[WN] Bo voor het eerst op Einsteins Playmate

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistercooper

Re: Bo voor het eerst op Einsteins Playmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:20

wat weet iedereen het toch weer beter... Iniedergeval, super leuk paard, staat goed bij Bo :D
ennee, Bo weet wel wat hij doet hoor, het is niet de eerste beste sukkel die denkt dat ie paarden kan trainen, hij heeft mijn paard echt heel ver geholpen!!

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:47

Citaat:
PienB: wat ik niet snap is waarom mensen toch gaan reageren als ze alleen iets negatiefs te melden hebben. war komt die drang vandaan? iemand plaatst hier geen foto's om vervolgens allemaal verwijten naar zich toe gegooit te krijgen. zouden jullie zelf ook niet leuk vinden als je foto's plaatst.

Wat ik niet begrijp is dat je blijkbaar alleen mag reageren als je alleen maar positieve dingen te melden hebt....het is een openbaar forum daar heb je voor en tegenstanders, mag je dan alleen maar halleluja roepen of ook hier en daar je eigen mening nog hebben?

Vind het een mooi dier! Mag je zeker trots op zijn!
Alleen zonder dwang gereden vind ik persoonlijk (let wel EIGEN mening jawel ik heb hem nog) een groot woord als ik de MOMENTOPNAMEN zie, ik zie en paard dat heel diep loopt aan een kort teugeltje.

Nogmaals MIJN persoonlijke mening.

Veel plezier met je mooie dame!!

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:22

Joh Marthe, gelukkig weet Bo dat ook en wij ook... ;) Zo gaat het altijd hier op bokt, een ander af katte en niet eens naar zichzelf kijken.. Het is en blijven moment op namens.

mistercooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:57

ach Maris ik weet t, maar ik vind het gewoon zo vermoeiend dat iedereen hier op bokt heilig is. Iedereen (als ik het moet geloven) rijdt zijn paard helemaal perfect zoals het moet zonder ooit iets verkeerds te doen of meer te vragen dan dat in het perfecte bokt wereldje voorgeschreven staat. en blijkbaar kan iedereen aan de hand van een aantal foto's bepalen hoe iemands rijstijl is. Ik word er gewoon moe van...

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:03

Super leuk paardje met een super knappe kerel volgens mij :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:49

Ja die vent die er op zit is ook niet verkeerd :o

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:12

Needje schreef:
Je wil geen negatieve reacties, maar vervolgens plaats je trainingsfilm van een 2 jarig. +:)+

ik heb even gekeken maar ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat het dier 2 is. maar zal aan mij liggen en ik ga me verder ook niet in die discussie mengen.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:25

Hallo zeg....
Iedereen die hier zegt dat het dier zo lekker ontspannen
loopt ga eens ff lekker naar Hans Anders....
Ik zie hier een teugelvoering als of er achter een kruiwagen gelopen word,een opengesperde mond,een rolkuur op de voorhand etc.
Ik wil best meegaan in het feit dat het een leuke merrie en het papier is ook prima,maar ga nou niet zeggen dat het er allemaal zo prettig uitziet .
Het zullen best momentopnames zijn,en niet representatief voor de werkelijkheid maar een foto liegt niet...
Als je niet wilt dat je kritiek krijgt op het getoonde plaats dan andere moment opnames.
Maar ik val dan ook niet op Bo :D :+ dat zal het zijn.
Anyways, succes met je prachtige merrie !

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:08

Ze zullen toch eerst moeten leren om hun rug te bollen en die achterhand eronder te zetten. Dat gaat nooit lukken als je ze gelijk laag laat lopen, zoals veel mensen denken..
Die van mij moest ik af en toe ook doorpakken en wat meer laten 'inknikken' om hem losser en lichter te krijgen. Veel jonge paarden kauwen énorm op hun trensje/bitje. Het is voor de merrie van TS ook weer wennen.. :)
Ik vind de spins er ontzettend 'relaxed' uitzien, los teugeltje, soms wat doorpakken op z'n binnenteugel zo te zien..
Bo weet wat hij doet, maarja.. Veel mensen weten het beter op Bokt ;)

Snap jullie hoor mistercooper en cheeky, sta zelf op een stal die erge negatieve 'vibes' om zich heen heeft hangen. Ik kan niet zeggen dat ik alles goedkeur, maar mensen moeten eens verder kijken dan hun neus lang is. Grandioze foto's van superstops worden wel goedgekeurd, want ja.. Die paarden zijn natuurlijk allemaal opgeleid met gefluister en zachte aaitjes.. :roll:
Sorry, kon me even niet inhouden :o

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:19

de weg naar succes is lang.
dus heel veel oefenen, en foutieve momentopnames, voor je perfect rijd.
als een beppie, zonder het genot van lessen zo rijd, kan ik het begrijpen. maar bo heeft wel wat meer krediet.zie geen zuur, of gedwongen paard.de release- momenten staan wss net niet op de foto.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:25

Verzameling en nagevelijkheid komt van achter naar voor.. en dus niet andersom.
Bij de spin gaat je paard weg voor je buitenteugel en niet voor je binnenteugel.
En last but not least een paard moet eerst voorwaarts neerwaarts kunnen lopen om zijn toplijn te versterken en de achterhand uberhaupt onder te kunnen brengen.
In de krul rukken word geen paard beter van.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:30

Ja, maar daarna ga je toch aan z'n hoofd zitten, je kunt me niet vertellen dat je hem altijd op z'n beloop laat. Dat slaat nergens op.
Uhm, ik weet echt wel hoe je moet spinnen :+ Alleen zo te zien vraagt hij stelling naar binnen met zijn binnenteugel, voor het overstappen.
Ik ga geen discussie meer hierover voeren. IK en met mij nog anderen vind dat Bo correct en eerlijk rijdt.
Nog heel veel plezier met je merrie TS! Sorry voor het off-topic gedeelte..! Ze is écht leuk en hoop dat ze het leuk gaat doen in de sport :) We zullen nog wel wat van haar horen. Hou je ons wel op de hoogte? :D

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:03

Ik heb de foto's nog eens bekeken maar eigenlijk is er maar 1 foto waarop ik teveel spanning zie en ze haar mond open heeft. Ze kan op dat moment ook heel goed zelf aan het hangen zijn geweest. Je kunt daar niet gelijk een oordeel over vellen als je de hele training niet gezien hebt. Bo is een hele bekwame ruiter als hij niet teveel achter de vrouwtjes aanloopt! :+ Ik zie hem ook niets verkeerd doen op de foto's. We zullen zeker nog veel van dit merrietje horen!! En terecht!!

mistercooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:16

@ CherokeeChum, Jij ziet echt hele andere dingen dan ik... B-)
er zit een foto bij waar hij zn binnenhand meer doorvraagt, maar verder zie ik echt geen strakgespannen teugels en etc.
Gelukkig kan jij je paard wel trainen met lief gefluister en geaai, maar ik weet wel dat ik mn 3jarige met volste vertrouwen door Bo zou laten inrijden.
Iniedergeval.. Dit is weer zo'n eindeloze discussie, dus ik ga dr niet verder op in.
Ts, echt een heel mooi paardje!

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:21

Heb jij een 3 jarige erbij nu MisterCooper??

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:27

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:35

Ik vind dat ze alletwee wel een leuk bekkie hebben! ;)
maarre, ze had toch al het eea gedaan? Nou dan kan je dr toch ook gelijk weer wat mee doen al zit je dr weer voor het eerst op... ze heeft vast niet een heel jaar op stal gestaan

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:30

MidnightPSan@ ze hebben het hier over een 2 jarige toch?

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:35

Dus?

mistercooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:08

@ Finding jack
Haha neejoh, ben nog steeds met de liefde van mn leven, Cooper. Ik bedoelde het bij wijs van spreken ;)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:13

Typisch altijd dat er ineens wordt gesproken over gefluister en geaai. Alsof er geen tussenweg is. :')

mistercooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:22

tuurlijk is er een tussenweg, volgens mij volgt Bo die ook.... :+ :+

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:24

mistercooper schreef:
tuurlijk is er een tussenweg, volgens mij volgt Bo die ook.... :+ :+

Echt he :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:19

Moderatoropmerking:
Met een kritische reactie naar aanleiding van foto's is niks mis, maar houdt het wel netjes en behandel elkaars mening met respect, ook als je het niet met die mening eens bent. Alvast bedankt :)

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:17

ik ben verre van expert en als dit paard in het filmpje 2 is had ik persoonlijk er nog geen zadel op gelegd. Maar het paardje in de film word naar mijn mening wel eerlijk gereden.

En even voor de rel bokkers die niet kunnen lezen: NEE IK VIND NIET DAT EEN PAARD MET 2 ONDER HET ZADEL HOORT TE ZIJN

Ja ik vind wel dat het paard eerlijk gereden voor zover ik kan zien en mijn kennis is (misschien ook niet heel groot). Maar ik zou het wel fijner vinden om te weten dat het beestje 3/4 jaar oud is.

Dat is hij niet naar de verhalen. En op terug te komen op de foto's van de ts. Zie ik geen hele rare dingen. Maar voor een kwartier onder het zadel (ja ik weet dat hij los gewerkt is) zweet hij wel erg veel