sprengenrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margoooo

Re: sprengenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:10

Ik moet om 12.14 starten (:

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 18:18

Ik ga idd hard duimen dat frank het niet krijgt.. Waarschijnlijk heeft hij het al een keer gehad voordat ik hem kocht.
Op dit moment hebben bijna alle paarden klachten, geloof alleen frank en nog 1 paard niet.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:50

Dat is ontzettend balen en vermoedelijk langdurig thuisblijven, tot de laatste paar wkn is uitgeziekt....

Als Frankie het al gehad heeft zou het bijzonder zijn als hij het weer zou krijgen...

Litteken op Sjol haar kaak / hals overgang is oor reminder aan droes, toen ze klein was...
(moet zeggen vind het wel handig dat ze het ooit al gehad heeft)

Beterschap aan alle paardjes bij jullie op stal.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 07:39

Voor ons ook een aardig stukje rijden, maar gelukkig een startijd van 13.00 uur dus dat moet wel gaan lukken. :P
Ik start samen met m'n vriend de 33,5 km en ik wil toch wel weer op snelheid gaan rijden tussen de 12 en 13 km/u. Even afhankelijk van hoe het verloopt uiteraard.....

M'n schoonmoeder vond de vorige endurance toch wel erg leuk om te kijken dus we moeten haar nu nog even enthousiast maken om met water te sjouwen. }>

basje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:32

Helaas heb ik me ook afgemeld ivm de droes op stal! (Zelfde stal als Bianca)

Bas is nog niet ziek, ook ik duim dat het niet verder uitbereid..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:02

Ik heb me ook af moeten melden, als begeleider. Anouar loopt soms nog net niet helemaal lekker en ik ga natuurlijk niets forceren.

Maar ik ga wel groomen.

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:23

Ik start met mijn zusje samen in de 1 klasse en KK. We starten om 10.34.
We komen in loop van de zaterdag ochtend aan op camping Boszicht. Het is een super camping, ik ben daar vaker voor vakantie enzo geweest. Wordt waarschijnlijk wel een gezellig bende met allemaal Endurance mensen!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:45

Djilan schreef:
Camping Boszicht heeft misschien nog plek? Is er schuin tegenover.

Jawel, die hebben nog wel trekkersplekjes.
Ik ben heel toevallig dat weekend daar op de camping :D ik kom een keer kijken!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:51

Lenneke_ schreef:
Ik heb me ook af moeten melden, als begeleider. Anouar loopt soms nog net niet helemaal lekker en ik ga natuurlijk niets forceren.

Maar ik ga wel groomen.

Ik vraag me af wie??????................. :D ;)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 08:32

Ik ga een of andere fjord groomen...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:23

Fjord haakt af.....

Afgelopen woensdag cross training blijkbaar boompje iets te hard geraakt... (toen niet kreupel)
Nu licht onregelmatig rv en dik, geen haar op mijn hoofd die daar 46 km mee wil gaan rijden...
Heeft dus tot nader order, blijkbaar vakantie... (de pony) grommmmm.....

Zou mijn klasse 2 debuut en endurance afscheid worden....

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:28

geen afscheid toch sjol, alleen zwangerschapsverlof toch?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:35

Ja maar vond dit leuke afscheids wedstrijd, tot 2011......
Weet namelijk niet of ik dan Sjol weer helemaal op pak.. en mezelf....

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:41

Ik ben bang dat ik ook niet mag starten... Kayunt heeft 3 behoorlijke bulten op de rug van een steekpartij. Ze heeft het altijd in de zomer, maar dan meestal op kont o.i.d., nu zit het precies op d'r rug. Ze heeft er gelukkig geen last en pijn aan, maar ben bang dat ik er wel op afgekeurd word...

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:23

en is iedereen er een beetje klaar voor?
Het weer gaat geloof ik mooi endurance-weer worden graad of 19 en wisselend bewolkt, ideaal voor de paarden.

Ben er zelf niet bij, dus iedereen die wel gaat: Veel succes en geniet ervan :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:27

Hier ligt alles klaar :j Ik heb er zin in!!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:28

Ik ga zo beginnen met alles klaarzetten. Enne, mijn paard doet het beter met 20+, maar zolang het droog blijft hoor je mij niet klagen :D

basje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:16

Iedereen succes morgen!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:34

Hier staan omleidingen:
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2009/09/05/H015.htm

De volgende omleidingen worden ingesteld:

* Verkeer vanuit Utrecht (A12) naar Velp, Rozendaal en Rheden via de afslag Arnhem-Noord (afrit 26)
* Verkeer vanuit Utrecht (A12) naar Westervoort via de afslag Duiven (afrit 28)
* Verkeer vanuit Zevenaar (A12) naar Velp, Rozendaal en Rheden via de afslag Arnhem-Noord (afrit 26)
* Verkeer vanuit Zevenaar (A12) naar Dieren en Zutphen via de afslag Westervoort (afrit 27) en de Rivierenweg (Doesburg)
* Verkeer vanuit Zutphen en Dieren (A348) naar Arnhem, Nijmegen, Apeldoorn, Utrecht, Velp en Rozendaal via de afslag Velp (afrit 1), de verbindingsweg en de N785
* Verkeer vanuit Zutphen en Dieren (A348) naar Zevenaar, Oberhausen en Westervoort via de afslag Velp (afrit 1), de verbindingsweg, de N785, knooppunt Waterberg (A12) en de A12
* Dit verkeer wordt bij Dieren al eerder omgeleid via Doesburg en de Rivierenweg.
* Verkeer vanuit Velp naar Westervoort, Zevenaar en Oberhausen via de A12, knooppunt Waterberg (afslag Arnhem-Noord) en de A12
* Verkeer vanuit Velp naar Arnhem via de A12 en het knooppunt Waterberg (afslag Arnhem-Noord)
* Verkeer vanaf de Pleijroute naar Velp via het Lange Water
* Verkeer vanaf de Pleijroute naar Utrecht en Apeldoorn via de A12 richting Oberhausen en de afslag Duiven (afrit 28) en de A12
* Verkeer vanaf de Pleijroute naar Dieren en Zutphen via de A12 richting Oberhausen, de afslag Duiven (afrit 28), de A12, afslag Westervoort (afrit 27) en de Rivierenweg (Doesburg).

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:51

Ik ben wezen kijken, omdat ik volgend jaar een kennismakingsklasse wil gaan rijden.
Moet zeggen dat ik het ontzettend leuk vond en nu nog meer zin heb om te starten :D

Ik heb ook foto's gemaakt, dus die komen zsm op bokt en het endurance forum ;)

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:40

Zo wij zijn ook weer terug.
Lekker gereden, maar ik ken het gebied in pincipe uit mijn hoofd.

Wel helaas een B...
Verder was alles wel prima!

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:41

Hier (www.fotohippique.nl) staat al een serie foto's van vandaag! Niet door mij gemaakt hoor overigens.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 09:32

adnariM schreef:
Wel helaas een B...
Verder was alles wel prima!

Hier helaas ook een B-ganger ;(
Na een lange autorit van bijna 2 uur aangekomen op het mega weiland. Meteen met de paarden naar de keuring gelopen want het was toch een aardig stuk lopen naar het terrein.
Zodra ze het oprijpad met de kiezels opliep merkte ik het meteen, ze liep op eieren en had weinig behoefte om snel te lopen. Bij de voorkeuring prima waardes maar licht onregelmatig op lv dus helaas een B.
Er ging meteen al een belletje rinkelen, vorige week is ze beslagen en de hoefsmid zag op de straal een blauwe plek, waarschijnlijk heeft ze met de vorige endurance hard op een steen getrapt. Als ze nu dus op harde ondergrond met steentjes/kiezels loopt is dat dus pijnlijk, arme meid.
Met een dubbel gevoel gestart en besloten om te stoppen als ze niet lekker aan zou voelen. Ik reed samen met m'n vriend en ze waren allebei super enthousiast. Helaas waren er een aantal paden met stenen en kon merken dat ze daar inhield en voorzichtig ging lopen, daar dus rustig aan gereden.
Bij de P/a een hartslag van 40! :D
Mevrouw was nogal enthousist bij de locomotie omdat haar vriendinnetje achter bleef, we liepen dus huppend en zwalkend ons loopje. Met resultaat dat we het 3 keer over mochten doen......
Ze liep nog hetzelfde als bij de voorkeuring dus ze kreeg weer een B en mocht verder.
Het laatste stuk lekker gereden, alleen de vele plassen en boomstronken waren toch wel opletten.
2 km voor finish gaan stappen en vlak voor de finish er nog afgesprongen omdat ze bang was voor een fontein... vervolgens stil ging staan en vol in z'n achteruit. Ook haar vriendinnetje was er van overtuigd dat ze moesten ontsnappen voor deze paardetende fontein. Stelletje mutsen, altijd leuk zo vlak voor de finish :+
Finish een prima hartslag van 50 dus ze heeft het echt super gedaan.
Bij de finish stond m'n schoonmoeder met water zodat we niet het hele eind terug hoefde te lopen naar de trailer. (wat zij dus wel met een jerrycan water, onze hond, drinken en emmer heeft moeten doen, de schat :o ) We hadden nu lekker de tijd voor de nakeuring en was toch wel benieuwd hoe ze nu zou lopen na 33,5 km. Waardes weer prima en bij de locomotie wilde ze haar ook zien op het harde. Hij twijfelde toch wel, ze liep niet kreupel maar toch wel iets onregelmatig. Hij gaf me de voordeel van de twijfel en ze kreeg een B.
Resultaat 12e en 13e met een snelheid van 11.46 echt super.
Na de prijsuitreiking naar huis en om 21.00 thuis, maar ondanks wat tegenslag wel een mooie dag gehad +:)+

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:04

wij zijn super lekker bezig geweest. dit werd puppy Sera's 4e endurance. stap stukken tussendoor afgeschaft, groompunten (kon ivm het weer) niet gestopt en dravend gekoeld :D en wat een vet-kaart heeft die kleine, alleen maar 1, A, ++, OK's enz enz, hartslag 42 echt bizar. aankomst bij de vrachtwagen: eten eten en nog eens eten }:0 ben zo trots op me kleine meisje ;)

is Sjol al weer wat opgeknapt Dominique?

en alle andere paarden, met Droes enzo?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:21

Klinkt als een lekkere rit, misschien volgend jaar toch ook maar daarheen...., evt dan zelfs korte 2? Houden we in gedachten.

Iedereen gefeliciteerd met jullie rit!