Ik ga ook eventjes mijn mening geven. Ja, ik woon in België, veel te ver dus ik heb aan gekruist dat ik nooit zou komen. Als ik ga crossen doe ik dat hier in Meer. Dit is ook een open gebied, iedereen kan er dus ook naar toe komen.
Als ik jou was, zou ik zeker doorgaan met het plan. Wat ik hier uit afleidt, is dat het (net zoals meer) een openbaar park is, en iedereen zou er dan kunnen komen rijden.
Ten eerste, zou ik als ik jou was, het idee hebben om waarschuwingsborden te zetten. Je schrijft er op dat crossen niet voor beginners is, dat men moet opassen met vaste hindernissen, de risico's. Misschien kun je voorstellen om een infopakketje te maken, wat mensen kunnen aanvragen aan de gemeente ( met info over sgw, bescherming, bodyprotector) In België heeft de overheid zo heel wat brochures over voeding enzo voor paarden, ik weet niet hoe dit in Nederland zit ?
Dan zou ik duidelijk maken dat het op eigen risico is en de gemeente dus niet instaat voor accidenten.
Een openbaar park heeft normaal toch wel wat parkwachters ? Misschien dat zij het cross parcours in het oog kunnen houden.
Dit is puur wat ik zou doen, moet jij niet doen he

Maar dit idee afkeuren vind ik stom. Als die mensen zo dom zijn om de informatie (die dan in het kort op de borden staat) af te wijzen, is het hun eigen domme fout.
Top idee, ik zou wel willen dat zoiets hier ook in de buurt komt. Succes!

.