[WN] voor het eerst zelf op mijn eigen kwartje :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paintless

Re: voor het eerst zelf op mijn eigen kwartje :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 10:20

daarom loopt breeze ook nog aan een lijntje.. het stuur is nog zoek en ik weet hoe ze bokken kan. dat wil ik Lucia en vooral mijzelf niet aandoen. Lucia heeft al heel wat te verduren gehad met t meiske. ze oogt "been there, done that" maar dat is pure schijn. ze is een draak en kan lekker maf doen.

de reden dat ik zonder cap rij is dat ik dat altijd doe, geen cap heb en ook voorlopig geen cap ga aanschaffen. blame me, is mijn rijstijl. ik zet wel een hoed op als ik iets op mijn hoofd moet hebben. bovendien.... jullie voelen er niets van hoor, als ik pleur.. (sorry pien, ik doe het weer, you know what)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:28

haha.

uitgebonden longeren helpt enorm om ze 'broke' te krijgen, ook tegen het bokken.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 10:30

bokken doet ze regelmatig hoor. vooral als ik haar bijzet.. oef.. en dat ze zichzelf dan tegenwerkt heeft ze denk ik niet door. muts. maar goed. lol met je knol vind ik belangrijker.

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:37

Wat een gaaf moment he....dat je voor 't eerst op je eigenste kwartje zit :D mooi paardje overigens, veel plezier en we zien vast nog meer foto's van de vorderingen.

(ps:kan hier al helemaal de kriebels van krijgen...helaas voor mij nog 2 jaar voordat ik op m'n kwartje kan stappen)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 10:39

haha erg is dat he... Ik heb ook een jaar moeten wachten. pfff.
voor haar doe je het wel natuurlijk. je wil haar niet beschadigen. en met grondwerk heb ik ook eerst een hele boel moeten doen. ze was nogal verwent en gewend haar zin te krijgen.
nu voel ik dat ze hier aan toe was. kriebels kwamen er steeds meer maar toen moest ik op Lucia wachten. aangezien zij nog naar school gaat.
succes over 2 jaar met je kwartje.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:39

zo lkker bezig dus
geniet van je paard, ze ziet er nog wel echt puppy-achtig uit zeg, schattig ding

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 19:52

valt wel mee hoor Suzan. ze is in een jaar tijd echt heel erg veranderd. alleen dr gezicht is nog een beetje "baby" maar als ze echt boos is, is dat helemaal weg hoor. :D

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:11

Wat leuk de eerste keer op je eigen paardje! Ken het gevoel ervan en het voelt wss wel heerlijk aan :j Hoe groot is ze precies?Ze lijkt erg kleintjes :D

Ik ga ook mee voor het gebruik van een opstapje :) Misschien beter voor de eerste keren als je haar bestijgt zodat je het zadel niet telkens weer op zijn plek moet trekken :)

Nog veel plezier samen en binnenkort echte rijfoto's? :D

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 18:24

trapje heb ik gister geprobeerd maar draait ze voor weg nog.
en hoe groot ze is? ik denk dat ze net de 145 haalt. ik heb dr al even niet meer gemeten.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 12:19

Dapper hoor en een hele overwinning! Het is toch goed gegaan? Iedere keer een stapje verder en laat je niet haasten.
Ik doe ook samen met mijn dochter ons paardje inrijden. Daar is niets mis mee hoor. Ik gebruik met opstijgen wel een opstapje. Ben toch een stuk zwaarder dan mijn dochter en wil niet aan zijn rug hangen.

Keep up the good work!!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 16:55

Thanx.. jaa het gaat super goed. doordat ik weer meer in beweging kom en haar meer ga vertrouwen stap ik al een stuk sneller op. is er niets meer aan de hand. ik was gewoon te traag.

ondertussen zijn we al zo ver dat ze los loopt, zonder longeerlijn en woensdag gaan we even de galop oefenen. we hebben het ook stapje voor stapje gedaan en ze vind het geweldig. elke keer als we het deden ontspande ze zich meer. ze voelt zich al een hele dame.. en dat is ze tenslotte ook :D ik ben heel trots op dr hoor.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 21:09

ondertussen hebben we er nog een 7 keer op gezeten en rij ik alleen.. nou ja rijden. ik probeer zoveel mogelijk bochten en voltes te rijden om maar een stuur te vinden. die is nogal zoek op t moment.
korte impressie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:15

Leuk hoor!!! Begint echt wat te worden!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 07:46

Ziet er leuk uit hoor ,weet ik nu ook hoe Breeze er uit ziet lucia verteld wel over haar .
Tip : Zelf wat minder naar beneden kijken , en het hoofdje van Breeze wat meer naar beneden, maar goed dat komt vanzelf ze is tenslotte nog maar pas ruitermak !

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 10:06

sja.. het naar beneden kijken blijft een heikel punt bij mij. dat doe ik al zolang ik op paarden/pony's zit.. dat is dus al vanaf mijn 4e.

hoofd vragen doe ik al een beetje, maar ik wil eerst dat ze helemaal gewend is aan een ruiter op haar rug. we doen het rustig aan. straks met haar naar les en dan komt het goed. :D

johnpppp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:35

Inderdaad hele stoute schoenen
john

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 06:36

Ziet er al super uit hoor!!
Door haar met longeren goed bij te zetten leert ze nageven zonder dat de ruiter erop zit. Als je dit een paar keer gedaan hebt doet ze het onder het zadel ook makkelijk. Kijk maar naar de topic nw appy. Het is voor de ontwikkeling van zijn rug beter. Just een tip! ;)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 11:03

ja dat weet ik. dat heb ik ook al heel vaak gedaan. daar geeft ze wel goed na. t is alleen de balans die ze helemaal kwijt is op het ogenblik. :D

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:38

Zag je onderschrift in je reactie en dacht, toch nog even kijken :D
Jij dus ook net begonnen met inrijden, gaaf, ga je vorderingen wel volgen hoor dusse, veel foto's plaaten aub :=

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 06:50

Hahahaha Zo grappig die stuurloze paarden !
Dat ken ik wel van Pepper
Veel bochtjes oefenen en dan komt het wel

Ik zet markers in de bak , is voor haar en mij makkelijker !
Nu kan ik ook redelijk in galop het bochten werk doen !!!!

Komt wel goed *D

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 07:11

Paintless schreef:
de reden dat ik zonder cap rij is dat ik dat altijd doe, geen cap heb en ook voorlopig geen cap ga aanschaffen. blame me, is mijn rijstijl. ik zet wel een hoed op als ik iets op mijn hoofd moet hebben. bovendien.... jullie voelen er niets van hoor, als ik pleur..

:D Dat vind ik nu een mooie reactie. 't is waar, voor alle kleine meelezertje zou je altijd moeten schrijven 'cap op!', maar daarbuiten in de echte wereld.. wie draagt er een cap in een rijbak waar dat niet verplicht is? Ik zie het in ieder geval niet veel.

En er is nog wat voor te zeggen ook, mijn hals is gekraakt door de achterzijde van een cap. Had ik die niet aan gehad was het beter geweest. Tenzij je een eventing-cap op doet (die een iets meer doordacht design hebben) loop je altijd dat risico, dus wat mij betreft.. laat maar zitten. En voor de risicovolle uitstapjes buiten heb ik een niet-paardrijhelm waar je jezelf ten minste niet mee kan beschadigen als je in een vreemde plooi tegen de grond gaat.

Oehlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:33

Volgens mij ken ik dit paardje nog van het vorige baasje (als dat kan :P)
Super leuk zeg!
Ik vind het er erg vriendelijk uit zien :)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 16:20

Dat kan, ze heeft een vorig baasje gehad. Haulerwijk komt ze vandaan.
@Bandida: je hebt het mooi gezegt.. Ik ben het er ook wel mee eens dat kids wel een cap op moeten, maar ik ben al een poosje geen kind meer. Ik kan wel overwogen beslissingen maken en nemen.
@Backup: dat heb ik gedaan, ze is links nog best stijf, dus dat probeer ik eerst zelf los te krijgen, lukt het me niet snel genoeg (week of 2) dan haal ik een fysio er bij.
stuur is gevonden ondertussen hoor. de galop gaat ook al redelijk, maar ik ben eerst met balans bezig.

tnx voor de leuke berichten.. ik plaats af en toe nog wel eens wat nieuws hoor. :D

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:37

mijn nicht is gevallen van haar paard en heeft daardoor haar nekwervel verbrijzeld omdat de cap verkeerd zat bijna elke cap zit zo je hebt er maar weinig die ech goede steun geven
ik rij zelf bijna altijd met cap dat is gewoon veiliger moest er iets gebeuren enkel de eerste keer dat ik op mijn paardje reed had ik hem ook niet op ik was niet voorbereid dus ja ..
het lijkt mij wel een echt schatje
en die oortjes zo schattig
veel geluk en ik hoop op meer foto's

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 07:00

craiester schreef:
mijn nicht is gevallen van haar paard en heeft daardoor haar nekwervel verbrijzeld omdat de cap verkeerd zat bijna elke cap zit zo je hebt er maar weinig die ech goede steun geven

Daar heb je helemaal gelijk in Craiester. Ik wil niet oproepen om zonder cap te rijden uiteraard, maar de manier waarop hij zit aan de halszijde zou echt wel een groter aandachtspunt mogen zijn.