Wedstrijden kletstopic 2026

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMyrth

Re: Wedstrijden kletstopic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 20:09

Elina, gefeliciteerd met je punten vandaag :D Je mag 30wp he, dus ik zou ook niet per se haast maken naar de L1 :')

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 20:40

Dankje! Ja, dat is waar alleen in het L mag je doorzitten en dat maakt het wel net even wat makkelijker soms :')

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 09:28

Iedereen alsnog weer bedankt voor het medeleven _/-\o_

Leuk Roodvos dat je L1 gaat starten!

Wat een braaf paard melis en ook nog zo’n fijne wedstrijd met mooie punten! Gaaf hoor +:)+

Fijne paarden heb je zo te lezen Getup :)

Wat mooi dat je zo’n fijn gevoel kreeg Audesta

Je mag ook flexibel starten Elina als je dat zou willen. Dan start je 1 proef B en de andere L1 eventueel. Dan kun je eens zien misschien?

Wij gaan volgend weekend weer. Verder zijn wij thuis lekker bezig en misschien weten jullie nog dat ik met het bit aan het klungelen was. Dit had ik toch nog niet helemaal losgelaten en hij loopt nu echt heel erg fijn op een iets gebogen/anatomisch enkelgebroken d-trens. We gaan thuis echt heel erg goed samen. Ik hoop zo dat ik dit volgende week op wedstrijd kan vasthouden. Het is al een tijd geleden en ik hoop dat ik niet teveel spanning zal hebben maar dat gaan we vanzelf wel zien.

Verder de zadelpasser bericht gedaan. Het lijkt allemaal nog prima maar het zadel is al een tijd niet nagekeken en dat is toch wel weer eens goed om te doen.

En…. wie had het ooit gedacht dat ik het aan zou durven maar ik wil er ook een springzadel bij. :j
Hij geeft zoveel vertrouwen nu en hij vindt het springen zo geweldig leuk. Ik ga dat zelf weer eens met hem oppakken voor zover ik het durf hoor maar dat zou zomaar eens goed kunnen gaan komen :))

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 11:13

Fijn dat je een goed gevoel had Audesta. Dan komen de punten ook wel (bij een andere jury).

Mooie punten Melis +:)+ , gefeliciteerd met je prijzen.

Fijn Getup dat het goed gaat met de schimmel.
Hoe is het nu met jou?

Melzazu, dapper, een springzadel!

Lukt het wijken Elina? Dan zou ik gewoon L1 gaan starten. Zoveel ingewikkelder is dat niet.

Ik heb gisteren mijn L1 debuut gemaakt. Locatie was erg veranderd sinds de laatste keer dat ik er was (Jaaaaren geleden). Van chique uitstraling naar kinderboerderij. Hij bouwt nog veel spanning op en gaat dan helaas erg met de rem erop lopen. Eerste proef binnen. De tweede proef was buiten. Gezellig met naast de baan schapen, geitjes en konijnen. Hij heeft zich de ogen uitgekeken. De alpaca's hebben we (gelukkig?) gemist.
Eerste proef 3e met 192, 2e proef bijna 20 punten minder. Heb de hoek met de geitjes maar een beetje afgesneden, die waren te eng.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 13:34

Gefeliciteerd met jullie punten roodvonk en melis.

Wij zijn vooral bezig met de basis er goed in krijgen. Sinds afgelopen week iemand gevonden om bij te lessen, zo fijn!
Met zo'n heethoofd is het af en toe lastig om een gecontroleerd tempo te rijden. Hij is zeer gevoelig voor been, en ik heb juist geen gevoel in mijn benen, waardoor ik heel erg moet nadenken hoeveel been genoeg is.
Dus veel terug proberen te rijden op zit, en daarna weer ontspannen, wat lastig is, hij wil graag op de voorhand, en tempo maken. Dus in de les ook bezig geweest om meer het achterbeen te activeren.

Over twee weken de eerste wedstrijd met hem.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 13:52

Wat fijn Melzazu dat het bit nu een match is.

Roodvonk, ik denk dat wij gisteren op dezelfde locatie zijn geweest. Was dat in Assen? Ik had ook blerende schapen/geiten daar :') . 9 vd 10x lukt het wijken wel ja. Heel af en toe vergeet ze de achterhand nog mee te nemen dus dat moet nog wat strakker.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 18:57

Elina fijn dat je het ritme weer wat terug hebt gevonden, en tof dat jullie nu L1 mogen starten!

Melzazu weer fijn aan de gang! Gaaf ook een springzadel :D
Hier toevallig ook weer een zadelcheck ingepland, was ook alweer even geleden

Roodvos een mooie ervaring rijker, 1e proef toch mooie punten :)

Nobel fijn dat je een passende instructie hebt gevonden. Leuk dat je debuut er bijna aan zit te komen

Ken mag morgen mee naar oefenparcours op de vereniging. Omdat ik niet zo'n springheld ben en haar daarin niet het vertrouwen kan geven gaat m'n zusje (springamazone) eerst even een rondje met haar springen, heel fijn :) Daarna zelf ook een rondje (denk ik :+ )

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 20:31

Wat leuk melis. Mijne is springgefokt en die wordt wel blij als hij een paar balken ziet. Heel soms laat ik 1 van mijn instructrices met hem springen. Zij is springruiter en doet dat ook niet onverdienstelijk.

Ik weet nu al dat als ik haar zeg dat ik een springzadel heb dat er meteen een in-uitje staat _O-

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 08:12

Ik was even van de radar, heb mij drie weken geleden acuut moeten laten opereren na
een ziekenhuisopname van een week, ellende :+ Maart is dus even voorbij gegaan qua weggaan.

Inmiddels heeft ze wel vier winstpunten in het L1 en hopen we deze maand nog een keer
weg te kunnen mits ik een elftal hulp kan organiseren, want ik mag voorlopig nog niks zelf :n :(

Hoe gaat het met jou Melazu? Kan jij je draai een beetje vinden :(:) Heb veel aan je moeten denken!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 10:01

Oh jeetje , beterschap Bloem. Hopelijk kun je gauw weer wat meer zelf.
En anders maar even wat minder wedstrijden rijden nu , dat is jammer , maar je kunt er niets aan doen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 10:07

melis_93 schreef:
Daarna zelf ook een rondje (denk ik :+ )

:D

Ben benieuwd, Melzazu, je weet t he: er is maar 1 weg , en dat is naar de overkant . Met paard onder je . Tot zover mijn nuttige tips…

Oh jeetje , beterschap Bloem. Hopelijk kun je gauw weer wat meer zelf.
En anders maar even wat minder wedstrijden rijden nu , dat is jammer , maar je kunt er niets aan veranderen. Maar moet vast wel lukken met vinden van hulp, je hebt er maar 1 nodig , toch ?

Wordt n dure grap , op wedstrijd gaan, Met die diesel prijzen icm afstanden hier

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 20:17

Ow Roodvos, die kinderboerderij klinkt wel heel uitdagend zeg! Kan me voorstellen dat veel paarden dat moeilijk vinden. Maar die 192 punten zijn mooi zeg voor een L1 debuut +:)+

Wat fijn Nobel dat je iemand hebt om bij te lessen. Dat lijkt me lastig afstemmen als je zelf geen gevoel in je benen hebt maar dat zal vast gaan lukken. Succes met je wedstrijd.

Beterschap Bloem!
Met mij gaat het soms prima en soms heb ik veel verdriet natuurlijk. Ik laat het maar gebeuren en alles is oké zoals het komt. Ik probeer in ieder geval niets weg te stoppen. Lief dat je aan me denkt <3

Paard onder me houden: tip van Getup! Staat genoteerd haha :D

Vandaag waren wij weer op pad geweest. Laatste keer was ergens januari dus ik was wel benieuwd. We hadden natuurlijk ook amper wat gedaan tot de laatste weken.
Trailer liep hij in ieder geval nog steeds keurig op. Dat was al een fijn begin. En op het wedstrijdterrein was hij ook zo braaf! Ik vond hem goed geconcentreerd en ik vond echt dat ik aan rijden toe kwam.
Er waren wat foutjes waardoor we net geen winstpunten hadden maarrrr aanspringen galop hadden we ineens alle keren een 6 voor. Dat huidige bit blijft voorlopig dus echt wel.
176 en 174,5 maar vooral een hele fijne dag en een goede start van het buitenseizoen. Zo heb ik echt vertrouwen gekregen voor de volgende over 2 weken :j

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 20:38

Dat is het allerbelangrijkste Melzazu!
Anna heeft nu wat meer tijd , af en toe Savana te rijden naast haar schimmel . Heeft ook af en toe les met haar, en begin mei komt er een ervaren trainer deze kant op en mag ze daar een keer meerijden. Die had de vorige keer echt goede tips gegeven. En dan kijken of ze binnenkort kunnen starten. Proeven zijn best pittig.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 18:32

Melis, hoe ging het oefen springen?

Bloembloem, oef dat klinkt niet zo best. Beterschap :(:)

Melzazu, fijn dat het goed voelde dat is inderdaad het belangrijkste. De punten komen dan wel.

Ik heb vorige week toch uiteindelijk mijn B wedstrijd voor vandaag om laten zetten naar L1. En niet zonder succes met 178,5 en 182,5 toch mooi een winstpuntje kunnen rijden. Het wijken moet nog veel beter en dan denk ik dat we betere proeven neer kunnen zetten dan in de B :+.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:21

Ik kom ook weer even onder mijn meeleessteen vandaan! Gefeliciteerd met alle punten!
Wat leuk Melis dat oefenspringen! Ging het goed?

Gefeliciteerd ElinaSK met je puntje *\o/*

Heb ook even jullie hulp nodig:

Ik loop hier nu al steeds tegenaan, en vooral tijdens wedstrijden.
Mijn paard (PRE) schrikt van iets (bijvoorbeeld een juryhokje) en ik stop met rijden.
Tijdens het inrijden gaat het top en loopt hij de sterren van de hemel alleen zodra ik de wedstrijdbak inkom en hij schrikt van iets 'check ik uit' en neemt hij het over (en tuurlijk ook wat meer zenuwen van mijn kant, maar niet zoveel dat ik niet meer kan functioneer of dat mijn hartslag veel hoger is).
Het is ook het feit dat ik hem minder aan het werk kan zetten met de proef dan met losrijden omdat we tijdens de proef soms nou eenmaal over de hoefslag moeten en hij dan tijd heeft om iets engs 'te zoeken'.
Hebben jullie tips?
Ik vind het zo zonde, we kunnen het samen zo goed <3

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:31

Jeetje Bloem, beterschap nog!
Een wedstrijd tussen de boerderijdieren, dat zou hier ook wel een serieuze uitdaging zijn denk ik _O-
Oefenspringen, ook leuk!
En nog een aantal gefeliciteerd.

Autumn: mij helpt het om even een pasje sb te denken (niet te doen) zodat ik in mijn hoofd toch aan het rijden blijf en mijn paard scherp blijf houden. Ook tijdens de proef meer in het nu rijden en momentjes van checken bij mezelf: sta ik nog aan, ben ik nog aan het rijden?

Hier hebben we er even uitgelegen en heb me erg druk gemaakt maar het was een hoefzweer :+ Dus we pakken weer op en hoop de 19e weer te starten!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:58

Elina, gefeliciteerd! Mooi debuut :j

Lastig Autumnn, al herken ik het wel, als ik alleen al een wedstrijdjas aantrek klap ik
al dicht :D :)) Tussen de oefeningen door inderdaad scherp houden, kleine schakelingen kunnen ook helpen.

Godzijdank maar een zweertje Audesta, heel veel plezier de 19e!

Wij konden gelukkig toch weg, weliswaar met hulptroepen, zo lief en dankbaar voor. Ze reed 192,5 en 198, was een leuke ochtend, was zo blij dat ik ook even weg kon :D :))

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:59

Hahaha ook al zo goed in thuiszitten? :+

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:31

Audesta schreef:
Jeetje Bloem, beterschap nog!
Een wedstrijd tussen de boerderijdieren, dat zou hier ook wel een serieuze uitdaging zijn denk ik _O-
Oefenspringen, ook leuk!
En nog een aantal gefeliciteerd.

Autumn: mij helpt het om even een pasje sb te denken (niet te doen) zodat ik in mijn hoofd toch aan het rijden blijf en mijn paard scherp blijf houden. Ook tijdens de proef meer in het nu rijden en momentjes van checken bij mezelf: sta ik nog aan, ben ik nog aan het rijden?

Hier hebben we er even uitgelegen en heb me erg druk gemaakt maar het was een hoefzweer :+ Dus we pakken weer op en hoop de 19e weer te starten!

Thx voor de tip, ga dat volgende week proberen!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:15

Boerderijdieren kijkt mijn merrie niet van op , die vindt alles prachtig.

Ooit vroeger stonden er voor een paar dagen 3 olifanten gestald op de parkeerplaats voor de manege. Buitenrijden werd m niet , toen , paarden waren helemaal over de zeik. Kan ik wel begrijpen.

Er is bij ons in de buurt ook 1 hele kijkerige bak, waar veel mensen niet zo makkelijk rond komen. Heb daar tot nu toe elk jaar gewonnen :D . Reed natuurlijk ook niet slecht , maar had wel het voordeel, dat die van mij nergens naar op keek .

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:54

Audesta schreef:
Hahaha ook al zo goed in thuiszitten? :+

Vreselijk :roll:, eet nog net mijn stucwerk niet van de muren!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:41

Niets aan he.
Al was t toen voor mij in de Winter minder erg , was toch prutweer

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:16

En Melis_93, hoe ging het? Aan de overkant geraakt? :+

BloemBloem, beterschap! Hopelijk gaat het goed met je... In elk geval even eruit geweest en mooie punten mee naar huis genomen.

Melzazu, uiteindelijk gaat het er toch om dat je zelf tevreden bent! Weer een fijn begin toch? :D

Ik ga zaterdag weer op pad, mijn eerste buitenwedstrijd... De dierenarts vond het prima aangezien ik B start, dus dan gaan we maar gewoon weer wat ervaring opdoen!