[WN] geen gelegenheid on de bak te verkennen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

REGINA76

Re: geen gelegenheid on de bak te verkennen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 00:43

even reactie van mijn kant.
ivm met weinig of veel minder starts dan anders en enkele rubrieken uitvallen en klasse L1 en L2 samengevoegd zijn.
is het nu een keer mogelijk om dat te kunnen inplannen.
normaal gesproken als ik rond de 100 starts zou hebben of meer dan is het erg jammer, want dan krijg je weer de extra onkosten voor dat ene dagdeel meer. dan hebben de reiners ook pech, dan werken wij gewoon door.
het zou misschien een optie zijn als men dat wilt het startgeld te verhogen en de minder gevulde onderdelen weg te laten vallen.
over het laatste zou ik graag reacties verwachten vd deelnemers die bij ons op de wedstrijden starten.

gr regina en tot zondag.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:29

Startgeld verhogen of onderdelen laten vallen om in de bak in te kunnen rijden? Naar mijn mening een slecht plan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:44

Idd. Het is juist zo leuk dat jij altijd veel onderdelen uitschrijft Regina Ja
En startgeld verhogen, mensen die niet zo nodig in de showbak hoeven te rijden moeten dan dus ook meer betalen.

Imo is een paid warming up een goed idee mocht je perse zoiets willen.
In de showbak rijden is imo een gunst en geen recht.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:13

Nogmaals; laat nou eens een wedstrijdbudget zien. Prijsverhogen omdat je wedstrijd een uurtje langer duurt gaat er bij mij niet in tenzij je er zelf daardoor bij in schiet maar dat risico loop je dan ook als je wedstrijd uitloopt omdat een jury meer tijd neemt om te beoordelen. Ik vind het sowieso raar dat de WRAN de organisatie oplegt om een korting te geven voor haar leden zonder dat ze de organisatie daar financiëel voor compenseerd (en dat met ruim E 60.000,-- in kas)

De vergoedingen voor de jury gaan per 4 uren dus of je nou 9 uur of 12 uur laat jureren blijft gelijk, je komt dus alleen te maken met eventuele bakhuur.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:45

nielsd schreef:
En startgeld verhogen, mensen die niet zo nodig in de showbak hoeven te rijden moeten dan dus ook meer betalen.

Nou dat ben ik dus echt niet van plan om voor een ander te gaan betalen omdat zij zo nodig de showarena moeten verkennen, mijn paard word er niks anders van als thuis op een wedstrijd lokatie, zij is gewoon heel gewoon en normaal te rijden dan

amarilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 12:35

Paid warm up vind ik wel okee.Maar dan ook de reiners die altijd de luchpauze kunnen gebruiken.(of zullen we een keer beginnen met de reining om 9.00 uur en dan de halter/pleasure/trail/Horsemanship 's middags?) Startgeld verhogen zou jammer zijn, het is juist goed te doen met deze bedragen. Wel jammer dat je niet, zoals bij de DQHA vaak het geval is, bij 4 of meer starts 1 bedrag betaalt. Dus 10 euro per start, start je 4x/5x/6/x/7x blijft het 40 euro.Dat is dan leuk om een keer "voor niks" nog iets bij te schrijven.

Verder vind ik dat je niet moet proberen alles in regels te vangen, wat Regina zegt: Als het kán, dan graag. Je maakt je show wel heel populair bij de ruiters en die komen dan terug.Dat wordt nu ook in de vorm van stands BBQ/Jackpots/gezelligheid etc. gedaan.
Ik snap bijvoorbeeld ook niet waarom er zo hard geroepen wordt dat inschrijven na de sluitingsdatum ONMOGELIJK is. Zonde! Als er nog mensen op het laatst mee willen doen,gráág toch zeker!Dan betalen ze voor straf extra, en ze komen niet in het programmaboekje weet ik veel.
Die show moeten LEUK zijn, met zo min mogelijk "traps&bottlenecks". Het is toch zeker onze hobby?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:58

Omdat als je ook kunt inschrijven na de sluitingsdatum, 80% van de mensen op de laatste 2 dagen dit gaat doen en je dus NOOIT een realistische planning af kunt geven en de show ALTIJD uitloopt.
En dat is dus zeker NIET leuk Knipoog

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:27

alsjeblieft geen bijschrijvingen op de dag of vlak daar voor
geef mij het duitse systeem maar, 3 weken van te voren betaald hebben en anders doe je niet mee
altijd veel deelnemers, nette tijdsplanning, net boekje en fijne show

ik zou zeggen
start een paar keer een show in Belgie en je weet gelijk waarom bijschrijvingen een ramp zijn Misselijk

amarilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 13:46

Romkabouter schreef:
Omdat als je ook kunt inschrijven na de sluitingsdatum, 80% van de mensen op de laatste 2 dagen dit gaat doen en je dus NOOIT een realistische planning af kunt geven en de show ALTIJD uitloopt.
En dat is dus zeker NIET leuk Knipoog

Is dat al eens geprobeerd, of is het een bang vermoeden? Je moet de drempel wel hoog maken, dus dubbel tarief of zo, maar niet per sé dichtgooien die deur. Er worden show afgelast wegens te weinig inschrijvingen.Als je tijd overhoudt geef je gelegenheid tot losrijden, of je begint een uur later Haha! . Heb je tijd tekort, gooi je de startlijst dicht zodra je voldoende inschrijvers hebt.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:19

Dat is al eens geprobeerd, dat is preices de reden waarom een paar jaar geleden veel wedstrijd altijd zo gigantisch uitliepen Knipoog

amarilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 14:38

Okee, ik begrijp dat het organiseren van een show heeel veeeel werk is. Het is makkelijk l*ll*n van de zijlijn. Het is gewoon zo dat ik soms op shows dingetjes zie die slim bedacht zijn, of fijn voor de ruiters (mogelijkheid tot bak verkennen,patterns op internet,dagplanning toegemaild krijgen,meer-starts korting etc.) die daar heel blij mee zijn Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling waarvoor nogmaals, hulde! Ik vind het idee van paid warm up wel iets om nog eens door te rekenen. Ik zou er wel 2,50 voor over hebben

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:06

Sluitings datum is sluitings datum is mijn mening, als je te laat met inschrijven bent heb je pech.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:59

Ik ben ook een voorstander van een ruim vóór de wedstrijddag liggende sluitingsdatum zonder mogelijkheid tot bijschrijven. De zogenaamde 'angst' dat 'je' wedstrijd niet vol komt is onterecht, als de kwaliteit op een juist niveau ligt komen de ruiters toch wel. We hebben nu al een paar wedstrijden in Duitsland gestart en daar weet je op de minuut nauwkeurig hoelaat je moet starten, 1 á 2 weken van te voren je proefjes, tussentijds de bak verkennen, E 8,-- per start en 4x starten = 3x betalen, géén opslag als je niet lid bent van één of andere overkoepelende geldverslinder, géén verplicht startnummer van een overkoepelende organisatie en een keurig programmaboekje. O ja, geen capverplichting maar vrije keuze Cool

Dat het in Nederland wél degelijk kan bewijst Karin al jaren met haar wedstrijd in Uitgeest......... Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:02

PK in duitsland starten is echt zo mooi geregeld, daar kunnen ze in nederland nog een puntja aan zuigen

dahnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:03

als ik jou was..
zou ik om het half uur of uur stoppen pauze nemen..
even gewoon lekker stappen,
en dan steeds opbouwen..

xx

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:05

MSQuincyTE schreef:
PK in duitsland starten is echt zo mooi geregeld, daar kunnen ze in nederland nog een puntja aan zuigen
............start een keer in Uitgeest MSQ Knipoog

amarilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 14:13

dahnee schreef:
als ik jou was..
zou ik om het half uur of uur stoppen pauze nemen..
even gewoon lekker stappen,
en dan steeds opbouwen..

xx

Ehhh....wat bedoel je precies Scheve mond ?....