[WN] hoe vind je een westernbijrijdster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:13

Maar ook in Belgisch Limburg is het niet eenvoudig een western bijrijdpaardje te vinden...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:53

Miryamk schreef:
Ik had iemand gevonden die zich wou laten omscholen maar helaas mogen wij geen bijrijders meer op stal... :n

Heel offtopic, maar hoezo die regel? Moet je het stalpersoneel dan met je paard opschepen op dagen dat je geen tijd hebt ofzo? Absoluut geen aanval hoor, ik ben gewoon beniewd hoe mensen dat in de praktijk oplossen :)

Miryamk

Re: hoe vind je een westernbijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:01

Ik ben d'r ook niet blij mee...Maar die regel is ingesteld om teveel 'gedoe' met bijrijders te voorkomen. En natuurlijk net toen IK iemand had gevonden....

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:02

Stalpersoneel is er bij ons trouwens niet :D

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:50

Miryamk schreef:
Ik ben d'r ook niet blij mee...Maar die regel is ingesteld om teveel 'gedoe' met bijrijders te voorkomen. En natuurlijk net toen IK iemand had gevonden....
Sta je dan bij iemand aan huis ofzo? Je moet toch zelf kunnen bepalen wat je doet met je paard zeker?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:01

Pensionstalling waar mijn paardje het heerlijk heeft en ik dit minpunt(je) dan maar voor lief neem. Afbeelding

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:15

Erg rare regel ..

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:17

Gelukkig hanteren ze die bij ons op stal niet, he JR..?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:23

Ik heb er ook ff over gedaan om er 1 te vinden.
Dressuurruiters ten over hier, maar geen die western wilde rijden.
Allicht dacht ik: it's worth a try, beter iemand dan niemand, dus dressuurruiters erop, ik iig uitgelegd dat ze niet moeten blijven drijven, maar ja, dat zit er zo ingebakken... Zag het paardje bij elke stap impuls verliezen (en die heeft ze al niet zo :x )

Na een maand zoeken (valt achteraf wellicht nog mee) heb ik nu iemand gevonden, die ook op dezelfde manier over omgaan met paarden denkt, erg prettig!

@Mir: wat een rare regel trouwens :)

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:15

Barramundi schreef:
Gelukkig hanteren ze die bij ons op stal niet, he JR..?

Nee, dan had ik wel een probleem gehad :D

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:17

Jij spaart bijrijders :P

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 17:17

Mijn bijrijdster die ik dus gevonden heb is vandaag ineens niet gekomen want ze was kreupel en ze kon er dus niet op rijden, heb zoiets zorg er ook voor als je er niet op kan.

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:21

Barramundi schreef:

Ze staan als ze niet bij Joy zijn ook thuis in de vitrinekast :))

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:52

JoyRider schreef:
Barramundi schreef:

Ze staan als ze niet bij Joy zijn ook thuis in de vitrinekast :))

_O-
En je verhuurt ze af en toe, toch?
Poets je ze ook elke week op??!

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:08

Barramundi schreef:
_O-
En je verhuurt ze af en toe, toch?
Poets je ze ook elke week op??!

Ik stuur ze soms even naar de sauna of de kapper om de natuurlijke glans te behouden :=

Ik verhuur ze inderdaad :j En ik stuur altijd even een evaluatieformulier naar de huurder om na te gaan of ze wel naar behoren hebben gefunctioneerd :j

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:08

SandravdB schreef:
Mijn bijrijdster die ik dus gevonden heb is vandaag ineens niet gekomen want ze was kreupel en ze kon er dus niet op rijden, heb zoiets zorg er ook voor als je er niet op kan.

Hmm zo iemand zou dus bij mij niet meer terug hoeven komen :n

Ik ben zelf helemaal niet van het 'paarden zijn alleen nuttig om op te rijden' dus die instelling verwacht ik van een bijrijder ook niet!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:51

Ik heb destijds mn zoektocht naar een bijrijder/ster gestaakt. Alles was mogelijk met mijn paard; nh, endurance, dressuur, western etc etc. Wedstrijden zou ook geen probleem zijn. Nou.... zelfs dan lukt het nog niet. Vol goede moed ging ik adverteren ( men zou gewoon een eigen paard hebben) maar het werd niks. Oke, ik vroeg wel een bijdrage van 50,- per maand maar blijkbaar is dat teveel voor een paard waar je alles mee mag doen....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:00

dat is die eeuwige discussie van wel of niet betalen als bijrijder, jij als eigenaar bent ermee geholpen als je iemand hebt die wil verzorgen en die wil daar dan niet voor betalen. Alleen ze vergeten dat jij ook al je spullen beschikbaar stelt én je paard en dat daar best wat tegenover mag staan, zeker als je heel veel mag.
Hier in het midden van het land zijn bijna geen westernruiters en zal ik ook goed moeten zoeken.
Engelse ruiters vinden mijn paard vaak te klein en dus blijkbaar ´te min´.

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 08:33

Toch kan ik me wel voorstellen dat bijrijders niet willen betalen (zeg ik als zeer goed meebetalende ondertussen ex-bijrijder :D) Ik had in eerste instantie de afspraak dat ik een bepaald bedrag betaalde per dag dat ik reed, maar ik moest daarbij nog lessen betalen: kwam ik op echt een veeeeeel hoger bedrag uit dan ik kwijt zou zijn op de manege. Dan is het natuurlijk de afweging: of een leuk paard voor meer of een manegepaard voor minder :D

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:36

cissy schreef:
dat is die eeuwige discussie van wel of niet betalen als bijrijder, jij als eigenaar bent ermee geholpen als je iemand hebt die wil verzorgen en die wil daar dan niet voor betalen. Alleen ze vergeten dat jij ook al je spullen beschikbaar stelt én je paard en dat daar best wat tegenover mag staan, zeker als je heel veel mag.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat er van je verwacht wordt, vind ik. Als je bijvoorbeeld ook moet uitmesten en klusjes moet doen waar de eigenaar mee gebaat is, dan heb ik geen zin om er voor te betalen. Maar als een paard in all-inclusive pension staat en het eigenlijk alleen om verzorgen&rijden gaat, dan kan ik me voorstellen om een bijdrage te geven. Op een manege betaal je tenslotte ook als je een paard huurt :) (Bijdrages van 100+ euro vind ik dan weer een beetje jammer, tenzij je het paard echt deelt, maar vaak zitten er nog een hoop restricties aan.)

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:36

Het verschilt denk ik ook wel per situatie. Ik reed zelf helemaal niet meer dus men kon onbeperkt rijden, maar uiteraard heb ik dan nog wel zelf stallingkosten, brok, spullen die gebruikt worden, etc etc. En ik vroeg een bijdrage om te voorkomen dat er allerlei kinderen zich zouden melden :-) Maar ja, uiteindelijk heb ik maar gewoon mn baan opgezegd en ben thuis gaan werken, kan ik weer zelf rijden :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:02

Ik heb een betalende bijrijder gehad, die betaalde de helft van de stalling en had in ruil daarvoor 4d/w een paard tot haar beschikking waar ze in principe mee mocht doen wat ze wilde.
Ik ben van mening dat als ik een bijrijder heb tegen wie ik zeg wat ze wanneer moet doen, daar geen betaling tegenover sta (ofwel ik zou moeten betalen, ze is in mijn dienst bezig ;))
Maar in dit geval mocht ze mijn paard als haar eigen beschouwen die 4 dagen. Dit was voor ons beide perfect, ik had meer tijd en minder kosten, en zij had een 'eigen' paard met vaste kosten (geen hoefsmid/DA/etc) dus geen verrassingen!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 14:01

Ik heb mijn bijrijdster wel laten betalen, althans, dat mag ze gaan doen :x
Ik vraag € 75 voor 2 paarden, waarin ze mag gaan wanneer ze wil en ze verder niets hoeft te doen, alleen plezier maken.
Wil ze lessen volgen, prima, die moet ze dan wel zelf betalen, wedstrijden evt dito (nu heeft ze die ambitie niet, maar toch).
Denk dat dat wel fair is, op een manege redt je dat niet qua geld en uren die je mag rijden.
Andersom als ik de bijrijdster was zou ik dat ook normaal vinden, overigens zelfs inclusief mesten ed, ik vind dat geen schokkende klussen en het hoort er gewoon bij.

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:24

Na een aantal jaren westernrijden ben ik overgestapt naar dressuur, maar toch begint het weer te kriebelen!
Ben stiekem al even op zoek geweest of iemand hier in de buurt (Zuidhorn-Kollum) een bijrijdster zocht,
maar dat valt ook nog niet mee..
Ik vind het opzich niet zo raar dat er een bijdrage gevraagd wordt, maar het zal de zoektocht naar
een bijrijdster wel moeilijker maken omdat de meeste jonge meiden die nog naar school gaan (ik neem mezelf als voorbeeld)
liever niet 50-75 euro in de maand willen betalen, puur omdat het me gewoon niet lukt, ik ga naar school,
ben met mijn rijbewijs bezig wat ook ascoiaal duur is dus aan het eind van de maand hou je maar weinig over..

Dus als iemand nog een bijrijdster zoekt bij mij in de buurt, ik ben beschikbaar! :D

deezjebeezje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:51

ik zoek eigenlijk een paard waar ik bijrijder kan zijn ;)! haha
ik woon in geldrop, heb mijn instructrice al gevraagd en die ging kijken of ze bij de paardeneigenaren op stal iemand kon vinden die dat wel wat leek, het enige probleempje is een beetje dat ik nog maar n klein half jaartje western rijd, maar wel erg enthousiast en wil graag meer rijden dus meer ervaring op doen....
veghel is voor mij ook nog wel te doen hoor ;)!