[WN] Showkleding kleur ten opzichte van paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 10:19

Mac schreef:
Wageffe hoor ... gaat dit over starten bij de mini's of bij (bv) de WRAN? Kan goed zijn dat daar andere regels gelden natuurlijk!

Stef heeft het zeer waarschijnlijk over showen bij de mini's, maar ik ga met mijn mini bij de WRAN starten :P

SusanW schreef:
Stef die laatste van jou kan inderdaad ook, dat is ook een jasje. Ik heb zelf graag een jasje wat iets langer is, maar dat is persoonlijk denk ik, want ik voel me daar gewoon wat prettiger in ;)
Idd, een langer jasje vind ik zelf mooier staan, maar ook fijner zitten :+
Dat jasje dat je laat zien op de foto is erg mooi :j Samen met je broek en hoed past dat erg mooi bij het paard, je komt als 1 geheel over maar valt toch op!

De foto's die nu voorbij zijn gekomen, zijn van extremen tot waar ik mij ook prettig bij zou voelen. De kleuren die voorbijkomen staan heel goed bij de desbetreffende paarden, maar om nu hele maal in het rood of blauw te gaan. Daar ben ik dan misschien net ff te veel Europeaan voor :P

Het is gewoon erg spelen met de kleuren die je mooi vind, en die bij je paard passen. Ik zelf heb een rek voor showjasjes, allemaal verschillende kleuren. Zijn over het algemeen allemaal colbertjes, maar aan de amerikaanse 'slinky's' wordt gewerkt ;) (love Ebay O:) )
Nu moeten er nog alleen wat broeken bij komen.

Wat mij trouwens op valt bij de foto's, is de lengte van de broek. Tijdens die clinic die ik heb gevolgd, werd er gezegd dat er graag een spijkerbroek werd gezien die niet tot de grond kwam. Maar zich een klein beetje 'op hoopte' op de rand van de schoen. Weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen :+ Maar broek op de grond was not done....

crazycactus

Re: Showkleding kleur ten opzichte van paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:16

@kaisa ze willen in de westernshowmanship helemaal geen spijkerbroeken zien ;)

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:24

paris20 schreef:
wat staat mooi bij een bijna witte paint met enkele red roan vlekken? ik heb echt geen iedee.

niemand?> ik wil namelijk in t nieuwe jaar showmanship gaan doen, en weet me geen raad bij de kleuren van mijn paardje.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:10

crazycactus schreef:
@kaisa ze willen in de westernshowmanship helemaal geen spijkerbroeken zien ;)
In Europa of VS? Is er anders verschil tussen dames en heren?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:56

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:58

nee jeans is not done bij showmanship, niet hier, niet in vs (daar moet je dan weer broek X hebben in dezelfde kleur om er een beetje bij te horen dus echt een pakje) en zowel mannen als vrouwen. geen jeans.
mannen zwarte of beige broek met colbertjasje.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:30

paris20 schreef:
paris20 schreef:
wat staat mooi bij een bijna witte paint met enkele red roan vlekken? ik heb echt geen iedee.

niemand?> ik wil namelijk in t nieuwe jaar showmanship gaan doen, en weet me geen raad bij de kleuren van mijn paardje.

Bij een bijna witte Paint past veel ... red roan heeft in kleine hoeveelheden (Paint!) de neiging wat rose achtig te worden dus daarom zou ik daar geen rose of roodtinten bij kiezen. Ook niet de wat "flauwere" tinten als geel en grijs. Ga voor fel blauw, paars, groen of zwart met veel glitz. Heb je een foto van je paard?

Oh QuarterH: jummie dingen in de link :9 !!

Liever een te lange broek dan een te korte. Hoogwaterbroek vind ik echt niet kunnen!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:09

quarterH schreef:
nee jeans is not done bij showmanship, niet hier, niet in vs (daar moet je dan weer broek X hebben in dezelfde kleur om er een beetje bij te horen dus echt een pakje) en zowel mannen als vrouwen. geen jeans.
mannen zwarte of beige broek met colbertjasje.

Ik bedoel niet de blauwe kleur jeans, maar in zwart. Als ik foto's zie van verschillende SAH classes, zie ik zeker een spijkerbroek (ik heb het over de stof, niet over de kleur ;) )

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:50

Gompie QH... wel prachtig, maar wat een prijzen %) 8)7 ..

Maar net wat je zegt.. je kunt wel dromen natuurlijk .. :D :z

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:29

Kaisa: in welke classes zie je dat dan? en zijn het de winnaars of de verliezers die het dragen :-)
iig op goed niveau is het zeker niet gewenst maar hoe 'lager' je gaat hoe minder de eisen worden dus in bv een novice of wran kun je het idd wel tegenkomen ja.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:01

quarterH schreef:
net nog leuke website gevonden met showkleding... errug duur maar misschien leuk voor ideen op te doen en te dromen!
http://www.showgirlsapparel.com/product ... -p=Jackets

De black glitter jacket! Die vind ik echt gaaf en niet eens zo heeeeeel duur! Gave site kende ik nog niet :D
Vind vooral die nieuwe mode mooi die hoog gesloten kragen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 18:13

whow, op die site staan idd héle mooie jasjes!
Toch mn schoonmoeder maar eens lief aan kijken denk ik ;)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:24

quarterH schreef:
Kaisa: in welke classes zie je dat dan? en zijn het de winnaars of de verliezers die het dragen :-)
iig op goed niveau is het zeker niet gewenst maar hoe 'lager' je gaat hoe minder de eisen worden dus in bv een novice of wran kun je het idd wel tegenkomen ja.
De man die dat uitlegde, haalde zeer goede resultaten op de 'world' shows in Amerika ;)

I know dat er winnaars en verliezers zijn, en dat er verschillende eisen zijn qua niveau's. Maar deze man showde echt goed op hoog niveau!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:38

Maar volgens mij heb jij het over de mini's en ik over aqha en daar zit verschil in

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 22:10

[/quote]
Bij een bijna witte Paint past veel ... red roan heeft in kleine hoeveelheden (Paint!) de neiging wat rose achtig te worden dus daarom zou ik daar geen rose of roodtinten bij kiezen. Ook niet de wat "flauwere" tinten als geel en grijs. Ga voor fel blauw, paars, groen of zwart met veel glitz. Heb je een foto van je paard?

hier even een foto, wel zeer slechte kwalitijd haha en een vieze poepvlek erbij haha. (hij is in het echt iets roder in de vlekken)
Afbeelding

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 22:15

Hee, het halfbroertje van onze Shane (zie profiel) :D ! Die is idd wat "rose"-achtig door het roan-effect, dus bij hem zou ik voor sprekende kleuren gaan: kobaltblauw of groen (dus geen huntergroen!) bijvoorbeeld. Zwart zal bij hem ook mooi staan denk ik. Ben je voor zowel de Halter als de SAH klaar :D . Donkerpaars kan denk ik net, maar zou niet mijn eerste keus zijn. Ik zou bij dit paard iig geen "flauwe" of pastelkleuren doen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:35

paris20: stond dat paard niet een tijdje terug te koop op marktplaats?
idd fel kleurtje zoals blauw groen ed

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 00:19

quarterH schreef:
paris20: stond dat paard niet een tijdje terug te koop op marktplaats?
idd fel kleurtje zoals blauw groen ed

dat klpt haha toen heb ik hem gekocht.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 00:21

nou gefeliciteerd ermee dan!

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 00:26

quarterH schreef:
nou gefeliciteerd ermee dan!

dank u :o haha, heb m net pas dus moeten nog heel erg aan elkaar wennen, maar ik weet zeker dat het met wat gedult helemaal goed komt :D