeder me niet mee wil laten betalen, dat zou het budget namelijk mooi omhoog kunnen schuiven en dan zou ik meer in de richting van een echt western paardje kunnen kijken, nu kan ik alleen terecht bij Haflingers en nauwelijks bereden D-pony's...