[SGW] SGW Diepenheim - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 20:35

Toen ik vandaag terug ging voor de prijsuitreiking heb ik wel 10 combinaties van de pony's zonder rugnummer zien terugkomen. Is daar zo slecht gecrosst?

De rest uiteraard gefeliciteerd! :D En ik lees een uitsluiting bij de keuring? Echt balen, heb het zelf met 1 paard ook 2x meegemaakt. En dat na de cross; stokkreupel. Echt niet leuk :n

Overigens dat meisje wat gister zo hard gevallen was; ze heeft 2 gebroken rugwervels :oo Haar bodyprotector was in de rug geschoten!

tientjeh

Re: SGW Diepenheim - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:40

Mandy, dat klinkt niet best! ik ben me wel aan het voorstellen hoe het in vredesnaam mogelijk is dat een bodyprotector in de rug schiet.Is die halfdoor gegaan dan ofzo?

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:40

Mijn god, das niet best.. Dat zou toch ook niet moeten kunnen, je hebt die dingen om voor de veiligheid. Hier heeft ie kennelijk tegen haar gewerkt :\

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 20:42

Nummer 62 die ik tegenkwam onderweg, daar ben ik mee terug gestapt en hij is van Diepenheim. Hij vertelde dat ze zo raar gevallen was dat die dus zo hard op die plek in haar rug is geduwd dat dus onderin haar rug er 2 zijn gebroken. Ze moest 1 week plat en helemaal in een soort van corset en mag niks. Daarna foto's en afwachten Het komt ooit wel weer goed zei die, maar het gaat heel erg lang duren.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:44

Jeeminee wat ontzettend vervelend, hopelijk is dat ooit wel binnen een afzienbare tijd :j Dan moet ze ook wel raar terecht zijn gekomen overigens..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:45

Ja dan is ze inderdaad rot terecht gekomen! dus zo kan het ook nog.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 20:45

Tja niemand weet precies van hoe en wat.. was tussen 2 en 3 zei die? Niemand had het precies gezien. Echt heftig!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:47

Ja net iets na 2 hoorde ik. Niet op de sprong iig.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:10

jeetje zeg,.. ik heb nu al een paar keer dit soort verhalen over BP's gehoord,.. mijn vroegere springinstructeur raadde het ding ook al af om die reden,...

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:21

Ik viel er in nijeberkoop vorig jaar af.. had m'n sleutelbeen gebroken.. met body

Zaterdag lag ik er in diepenheim af net na het boompje voor de waterbak.. echt zonde stond 7e na de dressuur had foutloos gesprongen.. cross ging eigenlijk best heel lekker tot aan het water.. moest mevrouw ineens heel hard op de rem.. en tsja daar ging ik weer.. :+
Gelukkig had ik niks.. baalde alleen dat ik eraf lag.. met trainen en thuis gaat het altijd gelukkig goed. Maar met wedstrijd zoals vorig jaar nijeberkoop gaat het weer mis.. :(:)

wel heel naar voor het meisje.. weet niet wie het is maar heel veel sterkte.!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:52

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 06:58

Mandy: Ik hoorde dat ze 2 scheurtjes had ipv gebroken.. En idd een week plat zei diegene van de organisatie ook. Hoe dan ook.. Heel veel sterkte gewenst voor dat meisje!! Dit gun je niemand.
Verder iedereen gefeliciteerd met de goede uitslagen.
Moet zeggen dat ik gister het L springen bedroevend vond.
De een had 32 strafpunten, de ander sprong over de omheining eruit. Weer een ander viel en verder een heleboel balken.. Te erg...

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 06:59

baroen schreef:
hier een linkje naar een topic met foto's van de cross op een ander forum, wellicht dat iemand van hier erop staat of iemand herkent ;) ik heb maar zo wat gefotografeerd hier en daar.

http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 71991.html

Zie een aantal bokkers :). Rowo, zusje Tientjeh....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 07:14

Wat leuk, ik sta er idd bij. :D
Laatst bijgewerkt door rowo op 19-10-09 07:37, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 07:36

Mijn zusje staat er ook bij, leuk!

Semmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 08:01

Ik sta er ook bij zwarte pony in het geel.
Leuke foto's. :Y)

Met dressuur had ik 199 pnt. springen en cross foutloos alleen omdat we een beetje laat waren hebben we de cross te snel verkent en hadden we bij 9 het alternatief genomen in plaats van het smalletje in het midden. beetje dom. maar daardoor wel veel tijd fouten. |( maar alsnog een 4e plaats dus een super afsluiting voor mijn pony tijd.:D

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 08:06

rowo schreef:
Tja niemand weet precies van hoe en wat.. was tussen 2 en 3 zei die? Niemand had het precies gezien. Echt heftig!

in de landing is het paard aan het struikelen gekomen, meisje had te weinig steun/druk gegeven en is er voorover afgekomen... en de rest van het verhaal is hier bekend lees ik.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 08:31

Weule, had inderdaad gehoord dat het paard aan het struikelen is gekomen. Nu moet ik ook zeggen dat we vorig jaar al hebben gehoord dat er zoveel fouten op 2 werden gemaakt, doordat paarden de hoogte niet in kunnen schatten. ( natuurkleur hindernis, achtergrond is donker). De hindernisrechter zei dat dit jaar ook 9 van de 10 paard gewoon te laag sprongen. We hoorden regelmatig klappers die daar tegenaan werden gemaakt.
Ik heb je overigens nog een paar keer zien lopen, maar niet het lef gehad om je aan te spreken! haha. :Y)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 08:58

Ik weet het eigenlijk niet waarom, naar ik begreep had hij de hindernis niet getoucheerd, maar gewoon aan het struikelen gekomen paar passen later. Ach het is gewoon erg rot en je weet nooit de exacte oorzaak. met de kleinste vallen kun je het meest ongelukkig neerkomen en iets dat heel heftig lijkt kan weer heel hard meevallen.

Verstandig, want ik bijt ook en ben heel gemeen en niet aardig.....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 08:59

Ik ben volgens mij wel 4x bij je op het secretariaat gweest :+ Kon je het volhouden daar 3 dagen lang?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:41

rowo schreef:
Ik ben volgens mij wel 4x bij je op het secretariaat gweest :+ Kon je het volhouden daar 3 dagen lang?

volgens mij vond je het gezellig ja... haha.

Ja hoor, dit was mijn 3de jaar dat ik het bij de cross doe, voorjaarsconcours heb ik geloof ik nu 4 keer gedaan. Je weet vooraf precies wat je moet doen, wel 3 lange dagen, maar ach...

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:00

Heb me weer prima vermaakt...!
Was een mooie en eerlijke cross voor de B-paarden. Goed gebouwd door de crossbouwer.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:03

evenementenfoto.com was er beide dagen!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de cross iets tegen vond vallen. Hij is wel eens mooier geweest. Moeilijkheidsgraad was ook niet erg hoog vond ik. ( maar dat is natuurlijk ook persoonlijk). Maar voor de B paarden en pony's erg netjes gebouwd en ook leuk om met jonge paarden te beginnen. Ruim voldoende mogelijkheden en alternatieven.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 11:04

Thanks voor nog meer foto's :D Kan ik mooi een topic maken!!

@ jantine: mee eens hoor. Vooral voor een regiokampioenschap was ie echt te makkelijk. Voor jonge paarden was die wel ideaal.

Ik heb overigens ook nog 2 filmpjes van bokkers. Moet ff kijken wie het waren, ze reden iig net na mij (nummer 63 B paarden) gisteren. Ze zijn alleen veel te groot om te mailen helaas.
Laatst bijgewerkt door rowo op 19-10-09 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt