Wedstrijden kletstopic 2026

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 21:37

Ach jemig, ik ben sprakeloos….. wat ontzettend verdrietig en heftig. En wat moeilijk voor jou en alle anderen, die hem lief hebben gehad. Gecondoleerd en sterkte Y;(

Autumnn

Re: Wedstrijden kletstopic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 22:08

Jemig wat ontzettend heftig. Gecondoleerd en heel veel sterkte :knuffel:

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 22:19

Jeetje ik krijg kippenvel van deze update. Ontzettend verdrietig Melzazu. Ik wil je heel veel sterkte wensen, dikke knuffel!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-26 00:09

Wat enorm heftig Melzazu, sterkte :knuffel:

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 06:11

Och jeetje melzazu. Wat ontzettend heftig en verdrietig. Heel veel sterkte de komende tijd. Y;(

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 12:14

Wat verdrietig nieuws. Gecondoleerd Melzazu.

ElsbethG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 14:32

reageer hier nooit, lees enkel maar wat een verdrietig nieuws.

Gocondoleerd Melzazu

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 16:59

Bedankt allemaal! Erg lief <3

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 18:50

Jeetje melzazu wat een vreselijk bericht zeg.. Gecondoleerd, en heel veel sterkte in deze vreselijk moeilijke periode.. :knuffel: :knuffel:
Fijn dat je wat afleiding kan vinden bij het paard.. :knuffel:

Dries1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 20:43

Gecondoleerd melzazu, wat afschuwelijk zeg…

Hebben jullie misschien tips voor ontspanning op wedstrijd? Ik rijd daar altijd anders dan thuis. Wil te goed mijn best doen en dat werkt niet met mijn sensibele paard…

Fleurdelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 16:04

Wat een verdrietig nieuws melzazu.. veel sterkte gewenst, fijn dat je toch een beetje afleiding kon vinden ;(

Hier volgende week debuut met mijn nieuwe paard, helemaal zin in. Heeft er iemand nog tips voor het invlechten als er een stuk manen mist door de halsdeken? Er mist gewoon een hele pluk echt sneu. Plak ik dat stukje gewoon vast met wax of wat doe ik daarmee? :') Ik had nooit paarden met halsdekens maar als ik dit zo zie volgend jaar maar niet weer de hals scheren.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 16:10

@dries ik loop een beetje tegen hetzelfde aan. Maar vooral proberen te blijven rijden en ademen, hoe moeilijk ook. Mij lukt het ook niet altijd helaas

@fleurdelys ik heb het de vorige keer er af geknipt :') Invlechten wilde toch niet, maar dat is wel een heel rigoureuze oplossing hoor. _O- _O-

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 16:36

Gewoon niet alles scheren en geen halsdeken op ;-)

Het kleine plukje gewoon bij elkaar frummelen?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 19:01

Dries1990, geen tips. Ik heb ook altijd een beetje spanning, maar kan er wel mee omgaan. Wat mij rust geeft is dat ik de proef altijd helemaal uit mijn hoofd ken :)

Fleurdelys, wat leuk! Veel plezier :D Waar mist het stuk? Heb je misschien een foto, ben wel benieuwd :')

Ik las overigens dit op KNHS, bij de wijzigingen:
Publicatie startlijsten en uitslagen
Alle startlijsten en uitslagen worden door de wedstrijdorganisatie bij de desbetreffende wedstrijd in Mijn KNHS gepubliceerd. Dan hoeven deelnemers niet meer te zoeken waar ze deze informatie kunnen terugvinden, maar staat alle informatie van de wedstrijd in Mijn KNHS.
Betekent dit wat ik denk dat het betekent? ALLES voortaan terug te vinden via KNHS? Zou zoooo fijn zijn om niet overal te moeten zoeken... Dan staat het bij KNHS, dan bij Equicompetition, dan bij Equipe... Niet te doen :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 20:33

Heel veel sterkte Melzazu. Ik las het in het bloemetje. Wat schrikken zeg.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 10:14

Gecondoleerd Melzazu en heel veel sterkte.
Wat dapper dat je zo snel weer met je paard op stap gaat.

@fleurdelys, ik pak dan een plukje, draai het een beetje, dubbel vouwen, elastiekje erom. Zo doe ik ook de laatste dunne manen bij de schoft.
Mijn ervaring is dat dekens met een vaste hals veel meer schuren dan met een afneembare hals.

Ik heb begin deze maand een onderlinge gereden in de L1. Dat ging fijn en mooie punten.
Dus volgende week gaan we ons L1 debuut maken. Ook gelijk voor de eerste keer 2 proeven. De eerste binnen en de tweede buiten. Ben benieuwd hoe hij dat vindt.

En mijn zadel een weekje kwijt geweest. Paard was zo veranderd dat ze dat niet meer met wol kon oplossen.
Ik zit nu zelf ook weer meer in balans.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 18:33

Hier ook niet scheren en geen halsdeken. Enkel met een hele koude gure oosterwind, maar dan alleen als ze buitenloopt en daarna weer af

Roodvos succes met je debuut :D
FIjn dat het zadel weer goed passend is :)

Wij hebben vandaag een Working equitation les gereden op de vereniging. Ze heeft me enorm verbaasd en ze had er echt plezier in <3 Vond de meeste dingen maar 1x spannend en daarna vol vertrouwen alles gedaan.
Als enigstse dressuurpaard gewoon als eerste over het houten bruggetje :')
Heel leuk om eens met andere oefeningen toch dressuurmatig te trainen, galopwissels in een slalom, halthouden, bellen en daarna achterwaarts in een bocht terug etc.

De blauwe zeiltjes waren verplaatst naar 1 kant ipv aan beide kanten 1, dat was toch wel gek :+
Upload kwaliteit is niet alles zie ik

Morgen mag ze weer mee op concours, zin in :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 19:23

Wat supertof! Leuke afwisseling.
Roodvos: dat is soms best een uitdaging: 2 proeven in verschillende omstandigheden. Leerzaam. Succes !

Dochter en nichtje hebben springles gehad. Die schimmel wordt lekker fanatiek. Nichtje reed mijn merrie , die vonden het beiden leuk . Topmerrie is t ook , met n voor haar vrijwel onbekende op Haar rug zo netjes rond gaan.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 18:40

Leuk, nog een we-er!

Hier ook een halve manenkam kwijt door de halsdeken. Volgend jaar gaat er een halsbeschermer onder.

Veel oefenen tegen de spanning. Bij mij wordt het nu na 5 jaar eindelijk minder.

Ah leuk getup!

Hier vandaag op onderlinge geweest, voor het eerst l2. Ik heb echt zitten genieten. Ze gaf zo'n fijn gevoel.

B_Fokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 07:51

xMyrth schreef:
Ik las overigens dit op KNHS, bij de wijzigingen:
Publicatie startlijsten en uitslagen
Alle startlijsten en uitslagen worden door de wedstrijdorganisatie bij de desbetreffende wedstrijd in Mijn KNHS gepubliceerd. Dan hoeven deelnemers niet meer te zoeken waar ze deze informatie kunnen terugvinden, maar staat alle informatie van de wedstrijd in Mijn KNHS.
Betekent dit wat ik denk dat het betekent? ALLES voortaan terug te vinden via KNHS? Zou zoooo fijn zijn om niet overal te moeten zoeken... Dan staat het bij KNHS, dan bij Equicompetition, dan bij Equipe... Niet te doen :+

Ja per 1 april, dit geld wel alleen voor dressuur maar ik ben hier ook zo blij mee. Scheelt zoeken en vind de mijnknhs website ook het meest overzichtelijk

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 14:34

Ik had vorig jaar ook een halve manenkam vanwege halsdeken. Gewoon de helft ingevlochten wat er nog wel was (5 vlechten, snel klaar :)) ) .
Het overige stuk was niets meer aan te doen.

Vervolgens gedurende het zomerseizoen kwamen er langzaam maar zeker manen terug dus kon ik een soort van vlechtjes maken.

Dit jaar geen halsdeken, dus nu wel een hele manenkam (maar nog steeds dunnen waar het ooit was afgesleten).

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 14:35

Ja, het vlecht wel snel :')

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 20:20

Getup wat leuk zo samen naar de springles! Super dat jouw merrie met nichtje het ook zo fijn oppakt met een vrijwel onbekende op de rug. Heerlijk dat de schimmel zo fanatiek wordt!

Audesta super dat je proef zo fijn ging in het L2! Had je mooie punten? :)

Gisteren weer op pad geweest. Heerlijk kunnen rijden, ze was er heel fijn aan :) Wissels allemaal van mij, zonder spanning dus heel blij mee. Uiteraard ook nog wel heel veel wat beter en strakker kan, maar voor nu dik tevreden :D En helemaal leuk dat het ook terug te zien was in de punten, 225,5 en 1e en 217 en 2e <3

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:48

Nee maar dat wist ik bij deze jury. Altijd de Iberische rassen onderaan. No problemo, die smile neemt niemand me meer af :)

Gefeliciteerd, lekker bezig!