[WN] paard kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:41

Ik dacht ook eigenlijk dat het heel gebruikelijk is om af te spreken dat bij goedkeuring de kosten voor de koper zijn en bij afkeuring voor de verkoper ...

DubbelFun

Re: paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:55

Dat is lang niet zo standaard als je denkt ;)
Maar wel iets wat je vooraf af kunt spreken, gaat de verkoper niet akkoord kun je daar zo je gedachtes bij hebben en het paard op voorhand al laten staan.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:39

Pienb schreef:
Wie zegt dat paarden uit amerika gezonder zijn? Als je kijkt hoe ze daar vaak opgroeie kan dat nooit goed zijn voor de benen.
Uit amerika krijg je wel goedkoper betere paarden/bloedlijnen maar of ze ook gezonder zijn en langer meegaan betwijfel ik...

Ik heb in Amerika op een zeer bekende stal, de mooiste paarden gezien, maar tegelijkertijd ook enorm geschrokken wat achterin stond, zo slecht ben ik ze in NL nog niet tegen gekomen

Lenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 13:06

Je hoort vaak dat het betreffende paard van de persoon net gekeurd is en ook goed is gekeurd, dus wil je nog een keer keuren, ja, dan moet je dat zelf betalen ....
Veel mensen doen er moeilijk over, het is niet standaard hoor dat je bij afkeuring de kosten niet hoeft te betalen.
Ik neem het nu wel mee in de onderhandeling, het gaat me anders te veel kosten zo. En ik wil niet dat mensen een keuringsrapport of oordeel krijgen op mijn kosten !!

quarterH

Re: paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:36

probleem met amerika is niet zo zeer de grond.
meer de manier hoe jongen paarden opgroeien. bijvoeren zodat ze snel groter worden en sneller ingereden kunnen worden is vrij normaal. ze worden vaak al vanaf (echte leeftijd) 1.5 of net 2 ingereden zodat ze in de 2YearOld classes al goed lopen..
dat is toch een beetje de cultuur daar en dat is nu eenmaal niet goed voor de lange termijn voor de benen.
het is een keuze die je maakt..