Elles"]
[quote="zomon schreef:Krijg ik gelijk te horen,waar rij je mee met een stang? ik zeg nee dat zie je toch een gewoon gebroken bitje ( sweet Iron) maar deze was zo gezegt te smal en mocht niet.
Op PP had iemand wat geplaats over een nieuwe serie bitten die de familie Pessoa had bedacht. Kwamen eerst heel veel van die "oh wat sneu" en "ah wat zielig" reacties op (terecht trouwens), en toen kwam iemand met een link naar Toklat of Myler, die natuurlijk helemaal volstond met martelwerktuigen... want het waren immers westernbitten
Ik heb daarop gereageerd, maar achteraf had ik dat beter gelaten. Hier kun je dus kennelijk niet tegen vechten. Je zult je altijd moeten verdedigen, of gewoon je schouders erover ophalen. [/quote]
Dit is dus compleet verdraaid wat Promptertje al zei...
Beetje flauw hoor, ik heb dat topic geopend omdat ik schrok van de enge (Engelse) martelwerktuigen waaraan de heren N. en R. Pessoa hun naam hebben verbonden.
Later waren er mensen die ook nog wat links met enge bitten plaatsen waarond die Myler en Toklat dingen.
Daar zaten hele nette bitjes en stangetjes tussen (net als op de site van Pessoa). Maar OOK hele stellages met ingebouwde hackamore's, monddelen gefabriceerd van kettingen of met scherp gedraaid reliëf.
En DAAR heb ik geen respect voor, maar dat heeft totaal niets met mijn ideeën over het totaalplaatje Western te maken!
Ik heb juist het gevoel dat mensen die alleen maar Engels rijden juist moeten vechten tegen de Westernruiters die de vooroordelen over hun al klaar hebben.
Jouw post vind ik enorm kortzichtig want er was slechts 1 iemand die een negatieve reactie plaatste over westernrijden, je generaliseert zo ontzettend dat het beledigend is. Dus met name tegen jou Elles, zou ik willen zeggen: Begin eerst eens bij jezelf.

)
Daar heb je het met elkaar niet over als je geen respect voor elkaars sport hebt.Zo komt ze wel eens bij mij staan kijken en kleppen we weer even over de dressuur kant.
. Nadien werd ik gevraagd of ik donateur van een of andere 'bescherm de western' club wilde worden. Nee dus. Die mensen werden helemaal boos