[SGW] Oefencross holten 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:34

Margrietx schreef:
Volgens mij was degene die de ideale tijd had gereden van te voren een pony die grotendeels draf deed. Maar ik weet niet zeker of dat ook voor de lange cross was. In ieder geval korte cross en volgens mij ook midden.

Op zaterdag reed inderdaad wel een meisje rond(die zei dat ze voor de tijd ging) die bijna alleen maar draafde, geen idee welke cross ze deed...

Margrietx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:37

Symbeami schreef:
De tijd staat hier altijd veel ruimer dan bij een echte cross. Het is toch ook maar een "voor de lol" cross?

Jaa inderdaaad :) !
Gwn lekker genieten en je eigen tempo bepalen.. Niks moet veel mag haha :)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:46

Faya__ schreef:
Margrietx schreef:
Volgens mij was degene die de ideale tijd had gereden van te voren een pony die grotendeels draf deed. Maar ik weet niet zeker of dat ook voor de lange cross was. In ieder geval korte cross en volgens mij ook midden.

Op zaterdag reed inderdaad wel een meisje rond(die zei dat ze voor de tijd ging) die bijna alleen maar draafde, geen idee welke cross ze deed...

Dat was Zara die de middencross deed.

Margrietx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:42

@vera
weet ik op soraya, maar dat weten de andere hier niet.
Weet je ook wie de lange cross deed?

Silkee1997

Re: Oefencross holten 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:50

Met een val in de prijzen kan wel. Ik was er een van. Ik was gevallen na de sprong dus dan telt de val niet mee. Als het er voor was was ik inderdaad ook gediskwaliviseerd. Ik heb gewoon net geluk gehad ;)

Silkee1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:56

En ook met een weigering of balk kan je nog in de prijzen komen. Iedereen begon met 100 punten bij iedere balk of weigering of tijdsfout gaat er een aantal punten af. Stel Pietje had 1 weigering maar een goeie tijd. en Jantje had niks geen weigeringen maar was te snel. Dan kan het zijn dat Pietje meer punten heeft. Dus een prijs heeft gewonnen. ;)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:00

uitslagen staan op de site

*van zaterdag

yhultink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:09

Uitslagen van de zondag komen nog denk ik????? En eventuele links van de foto's????

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:17

Uitslagen van zondag staan er toch in die link? Kan hem niet openen hier.

Links van foto's komen altijd iets later.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:19

Natuurlijk is dit een cross voor de fun! Maar deze tijd was wel heel erg langzaam... En dan is het niet echt een cross meer. Het tempo wat je moest rijden was nog langzamer dan in een normaal springparcours.
Waar je valt maakt natuurlijk niks uit. Val is val en is normaal ook gewoon uitsluiting.

@homiafortuna, ik had het idd op de startlijst gezien dat jij t was! Had nog helemaal.niet naar je.paard gekeken! Zag alleen je crossoutfit! Hahaha. Compliment.toch, voor je oudje :=

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:27

Zo... Ik heb de eerste prijs gehaald, dus blijkbaar een goede (volgens enkele retelangzame) tijd gereden. Ik heb een KWPN'er van 1.65 en alleen het bosstuk in draf afgelegd. Geen stops gehad, wel netjes gestapt op het harde (wil mijn vijfjarige graag heel houden) en verder in een goede galop doorgereden. Was voor ons echt geen laf drafritje.

De tijd stond wellicht wat ruim voor fanatieke crossers, maar prima voor de recreant en de onervaren combinaties. Ik denk dat het een wijs besluit is van de organisatie om hem ruim te zetten. Dit soort wedstrijden trekken veel onvoorbereide mensen en zo heb je het grootste deel met plezier en zonder blessures over de finish. in tegenstelling tot enkele andere oefencrossen die ik dit seizoen heb gereden...

asje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:28

Bij de S1 van zondag staat de uitslag van zaterdag...

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:30

asje86 schreef:
Bij de S1 van zondag staat de uitslag van zaterdag...

Volgens mij zijn ze het nu allemaal aan het aanpassen, geef ze nog even wat tijd :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:32

Daar ben ik het wel mee eens hoor shirleyp... In andere oefencrossen staat de tijd erg scherp voor een oefencross. En genoeg kamikazepiloten die koste wat kost de tijd willen halen.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:35

Maar wat dan wel handig zou zijn (denk ik) om even het aantal meter per seconde er bij te vermelden (of heb ik niet goed gekeken?) ik vond het érg lastig in te schatten of ik langzamer of harder moest en heb dus gewoon op gevoel gereden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:37

Ik heb in voorgaande jaren de ideale tijd gezet, en reed dan een snelheid van 340 meter per minuut. Wat vorig jaar neerkwam op een ideale tijd van 6.22 minuten voor de lange cross, gemeten over de snelste weg, dus alles gesprongen. Alternatiefjes nemen kost immers tijd.
Toen bleken maar weinig combinaties dat te halen.
Misschien hebben ze de tijd nu aangepast naar een wat meer gemiddelde tijd voor de doelgroep ofzo?

Gokje hoor, ik heb er niets van meegekregen verder.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:39

Loetie84 schreef:
Daar ben ik het wel mee eens hoor shirleyp... In andere oefencrossen staat de tijd erg scherp voor een oefencross. En genoeg kamikazepiloten die koste wat kost de tijd willen halen.

Helaas moet je die paarden soms tegen de ruiter beschermen :n Was in shock toen ik in Broekland zag dat een dierenarts twee trailers verderop een kreupele pony aan het bekijken was en dacht aan een acute peesblessure... Gezien de bodem daar was dat niet heel vreemd... Mijn eigen DA had na de recreantencross in Buurse veel paarden met extreme spierverzuring bezocht... -O-

asje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:40

Ah hij staat erop. Ik heb een 9.8 ipv 6.8 voor springen haha leuke typfout. Nog netjes in de middenmoot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:41

Dat is de reden geweest dat wij altijd nagemeten hebben door live te rijden, en niet te lang van te voren zodat je de bodemgesteldheid mee kunt nemen in het vaststellen van de tijd.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:48

asje86 schreef:
Ah hij staat erop. Ik heb een 9.8 ipv 6.8 voor springen haha leuke typfout. Nog netjes in de middenmoot

Zag t gister al ja... Vond t al heel.bijzonder!

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:49

Hihi! Heb een ingebouwde timer :D Heb zonder horloge gewoon exact 08.30 gereden!

Leuke typefout, asje86! Printscreen maken en inlijsten *\o/*

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:49

Alsnog geeindigd op plek 13, valt mee :+ Dacht dat ik wel gediskwalificeerd zou zijn eigenlijk :+

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:05

*\o/* it's official! Ben echt 3e geworden, had ik echt niet verwacht. Blij! :D

@Shirley: nog gefeliciteerd met je 1e plek trouwens! Verzuring na Buurse ja? Dat is niet leuk om te horen als wederhelft van 1 van de leden van de crosscommissie, maar goed, het is ieders eigen verantwoording om je paard goed te trainen voor zoiets en z'n conditie in acht te nemen tijdens de rit. Misschien op stal gezet en volgende dag niet genoeg beweging gehad? Zoooo blij met onze groeps-/loopstal ... paarden hebben nooit last gehad van dat soort klachten :j
Zijn ook in Broekland geweest, maar heel rustig aan gedaan ... 38 minuten rustig aan ha, ha, ha waren 18e van de 21 in de groepsstarts ... geen risico nemen!
Laatst bijgewerkt door Tessabo op 29-10-12 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:06

Dan mag je jezelf als ruiter wel even op je hoofd krabbelen...

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:08

Tessabo schreef:
*\o/* it's official! Ben echt 3e geworden, had ik echt niet verwacht. Blij! :D

@Shirley: nog gefeliciteerd met je 1e plek trouwens! Verzuring na Buurse ja? Dat is niet leuk om te horen als wederhelft van 1 van de leden van de crosscommissie, maar goed, het is ieders eigen verantwoording om je paard goed te trainen voor zoiets en z'n conditie in acht te nemen tijdens de rit. Misschien op stal gezet en volgende dag niet genoeg beweging gehad? Zoooo blij met onze groeps-/loopstal ... paarden hebben nooit last gehad van dat soort klachten :j

Jij ook gefeli!

Helaas wel :( Geval paard uit de wei - cross in - paard weer in de wei - paard stijf... Geen voorbereiding en geen nazorg. Kan een organisatie weinig aan doen, tragisch blijft het wel.