[WN] Appie vs The Bull deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:53

hihi,Appie heeft het naar zijn zin daar :D Stoere knol is hij toch ;)

superpony

Re: Appie vs The Bull deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:24

Zo Suzanne, dat doet ie echt super stoer, een echte pro is hij al.........Leuk hoor!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:12

Zooo zeg!! :wow: Díe is fanatiek! Da's ineens een heel andere Appie dan die ik ken, met z'n pleasureplukjes. :=
En dat op een boomloos zadel... vind ik toch ook wel dapper en knap, vergt toch weer net meer van jou als ruiter.
Stoerrr zijn jullie!

__Suzanne__

Re: Appie vs The Bull deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 18:15

Meer pleasure kan je Appie bijna niet doen, Francis ;) Bedankt voor het compliment!

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:54

Ik vind het hele gave foto's hoor maar................geen beenbescherming om bij working cowhorse???????
Of wil je elk jaar een ander paard gebruiken?
We hebben maar een paar goede appies in nederland, laten we ze vooral heel houden!
Je hebt in ieder geval een heel leuk paard!

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:10

nou elk jaar zal ze geen ander paard nodig hebben hoor FindingJack.
sterker nog ze zal waarschijnlijk haar hele leven wel met dit paard kunnen doen.
met wat ze op dit moment met de koeien doet loop ze de zelfde risico's als wanneer je paard even gek doet in de stal of wei.
daar hebben zelfs jou paarden geen beenbeschermers om vermoed ik.
pas waneer ze daadwerkelijk cutting of working cowhorse zou gaan doen dan moet ze beenbeschermers om gaan doen maar op dit moment is het alleen nog stappen. draven en galopperen achter de koe aan daarmee loop je het zelfde risico als twee paarden spelend op de wei.
foto's zijn heel spectaculair maar in werkelijkheid gaat het minder snel als de foto's doen geloven en zijn we nu alleen nog maar bezig met het paard op tijd te stoppen plus de rollbacks van het paard maar dan rollbacks in stap.

dus je reactie is iets te overtrokken en ja als je als een idioot en ongecontroleerd ( zoals ik op wedstrijden vaak zie ) achter een koe aan gaat jagen dat de koe en het paard in de hekken hangen dan zou ik inderdaad beenbeschermers om doen.
maar zoals ze nu rijden is het een optie maar nog niet noodzakelijk

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 09:59

In het land hebben ze idd geen beenbeschermers om maar met training wel degelijk. Zeker nu je nieuwe dingen gaat leren en ook de koeien rare bewegingen kunnen maken of zelfs slaan!, zou ik niet overwegen dit zonder beenbescherming te gaan doen. Je paard is met zoveel nieuwe indrukken bezig dat een blessure in een klein hoekje zit. Dan ben ik misschien overdreven bezorgt maar ik vind mijn opmerking niet overtrokken. Misschien wijs geworden in de loop der jaren.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:16

maar om te zeggen dat ze maar een jaar met haar paard zal doen vind ik zwaar overdreven.
ja als je als een idioot achter koeien aan gaat zitten dan is het inderdaad noodzakelijk en als je een lomp paard hebt die niet op zich zelf past dan zijn ze noodzakelijk.
maar voor je een oordeel velt moet je eerst eens een training meemaken en zien hoe wij het doen tussen de koeien.

in een trail proef is het verboden om met beenbeschermers om te rijden hoeveel paarden breken hun nek niet over balken of nemen het hek net even te nauw of springen weg voor het zeil.
ik durf te beweren dat de oefening tussen de koeien een stuk veiliger is dan een trail oefening.
daarbij komt de eigenaar kent zijn paard en weet of het noodzakelijk is of niet.

wij zetten b.v. zelf nooit onze paarden met beenbeschermers op de trailer omdat bij ons de paarden juist brokken gaan maken met die dingen om.
ze zijn de hele rit bezig om ze eraf te krijgen, gaan er op staan raken uitbalans omdat ze met de ene hoef om de ander beschermer gaan staan.
wij zijn op menig wedstrijd geweest dat we eerst met dermaspray of ander ontsmettings middelen aan de gang moesten.
we rijden nu al jaren zonder die dingen rond en geen van de paarden komt met verwondingen van de trailer
ander zullen hun paarden niet zonder beschermers op de trailer durven te zetten omdat die juist het tegenovergestelde meemaken dus het is per paard verschillend

een ander voorbeeld we hebben een reining paard, die moet je b.v geen achterbeenbeschermers om doen tijdends de training of proef want dan zal hij niet gaan glijden, hij vind ze rond uit gewoon eng , dus het verschilt per paard en een buitenstaander kan niet oordelen wat voor jou paard nodig is en wat niet want dat weet jij als eigenaar het beste.
daarom vind ik het iet wat overdreven wat jij schrijft want deze vrouw is echt heel zuinig op haar paarden en zal echt geen onnodige risico's nemen als het op de gezondheid en welbevinden van haar paard aan komt

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 18:48

Bedankt PJ! FindingJack, bedankt voor je input. Als ik fanatieker met koeien ga werken, zal ik waarschijnlijk wel beenbeschermers gaan gebruiken. Omdat mijn paard zo fanatiek kijkt en heel wendbaar is, ziet het er spectaculairder uit dan het is, zoals PiggenJay, die er bij was, al zegt ;) Ik ben in elk geval superzuinig op hem, en hoop nog jaren van hem te kunnen genieten :)