[WN] Whizashiningwalla BB staat tegenover Salinero.....!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:24

geintje :D

quarterH

Re: Whizashiningwalla BB staat tegenover Salinero.....!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 09:26

ja ze traint nu bij riecky maar had dan ook een paard van riecky. nu een paard van EGR

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:47

Voor de westernsport is het inderdaad een boost dat iemand als Anke er interesse voor toont. Dat dametje kan rijden als de beste.
Maar dan moet ze er inderdaad werk avn maken en niet telkens wisselen van paard. Het is inderdaad zo dat je een "beginneling" in Western op een supergetraind paard kan zetten en ongeloofelijke resulaten kan behalen - maar zo'n paarden moeten dat niveau blijven behouden en dat kan alleen als je als ruiter zelf alle knopkes in de discipline weet staan. Een goed paard dat minder goed bereden wordt zal algauw zijn glans verliezen (ik ken er zo - paard super - ruiter minder - paard rijdt al heel wat minder). Ik rijd zelf niet zo slecht in Western - zet mij op een goed klassiek dressuurpaard en dat zal effe goed gaan maar al snel zal de "room" van de melk zijn.
Ik heb zelf een quarter gekocht die de basis kende, maar serieus moest opgefrist worden - als je dit onder goede begeleiding zelf kan doen, verdient het evengoed een grote pluim.
Ik ben deze maand in Oostenrijk bij Jac Point Quarters gaan rijden en heb daar een ongeloofelijk goed Quartertje mogen proberen - mijn vele werken en trainen op mijn nog niet op punt staand Quartertje heeft bewezen dat ik echt wel goed weet waar ik mee bezig ben. Ik heb daar "gespind" en "geslided" om de vingers bij af te likken - terwijl mijn Colonel geen sliders aanheeft en ik dus eigenlijk nog nooit een "Slide" heb gemaakt. Ik weet wel perfect hoe deze te rijden en heb het daar geprobeerd : super gewoon - ik ben best trots !! Ik wil gewoon zeggen dat als je het serieus wil doen dat je er echt voor moet gaan en dat (uit eerlijkheid tegenover jezelf) je het best leert op verschillende paarden en basis geschoold. Hoe fijner je zelf wordt - hoe fijner gereden paarden je mag rijden. Rij altijd met paarden van je eigen niveau en klim zo op (als je de mogelijkheden hebt).
Anke rijdt supergoed en ze heeft alle mogelijkheden om het in de westernsport ver te schoppen, maar dan moet ze het au sérieux nemen en het echt willen leren - from the bottom up. Rijden met een supergezet paard is niet zo moeilijk als je rijervaring hebt - rijden van een minder paard vergt discipline-eigen techniek !!
No offence !!

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:49

Gsus Niels....wat ben je toch opstandig de laatste tijd :D :D . Anky zat al met dr hol op een westernknol (sorry :+ ) toen jij net kon lopen :x :x .

Geintjuh !!!!!! Maar ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor het zogenaamde Penny effect hoor, de wedstrijden blijven toch gezellig en dr lopen inderdaad dressuuraanhangers tussen, so what ! Er lopen ook westernruiters tussen dressuurwedstrijden hoor, ik bijvoorbeeld. Ik ga net zo makkelijk naar Jumping A'dam als naar het WRAN NK e.d.
Piet Raymakers heeft ook nog eens een blauwe maandag op een Quarter gereden, ik dacht een keer in de cutting, hij vind western ook leuk maar springen is nou eenmaal zn brood.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:41

Mensen, laat haar toch lekker! Al koopt ze tien kant en klare paarden, dat moet ze toch zelf weten! Laat haar lekker genieten. Ik benijd haar helemaal niet in elk geval. Alles, maar dan ook alles wat ze doet wordt bekritiseerd.

Ik denk, ondanks dat ze hoofdzakelijk dressuur rijdt, ze beter op een westernpaard wegrijdt, dan wij met zijn allen bij elkaar! Paardrijden is paardrijden hoor, laten we nu niet doen alsof wij zó'n bijzondere tak van de paardensport beoefenen, dat zelfs een meervoudig olympisch kampioene dat niet zou kunnen :roll:

En laten we blij zijn met de publiciteit die zij zo aan de sport geeft! Zij kan met haar 'pennygevolg' ;) wel de wereld overtuigen dat westernrijden echt niet alleen maar grof en lomp is. Want dat is toch wel het beeld wat helaas nog steeds héél veel mensen van de westernsport hebben.

Dus ook ik lach een dikke glimlach als zij meedoet aan die WEG en helemaal als ze nog een titel haalt ook! Ik gun het haar van harte! :j

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:45

in de Reiner ('het' amerikaanse reining blad)van vorige maand staat een artikel over Anky van wel 3 pagina's
de amerikanen zijn een stuk enthousiaster over de rijkunsten en de persoonlijkheid van Anky, dan een aantal mensen hier op BOKT.
ze wordt de 'Queen of dressage' genoemd
en ja. naar mijn idee verdiend een koningen ook een heeeeeel goed paard wat volledig bij haar past.
het moet toch heerlijk zijn om een paard langere tijd uit te kunnen proberen voordat je gaat kopen.
anky *\o/*

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:47

laat Anky maar schuiven..

ik denk dat het heel goed is voor haar om te leren vertrouwen op haar paard en los te laten
ze kan al geweldig rijden dus met de juiste begeleiding en een goede knol onder haar kont kan ze ver komen
ik ben benieuwd wie haar nu verder gaat begeleiden

én als ze goed genoeg is zien we haar vanzelf terug in 2010

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:06

Niels schreef:
Wat zonde van zo'n goed paard!

_O- ,..hij is leuk! :+
Nou, hed onze Ank eindelijk een goe peerd! :P

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:11

XoNo schreef:
Ach, ik vind het juist goed en eerlijk dat ze de kunst gaat leren met een paard dat het al kan en niet meeloopt met de hele stroming westernruiters die allemaal voor een habbekrats een jong paard willen kopen en het 'zelf wel even denken te doen' :D

Mensen moeten hier juist een voorbeeld aan nemen :D

I Agree :j ,..Ank pakt het nog niet eens zo heel fout aan en die WEG, daar was toch helemaal geen sprake meer van?
Zou het wel gebeuren is het ook leuke reclame voor ons kikkerlandje! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:11

Haha inderdaad Vanes. Nee, maar zo bedoelde ik het niet.
En tuurlijk als ik het geld voor zo'n paard zou hebben zou ik hem vandaag nog ophalen, maarja, aan een dergelijk paard hangt wel een heel hoog prijskaartje :D

Ik ben benieuwd. Ik hoop dat Anky veel mensen aantrekt maar dat de sport niet veranderd daardoor. Maar het kan inderdaad positief zijn.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:14

Kijk Niels, zo kom je al anders over :)

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:19

Ik vind het geweldig, het bericht,..de reacties, Lollig! :P.............Ik kan trouwens niet wachten tot de eerste Anky westernsetjes! Whiehoooehh! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:21

Westernsetjes, he bah. Ik houd het wel bij PC en andere merken :D

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:52

Tja ik ben wel een anky fan
ik vind haar erg toegankelijk
Veel toegankelijker dan onze Riecky
En laat haar onze super sport in de spotlight zetten, is toch helemaal top !
Ze is een echte media vrouw geworden en zij kan het verkopen als zijnde een echte paardensport !

Ze rijd al jaren western en ik heb altijd een beetje gehoopt dat ze zal om turnen naar western.
Nu zit dat er voorlopig nog niet in, maar ik denk dat wij hier met ons alle de vruchten van kunnen plukken!

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:21

volgens mij zijn we jaloers! :P
Joh, die Anky heeft echt wel heeel veel lessen gehad, die zorgt echt wel dat ze geen slecht figuur slaat hoor. Juist als je al zo goed bent in een andere tak van de sport zul je,je nog meermoeten bewijzen nu in de reining.
Hoge bomen vangen veel wind...
Laten we het haar gewoon gunnen.
Ik weet zeker dat dit een enorm goeie reclame is voor 'onze' westernsport.
En dat is toch altijd mooi meegeneomen?

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:45

Jammer ik heb de Reiner niet. Kan je het niet hier plaatsen Jos ?? Of mag dat niet ?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:48

Pienb schreef:
hahaha niels toch!
nou misschien maakt anky er wel wat mee en zien we haar binnenkort een keer in wnaroij in de rookie open :-)

_O-

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:37

Okee, heb mijn mening veranderd.
Jullie hebben gelijk, het is een goede promotie en vind het ook knap van haar dat ze het kan combineren :) Dat leren loslaten bevalt me wel! :)
GO ANKY! :D

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:56

SusanW schreef:
Mensen, laat haar toch lekker! Al koopt ze tien kant en klare paarden, dat moet ze toch zelf weten! Laat haar lekker genieten. Ik benijd haar helemaal niet in elk geval. Alles, maar dan ook alles wat ze doet wordt bekritiseerd.

Helemaal met jou eens. :j
Er zijn er ook genoeg die een "groen" paard kopen ze dan 2 a 3 maanden naar een goede trainer brengen zodat de "knopjes" erop zitten om er dan zelf de sier mee te gaan rijden en pochen over hoe goed zij wel niet zijn.
Er valt toch veel meer eer te behalen als deze personen ,onder begeleiding van een goede trainer, deze "knopjes" er zelf op rijden. Dan weten ze ook wat ze eventueel moeten doen als er iets niet geheel goed lukt/gaat inplaats dat het paard dan weer een paar maanden terug moet naar de trainer.
Ik denk dat veel graag met Anky zouden willen ruilen en ook op zo'n super paard willen rijden als zij de kans kregen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:01

Jos: Er stond ook zo'n artikel in de Quarter Horse Journal. :P

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:01

Ze heeft nu eenmaal het talent én de middelen. Dan lukt het vast wel om op hoog nivo te komen, ze kan het zich veroorloven om goede paarden te rijden en goede begeleiding te regelen. Super als je dat kan.

Westex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:33

Top Amazone, top paard.

Top promotie voor "onze" sport.

Ik kan er wel enthousiast over worden. Ze steekt per definitie haar nek uit en riskeert toch een deel van haar reputatie uit enthousiasme voor reining. Daar heb je toch wel lef voor nodig en kennelijk vind ze het echt leuk.

Ik wens haar alle succes en vooral veel plezier!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:32

sliding schreef:
SusanW schreef:

Helemaal met jou eens. :j
Er zijn er ook genoeg die een "groen" paard kopen ze dan 2 a 3 maanden naar een goede trainer brengen zodat de "knopjes" erop zitten om er dan zelf de sier mee te gaan rijden en pochen over hoe goed zij wel niet zijn.
Er valt toch veel meer eer te behalen als deze personen ,onder begeleiding van een goede trainer, deze "knopjes" er zelf op rijden. Dan weten ze ook wat ze eventueel moeten doen als er iets niet geheel goed lukt/gaat inplaats dat het paard dan weer een paar maanden terug moet naar de trainer.
Ik denk dat veel graag met Anky zouden willen ruilen en ook op zo'n super paard willen rijden als zij de kans kregen.

Idd, daar ben ik ook mee eens. Alleen kan ik mij van een zeer recent (foto)topic herinneren dat de Eifel Gold Ranch en deze Cira nogal bekritiseerd werden door (bijna) geheel bokt, terwijl er nu ineens enthousiast over wordt gedaan :?
Maar om on-toppic te blijven: het is leuk voor Anky en ongetwijfeld een mooie promotie voor de westernsport :j

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:38

Ik denk dat als Anky aan iets begint, ze er ook voor de volle 100% voor zal gaan, en het is niks nieuws voor haar, Ze zal er zeker ook hard genoeg voor trainen.
Of de westernsport hierdoor gaat groeien?? Ik weet het niet, maar zal wel meer in de picture komen door Anky.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:50

Was inderdaad een artikel over in de Quarter Horse Journal. Was inderdaad een leuk artikel.

Waar jullie gelijk in hebben is dat Anky wel het 'cowboy-imago' kunnen weghalen. In januari was er nav Jumping Amsterdam een stukje over reining en toen merkte je gewoon dat de NOS erui vanuit ging dat het een soort cowboy spelen was. Daarvoor kan Anky goed zijn.

Overigens: Ik vind Anky zeer knap rijden. Haar proeven zien er geweldig uit, ik zou bijna de neiging krijgen om zelf dressuur te rijden als ik haar zo zie rijden. :)