[WN] Van wie krijgen jullie les? En waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paintless

Re: Van wie krijgen jullie les? En waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:37

geeft niets spatter, ik ken meer mensen die engels les krijgen om het paard te trainen. de basis komt redelijk overeen. zij zijn erg tevreden over hun lesgeefster. al ben ik voorlopig nog niet van plan om engelse les te nemen.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:43

Ik les bij Jan Pieter Koopman. Toen ik 9 jaar geleden begon met western rijden kreeg ik hem aan de telefoon toen ik naar Simons quarter horses belde voor een les en bij hem een les geboekt. Nooit meer weg gegaan, is goed bevallen. Heeft me geholpen een behoorlijke allround ruiter te worden. Voor het cowwork train ik bij Willem Odendaal, ook dat gaat erg goed. Wil binnenkort de eerste working cowhorse wedstrijd starten en ben al gestart in de teampenning. Af en toe maak ik een uitstapje bij een ander via een clinic met wisselende tevredenheid.

Felix2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:36

Omdat wij geen vaste trainer op stal hebben trekken wij altijd mensen naar stal toe.
Wij hebben van meerdere trainers les omdat wij van mening zijn dat je van iedere trainer wat kan leren en ook gelijk kan kijken welke training het beste bij je paard past.
Wij hebben les van Roy van de hoeve en Ernst claassen.
Onze stal is reinig gericht.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:14

ik wil gaan lessen in Zwartewaal bij Angelique Ferdinandez
eindelijk een westernstal in de buurt[ 15 min te paard onder de man ;) ]

wilde al eerder gaan lessen maar had wat problemen met mijn nieuwe paard.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:16

Elliebelle schreef:
capopjekop : Saskia geeft goed les! En het is ook een hele leuke fanatieke meid. Je zult het vast wel leuk vinden.

Je hebt gelijk gekregen. Gisteren hebben we eindelijk onze eerste les gehad. Voelde gelijk wel goed aan,dus ik denk dat Amber en ik veel van haar kunnen leren :)

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:42

capopjekop schreef:
Elliebelle schreef:
capopjekop : Saskia geeft goed les! En het is ook een hele leuke fanatieke meid. Je zult het vast wel leuk vinden.

Je hebt gelijk gekregen. Gisteren hebben we eindelijk onze eerste les gehad. Voelde gelijk wel goed aan,dus ik denk dat Amber en ik veel van haar kunnen leren :)

Leuk om te horen dat het je wel bevalt! Heel veel plezier, en doe haar eens de groetjes! ;)

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:14

crow schreef:
Ik les bij Jan Pieter Koopman.

Was naar gelang het topic vorderde al bijna bang dat ik de eerst zou zijn die zich meldt als lesklant van JPK. :D Gelukkig was Crow me net voor.

Ik les dus ook bij JPK en dan vooral de trail-les. Af en toe pakken we een prive les erbij. Ik vind JP op een heel duidelijke, leuke manier lesgeven. Hij is rustig en laat je zelf nadenken. Hij kauwt niet alles voor, heb in een grijs verleden les gehad van iemand die dat dus wel deed en daar leer je erg weinig van.

Voordat ik bij JP leste, heb ik les gehad van Astrid de Visser. Zij geeft ook leuk en duidelijk les, ik ben daar toen gestopt omdat de afstand te groot werd voor Astrid (en dus voor mij te duur :P ).

Jeen de Boer? Ik heb er dus ook nog nooit van gehoord! Zelfde type trainer als Paul Minaar? :o

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:24

Helaas helaas geen lesgeefmens hier in de buurt voor pleasure, etc.
Als ik de kans krijg ga ik bij Mireille van Soldt langs.
Super duidelijke instruktie en op een paardvriendelijke manier.

Zou graag eens les van JPKoopman krijgen maar die woont zo ver weg....

CowgirlExcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:34

Ik ben sinds kort weer begonnen met mijn nieuw paard (3 jarige ruin) bij Miranda Bouterse. Voorheen altijd bij Rieky Young geweest, wat zeeeer goed bevallen is, maar ik zocht nu toch iets meer dichter in de buurt. Pas enkele keren gaan lessen, maar tot nu toe bevalt het zeer goed. Ze is rustig, legt goed uit en ziet (soms helaas ;-)) alles! Maar dat is goed, want niet alleen mijn paard moet vooruit komen, maar ik ook! Ze heeft ook een voorgeschiedenis in Z2 rijden en dat heeft toch ook zijn voordelen. Voorlopig blijf ik bij haar rijden!

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:23

CowgirlExcl schreef:
Ik ben sinds kort weer begonnen met mijn nieuw paard (3 jarige ruin) bij Miranda Bouterse. Voorheen altijd bij Rieky Young geweest, wat zeeeer goed bevallen is, maar ik zocht nu toch iets meer dichter in de buurt. Pas enkele keren gaan lessen, maar tot nu toe bevalt het zeer goed. Ze is rustig, legt goed uit en ziet (soms helaas ;-)) alles! Maar dat is goed, want niet alleen mijn paard moet vooruit komen, maar ik ook! Ze heeft ook een voorgeschiedenis in Z2 rijden en dat heeft toch ook zijn voordelen. Voorlopig blijf ik bij haar rijden!

He dat is grappig, ik les ook bij Miranda ;) . Al wel iets langer, inmiddels alweer 3 jaar, maar het bevalt mij uitstekend. Eerst met mijn (nogal gestreste) quarter Wiskey. Het heeft even geduurd, maar met veel geduld (vooral van Miranda) was het helemaal goed gekomen. Helaas raakte ze geblesseerd en kon ze niet meer gereden worden, dus nu heb ik een nieuwe quarter Violet (via Miranda) en zijn we weer lekker aan de gang....
Het fijne van Miranda is dat ze heel alround is. Ik rij zelf voornamelijk reining gericht maar met mijn arabier kan ik ook prima pleasure rijden dankzij een paar fijne lessen van haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:10

Als ik een westerninstructeur in de bak heb staan dan moet 'ie wel Chris Knol heten, anders zit ik in de verkeerde bak.

Goede allrounder, geduldig, didactisch goed, goed op de hoogte van regels en wat de jury wil zien, houdt rekening met de beperkingen die mijn paard en ik nou eenmaal hebben, motiveert me indien nodig, remt me af indien nodig (en ja ik pík het zelfs van 'm ;) ) EN.... heeft zelf z'n stalmanagement goed op orde.
Ik kan heel veel van hem leren, en ook niet onbelangrijk, ik voel me er prettig bij, vind het leuk, en rij resultaten.

Helaas al te lang geleden dat ik op regelmatige basis kon lessen. Eerst zelf geblesseerd, toen paard, toen jong paard dat er nog niet aan toe was. Hoop het op zeer korte termijn weer op te kunnen pakken.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:11

Oja, ik vergeet helemaal de instructrice, Carlijn de Boer, van de landelijke rijvereniging Zaanse Ruiters waar ik ook lid van ben! Daar rij ik lekker tussen de Engelse paarden en we hebben samen een mooie middenweg gevonden. Engelse instructie gaat prima samen, zelfs met pleasure ;)

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:14

ik krijg les van Nathalie van der Mei, en van Sietse van der Mei.
omdat dat voor ons het makkelijkst is, en het is gratis! :D

wij trainen op springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:20

En dit is het western-onderdeel :D

Ik train overigens op het moment bij Chantal Wielens. Vind haar een fijne en rustige trainer :j Leer elke les weer bij.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:34

Ik ben begonnen bij Angelique Ferdinandus toen ze nog in Oud-Beijerland op de Greup zat. Daar kreeg ik eerst les van Inge.......... en later van Michel........ Ik heb een paar lessen van Angelique zelf gehad.
Nadat ik verhuisd ben heb ik een tijdje bij de Mill Ranch in Ede gereden.
Weer verhuisd en nu een bijrijdpaardje en via MP heb ik Denise van Zanten gevonden. Dit bevalt me goed en ze komt thuis. Ze geeft me regelmatig een schop tegen mijn kont en kijkt ook naar de "bui" van de haf waar ik op rij.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:39

ik heb les van Kim ( www.westernles.nl)
Ik ben heel blij met haar :j
ik ben nog beginnend en ze legt het mij goed uit en het is ook helemaal op de manier die mij goed bevalt
ik ben geen makkelijke leerling en toch kan ze goed met mij overweg en dat is mij heel wat waard, ze pakt mij aan wanneer nodig, en dat heb ik ook echt nodig :D

ivaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:30

ik les bij helen en jan pieter koopman komt ook binnekoort bij ons op stal les geven

bredla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:37

Ik les met mijn haflinger bij Sylva van de Wal en ik vind haar super! Sinds ik bij haar ben val ik eigenlijk altijd wel in de prijzen en dat zegt genoeg!

Gsussis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:06

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:28

Echt een hartstikke leuk filmpje!!

TS, we hebben een tijd geleden al contact gehad, omdat ik ook in het noorden kwam wonen en wel benieuwd was wie wat waar.....

van wie heb je de afgelopen tijd les gehad en wie ben je zoal tegengekomen om evt les van te krijgen, waarom die wel of niet????

Ik hou niet van namen noemen, maar als je een trainer wilt vinden die bij je past etc, zal je toch wat dingen moeten weten. Waarom staat iemand je wel of niet aan. wat wil je bereiken? Welk niveau heb je nu? Kan je op pad of moet iemand bij jou komen? Dat verschilt allemaal.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:28

Dat filmpje is super, dat hebben ze heel erg leuk gedaan! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:18

:j Leuk filmpje!

Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:54

Ik les bij Chris Knol. Zelfde reden als Sonja. Van diverse trainers les gehad of clinics gereden, maar bij Chris leer ik het meest op een manier die mij uitstekend bevalt. Dat we hiervoor tot nu toe 4 uur met de trailer moeten rijden, houdt ons niet tegen. Worden het wel weekendjes of een korte vakantie!! Eind dit jaar verhuizen we naar Noord Duitsland. De bedoeling is dat we dan zeker 2 x per maand een les gaan rijden. We verheugen ons er nu al op

ivaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:19

hooi
ik les nu al een tijdje bij helen en we zijn bezig een beetje met de reining
zij doet alles op je lichaam dat is soms best welmoeilijk:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:22

ivaan schreef:
hooi
ik les nu al een tijdje bij helen en we zijn bezig een beetje met de reining
zij doet alles op je lichaam dat is soms best welmoeilijk:D

:=