Wanroij 24-10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sies

Re: Wanroij 24-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:19

Ik doe mee met de peelrand rit op de 25e, dit is 34 km en heb zoiets nog nooit gedaan met mijn paard, matuurlijk rijden we wel buitenritjes (zondags tot 3 uurtjes) maar het is een gezond paard in goede conditie.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:19

Noppert schreef:
Ik weet niet of je daar een controlepost hebt, maar ik neem altijd de volgende sluiproute: Als je de doorgaande weg bent overgestoken, neem je het 2e bruggetje(dus niet die van het dierenpension maar de volgende), zandpad volgen tot het eind van de 1e akker, net voor een smal slootje rechts, aan de rand van de akker blijven rijden, dan kom je precies op het punt waar je eigenlijk weer rechts zou moeten (jij rijdt dan eigenlijk rechtdoor) Wat ik voorheen deed (toen stond er nog mais op die akker :D) is net voorbij het 2e gedeelte van het fietspad (dat op die heuvel ligt) langs het fietspad gaan rijden, als je goed kijkt kun je zien waar we altijd omhoog gaan). Fietspad blijven volgen (ligt een ruiterpadje langs :D ) en aan het eind weer naar beneden. Nadeel is wel dat je aan het eind door een soort van sluisje moet, beetje wendbaar paard moet je dan wel hebben en goed je knieen optrekken ;)

haha, met deze alternatieve routebeschrijving zou ik toch de originele route volgen hoor. :P

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:28

Ik vond de omschrijving ook wat moeilijk O:) ik ben ook echt een kei in verdwalen! En dat smalle sluisje probeer ik al helemaal niet, want dan heb ik denk ik geen knien meer over. haha.

Mijn paard loopt tot nu toe nergens gevoelig over, maar ik kan me niet voorstellen dat hij over dat pad fijn zal lopen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:30

Liekie heeft er vorig jaar met alleen voor beslag prima op gelopen...

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:11

Mijnpaard, volledig ijzerloos, ging voorheen (voordat we de sluiproute ontedket hadden, ook prima over dat pad heen, hij was meer heel gevoelig voor de nertsenlucht......

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:35

Ik kom kijken :j
Mocht iemand nog een groom zoeken, pb me maar!
Ik zou normaal gezien meerijden, maar Cisco heeft wat probleempjes ;(
Nu ga ik volgend jaar een 2e rijpaard kopen :D Eerst moet mijn weiland financieel rond zijn, dus ik moet even geduld hebben.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:45

Djilan schreef:
Jee hoe komt je paard daaraan dan? 2 hoefzweren èn rotstraal?

Gevoelige voetjes en als je maar genoeg weekt vanwege de zweer, komt die rotstraal (die er al wel een beetje zat) vanzelf in alle hevigheid er overheen ;( Ik heb er net 10 minuten op gezeten, maar draf was nog zwaar onregelmatig, dus toen ben ik er meteen weer af gestapt. Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen, dus van het weekend zie ik wel weer verder. :(:)
Heb als schrale troost vandaag met een vriendinnetje afgesproken om dan maar gezellig aan kootwijk mee te doen begin volgend jaar :)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 19:22

Die van mij had vorig jaar ook meer last van de nertsen dan van dat pad, terwijl die van mij daar soms echt een zeikerd kan zijn wanneer er steen/puin op ligt. Maar blijkbaar zijn nertsen toch erger....

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:38

Als de nertsen zich stilhouden hoeft het geen probleem te zijn, anders verwacht ik ook dat hij daar moeilijk om gaat doen. := Hij is af en toe echt een zeikmiep, dus dat zal hij ook wel spannend vinden.
Vandaag een rondje van 19km gereden in iets meer dan 1,5 uur en paardje was nog zo fit als wat. Ik heb wel wat beurse spieren moet ik zeggen O:) en ik had tintelende tenen van het lichtrijden, maar was niet moe en kon ook nog wel even door.

Mijn chauffeur is zo lief om ook voor mij te groomen, dus dat ik geregeld. Ik start samen met twee meisjes van stal, maar weet niet zo goed of die wel het zelfde tempo aanhouden als ik, of we samen over de finish gaan moeten we dus nog maar zien.

Ik moet trouwens nog wel iets bedenken voor mijn zadeltassen. Die blijven niet mooi liggen omdat ik aan de achterkant van mijn zadel geen ringen heb, iemand een goed idee hoe ik dit op kan lossen?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:00

ik ben er ook om te groomen.
En griebels marg is er ook!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:00

Annetje schreef:
Ik moet trouwens nog wel iets bedenken voor mijn zadeltassen. Die blijven niet mooi liggen omdat ik aan de achterkant van mijn zadel geen ringen heb, iemand een goed idee hoe ik dit op kan lossen?

heb je die zadeltassen echt nodig? Anders zou ik ze gewoon achterwege laten..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:19

Djilan, ik vind het wel fijn om wat spulletjes mee te nemen, maar ik heb ook nog een buideltasje thuis van het hardlopen en die kan ik natuurlijk ook gebruiken. En hoevenkrabber en touw kan gewoon aan een ring voor gehangen worden.

Ik bedenk nog wel iets leuks.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:26

Of je belt mij even onderweg, wij wonen hemelsbreed 500 meter van het kanaaltje vandaan, dan kom ik wel even een touwtje en hoevenkrabber brengen ;)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:41

Ik heb altijd een hoevenkrabber in mijn jaszak. Telefoon en mueslireep in buideltasje, vetkaart in waterdicht hoesje om mijn hals.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:00

Telefoon heb ik altijd in mijn broekzak, net als een inieminie digitale camera die waarschijnlijk meegaat. Broek zit dus al vol :P
Jas heb ik niet aan, want ik zweet heel veel en dan werkt een jas niet. Geen zakken in mijn trui, of het moet koud zijn dan doe ik een vest aan.
Vetkaart moet dus ook nog ergens kwijt... hm...
Volgende week maar eens rijden met mijn buideltasje, ooit gekocht voor het hardlopen, maar ik vond het toch niet fijn omdat het zoveel bewoog, misschien is het met rijden wél handig.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:33

kyrkelover schreef:

Leuk...
Laliesk loopt de 101km samen met zijn broertje Leshiek (ook van Shereik).

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:04

is er nog iemand vanuit het noorden die naar wanroij gaat,met wie ik mee mag rijden,of samen rijden?
ik groom nml een vriendin,die klasse 3 gaat rijden
maar heb een hekel aan een eind autorijden in me eentje

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:48

griebels schreef:
kyrkelover schreef:

Leuk...
Laliesk loopt de 101km samen met zijn broertje Leshiek (ook van Shereik).

ok leuk ik wil die kleine liekie met zijn honderden verhalen wel eens in het echt zien.
Hiduc start in de klasse II met dimitrija(of hoe je het ook schrijven mag)

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:46

Annetje schreef:
Er is 1 pad dat echt bijna niet te doen is voor een paard zonder ijzers. Tenminste, dat was twee jaar terug. Daar heb ik toen af moeten stappen (ook paard zonder ijzers) en we zijn er heel langzaam overheen gestapt.
De rest van de paden valt wel mee.
Ik ga de recreantenrit ook zonder ijzers rijden, zit alleen wel te denken aan hoefschoenen, maar dat is misschien te kort dag.

Ja dat dat weet ik inderdaad nog, maar meer vanwege die gillende beesten dan vanwege het pad ;-) Mijn paard heeft toen wat bange paarden er langs geloodst maar ik geloof dat ik daar inderdaad gestapt heb. Ik ga dan als het een beetje meezit gebruik maken van een aanbod om een paar renegate hoefschoenen te testen. Als het wat is ga ik de wedstrijd er op rijden.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:12

Ik begin nu wel een beetje de kriebels te krijgen. Nog 1,5 week en dan onze eerste klasse 3!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:16

Daar zou ik inderdaad ook kriebels voor krijgen! Pfoe!
Hoelang doe je daar ongeveer over?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:22

Ben wel blij dat ik al een 75km gereden heb. Dit is dan 'maar' 11 km verder :+
Zo'n 7 a 7,5 uur als je rustig rijdt over 86km.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:17

Ik ga klasse 1 doen. Maar ben als de dood voor die stenige paden, mijn ponybeest heeft hele gevoelige hoefjes en geen ijzers... na holten is ze bijna 2 weken kreupel geweest...

Waars is dit mijn laatste klasse 1, volgend jaar klasse 2 :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:21

er zit een paardenpension dichtbij, 10 minuten van wanroij af.
daar kunnen ook 14 mensen slapen en de paarden kunnen de wei op, of in een loopstal.
hier heb ik ook 2 slaapplaatsen. probleem is de wei ligt open i.v.m nieuwe schuur.

pb me als je het nummer of meer wilt weten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:14

Margoooo, lijkt het je dan wel slim om mee te doen...?

Bij mij is ook maar de vraag of ik nog wel mee kan doen. Ik ben door mijn rug gegaan ;(
Morgen heb ik een buitenrit staan op een andere stal (had ik gewonnen) en als mijn rug dat niet trekt, ga ik toch maar eerst eens langs de dokter voordat ik me vastpin op de rit.