[WN] Zooo braaaffff!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jenson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 20:38

Hahaha! *LOL* Heerlijk om al dat gekibbel te lezen! Ik hoop dat ik er nog ff tussendoor kan met een (ja, iets anders) Haflinger.
Ik heb Jenson vanaf zijn 5e maand, en vanaf toen ben ik begonnen met al dat soort oefeningentjes. Natuurlijk eerst leren meelopen aan het halster. Overal aanraken, voetjes geven. En toen ik bij Henriette en Cassidy op stal stond (jaa! ) liep ik overal met hem naartoe. Dus ook de trailer in!! Ik wapperde met zakjes, als tijdens het buiten lopen op de grond lagen.
Jenson is nu 2 jaar en 2 maanden oud, en ik moet zeggen dat ik echt profijt van al die oefeningen heb! Hij vertrouwd me echt volkomen, en als hij een trailer ziet, wil hij er zelf als het ware al in lopen! Als ik "ho" zeg en ik loop bijv. door, staat Jenson stil. Het is natuurlijk wel een Haflinger, maar echt geen makkelijke hoor! Ik weet ook zeker dat als ik deze inspanningen en vertrouwens-oefeningen niet had gedaan, Jenson een heel ander paard had geweest! Koe Ze leren nou eenmaal het meest als ze nog jong zijn, dus niet als je ze na 3 jaar gaat ophalen uit een land. Ik zeg niet dat ze dan niks meer leren, maar ze zijn dan aardig verwilderd, en er kunnen dus meer moeilijkheden optreden als je je paard dingen wilt gaan leren. Dus Henriette en Cassidy.... ben erg trots op wat jullie doen met jullie paardjes, want ik heb er zelf erg veel baat bij gehad, en nog steeds trouwens! Ik vind het ook erg belangrijk dat je paard veel vertrouwen in je heeft! Dat ik dus alles met Jenson kan doen, hem overal kan aanraken, rare omgevingen kan meenemen enz. SUPER! Pling Ik kom binnenkort weer ff langs om te kijken naar alle kleine hummeltjes! (en de grote natuurlijk!)