[WN] Foto's gezamenlijke haltertraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 07:01

wat is een tube Verward
ik zit al 2 dagen te puzzelen Frusty maar kom er niet uit Haha!

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 08:07

FlyingHigh schreef:
Francis.................HOE KOM JIJ AAN DIE LYCRA???? Ik zoek me werkelijk suf naar knalrode lycra, een metertje of 3..............

www.tematurn.nl Daar hebben ze lycra in te gekke kleuren en nog 5 euro goedkoper als in Ede.
Als je een mailtje naar ze toe doet over roze lycra krijg je een setje met allerlei mooie kleuren
En ze sturen je stof ook nog op
Laatst bijgewerkt door Freckles op 16-04-03 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 08:08

Jos schreef:
wat is een tube Verward

Zo'n staartzak met 3 tubes, Jos Lachen

bugsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 11:26

Kan ik met een schaar nou hetzelfde resultaat krijgen als met het scheerapparaat? Of moet ik daar echt niet aan beginnen? Het lijkt me nl. wel veel moeilijker om het dan netjes (zonder allemaal happen) te krijgen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 13:22

Jos schreef:
wat is een tube Verward

Jos, dat is een soort staartzak met drie 'tubes', door elke tube gaat een pluk staart en daarna vlecht je het geheel. Het voordeel hiervan is dat de afzonderlijke plukken niet tegen elkaar schuren, zoals in een gewone 'vlecht in staartzak' wel het geval is. Je spaart op die manier nog meer staarthaar, en de staart wordt voller en langer dan op welke andere manier ook. Het werkt écht, paarden die anders een 'vlassige' staart hebben kunnen zo een mooie lange staart kweken.
Kijk anders maar eens op het Dikke Konten topic, daar heeft Dot er een in.

Bugsy, met een schaar wil het wel, maar het hangt allemaal af van hoe handig je er mee bent, maar dat geldt dus ook voor de tondeuse. Ik heb beiden dagelijks in de hand, dus ik kan het met schaar en tondeuse allebij wel netjes krijgen. Met een gewone schaar zie je ook snel happen, dus als je daar minder ervaren in bent, zou ik in dat geval een efileerschaar adviseren (die ik zondag heb laten zien). Daarmee knip je niet in één keer alle haren af, dus kun je je ook niet zo snel verknippen. Vooral het haar langs de benen en het hoofd kun je hier netter mee krijgen als met een gewone schaar. Wil je het toch met de gewone schaar doen, neem dan een fijnere kam, kam het haar tegen de haarrichting in en laat de lengte die je wilt afknippen boven de kam uitsteken en knip dan langs de kam. Op die manier krijg je ook minder happen. Knip ook niet te grote 'halen' in ééns. Kleinere plukjes tegelijk zodat een foutje ook minder opvalt.
De randjes van de oren en de snorharen willen vaak wel met een gewone rechte schaar.
Begin gewoon een paar weken van tevoren, vooral met het werk waar je moeite mee hebt. Lukt het dan niet zo goed als je gehoopt had, dan kan het in die paar weken net genoeg aangroeien om het weer natuurlijk te laten lijken.
Succes!

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 14:09

XoNo"]
[quote="Jos schreef:
wat is een tube Verward

Zo'n staartzak met 3 tubes, Jos Lachen
[/quote]

Zeg dan ook gewoon meteen staartzak Tong uitsteken ik zat ook al te denken... wat zou dat toch zijn? Lachen

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 15:46

Ik heb speciaal een kappersschaar gehaald voor pride. Deze knippen mooi recht af etc. (haren schieten dan niet weg) Maar als je het echt mooi wilt hebben zou ik toch kiezen voor een scheerapparaat. (zei de muts die er zelf geen heeft Lachen )

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 16:04

Gisteren een "oorlengte" manen weggeknipt en vandaag zijn baard en oren gedaan! Vork Moet in etappes want het is niet echt zijn hobby, maar het resultaat is toch wel weer schattig Haha! Alleen zijn oren moeten nog even worden nagelopen want er is inderdaad hier en daar een hap Bloos Boos!
Van de week zijn benen maar nu eerst een efileerschaar kopen want anders wordt dat ook een happig gebeuren Extreme duivel

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 16:36

vera schreef:
Van de week zijn benen maar nu eerst een efileerschaar kopen want anders wordt dat ook een happig gebeuren Extreme duivel

Zijn benen zijn absoluut geen enkel probleem.........daar geeft ie geen bal om, dat heb ik wel zoooo vaak gedaan!!! Maar inderdaad, hoofdgefrutsel vindt ie maar vervelend gedoe. Tja, een echte kerel he, houdt niet van dat gefruts aan zijn lijf!!! Maar hij moest eens weten hoe schitterend hij ervan wordt!!!! En dan foto's maken he..........jahaaaa!!!! Kwijl

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 17:05

Goed zo Vera!! Als je die 'staartzak' Knipoog nog wil, mail of PB me dan even je adres, met een beetje geluk kan'ie morgen op de post.

Malabarista schreef:
Zeg dan ook gewoon meteen staartzak ik zat ook al te denken... wat zou dat toch zijn?

Ik zeg expres 'tubes' omdat een staartzak echt weer wat anders is als 'tailtubes'... dan weet men waar ik het over heb. Knipoog

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 18:15

die ken ik
ik noem ze een " vlechtzak" Haha!

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 09:29

Waar haal je dan zoiets als een kappersschaar en een efileerschaar? Een bepaalde winkel ofzo of alleen bij een winkel voor kappersbenodigdheden?

=^.,.^=

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 13:24

Francis vertelde dat als je bij een goede kapperszaak vraagt of ze het voor je kunnen bestellen, de meesten dat wel doen. Ook bij trimsalons kun je het vragen. Je hebt wel 2 verschillende. Eén waarvan één kant gewoon een normale schaar is, en dus glad is, en één die 2 efileerkantjes heeft Lachen Toch, Francis? Schijnheilig

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 13:32

Xono je hebt echt goed opgelet Knipoog
Laatst bijgewerkt door charene op 17-04-03 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 13:44

En welke is dan "beter"? Lachen Of anders gezegd: wat is het verschil in werking?

=^.,.^=

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 17:33

De een (met de ene kant gewoon schaar) knipt nog iets meer eraf geloof ik. De andere (met 2 kanten efileer patroon) daarmee kun je het happerige effect helemaal mee wegwerken. Mijn moeder is hondentrimster Schijnheilig en ik jat die schaar altijd voor mijn paard vandaar.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 21:58

Klopt Xono. De 'dubbele' efileerschaar knipt nog weer minder en wordt ook wel een 'uitdunschaar' genoemd. Ik (ook hondentrimster dus) werk zelf het liefst met een 'enkele' efileerschaar, maar ook hier hangt het weer van je 'kundigheid' af. Toch denk ik dat de meesten wel met een enkele overweg kunnen.

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 22:32

Ja ik tenslotte ook... dus!

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 23:14

OOOOO,jee ik had zoveel dingen te doen en aan mijn hoofd dat die hele clinic door mijn hoofd is geschoten!STOM!!!
Ik heb nog niet zo heel lang geleden mijn merrie (moeder van Texas)verkocht dat ik die clinic helemaal vergeten ben !!!
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan want,ik was degene die de clinic aan het rollen heb gebracht voor mezelf maar,ook voor een ander en dan vergeet ik het gewoon !!!!!!!STOM STOM!!!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 09:55

Sammy_Jo schreef:
OOOOO,jee ik had zoveel dingen te doen en aan mijn hoofd dat die hele clinic door mijn hoofd is geschoten!STOM!!!
Ik heb nog niet zo heel lang geleden mijn merrie (moeder van Texas)verkocht dat ik die clinic helemaal vergeten ben !!!
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan want,ik was degene die de clinic aan het rollen heb gebracht voor mezelf maar,ook voor een ander en dan vergeet ik het gewoon !!!!!!!STOM STOM!!!

Bij je avatar heb je jezelf (??) eraf gehaald......maarreeee, blond???
Je hebt wat gemist hoor!! Het was heeeel leerzaam en erg gezellig!