instellen van Garmin 305

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:07

Even om onduidelijkheden te voorkomen:
Bij de set die ik op de site heb natuurlijk wel, zou een beetje vreemd zijn om dit als set te verkopen als ze niet samenwerken ;)[/quote]

dan is dit vernieuwd,want een paar jaar geleden werkte dat nog niet samen
dat is wel mooi!

ruitersmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 00:57

Er bestaat ook een singel met daarin de garmin hr-sensor geïntegreerd. Deze zijn voorzover ik heb kunnen nagaan alleen in GB te koop.

http://www.equinefitness.co.uk/the-girt ... r-c11.html

Een losse singel blijkt bij navraag inclusief een sensor voor de Garmin 305 ongeveer 180 euro te kosten (dit is inclusief verzendkosten). Dit leek mij op het eerste gezicht prijzig maar een losse HR-sensor kost 70 euro, losse singel 40 euro, verzendkosten 20 euro... dan betekend dit dat het laten verwerken in de singel ~ 50 euro kost. Is mij het gedoe met allemaal losse troep wel waard.

Heeft iemand ervaring met deze singels??

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:37

Ik heb mijn hartslagmeter van de decathlon gewoon aan een lange elastiek gezet en krijg daar toch ook redelijk mooie waardes mee.

Swinth

Re: instellen van Garmin 305

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:21

Wat houd redelijk mooie waardes in? Zit hij er eerder boven of er onder? Hoe betrouwbaar is de hartslagmeter van de Garmin?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 15:56

mijn ervaring met Garmin is alleen maar positief...alle waarden kloppen, ook de km.

Swinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:29

Oke! Dat is fijn om te horen :) Gebruiken jullie hem ook tijdens de wedstrijden?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 12:00

Ja zeker, omdat ik dan makkelijk kan kijken naar de tijd dat ik al gereden heb.
op mijn scherm heb ik de hartslag, de snelheid, de tijd en het aantal km (gereden) ingesteld
je ziet de 4 parameters op het schermpje...heel handig, kzou hem ni meer kunnen missen :D

Swinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:48

Haha, ik denk dat ik hem nou toch maar eens ga bestellen. Ben er nu alzo lang mee bezig.
Nog 1 vraagje :P :+
Ik wil hem dan idd ook tijdens de wedstrijd gaan gebruiken maar is het niet onhandig tijdens de vet-gate? Ik ben al lopent mijn paard aan het afzadelen en mijn groom trekt het zadel er af en dan bied ik aan. Zit ik dan niet met allemaal draadjes en dingen van de hartslagmeter?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 21:02

Tja ik zit met draadjes maar iemand die ik ken (rijdt de 90 km) gebruikt de elektroden zoals je ze krijgt en plaatst deze aan de linker kant tss singel en paard. (dezelfde plaats als waar ze manueel bij de vet naar het hart luisteren.)

Ik ben te snel geweest met een ombouwset te kopen. :+

Swinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:20

Verlies je de elektroden niet snel dan? Die zitten helemaal los toch?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 17:52

welke bedoel je?
Degene die standaard bij je Garmin zijn? of de ombouwset die ik gebruik?
De standaard elektroden zitten in een borstriem verwerkt.
De elektroden van de ombouwset hebben velcro aan de achterzijde, de ene zit onder mijn zadel (waar geen druk is van mijn lichaam) en de andere zit tss singel en paard (daar heb ik een lang stuk velcro dat rond mijn singel past)
Nog nooit losgekomen *D

Loffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:00

iana schreef:
Tja ik zit met draadjes maar iemand die ik ken (rijdt de 90 km) gebruikt de elektroden zoals je ze krijgt en plaatst deze aan de linker kant tss singel en paard. (dezelfde plaats als waar ze manueel bij de vet naar het hart luisteren.)

Ik ben te snel geweest met een ombouwset te kopen. :+

Hey Iana, ik heb er nu ook eentje, en voor het joggen bevalt ie mij super! In het bos, dicht bladerdek, geen probleem, aansluiten op pc en route te zien met alle gemiddelden, snelheid hartslag...
Ook als ik in de weekenden weg ga met mijn paard, weet ik mijn camion staan in het bos, vind hem dan rapper terug als ik een waypoint instel maar de hartslagmeter voor mijn paard gebruik ik nog niet, ben dus benieuwd met wat je bedoelt met het volgende

" de elektroden zoals je ze krijgt"?

De hartslagmeter zonder het elastiek gedeelte en dit dan met de singel mee laten lopen??
Ben benieuwd want dan het ik een Vmax enduro op overschot :P

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 15:27

@ Loffy...leuk hé 8-)
zo'n waypoint instellen lijkt me super handig, jij bent wel handig met dat ding moet ik zeggen.
Ik ga eens checken of de mijne dat ook heeft.

Wat de elektrodes betreft...zal ik eens navragen. Ik weet heel zeker dat ze de borstriem tss singel en paard plaatst.
Sommigen (heb ik hier al gelezen) hebben de elastiek langer gemaakt, zodat die rondom het paard past.
Degene die ik ken rijdt de 90km ermee,dus alles blijft netjes zitten.

Wel fijn dat je er blij mee bent ;) groetjes!!!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 20:01

OK @loffy...hier nog wat info ivm elektrodes

je kan de borstband dus tussen singel en paard plaatsen (dus zonder de elastiek) MAAR deze verschoof wel na 30 km rijden.
Deze persoon gaat nu proberen om de elektroden bloot te maken en een systeem uit te dokteren zodat ze alles kan vastmaken aan de binnenkant van de singel.

Als ik het verhaal nu hoor ben ik toch wel blij met mijn "dure" ombouwset.
Ik zit dan wel met draadjes maar deze hebben ons nog nooit gestoord *\o/*

Loffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:38

iana schreef:
OK @loffy...hier nog wat info ivm elektrodes

je kan de borstband dus tussen singel en paard plaatsen (dus zonder de elastiek) MAAR deze verschoof wel na 30 km rijden.
Deze persoon gaat nu proberen om de elektroden bloot te maken en een systeem uit te dokteren zodat ze alles kan vastmaken aan de binnenkant van de singel.

Als ik het verhaal nu hoor ben ik toch wel blij met mijn "dure" ombouwset.
Ik zit dan wel met draadjes maar deze hebben ons nog nooit gestoord *\o/*

Hé Iana, bedankt voor de update :D ik zal voorlopig dan de eerste 29 km rijden, afstappen, bijsingelen en dan zitten we weer goed _O-
Grapje :+
Zondag gaan we een rit doen van een dikke 30 km, ik verzin er wel iets op ;)

Als iemand een antwoord heeft of het volgende dan hoor ik het graag:
Als ik mijn rit oplaad in google, krijg ik om de één of ander (nu nog) duistere reden al mijn ritten te zien...
Ik loop om de 2 a 3 dagen een uur, maar nu bij het opladen krijg ik alles achter mekaar te zien, imposant, dat wel :D maar zie toch liever de ronde die ik dan net heb gedaan...zal waarschijnlijk ergens één of andere instelling zijn waar ik nu net overheen kijk...iemand?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:11

Loffy schreef:
Zondag gaan we een rit doen van een dikke 30 km, ik verzin er wel iets op ;)

Ah iemand gevonden om samen endurancewedstrijden te rijden?? Althans, zondag koppel ik toch wel aan Gierle........ En ik maar denken dat Martine nog steeds met een zieke Max zat.... :(
Goed om te horen dat hij weer helemaal toppie is hoor! +:)+
Max is wel een schatje ;)
Succes met je Garmin, mijne werkt prima :D

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:06

@Hhenny
Kun je me uitleggen hoe je dat precies hebt gedaan: de hartslagband van de Forerunner 305 ombouwen naar de paard versie? Ik overweeg een ombouwset te kopen, maar vind dat vrij prijzig. Ik durf het zelf niet aan, ben niet zo handig. Ik weet ook niet waar de electroden precies moeten zitten om een hartslag te kunnen lezen op het horloge. Zo met de band los is het me nog nooit gelukt (bij mezelf wel).