Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) Maar ook ik zou niet al te gauw overstappen naar een scharenbit... Ik heb Kiera (van mn vorige stal) en Baily (van jilleroo) gereden met een scharenbit ofzoiets dergelijks, maar dat is dus echt niets voor mij
Ik houdt het bij een simpel trensje of halster
Ookal pakt ook Snowdon af en toe het bit vast en gaat er heeel af en toe vandoor... 
het bit schittert je tegemoet, volgens mij doet Sox haar mond al open als ik de stal binnenkomt met zo'n glinsterend geval. Ik heb een boekje van LTJ en zal dat ook nog eens nalezen. Is dit niet een Pelham bit maar dan een eigen interpretatie van haar? Zal ook eens naar haar website gaan.
. Als ik niks 2e hands kan vinden ga ik gewoon op halster rijden met het hoofstel erbij aan. 
Citaat:Volgens mij rijdt ze netjes maar Sox wil niet met korte teugels gereden worden
Citaat:Als mijn bijrijdster te kort rijdt en Sox pakt het bit vast en slaat met haar hoofd, OK, maar waarom dan nu als ik rijd met losse teugel en geen trekkende handjes??

Esther101 schreef:HALLO ALLEMAAL! ik had aangegeven dat ik een keer op wedstrijd wilde en dit heeft yolande gelezen (zij geeft mij lees) ik heb het geweten ze heeft ons afgelopen keer afgeknepen jeetje wat een spierpijn zeg!!!!!!!
Maar wel leuk en hiervoor wil ik yolande toch wel bedanken>
Yolande BEDANKT he!!!!!!!!!!!!!!!! Oh ja het gallopeeren gaat al een stuk beter inde binnenbak.
Gipsy is ook echt een geweldige tinker, daar kan menigeen jalours op zijn op zo´n ongelooflijk voorwaards paard!
dapperdier schreef:ik rijd mijn Blizz met westernzadel ( want ik durf inmiddels niet meer te zeggen dat ik westernrijdt hier op bokt...)
Pellie schreef:Althans, als ik iets lees over western en tinkers dan voel ik altijd een enorme 2-strijd in mezelf vanwege schuldgevoel t.o.v. Gammon
1. ik vind dressuur erg leuk om te doen en western niet echt (kan moeilijk dingen loslaten snappie?)
2. Gam vindt dressuur compleet niks en ik weet dat hij reuze geschikt is voor western, is vreselijk wendbaar en hij vindt het ook nog leuk.
en heb gekozen voor wat leuker is voor snowdon....