Adrienne schreef:Wat ik altijd zo typisch vindt is dat als mensen van mening zijn de er wel degelijk verschillen zijn. Atijd slecht geinformeerd zijn of een totaal verkeerd beeld hebben van dressuur.
Correct
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Romkabouter schreef:Adrienne schreef:Wat ik altijd zo typisch vindt is dat als mensen van mening zijn de er wel degelijk verschillen zijn. Atijd slecht geinformeerd zijn of een totaal verkeerd beeld hebben van dressuur.
Correct
Het ,,omscholen'' was dus niet zo'n punt,wat wel een grappig effect is dat ik deze oefeningen met Chum ook op 1 hand kan
Ik geloof in alround opleiden. 
Sonja schreef:Dus QH, als jouw paard het begin van een spinnetje geleerd heeft, zeg drie pasjes netjes overstappen, dan leer je 'm ook geen complete spin meer aan de eerste tijd? "t Arme beestje begint 't dan immers net te snappen en dan moet 'ie ineens méér pasjes doen, lijkt me hartstikke verwarrend...
eek schreef:Ik zat zelf ook met die vraag. Naar wat informatie opgezocht te hebben en veel vragen stellen aan mensen. Kwam het er toch op neer dat het niet uit maakt of je paard western of engels beleerd wordt. De basis blijft namelijk het zelfde.
Ook het verschil tussen "Ho" en "Whoa" heeft 'ie erg aan moeten wennen. Ik ook trouwens. Sonja schreef:Klopt, is een wereld van verschil.
Vroeger zei ik "Hé bolle" tegen m'n pony, tegenwoordig "Howdy". Vroeger moest 'ie opzij als ik "om" zei en als ik dat nu doe hinnikt 'ie "in English please"...Ook het verschil tussen "Ho" en "Whoa" heeft 'ie erg aan moeten wennen. Ik ook trouwens.
Babette_15 schreef:Ik heb een quater ruin van bijna 4 jaar en rij al 2 jaar western. maar ik wil misschien over een half jaartje met hem gaan springen met dus een veelzijdigheidszadel. Maar is dat wel een goed plan?