[SGW] Oefencross Renswoude

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Re: Oefencross Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 22:22

Leuk joh! Ik ben heel makkelijk te herkennen :j

Enne je loopt toch geen uur om die cross te verkennen? Zie wel dat ik redelijk krap heb geteld..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:26

Ik herken je paard wel :D
Ik ben in het paars (met logo) dus herken ook wel.

Enne volgens mij niet hoor, ik ben wel gewoon 1 uur aanwezig en mee lopen met cross :j

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 07:31

CD: en ik sta na jou op de lijst.

Als alles daar op het eigen terrein is kan je toch nooit heel lang moeten lopen met het verkennen?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 07:35

Ik hoop voor iedereen dat het weer een beetje mee zit!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 07:37

Het is toch langer dan je denkt, vorig jaar ging je dan aan de zijkant en dan bergje op en dan weiland in, best paar hindernissen, dan slingerlijntje andere zooi hindernissen,dan door water naar andere kant etc.
Hij is niet heel lang maar ook niet kort,alles kwam iig vorig jaar vrij dicht op elkaar (veel combinatie hindernissen)

Dat hoop ik ook Simmie... vorig jaar was het ook niet zulk lekker weer -O-

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 07:46

ah, oke. Moet dus gewoon op een uur lopen rekenen.

Als het terrein maar goed blijft. Een beetje regen vind ik nog niet zo'n ramp. Beter dan 30+ graden (denkt aan lunteren vorig jaar)

Steef20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 07:47

Het is hier nu ook echt geen lekker weer!! Dus morgen hopen dat het droog is!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 07:48

pol013 schreef:
Als het terrein maar goed blijft. Een beetje regen vind ik nog niet zo'n ramp. Beter dan 30+ graden (denkt aan lunteren vorig jaar)

Een beetje regen niet nee, maar zoals de voorspelling zijn.....
En idd het terrein, dat zal behoorlijk nat zijn.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 07:59

voorspellingen (weeronline) houden regen en buien...

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:00

Ik heb ook geen flauw idee hoe laat ik nu moet rijden. Ik heb beide paarden al mee, dus ik zadel wel en dan zie we wel!

Gisteren nog getraind en toen was het lekker weer, maar morgen:( Ik vrees er ook voor...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:45

Ik sta als +/- 20e op de lijst. Ga er dus van uit dat ik ongeveer om 14:30/14:45 moet rijden. Dan hou ik 1:30 aan om aan te komen, me aan te melden en de cross te lopen en nog 0:50 om op te zadelen en los te rijden.
Wil dus om 12:15 aankomen in renswoude. Kan ik eigenlijk net zo handig meelopen met het cross verkennen.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 17:46

Ik ben bang dat ik allemaal wat krap uitkom, maar dan kan ik vast wel wat later, en ik hoef niet zolang los te rijden, dat schilt ook al.

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:52

Ik heb er zin in :):)!
Vind het echt mega-spannend, na ruim 5 weken niet crossen, waarvan 3 niet rijden :=...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:12

Ach Natalie, Onora helpt je wel, Hij deed m'bergen toch ook top!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:30

Vraag me af of het door gaat, het is écht rotweer -O-

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:42

Het is hier (bij Tiel) ook vreselijk weer. Op de buienradar lijkt het nog steeds op te houden begin van de middag, maar de timing schuift steeds weer op :( .
Nou, nog maar even duimen dat het straks in Renswoude droog is. Staat in ieder geval de waterbak niet droog :D .

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:28

Haha nee dat zeker niet. :P
Ik ga nu daar naar toe, :wave:

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:33

Ben even wezen kijken in Renswoude. Ik denk dat er een aantal heel tevreden bokkers is! Goed gedaan allemaal.
Ik zag weinig echte prutsers, wel een anda die nagenoeg (in het springparcours al) voor elke hindernis stopte.
Jammer dat het af en toe flink uit de lucht kwam vallen.
Crossje was leuk opgezet, jammer dat ik zelf niet mee kon doen.

Ingrid, gaat het weer een beetje? Heb je de lange autoreis terug een beetje kunnen uitzitten?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 18:22

Mijn verslagje: Springparcours ging wel fijn, Foutloos. Cross ging het wegkomen uit t starthok stuk fijner :) Hindernis 1 ook geen probleem. Voor hindernis 2 lag ik er al af. Ze ging ineens vol in de ankers en vervolgens haaks om. Uiteindelijk die overgeslagen. Verder overal wel enigszins op kunnen doorduwen, maar niet echt fijn gereden

Was dus echt de laatste oefencross voor Kim, ik denk dat ik maar moet gaan accepteren dat ik geen cross paard heb :n
Hopelijk doet mn vos het beter, en kan die volgend jaar lekker weer mee :)

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:36

MelanieB schreef:
Ach Natalie, Onora helpt je wel, Hij deed m'bergen toch ook top!

Ja :D!

Springparcours ging foutloos, het eerst :):).
Cross had ik een aantal weigeringen, 2 smalletjes overgeslagen en voor de rest bijna elke keer de (een na) laagste hindernis genomen :j. Ook nog enkele hindernissen uit draf of zelfs stap O:).
Maar wel tevreden, was haar 2e cross en ze deed het netjes :D!

Vond het leuk opgezet en de begeleiding was goed +:)+!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:42

Hier ook een verslagje dan:

Vond het weer prima te doen. Wel nat maar de bodem hield zich prima. Heb geen enkele glijer gemaakt terwijl hij achter niet eens op ijzers staat.
Springparcours foutloos. Niet overal nette afstanden maar hij bleef wel echt aanpakken.

Cross: goed over 1, even 'whelp' op 2 maar wel na de nodige slingers in 1 keer kunnen aanrijden. Daarna ging de knop weer om. Gas erop. Jammer dat ik op het bosstukje niet wat meer durfde door te galopperen omdat ik echt aan het kijken was waar dat bochtje met die uitsprong zou zijn. Daarna eigenlijk nergens problemen. Heb overal het hoogste of middelste kunnen springen waaronder het smalletje van de ton na de helling. Greppeltjes waren geen probleem, water ook niet. Misschien achteraf toch de trakehner en die laatste greppel kunnen pakken. Heb nog even getwijfeld maar ik ben er om te oefenen voor de B. Echt spannende dingen doen we wel weer bij Rob.
Vond het een leuke dag met een leuke organisatie. Je krijgt hier desgewenst echt de kans om je paard iets te leren.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:35

Ikke ook helemaal happy :):) :):) :))
Zodiack heeft zich super gedragen. Had niet durven hopen dat ie het zo aan zou pakken. Bij 2 even moeite om weg te komen waardoor hij stil ging staan. Na 3 begon hij echt lekker te galoperen. Een keer nog een langsloper omdat ik een beetje scheef bij de afsprong kwam liep hij langs het opsprongetje. Echt een heerlijk gevoel en een smile van oor tot oor de hele dag!!!

En het springen ook erg tevreden. Het was altijd een beetje een z**kerd op kijkerij maar dat gaat echt een stuk beter!!

En nog een aantal bokkers gezien en gesproken. Was gezellig en goed opgezet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:46

Wij zijn ook helemaal blij :j Veel bekenden gezien (gezellig!) en ons Ukkie heeft haar 1e oefencross echt super gedaan. Ze was nog nooit op vreemd terrein geweest en ze sprong gewoon foutloos en pakte in de cross ook super aan. Wel eens kijken, maar dan wel springen en zelfs de greppel + haag op 1 galopsprong pakte ze keurig aan :+:

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:09

Lielle: Daar stond ik ook echt met open mond naar te kijken. Waar rijd die nu naartoe? :wow:
Heb het rondje aardig gevolgd en zag er inderdaad goed uit.

Steef20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:18

Ik heb ook super lekker gereden!! De jury vond het ook goed want ik heb de stijlprijs gewonnen van de paarden met een 8.5. Heb wat rare dingen gedaan voor mijn doen. Leuke combinaties vond ik ook Vond dat lijntje met die in uit bij het water wel leuke met die hoge afsprong en het lijntje op de bult met die kast in het midden en die 2 afsprongen. Ben ook nog over de hoge trakener geweest