Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sin schreef:Wel een kleine tegenvaller vandaag ook, de trailer die ik net gekocht hebt blijkt een mankement te hebben aan 't remsysteem.. fijn zenne.. doe je een investering en heb je misschien al direct kosten. 'k hoop de verkoper hier nog voor te kunnen aanspreken.

spatter schreef:ik zou nooit met een ongeremde trailer gaan rijden, levendsgevaarlijk!
als je eens een noodstop moet maken lig je met de hele handel van de weg of over de kop
ik heb zelf ooit een noodstop moeten maken op een snelweg en wat was ik blij met goede remmen op mijn trailer anders had ik nooit op tijd stil gestaan en had de trailer mijn wagen gewoon doorgeduwd tegen de touringcar voor mij
volgens mij mag je ook niet met een ongeremde trailer in Nederland rijden, niet met het laadvermogen van het gewicht van een paard
iana schreef:Komt waarschijnlijk door lang te staan en meestal met opgetrokken handrem.
De trommels zitten mss vol stof en vuiligheid, goed smeren is de boodschap.

iana schreef:hey Sin, als er geen klepje aan de handrem staat (is bij de oude modellen) zoals spatter zegt.
Dan moet je (volgens mijn wederhelft) de wielen eraf halen en de trommels reinigen.
Komt waarschijnlijk door lang te staan en meestal met opgetrokken handrem.
De trommels zitten mss vol stof en vuiligheid, goed smeren is de boodschap.
Best zo NIET verder rijden, kan gevaarlijk zijn. Het zal een onderhoudsprobleem zijn en hopelijk niet te veel kosten aan