[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 14:03

Afbeelding
Deze was 14 euro op temu

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:58

speedfiets_2 schreef:
[ Afbeelding ]
Deze was 14 euro op temu

OMG <3 tis dat ik egnie nodig heb, anders zou ik los gaan :~

Sentir

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 00:41

:') hoe zoek jij op. Als ik sleazy intyp krijg ik niets

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 01:52

Oh en welke westernlaarzen raden jullie aan?

Ik had er van ariat in maat 41. De bruine anthems. Maar ze zijn 1. Te groot en 2. Al versleten. Ik draag ze nog maar een jaar. Maar wel enorm vaak. Dus ik wil graag een westernlaars die tegen een stootje kan maar surf niet goed een ander merk te kopen omdat ik de anthems zo goed vindt zitten. (Alleen zijn ze bijna niet meer te verkrijgen in mijn maat)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 06:55

Sentir schreef:
:') hoe zoek jij op. Als ik sleazy intyp krijg ik niets

Hij stond er ineens tussen voor mij. https://share.temu.com/lQPkpEmqyhA hij is wel ietsjes duurder geworden.

Voor laarzen gebruikte ik ook altijd Ariat. Maar ik vind ook de kwaliteit behoorlijk achteruit gegaan. Normaal gaan mijn laarzen wel mee ookal trek ik ze dagelijks door de drek. Die van vorige jaar beginnen nu al bij de hak te slijten. En zoveel heb ik deze niet door de drek gehad.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 07:49

Sentir schreef:
Oh en welke westernlaarzen raden jullie aan?

Ik had er van ariat in maat 41. De bruine anthems. Maar ze zijn 1. Te groot en 2. Al versleten. Ik draag ze nog maar een jaar. Maar wel enorm vaak. Dus ik wil graag een westernlaars die tegen een stootje kan maar surf niet goed een ander merk te kopen omdat ik de anthems zo goed vindt zitten. (Alleen zijn ze bijna niet meer te verkrijgen in mijn maat)

Ariats al versleten? Hoe dan? Die van mij zijn al 5+ jaar oud.
Ariat is inderdaad groot. Ik heb normaal 40/41 en van mn Ariats 39.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 08:37

Ik heb geen westernlaarzen, vind ze te duur, zeker omdat ik er ook mee door de drek moet. Ik wil graag iets dat ik zowel rondom huis kan dragen (en dus ook met uitmesten) en mee kan rijden. Dus wel iets met een hak waar ook een spoor omheen kan.
In de zomer draag ik bruine jodhpurs van kramer, voor de winter heb ik laatst outdoorlaarzen gekocht. Kijken hoe die zich houden.
Mijn broek valt er toch overheen, dus niemand die het ziet.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 08:47

Mijn laarzen gaan pas aan als ik ga rijden en in principe gaan ze uit als ik klaar ben. Op stal loop ik er wel mee, maar ik ga er niet een paddock of weide mee in. Daar heb ik stalschoenen voor, die ik ook gebruik om met de honden te wandelen.

Juist omdat ze zo duur zijn ben ik er zuinig mee. Toch hoe ouder ze worden, hoe mooier ze eruit zien (oke ze verdienen wel een poetsbeurt haha)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 11:35

Ik heb goedkope westernlaarzen van Kramer (50 euro), en dan heb ik dure gekocht bij Arthur in de aanbieding van Twisted X. Die zijn echt van een heel andere kwaliteit dan Kramer, maar met die van Kramer loop ik ook rond op stal.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 12:11

Ik heb ze eerst nooit in de drek gedragen. Maar toen ik zag dat die has echt al aan het afslijten was ben ik ze maar overal gaan dragen. Ze waren zo snel versleten... de boot zelf niet maar voornamelijk die zool.

Ik ken nog mensen die hun ariats jaren hadden. Ik heb er nu zon 170 voor betaald in de aanbieding. Graag had ik er gehad die niet zo snel slijten :') ik had ze ongeveer 6 a 7 maanden en de hak was toen al versleten. En dit alleen met naar stal en rijden. Niet door de modder ofzo. Ik denk als je van die extreem dure ariats koopt dat je er wel tegen kan maar ik ken mezelf die gaan niet schoon blijven

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 15:35

Xdenies : ik had er 1 die ondanks onbeperkt ruwvoer , grasbrok ect maar niet aankwam en wel magerder. Bloedonderzoek ect was allemaal helemaal goed. Vmd maagzweren dan toch. Al toonde die verder lichamelijk geen maagzweer klachten. Dus homeopathisch gaan behandelen daarvoor en dat lijkt en leek te werken. :j iig wat kilos aangekomen al mag er nog steeds flink bij maar dat duurt altijd even. En ikzelf heb helaas aan links een Atos ( arterieel thoraric outlet syndroom) en rechts een Atos en vtos ( veneus thoracic outlet syndroom) dit betekend dat als ik mij armen anders heb dan of helemaal naar beneden of helemaal omhoog mijn slagaders bekneld zitten en rechts ook mijn gewone bloedvaten.

Geeft vooral veel pijn , ongemak en krachtsverlies. Met koudere weer is het ook nog erger. Longeren kan ik bijv geen zweep steeds vasthouden. Dat lukt voor 2 rondjes. Mijn haar kammen en bijv in een staart doen is ontzettend moeilijk. Dat moet net diverse rustpauzes -O- dus ik word binnen nu en 3 maand geopereerd. Eerst links en daarna rechts. Om en om ivm risicos van de Operatie. Ze gaan aan beide zijden de bovenste rib weghalen :j

Oeeeh die westerblaarzen bij Arthur zijn wel Mooi Marlies. Wat ontzettend balen van je sporen riempjes dat het nu nog niet past.

Kwa laarzen ik loop gewoon op regenlaarzen , winterboots , wandelschoen en trek de boots pas aan met rijden.

Verder even egooooo en trots!

Hailey vandaag ingeladen en die is nu zo 20/25x onder de vrouw geweest. Heb ik zelf helemaal gedaan dus vet trots.
Maar ben dus naar het bos gegaan. Eerst klein stukje gelopen aan de hand en daarna erop. Super super braaf en hebben zelfs een paar kleine stukjes in draf gedaan <3 <3 *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 15:37

Oh wat goed zeg!! Daar mag je zeker trots op zijn!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 00:26

@toushie : zie ik daar een Hollander?

En wat een stoer paard...goed zeg!

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 20:53

Leuke ariats gezien bij arthurs

Niet meegenomen en nu blijkt dat ze er niet meer zijn online :')

Afbeelding

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 08:58

Ben bij arthur geweest....nog nooit meegemaakt dat er maar n paar bezoekers waren het was zooooo stil :oo het eetkraampje was zelfs gesloten :(
Toch n hoofdstel, 2 prof choice pads en n (smallere) hengstenketting meegenomen.

Ariat laarzen gepast maar blijkbaar heb ik smalle hielen :P verder hadden ze maar 1 laars voor mij en die bleek ruim boven budget te zijn := als ie nou ook heerlijk zat -O-
Ik hou t voorlopig bij mn ene laars die ik inmiddels alweer zo'n 10 jr heb :roll:

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 10:04

Fijn toch als het zo rustig is? Ik was er de eerste dag en toen was het toch behoorlijk druk. Rij voor de kassa was zeker een kwartier.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 10:20

Ik denk dat t scheelt dat het de hele maand is. Tijd terug was het geloof ik alleen een week en daar merkte je de drukte veel meer bij.

Toushie daar mag je zeker trots op zijn ! Wat moet dat genieten zijn geweest

Hier lekker rustig aan met Joker aan de gang. Blij met het extra hooi wat ik m bijvoer. Nu ook zelf even andere brokken aan het bijvoeren. Hij mag wat meer spekjes krijgen en houden met dit weer. Dus ipv basisbrok van stal krijgt hij komende maanden veulenbrok met een kruidenmengsel en savonds lijnzaadolie.

Hier nog met zn regendeken.

Afbeelding

En we hobbelen soms nog ff lekker rond. Hij is de eerste rondes net een bommetje maar uiteindelijk na wat bokkensprongen weer heerlijk zenn :') Maar ik heb liever dit, dan weet ik gewoon dat ie fijn in zn velletje zit en happy is <3
Afbeelding

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:51

@paintlinger : Het is een chodsky pes outcross en er zit inderdaad Hollandse herder in.

Nog nooit bij arthurs geweest.masr als het zo rustig is kan je wel relaxed rond kijken lijkt mij.

@mondy ja ik was echt uber trots inderdaad :) Weet niet of hij het goed doet op de veulen rol met mengsel. Maar ik heb toen de mijne wat moest bijkomen en houden iom de dierenarts merriebrok gaan geven en dat werkte ook heel goed. Dus wellicht nog een idee ;)
Fijn dat hij zo lekker in zn vel leek te zitten.

Vandaag met Hailey op wedstrijd geweest. Voor haar de eerste keer met andere paarden in de bak.

In hand was hel braaf. Trail ging ook heel goed om het achteruit tussen balken na. Ze wou het echt niet gewoon. Vermoed iets met lichtinval oid. Want de meeste wouden daar niet achteruit. De rest deed ze heel braaf. Onder het zadel zou ik twee fool em school em onderdelen meedoen maar door de kou en extreme pijn in mijn arm ben ik na 1 afgehaakt. Wel heeft ze zich daarin ook voorbeeldig gedragen. Een 4e plaats van de 5. Mja als je moet tegen paarden die 6-8 en 10 jaar en ouder zijn en letterlijk alles al beheersen is dat heel knap voor een guppie die 20/25x onder t zadel is geweest :j

Heb nog klein video van walk en jog en showmanship aan elkaar geplakt.
https://www.instagram.com/share/reel/BAH-RWhLcH

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zit even lekker op mijn roze foute kerstwolk *\o/* <3

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 21:07

Kijk dan wat een geweldig lief bekkie <3
Afbeelding

Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 21:12

Wat een heerlijke foto's <3
Merriebrok en veulenbrok werden inderdaad beide aangeraden

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 10:41

Gefeliciteerd met jullie wedstrijd, Toushie. Knap paard! En och, de plaatsing maakt toch niet uit de eerste keer, klinkt alsof ze het heel goed gedaan heeft. Fijn dat ze zo braaf is met al die andere paarden in de bak.

De kersttrui maakt het af :D .

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 21:16

Toch gecaved en we gaan een westwoodje passen :D ik ben benieuwd. Er zaten beugeldragers aan, daar heb ik ook nog maar 1x mee gereden met een zadel met beugeldraaiers.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 22:13

Fijne dagen! Afbeelding

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:05

Mijn boomloze westernzadel staat te koop. Als hier geinteresseerden voor zijn, laat me iets weten aub. Moet weg wegens dierenartskosten van veulen _/-\o_ (verwijder aub als dit niet mag stond niet in het topic)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 22:44

Afbeelding

Mondy:wat een leuke foto !!

Miereneter : hahaha ja die kersttrui vond ik nou echt passen in deze periode. Het ging mij ook echt om de ervaring de lintjes zijn extraatje. En wat blijkt ze zijn mijn score van de in hand trail vergeten te tellen dus ook daar had ik eigenlijk een lintje (6e van de 15)
Dus ik ben apetrots haha. Nu blijven we lekker dooroefenen tot zolang het gaat. 2025 nog een veulentje en dan is ze straks 5,5jaar als ze echt aan het werk mag.