shadomagic schreef:Ik accepteer graag jullie reacties, ik wil er graag iets mee doen, maar het komt bij mij over alsof jullie zeggen dat ik niks om mijn paard geef (bij wijze van spreken). Nou dat doe ik dus wel. Ze is mager, dat weet ik. Ik blijf haar voeren en als het echt niet beter gaat (Ze is al een dikke 50 kg aangekomen) Dan haal ik de DA er nog eens bij. Ik kan niet meer doen dan mijn best. Jullie 'doen' alsof het zo makkelijk is om je paard bij te laten komen, maar dat is het dus echt niet (niet grof bedoelt). Ik doe mijn best!
Van die lusteloosheid, ze stond om 7 uur op de trailer, daarna daar nog eens 1,5 uur rijden bij en dan nog eens 2 uur wachten tot ik eindelijk eens aan de beurt was. Ze was gewoon hartstikke moe! Het is nog maar een veulentje. Toen ze thuis kwam lag ze lekker te slapen in haar stal. 's avonds was ze weer zo levendig als iets.
Uit eigen ervaring weet ik dat niets zo moeilijk is als een te mager paard weer op gewicht krijgen, dat duurt verschrikkelijk lang. (Ik heb een oude merrie die vreselijk mager is en ondanks uitgebreid onderzoek en veel/goede voeding nagenoeg niet aankomt). Ik ken de zorgen en de frustraties, maar ik zou me niet beledigd of rot aangesproken voelen voorzover mensen je hier in dit topic tips geven.
Of je haar wel of niet showt is je eigen keuze. Zelf zou ik niet dit soort dingen ondernemen met een paardje dat zo'n conditie heeft, want het kan niet anders dat ze zich zo ook niet fit voelt. Dan moet je m.i. niet energie in dit soort spannende activiteiten steken, zeker als ik lees hoe 'n lange reis je met zo'n kleintje onderneemt ....
Ik heb nog een tip voor je, omdat je aangeeft dat haar spijsvertering eigen te snel en dus niet goed is: colonflora van Primaval. Dat is een soort probiotica, maar wel speciaal voor paarden. Ik heb mijn oude merrie dat ook gegeven, zij had ook verstoorde darmbalans en het werkte binnen 3 dagen (geen diarree meer). Hierdoor verbetert de darmflora en wordt ook de spijsvertering rustiger. Misschien is voor jouw beestje? (Je kunt het vinden bij de Paardendrogist en op de site van Primeval).
En heeft ze een goede dikke deken op? Want warm houden kost ook veel energie en dat heeft ze nu niet te missen ...
Veel succes met haar, hopelijk komt er verbetering!