[WN] Bungy @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Re: Bungy @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:05

Nors opkijken Ik meen t hoor Nagelbijten / Gniffelen ROFL ROFL Nee geintje Huilen van het lachen Van wie heb je les?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 13:07

Nu nog van niemand, binnenkort waarschijnlijk van Walter of Petra Knipoog van Madepolder.. Of misschien wel van JPK Knipoog

maar ik denk van Walter of Petra, aangezien ik daar op stal sta, en dan vaker kan lessen Knipoog
Ik heb trouwens van hun nog nooit gehoord dat hij niet sterk genoeg is.. Bloos wél dat het een pony is en geen quarter Tong uitsteken

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 13:12

Hoe vinden jullie mijn pleasure-paard..?? Clown

Afbeelding
en deze: (inmiddels nieuw zadel!)
Afbeelding

vergeleken met dit Clown :

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:13

Walter heb ik ook ooit in een grijs verleden les van gehad.
Ik heb nu les van Wendy van Osch. Dat is echt een superfijn lesgeefmens Lachen

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 13:14

Okee Knipoog
Ja, ik zit een beetje in de rondte te zoeken, aangezien ik niet altijd vervoer heb (geen eigen trailer) en m'n stiefvader wil ook niet altijd rijden.. Clown

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:15

TiaraBungy schreef:
maar ik denk van Walter of Petra, aangezien ik daar op stal sta, en dan vaker kan lessen Knipoog
Ik heb trouwens van hun nog nooit gehoord dat hij niet sterk genoeg is.. Bloos wél dat het een pony is en geen quarter Tong uitsteken

Ach op "instap niveau" (L3,4,5) kan je met ieder paard/pony aardig meekomen. En het is iets waar je alleen achter kan komen door het te proberen.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 13:17

Ik blíjf waarschijnlijk op het instapniveau Clown Tong uitsteken
Geloof me, het is echt meer voor de ervaring en voor de lol Knipoog Haha!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:19

Maakt mij niet uit, misschien is ie straks wel zó goed dat je mee kan doen in het L2 Vork

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 13:20

Hahahahahaahahaha! Clown
Dan moet ik tegen sommige mensen van stal.. Huilen van het lachen

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:21

You never know Lachen

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 13:22

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:52

TiaraBungy schreef:
Mijn zadel is vrij nieuw, en hij past goed.
Misschien zijn het m'n sporen waartegen hij zwiept, alleen daar ben ik écht niet hard mee! Ik leg m'n spoor alleen aan.
Ik denk dat ik hem niet sterker ga krijgen in zijn achterhand, omdat hij daar niet de aanleg voor heeft..
Iemand nog tips? Ik ga altijd veel achteruit, en meestal krijgt hij daar z'n spiertjes van, en z'n zijgangen..

Maar, waarom zou hij niet sterk genoeg zijn?? Bloos

Natuurlijk kan je hem sterker krijgen in de achterhand!
Je moet hem alleen meer nagevelijker over de rug gaan rijden zodat je meer verbinding met de achterhand krijgt.( Knipoog ) Dan wordt alles makkelijker voor je paard.
Probeer je spins eerst rustiger op te bouwen zodat je paard begrijpt wat je bedoeld en sterker wordt, begin eerst met kleine volte's waarbij je de achterhand iets naar binnen zet (travers dus op de volte), dan zorg je dat je doormiddel van de buitenteugel de buiten schouder meeneemt (optilt) naar binnen als dat nog te lastig is kun je ook gaan wijken waarbij je het paard eerst een kwart spin laat maken en gaat dit goed om de achterhand, dit steeds uitbreiden naar meer. De snelheid komt later wel eerst goed laten spinnen om/op de achterhand.
Je paard wordt ook sterker door veel "goede" overgangen te rijden dus niet met een weggedrukte rug. Clown Cool .
Gewoon meedoen aan die wedstrijd daar leer jij een je paard alleen maar veel van.
Succes.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 13:55

Okee Knipoog Dank je wel!
Ik liet hem hier ook gewoon een beetje gaan met z'n hoofd.. Bloos Normaal in m'n training loopt hij áltijd verzameld en over de rug.. Ik rij al veel overgangen Knipoog Máár, kan altijd meer Knipoog
Die andere tips zijn echt goed! Heel erg bedankt! Haha!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 14:00

Ik zal trouwens kijken of ik vandaag weer filmpjes kan maken van mijn 'normale' training.. Dit was echt een proefje oefenen.. Dan kunnen jullie zien hoe hij kán lopen Haha! Gister liep hij super! Een écht westernpaard was het! Clown Tong uitsteken

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:21

Complimenten overigens voor TS, hoe ze met alle "kritiek" en aanwijzingen omgaat Ja

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 15:25

Lachen
Dank je Lachen
Ik sta er voor open ja, en ik vind dat je gewoon meningen van anderen moet respecteren Knipoog
Overigens vind ik écht dat er goede tips worden gegeven Knipoog

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:18

Tiara heeft vanmiddag bij mij ook al gevraagd over hoe ze dingen moest oplossen en of ik nog tips had. Die heb ik haar gegeven en dat heeft haar denk ik al wat geholpen net als alle andere opmerkingen.

Dat hij niet sterk genoeg zou zijn zie je niet in z'n manier van de spins enz. Tiara heeft hier tips gehad over het spinnen en dat komt denk ik erg goed. Hij moet ook wat meer op de achterhand worden gereden hierdoor wordt hij al sterken en dat is gewoon een kwestie van oefenen en dat heeft z'n tijd nodig!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:56

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 20:58

Vandaag heb ik hem goed verzameld, veel overgangen gereden, vlot en actief gegalopeerd, en 1x gestopt.. Lachen Niet gespint.. Knipoog
Hij word steeds lichter in z'n mond Lachen Werk de laatste tijd ook veel meer met m'n benen.. Knipoog

Over de wedstrijd: Ja, ik ga!! Haha! M'n inschrijfformulier is sowieso al de deur uit Lachen En m'n vriendin gaat ook, dus het is sowieso gezellig Haha!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 20:59

Buitenzorg schreef:
TiaraBungy schreef:

Je kan dit er best "bijvoeren", ik gaf de mijne ook iets van vitamine E, selenium en nog wat erbij.
ff Gezocht en ik gaf deze: http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=25352

En zoals gezegd, gewoon gaan in VP!!! Je zegt zelf vooral de lol en de ervaring, en beiden zal je opdoen hoor 9 nov!!!!

Okee! Bedankt voor de tip! Haha!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:01

leuk paard!
Ik zou het eerste paard weleens willen zien wat western doet en niet op de voorhand loopt....of gaat dat niet samen?
Ik heb geen verstand van western zoals je merkt,het ziet er wel ontspannen uit,en het is zeker een knap paard!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 21:02

mijn paard liep vandaag níet op de voorhand hoor! Bloos!
Het líjkt bij veel paarden of ze wél op de voorhand lopen, maar de takt is dan altijd goed.. Knipoog Zeg ik het zo goed? Bloos
Laatst bijgewerkt door TiaraBungy op 26-10-08 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:10

oh,dan is dat het....ik denk steeds dat ze allemaal erg op de voorhand lopen...sorry!!!
Ik heb er echt geen verstand van,misschien moet ik me eens meer verdiepen in het western-rijden,het ziet er iedergeval wel relaxed uit!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 21:11

Geeft niet Knipoog Vragen zijn er om te stellen Knipoog

edit: Het is trouwens takt, geen 4-takt.. Tong uitsteken In galop hebben ze namelijk geen 4 benen op de grond Tong uitsteken

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:50

geerke schreef:
leuk paard!
Ik zou het eerste paard weleens willen zien wat western doet en niet op de voorhand loopt....of gaat dat niet samen?
Ik heb geen verstand van western zoals je merkt,het ziet er wel ontspannen uit,en het is zeker een knap paard!

Les nummer 1: een westernpaard wordt juist getraind om z'n achterhand te gebruiken Haha! Knipoog . Dat zou trouwens zo in alle rijstijlen moeten zijn.
Maar dat geheel ter zijde.

Knap wat je doet met je "manègepaardje"!! Je hebt al heel wat tips gekregen dus ik blijf gewoon bij proficiat! En veel succes op je wedstrijd.