eind van het endurance seizoen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: eind van het endurance seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 08:57

Knipoog ik bedoelde ook meer van Joelle of Willem zijn kant uit...
Ben benieuwd hoe ze hier over denken Ja

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:30

Niemand?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:58

Ik zou het fijn vinden als er dit jaar weer zo'n info avond is.

Ik ben gisteren bij dat rondje educatie in Wanroij geweest. Dat vond ik echt heel leerzaam.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:25

Ik ben het met je eens Griebels. Ik ben ook bij zo een avond van Jannet geweest en heb ook nog een dagje trainingsleer bij Tonkie gevolgd.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:27

Griebels, ik geloof dat overal nu wel antwoord op gegeven is. Ook op je dik gedrukte delen hebben we nu al een keer of 3 uitgebreid gereageerd, wanneer anderen dergelijke argumenten aandroegen. Dus misschien even teruglezen...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:58

joelledsr schreef:
Griebels, mag ik vragen van wie je deze info hebt?
zo zonder bronvermelding hecht ik weinig tot geen waarde aan Knipoog

Ik had na deze reactie en mijn antwoord daarop wel verwacht dat je met een reactie zou komen.
Indd heb je gereageerd op sommige dingen uit het stuk van Jannet, maar niet op alle.
Ik zou graag willen weten of je nu wel waarde hecht aan het stuk nu je weet van wie het is, en of je het daarmee eens bent. Voorheen hebben jullie alles tegen gesproken. Dus ben benieuwd of je Jannet (die echt wel weet waar ze het over heeft) ook tegen spreekt, en dan graag onderbouwt.
Niet om je af te vallen, maar dit is wel een goed onderwerp. En misschien kunnen we van beide kanten dingen aannemen Ja

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:47

Ik heb dit topic eens lekker door zitten lezen maar wat een gedoe.

Een persoon rijdt een paard als een speer door de klasse 1 en 2 heen en doet zelfs een klasse3.
Volgend seizoen zal hij er waarschijnlijk de problemen van ondervinden. Voor het paard vind ik het zielig, de ruiter is gewoon dom.
Ik kan uit al zijn info nergens vinden wat zijn resultaten in het verleden zijn, is hij dan zo nieuw of durft hij niet voor zijn fouten uit het verleden uit te komen?
Of spelen er andere zaken?

Ik heb wel gelezen dat mensen teveel aan de woorden van anderen hangen, vorm je eigen mening en luister goed naar je paard, wat een ander goed vind kan voor jou en je paard absoluut niet werken!!! Ga niet uit van schema's van anderen maar gebruik ze als achtergrond informatie. Mensen als Carmen Romer, Onno Grund, Desiree Haanen gebruiken alle info die ze krijgen maar ze passen het op hun eigen manier toe en lopen niet als hondjes de schema's af.

Dus jij moet het met je paard doen, en niet met schema's en andere rommel.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:12

Dat is wat ik probeer uit te leggen Huisman...
Ik neem van mensen die er verstand van hebben alles aan, maar kijk wel wat bij mijn paard en mijzelf past.
Ik zou dus best dingen van Willem kunnen overnemen omdat het bij mijn paard zou passen, daarom wil ik ook graag de tegenspraken onderbouwt zien. Ik neem dit mee in mijn schema's, tenminste als ik er iets in zie Knipoog

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:11

Djilan is ook begonnen en heeft veel geluisterd, geleerd en in de praktijk gebracht, Gerritje ook en zo kan je uiteindelijk iets bereiken. Maar ook bij hen was het devies:

Rustig aan, dan breekt het lijntje niet.

Endurance is jij en je paard als echte combinatie. Dat kan je leren door lekker met je beestje te knoeien en goed om je heen te kijken.

Oook Desiree en Janet hebben niet alle wijsheid in pacht maar ze hebben wel het nodige mee gemaakt waar ook de rest van kan profiteren. EN als je daar naar luisterd kom je ver.

Maar door als een idioot met je paard de top te willen bereiken gaat niet lukken. Dan eindigd het of op de slacht of als zielig kreupel beest in het land. En wel binnen de 2 jaar over het algemeen!!!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:40

Weet ik, daarom doe ik lekker rustig aan. Ik hoef officieel nog maar 1 klasse 2 wedstrijd goed uit te rijden maar blijf er lekker nog in hangen... Het moet ook leuk blijven voor ons allebei Ja
Wel hoop ik eens op het WK te staan Haha!

Ik steek op van mensen die jaren ervaring hebben en pik daar hetgeen uit wat mij aanstaat en wat bij mij en mijn paard past.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:47

huisman schreef:
Maar door als een idioot met je paard de top te willen bereiken gaat niet lukken. Dan eindigd het of op de slacht of als zielig kreupel beest in het land. En wel binnen de 2 jaar over het algemeen!!!

Haastige spoed is zelden hoed, lijkt me daar op toch echt van toepassing.

Ik probeer ook heel veel informatie te verzamelen van mensen met veel meer ervaring dan ik. Met al die info, mijn eigen gedachtegang en vooral kennis van mijn eigen paard maak ik een mix waarvan ik denk dat die werkt voor mij en mijn paard. Tijd heb ik genoeg, wij doen het tenslotte voor de lol. Zodra ik merk dat voor mij of mijn paard de lol er af is gaan we lekker iets anders doen.