[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

juniper

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 02:13

Oh bah, een rhino uitbraak? Bij ons in de buurt is er ook een uitbraak, de meeste stallen zijn op slot.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 15:45

Ah ik had even niet door dat t een staluitje was vooral. Ja ok dan snap ik m meer.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 15:54

Nee, geen rhino.

Marylynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 20:57

Afbeelding
Sorry dat ik even tussendoor kom, maar mag je met dit soort laarzen western wedstrijd rijden?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-24 21:48

juniper schreef:
Oh bah, een rhino uitbraak? Bij ons in de buurt is er ook een uitbraak, de meeste stallen zijn op slot.

Geen rhino, maar er is verder ook nog niets officieels bevestigd. Ik ben morgen eindelijk zelf weer op stal en dan ga ik wellicht meer horen/zien.

Marylynn schreef:
[ Afbeelding ]
Sorry dat ik even tussendoor kom, maar mag je met dit soort laarzen western wedstrijd rijden?

Dat lijkt me niet om eerlijk te zijn. Maar er zijn regelboeken hiervoor toch?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 07:59

:+ Ik had ook zomaar met dat soort laarzen op wedstrijd kunnen verschijnen. Dus heb het regelboek van de WRAN er eens bijgepakt, en je moet inderdaad in western outfit met westernlaarzen. Hoed of cap mag je zelf kiezen. (Behalve in de L5-klasse, daar zijn de regels wat soepeler en is een cap verplicht.)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 11:14

speedfiets_2 schreef:
Vraagje, mijn vrouw maakte net de opmerking dat ik toch wel erg ben in bijnamen voor mijn dieren te verzinnen. Ik ben toch niet de enige? Het ging van Fudge -> Fudgerton -> mister Fudgerton -> Tunneke en daarnaast ist ook nog Brabantsdagblad en Habbekratshengst. Kunnen jullie ook zo erg namen verzinnen?

Geen moeite mee. Ik heb hier Folly die ook als Ollebebollekefollekeknol door het leven gaat - kortweg Follekeknol dus. Maar ook als Folderolderol, als dat zo uitkomt.
En Dora (officieel Adormidera) is Doortjefiedeloortje, of Dora-van-alle-dag.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 10:31

Ik heb nieuwe laarzen voor de herfst/winter als ik op stallen loop.
Afbeelding

Blij mee!

Denise, ging jij nou vandaag weer naar stal?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 11:01

miereneter schreef:
:+ Ik had ook zomaar met dat soort laarzen op wedstrijd kunnen verschijnen. Dus heb het regelboek van de WRAN er eens bijgepakt, en je moet inderdaad in western outfit met westernlaarzen. Hoed of cap mag je zelf kiezen. (Behalve in de L5-klasse, daar zijn de regels wat soepeler en is een cap verplicht.)

Wat is een Westernlaars, is dan mijn vraag? Staat dat nog gespecificeerd?
Want ik vermoed dat de gemiddelde werkende cowboy in de VS eerder warme voeten wil en dus praktische laarzen, dan al dan niet modieuze WRAN goedgekeurde 'Westernlaarzen' :))

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 12:31

Dat is een goede vraag, Ibbel. 'De stijl is vrij", staat er in het reglement.

Supermooie laarzen Marlies!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 12:35

Ik zou het met die laars die Marylynn hier laat zien best aandurven. En zeker als je je jeans over de schacht hebt - wat zie je dan meer dan de stompe neus die zoveel Westernlaarzen ook hebben?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-24 17:38

Bellatrix schreef:
Ik heb nieuwe laarzen voor de herfst/winter als ik op stallen loop.
[ Afbeelding ]

Blij mee!

Denise, ging jij nou vandaag weer naar stal?

Wauw, die zijn heel tof! Zijn dat Ariat's?
Mijn Ariat's gaan gewoon geen jaar mee en daar baal ik echt van. Maar goed, het is wat het is. In de tussentijd loop ik wel fijn en met droge voeten, maar die laarzen zijn gewoon nog mooier van hun (maar wel nog duurder).

Ibbel schreef:
Ik zou het met die laars die Marylynn hier laat zien best aandurven. En zeker als je je jeans over de schacht hebt - wat zie je dan meer dan de stompe neus die zoveel Westernlaarzen ook hebben?

Ik zou toch denken dat ze met een westernlaars meer hak willen. Ik heb eigenlijk nagenoeg nooit met zulke laarzen gereden maar de westernlaars is natuurlijk vrij specifiek door de diepe hak en onze brede beugels. Maar goed, wie ben ik. Ik heb westernlaarzen dus hoef geen moeite te doen :Y)
Ik overweeg wel om bij de WRAN in te schrijven en volgend jaar iets mee te pakken!

Beeb is doing great! Zondag kon ik eindelijk weer naar stal en daar was ik wel heel blij mee. Na alle andere nare nieuwsberichten (of nouja 1, oké) zei mijn verzorgster donderdag ook doodleuk dat ze kreupel liep, maar wel iets beter ging lopen. And thats it. Niet van 'ik check morgen voor de zekerheid nog even', nee ze had het te druk :Y) Ik was dus doodblij dat ik zondag eindelijk zelf naar stal kon om alles te checken.

Met Beeb is niets mis. En ik gok dat het zieke paarden verhaal ook met een sisser afloopt, maar het is goed dat de stal gelijk op scherp is gaan staan. Liever dat dan weer dat ge-emmer en maanden gedoe.Alleen wel erg jammer van m'n/onze clinic. Op naar volgend jaar september hopelijk :Y)

Afbeelding
Blij bekkie van Beeb <3

Afbeelding
En dit was nog een mooie sliding, het begint ook steeds gaver te voelen. Ik zit daar ook echt als een trotse pauw op die pony als ik heel die kont voel zakken en we samen glijden. Het is het zó waard en ze vind het zó zó leuk! <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 17:54

Ja, mijn boots zijn Ariats. :D

En ik snap dat je trots bent op de sliding!!

DaisyNicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 20:38

@Bellatrix oh die laarzen zien er super gaaf uit! Wil eigenlijk ook nog een keertje lekker warme stal laarzen

@xDenies wat heerlijk! Wat een leuk koppie heeft ie <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 20:42

Aanrader hoor want ze zitten echt lekker warm! :D

Edit: ik zie dat je nieuw bent bij ons in het topic? Welkom! Je rijdt ook western?

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 22:46

ook een aanrader als stal en rijlaars zijn de Horka Greenwich!

ik heb ze een paar jaar terug al eens gehad en ze toen bijna mishandeld en nog zaten ze goed en waterdicht. En toevallig heb ik nu net korting weer een nieuw paar kunnen bestellen <3

Welkom @DaisyNicky
@xDenies mooie sliding! heb jij er ook speciale plates onder?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 23:22

Jazeker, zonder sliding plates + geschikte bodem moet je dit niet willen :) Maar ik sta er gewoon nog steeds een beetje van te kijken dat ze dit op haar 14e gewoon oppakt en echt fanatiek ook stopt. Beide genoeg te leren, vooral ik qua zitten :') de tandjes.

Hoe vallen de Horka's? Ik kan net geen jaar met Ariats doen.. en daar kosten ze echt teveel voor. Mountain horse(?) hoorde ik ook goede verhalen, maar helaas kan ik die tot op heden nog niet passen.

@Daisy, dankjewel, het is wel een zij :D

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 00:00

bedankt voor de uitleg XDenies! ik ken plates alleen van verhalen, heb ze nog niet in het echt of in gebruik gezien. Ik ken alleen de western van de trail en koeien zegmaar.

Ik heb de Horka Greenwich 1 maat groter. door de bont voering vallen ze iets kleiner, en ik wil er straks ook met iets dikkere sokken in kunnen.
Ik vind het heerlijk dat ik er ook gewoon mee kan rijden omdat ze verder wel glad zijn qua laars, en ze hebben een veilig genoeg hoogte hak.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 06:51

Stille meelezer komt weer ff onder steen vandaan :+

Mooie laarzen allemaal! <3
Ik heb mn zinnen gezet op de Ariat Burford :P omdat ik hier best diepe modder en waterplassen heb moeten mn laarzen tm mn onderbeen waterdicht zijn :') en omdat Ariat heerlijk zit & loopt

miereneter schreef:

Dit klopt niet helemaal, in de L5, L4 en L3 moet je verplicht n cap dragen ipv hoed.
(en je paard met n frontriem en n snaffle bit rijden ;) wat n leuke uitdaging is als je paard altijd met n poort of op zn minst n shanks gereden is }> )

Wat leuk dat je overweegt om bij de WRAN in te schrijven xDenies, zeker doen!
Ik heb me toevallig daar gisteren uitgeschreven omdat ik voorlopig geen geschikte trainingslokatie heb. Los daarvan zijn het hele leuke wedstrijden en is het er altijd heel gezellig *\o/*

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 23:05

SCC, Geen probleem, leg het graag uit! Zolang je me niet uitmaakt voor mishandelaar of dat t alleen voor mn eigen gewin is :') Die ken ik namelijk al haha, lang leven FB.
Maar bodem + plates + trainen is van groot belang. En dan echt leren zitten want vandaag ook weer, die pony stopt zo hard en diep dat ik het even niet kan uitzitten. Maar goed, we hebben er een lekker trainingsweekje opzitten! De rijbak was vandaag ook maar deels bruikbaar dus heel handig was t niet.

Iemand nog foefjes voor wissels?

MissYvette, ik lees veel slechte verhalen over die laarzen. Ik wilde ze ook toen ik ze zag, maar twijfel nu erg. Veel dat ze ook niet langer dan een jaar meegaan, is het dan de moeite? Kan je beter naar TwoTracks kijken. Die hebben we op mijn werk en mijn ma draagt ze nu 2 jaar; ideaal. Alleen voor mijn voeten te breed.

Hoofdstel met frontriem? Zijn er nog meer regels waar ik erg in moet hebben? :Y)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 23:57

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 11:07

xDenies schreef:
SCC, Geen probleem, leg het graag uit! Zolang je me niet uitmaakt voor mishandelaar of dat t alleen voor mn eigen gewin is :') Die ken ik namelijk al haha, lang leven FB.
Maar bodem + plates + trainen is van groot belang. En dan echt leren zitten want vandaag ook weer, die pony stopt zo hard en diep dat ik het even niet kan uitzitten. Maar goed, we hebben er een lekker trainingsweekje opzitten! De rijbak was vandaag ook maar deels bruikbaar dus heel handig was t niet.

Iemand nog foefjes voor wissels?

MissYvette, ik lees veel slechte verhalen over die laarzen. Ik wilde ze ook toen ik ze zag, maar twijfel nu erg. Veel dat ze ook niet langer dan een jaar meegaan, is het dan de moeite? Kan je beter naar TwoTracks kijken. Die hebben we op mijn werk en mijn ma draagt ze nu 2 jaar; ideaal. Alleen voor mijn voeten te breed.

Hoofdstel met frontriem? Zijn er nog meer regels waar ik erg in moet hebben? :Y)

Ah goed dat je dat zegt over de laarzen, dank je! Zou jammer zijn want hier zullen ze intensief gebruikt worden. Ik ga s kijken naar TwoTracks +:)+

Hm even denken, kinriem/leertje ipv kinketting vanwege de snaffle en op 2 handen rijden. Je start in de klasse L4 (tenzij je kunt aantonen dat je hoger rijdt)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 20:20

Ibbel schreef:
[DRS] Wie is er nog meer aan het puzzelen met de wissels?
Tips over wissels - is een 'gewoon' dressuur topic, maar de tips zijn hetzelfde.

Hoofdstel met frontriem is omdat one-ear hoofdstellen traditioneel alleen met shanks 'mogen' worden gebruikt.

Thanks!
Ja dat het met een shank moet was me inderdaad ook bekend. Maar ik rijd al tich jaar met een one-ear zonder gedoe. Maar ik snap dat het volgens de regeltjes moet :P

MissYvette4u schreef:
Ah goed dat je dat zegt over de laarzen, dank je! Zou jammer zijn want hier zullen ze intensief gebruikt worden. Ik ga s kijken naar TwoTracks +:)+

Hm even denken, kinriem/leertje ipv kinketting vanwege de snaffle en op 2 handen rijden. Je start in de klasse L4 (tenzij je kunt aantonen dat je hoger rijdt)

Ja wat ik zeg, ik keek er ook naar en dacht dat moet ik hebben, ondanks dat ze nu op een droger stuk staan. Ik denk dan laat ik die lekker in de auto staan. Maarja, als ze net als alle andere ariats niet langer dan een jaar mee gaan vind ik het gewoon zonde. Sowieso vind ik het zonde ..., maar dus nog geen goed alternatief gevonden helaas.

Heh, balen zeg. Moet ik ook nog een frontriem hoofdstel gaan aanschaffen. Dat matched dan weer niet met m'n zadel heh :Y)

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 04:26

Oh dat zijn Muck Boots toch, waar jullie het over hebben? Van die geisoleerde rubberen laarzen. Een jaar is echt veel te kort! Die dingen horen jarenlang mee te gaan. Ik heb die van mij via Amazon gekocht en draag er gewone sokken en van die fluffy sokken in, anders zijn ze net iets te breed. Ik rij er alleen niet in want ze zijn imo te breed voor stijgbeugels.

Tulip heeft het nog steeds lekker naar haar zin met haar werkeloze leven.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 12:46

Houd alles wel bij , maar laatste tijd niet echt de puf gehad om te reageren.
Veel moeten werken , Thuis erg druk geweest met de beestjes en helaas ook wat lopen tobben met ze dus dat maakte het allemaal niet beter. Dat lijkt nu wel weer allemaal goed te zijn dus ben daar wel blij mee :j
Die beesten kunnen je een boel kopzorgen geven. Tot overmaat van ramp moet ik zelf ook nog twee keer geopereerd worden -O-
Maar ik heb mijn jonkie ingeschreven voor de wedstrijd van the cowgirls op 21 december. Kan nog mooi in deze periode van de dracht. Al hebben de dames hier besloten om ineens dik te worden. Of ze eten teveel hooi , dat kan ook nog :+

X denies Het light oil is niet persee mijn kleur maar wat een enorm gaaf zadel ! Vooral met zo'n zachtere sitting ? Ik vind die ster concho's erop heel tof gedaan. en mooie combi met het hoofdstel. Wel jammer dat de oranje pad niet goed bevalt. Als het sneeuwt zou dit echt heel mooi kleuren met een fotoshoot ! :j . Knappe borders heb je . Fijn dat je even kon relaxen met het weekendje weg. IK heb ook twee borders maar dit is de eerste keer dat ik er twee heb die ietwat angstig zijn aangelegd en dus ook niet zo makkelijk los kunnen helaas. Dit inderdaad door de niet opgevoede honden van andere mensen. Ze zijn hardstikke braaf maar reageren niet goed op wanneer andere honden eraan gestiert komen en in de zone komen en dan komt er paniek. Bij ons thuis kunnen we vaak over de weilanden en daar kunnen ze los. In het bos ga ik vaak naar aanlijngebieden om dus andere honden en onopgevoede te voorkomen en zelfs dan heb je nog steeds mensen met een losse hond die roepen , Maar hij doet niks hoor ! -O-

Wat jammer van je koeienclinic , en lijkt het mee te vallen bij jullie op stal dat is wel prettig.

Bellatrix vast weer een rib uit je lijf die laarzen maar ze zijn wel mooi :j

Juniper Wat fijn dat het reageren op het aansingelen is opgelost , evenals het anxious zijnde. Wat is ze al groot zo te zien. Fijn dat het hangen zo goed ging, weer een hele mooie ervaring erbij. En tandje om te bewaren :D

sirius oeeh die showblankets zijn tof !

speedfiets Wat een glimmerd !