[WN] 1 keer Wran starten of paardje te oefenen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arrows

Re: 1 keer Wran starten of paardje te oefenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:19

Ja oke, op een manege kan ik het me voorstellen. En op een wedstrijd l5/l4 kan ik ook nog wel begrijpen.. maar l3.... en dan al helemaal de in hand classes... mijn god...ik zie me al rennen met een cap op:P

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:25

L3 heette vorig jaar nog "beginners"

Misschien wordt het dan duidelijk ;)

Ik ben trouwens ook nog steeds tegen een verplichting hoor, vrije keuze ben ik voor.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:26

Oh oke :) dan ben ik een ex-beginner.
Ik vind het wel raar, bij de PRAB in belgie bijvoorbeeld mag je als jeugd gewoon met een hoedje op :)
Ook geen rasgebonden show zeg maar..

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:28

Nederland is nu eenmaal betuttelend ;)

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:05

XxNadiehxX schreef:
Ja maar waarom? Wat is het nut van de cap dan?

wel eens iets gehoord over hersenletsel?? Schijnbaar wel :+

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:24

ja, hersenletsel heb ik van gehoord, maar ga het alsjeblieft toch niet verplichten.
er is al zoveel 'verplicht' in nederland.
voor heen was er geen keuze, de hoed was verplicht.. en opeens.. daar is het potdekseltje.. de cap. als je wil moet je het kunnen weigeren, met alle gevolgen voor jezelf..
en begin nou niet over de kosten voor t volk als jij van t paard valt en hersenletsel hebt.. want dat is niet eerlijk.

als het goed is betalen de meesten van ons onze ziektekostenverzekering elke maand.
er zitten ook nog genoeg mensen zonder helm op de fiets, maar die worden ook niet vervoeid aangekeken omdat ze eventueel iets meer risico lopen.

ieder zijn keuze, maar ik wil wel graag die keuze hebben.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:33

smax schreef:
XxNadiehxX schreef:
Ja maar waarom? Wat is het nut van de cap dan?

wel eens iets gehoord over hersenletsel?? Schijnbaar wel :+

Waar niets in zit kun je ook niet beschadigen. 8-) :+
O Ja ;) met een knipoog

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:53

Paintless schreef:
ja, hersenletsel heb ik van gehoord, maar ga het alsjeblieft toch niet verplichten.
er is al zoveel 'verplicht' in nederland.
voor heen was er geen keuze, de hoed was verplicht.. en opeens.. daar is het potdekseltje.. de cap. als je wil moet je het kunnen weigeren, met alle gevolgen voor jezelf..
en begin nou niet over de kosten voor t volk als jij van t paard valt en hersenletsel hebt.. want dat is niet eerlijk.

als het goed is betalen de meesten van ons onze ziektekostenverzekering elke maand.
er zitten ook nog genoeg mensen zonder helm op de fiets, maar die worden ook niet vervoeid aangekeken omdat ze eventueel iets meer risico lopen.

ieder zijn keuze, maar ik wil wel graag die keuze hebben.

Aan de ene kant heb je misschien gelijk, dat het eigen keus moet zijn, maar het is nou eenmaal zo dat het zeker wel te maken heeft met wat we allemaal samen betalen. Net als met de autogordel. Ik heb er geen last van als jij hem niet omdoet, maar als iedereen meer letsel heeft, gaan wel degelijk de premies omhoog, want zijn er meer artsen en bedden nodig etc. Dat wil niet zeggen dat de gordel altijd een redmiddel is, maar zo is het nou eenmaal wel in Nederland geregeld. Het heeft ook zo zijn voordelen, maar goed, daar kom je vaak pas achter als je het mist, denk ik.....

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:55

k denk ut ook..

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:25

tja kan iedereen wel over blijven zeiken dan, maar feit is dat er een cap plicht is, waar ik ook voorgestemd heb.
aen zou die verplicht worden in alle klassen... jammer dan, dan maar met cap op.
Paintless, jij hebt die keuze hoor, om niet met cap te starten, moet je alleen ef andere vereniging opzoeken :D ;) ;)

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:30

Ik vind het knap dat mensen het hier voor elkaar krijgen om hersenletsel op te lopen door langs je paard te lopen.
Neem aan dat je dan beter geen wedstrijden kan starten...;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 20:35

Of niet in de buurt van een paard komen

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:06

da's dan nog het veiligst.. pienb

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:24

Is voor sommige paarden ook veiliger. 8-) ;)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:18

sliding schreef:

_O-

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 08:39

Helemaal met je eens (alleen betwijfel ik of we hetzelfde bedoelen :-))

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:11

ik voel me gelukkig niet aangesproken..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:34

sliding schreef:

Ja, de paarden inpakken :D Net als ijshockeyers bijv, incl bitje ter bescherming van de mond en voor het lijf een harnas tegen alle stootjes, zoals van sporen ed }> :P ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:53

Pienb schreef:
ja kan ook maar is toch anders (en ik vind showen gewoon heel leuk en kan eigenlijk niet wachten tot mijn merrie er is haha)

Als het puur om de ervaring van je paard gaat, dan zijn er dus mogelijkheden te over. Dat showelement is echt iets voor jouzelf, daar moet je dan gewoon geduld in hebben lijkt me ... (of met een ouder oaard starten ;) )

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:57

Pienb schreef:
volgens mij mis je de humor....
wat heb je aan een hoofdbescherming als je naast je paard loopt? dat was toch juist ontworpen voor het eraf vallen? gaan ze dalijk ook bezoekers verplichten een cap te dragen voor het geval er een beest uitbreekt en iemand iets aandoet?
ik blijf het maar onzin vinden, als je zo junior bent dat dat nodig is moet je niet starten vind ik. (is een mening, let it go....)

Als je inmiddels zo 'senior' bent in de paarden zul je weten dat er idd met paarden die opeens schrikken of onrustig worden ook andere ongelukken kunnen gebeuren dan alleen wanneer je erop zit.

Ik snap al die weerstand tegen een cap eigenlijk niet, voorzover ik ervaar heeft het geen enkele invloed op je eigen rijkunsten of die van je paard! ;)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:20

nee maar wel over de charme van het western rijden.
en bij mij is het omdat het MOET... en dan kan ik wel ergens anders starten dan bij de wran, maar heel veel anders dan wran is er bij mij niet.
+ dat een engels rijdende vederatie het ons opgelegt heeft, met allemaal smoesjes, die ondertussen al lang achterhaald zijn.
Ik wou niet met de FNRS.. ik heb voor western gekozen, heel bewust. niet voor Dressuur..
L2 op andermans paarden moeten ook cap op, Gaan M2 dressuur ook hun hoedjes al inleveren? of tenminste wanneer ze niet op hun eigen dieren rijden??? dacht het niet.

heel het westerncultuurtje is weg, minder gezellig, al zeg ik het zelf.

maar wie ben ik, das alleen maar mijn mening.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 20:34

ja precies.
en dan nog.
een goed opgevoed paard dat respect voor jou heeft kijkt ook als hij schrikt uit waar hij heen springt en springt niet bovenop je.
en staan onze quarters niet juist bekend om hun relaxte houding en 'coolheid'

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:42

Paintless schreef:
+ dat een engels rijdende vederatie het ons opgelegt heeft, met allemaal smoesjes, die ondertussen al lang achterhaald zijn.
L2 op andermans paarden moeten ook cap op, Gaan M2 dressuur ook hun hoedjes al inleveren? of tenminste wanneer ze niet op hun eigen dieren rijden??? dacht het niet.
maar wie ben ik, das alleen maar mijn mening.

In de M2 mag je niet eens met een hoedje rijden :+ ,ook niet als je al Z bent geweest. ;)
En voor je een mening geeft verdiep je er eerst iets verder in, maar dat is natuurlijk alleen mijn mening maar en wie ben ik? :o

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:56

Pienb schreef:
ja precies.
en dan nog.
een goed opgevoed paard dat respect voor jou heeft kijkt ook als hij schrikt uit waar hij heen springt en springt niet bovenop je.
en staan onze quarters niet juist bekend om hun relaxte houding en 'coolheid'

Laten er nou bij de WRAN ook nog andere rassen dan alleen Quarters rondlopen. De WRAN is rasopen en dus komen we er ook Tinkers, haflingers, mixjes enz enz tegen. En tja mss zijn die niet zo cool als de Quarter. Al heeft er nog niemand mijn Quarter verteld dat ze cool moet zijn 8-) Ik heb op een wedstrijd wel eens het idee dat ik een Arabier aan touw heb.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 21:12

Misschien is dat dan het probleem die rassen haha( nee doe maar rustig, dit is een GRAPJE!)
Ook die kun je opvoeden en met een paard dat zich niet kan gedragen moet je mi niet naar een show gaan