[SGW] SGW Vrouwenpolder - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:02

SGWuppie schreef:
Koek deed netjes zijn best in dressuur. Heb me voorgenomen het op een andere manier te gaan proberen met hem. Geen druk, geen straf, maar ontspanning. Ik laat het hem mooi uitzoeken en zorg alleen dat ie niet te hard gaat want dan gaat ie weer uit angst springen. Springparcours ging best netjes, omdat ik hem veel losser probeerde te laten liep hij soms even de verkeerde kant uit, maar hij bleef best relaxed. Foutloos. In de cross heb ik hem wat meer zelf de keuze gelaten. wel heel veel been en aanmoedigen, maar 'los' aan de voorkant. Anders schiet ie zo op het laatste moment weg en lig ik er weer naast. Hij stopte op 2 en daarna nog een keer op 4, maar de tweede keer nam hij ze vol vertrouwen. De rest wel allemaal in 1 x. Hij kwam relaxed aan de finish, dus ik ben heel tevreden! Zit gewoon nét even wat meer werk in dan in een doorsnee paard :+

Koek hoefde dus niet nog een keer :Y)

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:12

Nee, hij mocht ook weer mee naar huis :D
Jij nog gefeliciteerd met allebei! Toch wel heel fijn dat je Watch gewoon nog hebt he! :+:

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:17

SGWuppie schreef:
Toch wel heel fijn dat je Watch gewoon nog hebt he! :+:

:j

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:25

@ Snoekiej: nee, ik was foutloos :Y)
maar ik heb je wel gezien (vanaf het stro tot het water :9 )

@ Nickeltje: ik heb je smorgens gezien, je was aan het wandelen door de straat en ik zat in een witte camionette met een zwarte trailer, je hebt nog gezwaaid (het was rond half 9)

Nickeltje

Re: SGW Vrouwenpolder - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:36

Klopt ja! Nu weet ik welk gezicht er bij welke naam hoort!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:08

dank je wel wuppie..en goed gedaan hoor met die 2 van jou.
soms moet je inderdaad even de juiste manier van rijden vinden en dan komt het allemaal goed!!

dank je wel nickeltje voor de mooie foto's van mij...je weet wat het betekent zo'n laatste wedstrijdfoto's.
ga nu snel ook bij evenementen kijken
en ik had je paard wel eens koppie onder zien gaan in de zee... :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:10

Marieke was er bij... Nick stampt na zo'n golf dus gewoon door de volgende heen... Doet haar echt niks. Heel cool dus!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:12

Haha Wup, ik heb dus heel iemand anders gesproken dan jou :+ Was ook iemand met een schimmel, en ik dacht echt dat jij 't was! Die vrouw moet ook gedacht hebben van wat moet die nou :? Eng van Gin, hopelijk valt het mee met haar been. Wel lekker van Koek, misschien gaat ie 't leren!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:49

:wave:

even snel, ben pas net terug uit VP en super tevreden! Dressuur is nog duidelijk voor verbetering vatbaar maar wel 914 punten (16e) en foutloos gesprongen (ondanks een bijna navigatiefout van de bestuurder :oo ) en foutloos gecrosst binnen de tijd! Wel mijn handen vol bij de strohindernis, daar moest ik er heel erg aan rijden anders was ze gestopt, en wat slingers bij de strobaal op weg naar vier en de hindernisrechter bij 9, maar toch supertevreden! Uiteindelijk zelfs vijfde geworden :))

Felicitaties voor Nelis, Corinne, Snoekiej, Florence en Simmie, maar bovenal voor Maddie! :(:) voor scum, we misten jullie al.
Verder veel verslagen gelezen en veel bokkers gezien, en een heerlijk weekend gehad. En natuurlijk trots op Ojee, die het spelletje echt begint te snappen, ze blijft nou lekker doortrekken onderweg en ze laat zich overtuigen als ze iets eng vindt :j

Afbeelding

Afbeelding

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:51

Gave foto's Lielle!! Gaaf dat Ojee zo aanpakt.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:54

Snoekiej schreef:
Haha Wup, ik heb dus heel iemand anders gesproken dan jou :+ Was ook iemand met een schimmel, en ik dacht echt dat jij 't was! Die vrouw moet ook gedacht hebben van wat moet die nou :? Eng van Gin, hopelijk valt het mee met haar been. Wel lekker van Koek, misschien gaat ie 't leren!

Oja, daar moest ik nog op reageren, was ik idd niet :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:36

Lielle schreef:
Dressuur is nog duidelijk voor verbetering vatbaar maar wel 914 punten (16e)

:D Wow! Wat een megascore. *D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:38

ruim 300% rijden, dat ga ik natuurlijk nooit meer verbeteren :D

194 dus :))

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:41

haha ik zat er ook al naar te kijken hoe krijg je het voor elkaar! :P snap niet dat je uberhaupt nog b mag starten met zo'n monsterscore :D
194 is een hele nette score maar dan nog 16e staan dan had de winnaar ook wel veel punten? iig heel erg gefeliciteerd!
de rest van de bokker hebben het gister over het algemeen ook heel goed gedaan gisteren!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:44

oh ja madelene, jullie hadden ons trouwens ingehaald maar waren later op de wedstrijd ;) ..zag jullie parkeren toen wij van het secretariaat terug kwamen. Jullie gingen rechtdoor toen wij van de snelweg afgingen weet niet precies waar maar vlak nadat jullie ons inhaalde.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:46

nr 1 had 211 punten, ik vond mijn 194 ook echt te veel. Maar persoonlijk kijk ik nooit naar mijn punten in de cross, vind dat net de toto. Ik kijk wel altijd naar de plaatsing in de ring, en dat kan ik meestal wel redelijk inschatten.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:15

@lielle..lekker gereden joh!..ik vond trouwens dat ojee begint op te drogen op de spieren...of zie ik dat mis?...gaat er goed uit zien.

vera...tom tom heeft ons door de binnenstad van middelburg gestuurd?..vorige keer gingen wij bij stoplichten linksaf..en nou moesten we rechtdoor??..we waren zelf ook verbaasd hierover...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:34

dwars door Middelburg heb ik ook een keer gedaan, niet voor herhaling vatbaar :n

@maddie, thanks :+: Ik heb zelf idd ook het idee dat hij er steeds beter it gaat zien. Het springen verbetert ook zeker, en we zijn ook hard bezig met de dressuur.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:59

Allereerst nog even een hele dikke +:)+ *\o/* voor Snoekiej!! Meid, wat moet jij gelukkig zijn! Ik ben echt heel blij voor je. Mooie opsteker en een fijn uitgangspunt voor jou om verder te gaan met Vorstin!

Ook een dikke +:)+ voor Lielle, die zomaar even 5e wordt met een paard wat zijn derde cross loopt! Ook jou is het van harte gegund dat je weer lekker mee kunt doen met een paard die zo aan wil pakken!

Nu dan toch ook nog mijn verhaaltje.

Zaterdag rond 11 uur richting VP vertrokken en na een rit van 3 uur (met kleine tussenstop) aangekomen bij de manege. Ik ging even met Sims op het weiland grazen zodat ze een beetje beweging had na de lange rit. Hubbie is ondertussen gaan kijken welke stal voor Sims zou zijn. Dit jaar hadden we lekker een buitenbox!

Nadat Sim op stal stond zijn we richting de B&B gegaan om onze spullen vast te brengen en daarna weer terug richting manege. Wat gedronken en toen ben ik nog even een half uurtje wezen dressuren met Sims. Helaas geen strandrit omdat er ipv 1 juni (zoals op Internet vermeld stond) al vanaf 15 mei niet meer overdag op het strand gereden mag worden. -O-
Daarna weer terug naar de B&B om lekker te douchen en om te kleden voor het afgesproken etentje. Was gezellig en we hebben lekker gegeten. Rond 10 uur nog even langs de manege geweest om Sims in te vlechten (had geen zin om dat smorgens te doen omdat ik al om 8.45 uur de ring in moest.)

De volgende morgen op tijd ontbeten en richting stal om Sims klaar te maken voor de dressuur. Lielle was zo aardig om Sims te voeren aangezien zij op het terrein van de manege verbleven. Dat was wel heel fijn! Proefje ging wel aardig maar in HM had ik zelf een beter gevoel. Volgens omstanders was het een hele nette proef, maar ik had 'm met wat meer schwung willen rijden. Toch stond ik 3e in mijn ring met 192 punten.

Na een bakkie pleur de cross gaan verkennen en ik voorzag eigenlijk nergens problemen. Nog wat gaan drinken en toen werd het langzamerhand tijd om mezelf en Sim klaar te maken voor het springen. Voor het losrijden ben ik in mijn eentje in de binnenbak gaan rijden (ondanks de warmte) want ik wilde me even goed kunnen concentreren op het dressuurmatig losrijden. De inspringring is daar veel te klein voor, dan rijd je echt iedereen voor de sokken. Gelukkig kon ik hier dus even in de binnenbak. Toen ik Sims fijn losgereden had en lekker op het achterbeen ben ik rustig aan los gaan springen. Dat voelde al fijn aan en ik ging met een lekker gevoel de ring in. Ik wist dat ik in ieder geval strafpunten voor tijd zou gaan krijgen (omdat ik op een heel andere manier dan anders mijn parcours zou gaan rijden) maar ging voor een foutloze ronde en dat is gelukt! Ik reed echt een heel fijn rondje met maar 1 keer een afstand die niet helemaal lekker was. Superblij dus en mijn dag kon al niet meer stuk!

Op het terrein bij de start van de cross nog even alle drie de hindernissen 1 keer gesprongen en toen werd ik opgehaald door de starter. Start was een beetje bijzonder want ik kwam daar aan werd er aan mij gevraagd "wanneer wil je starten?" Ik "ehh, met een minuutje ofzo?" Dat was akkoord dus snel mijn klok gestart en het aftellen was begonnen. Sim had al gezien wat er ging gebeuren dus die werd al wat dribbeliger en ging als een pijl uit de boog van start. Ze liep de hele cross heerlijk rond! Nergens geen problemen, alleen op 4, de hooiruif, een tikje dichte afstand waardoor ze aantikte maar niet dramatisch.

Met een supergevoel gefinished en naar ik dacht buiten de tijd (door het beetje vreemde starten) maar later bleek dat ik 2 seconden binnen de tijd heb gereden. Al met al dus een topwedstrijd ook al kostte me de tijdfouten in het springen de 3e plek. Nu als 6e net buiten de prijzen geeindigd, maar ik zit nog steeds met een big smile op mijn gezicht! Ook nog een 7 voor stijl dus weer 2 wptjes er bij.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:15

Wow, Simone, dat klinkt echt helemaal goed!
Top dat alle onderdelen zo lekker gegaan zijn!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:20

Wat fijn Simone! Geweldigenoten dus!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:29

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:39

simmie, lekker hoor! vorig jaar had ik hetzelfde een heerlijk gevoel maar de overwinning vanwege tijdfouten ingeruild voor dat heerlijke gevoel ;)

Maddie, ik weet het niet wij hadden onze bram(TOMTOM) ook aan, doen altijd 80km instellen en dan stuurt hij ons. Wij zijn over de doorgaande wegen gestuurd zeg maar alsmaar rechtdoor een rotonde en weer rechtdoor en toen waren we er, als ik het goed heb onthouden.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:58

wat een goeie berichten allemaal!!!

sim , lielle proficiaat!

maar hoe halen jullie nou de foto's van evenementen af? :? bij mij lukt het niet

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:37

Super Sim !! :))