Wedstrijden kletstopic 2026

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 20:09

BloemBloem schreef:
Miriam91, je kan de manen toch ook wat uitdunnen? Schoonmaken, met wat water en een spons, eventueel wat wax erin, dan blijft het echt zitten hoor, zeker als je een pektouw gebruikt.

Dit en eventueel een babydoekje voor ergste stof enzo.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 22:19

Pektouw in de zin van knotdraad meevlechten? Helpt dat? Dat kan ik wel eens proberen ja. Met een spons leek er vorige keer goed uit te zien totdat het net zo grijs opdroogde als daarvoor. Uitdunnen kan, maar wil ook graag zo'n knotje gecombineerd met vlechten proberen, maar daar is het nu nog net te kort voor, dus ik blijf toch nog even manen sparen

kimwilliam

Re: Wedstrijden kletstopic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 10:02

ik doe er altijd wat vlecht gel in waardoor bij de scheiding ook weer mooi zwart wordt.

Hier gisteren avond weer gestart met mn Snollebolleke. Wat was ze aan en wat was ze aan het sjouwen. Helaas maakte ze er in de proef ook 1 groot feest van in de galop :+ :Y) en begon mn vriend de eerste proef nog verkeerd op te lezen :x , oke even herpakken allemaal en focus en door :+:

na de eerste proef dacht ik nou nog even 2 schakelingen in de losrijbaan en dan weer naar de wedstrijdbaan. mevrouw gaat zitten en komt echt giga omhoog en klimt echt dat zelfs mn vriend zou zo he hallo, en ik rij weg en verzamel terug en ze gaat weer zitten en ineens hoor ik takkk en ze trekt ff een paar stappen. ik zet haar stil en kijk en goed aangetikt op de kroonrand wat bloedde |( voelde me zo rot naar haar |( |( gelijk afgemeld uitgestapt en gaan spoelen en koelen en ingesmeerd met honingzalf .

totaal niet verwacht maar toch in de eerste proef 1ste van Z1 en een winstpunt, maar wat voel ik me rot naar haar toe, heb er zelfs even een traan om gelaten en ik weet ik kan er niks aan doen en dit kan ook gebeuren in een paddock etc maar toch... paard biedt zoveel en geniet er echt van en dan gebeurt er even dit, gelukkig wel iets kleins en nu even rust tot de zadelmaker maandag en dan zien we wel weer tot die tijd lekker paddock en verzorgen en tutten.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 12:56

Gefeliciteerd met je prijs! Maar vooral ook beterschap voor je paard Y;(

Die van mij heeft nu ook verplicht rust en daarna vakantie. Knieën achter zijn ontstoken, dus is gisteren ingespoten. Nu drie dagen boxrust en tm zondag pijnstilling. Daarna weer rustig oppakken, maar hij krijgt ivm planning nog 10 dagen extra vakantie :)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 19:53

xMyrth, beterschap met je paard. Hopelijk snel weer op de rit.

Kimwilliam, hè wat balen zeg van die wond. Hopelijk snel weer hersteld ook die van jou.

Miriam, helaas niet gestart was nog te ziek. Gisteren wel weer gereden na ruim een week niks. Dat ging gelukkig best prima.

Melis, jammer van de 'discussie'. Maar wel fijn dat je je nog enigszins hebt weten te herpakken.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 14:03

Ik mag me ook weer melden eindelijk.

Ook hier weken stilgelegen door het weer en daarna zelf in de lappenmand met rugklachten. Maar we zijn er weer en vandaag 2 x 1 en 2 wp rijker. Het was wel echt belachelijk koud. Vlechten met -5 is niet grappig.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 20:14

Miriam het is inderdaad wel een scherpe merrie. Ze is absoluut niet gemeen maar wel altijd aan. En dat is soms heel fijn, maar soms werkt het ook wel ietsje tegen. Maar ergens hebben we die scherpte ook wel weer nodig denk ik. Ik denk dat ze haar karakter wat meer van moeders heeft meegekregen :+
Dit is denk ik even zo'n fase waar we doorheen moeten. Ik had inderdaad 2x een volte gereden zodat ik de oefening opnieuw kon doen, op dat moment maar gezien als een goed leerrondje, dan maken me die minpunten niet uit. bij een eerste programmafout krijg je -2 en bij de 2e -4.

Vast al eens gevraagd en gezien, maar heb je een foto van jouw Ferguson? :)

Kimwilliam wat balen zeg.. Hopelijk is het snel genezen!

Oh dat klinkt niet fijn Myrth.. Hopelijk jouw paard ook gauw weer opgeknapt!

Gefeliciteerd Audesta!

Wij mogen zaterdag weer op pad, mooi dichtbij maar buiten, dus ik hoop niet dat het te hard gaat vriezen van de week.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 21:28

Ik hou er van, zulke paarden. Kimwilliam heeft t ook niet zo makkelijk, haha en soms werkt t tegen je als ze veel kunnen / kennen en hun ding gaan doen.

Maar als ze het voor je doen, heb je wel echt iets heel goeds en gaafs .

Elina: ben je weer helemaal fit ?

Audesta: Gefeliciteerd! Bikkel, ik ga weer Even in de winterslaap, geloof ik , brrrr .

Kinderen hebben vakantie en hoopten op vele ritjes buiten en in de buitenbak. Zaterdag n poging gedaan ( gevoelstemperatuur -9 ), was gekkenwerk. Nu of binnenbak of rondje bos tussen de buien door.

Ik was net de Schimmel longeren, dat doet ie fijn. En mijn knie gaat prima, dus stap eind van de week maar eens op mijn eigen merrie.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 10:19

hier is het wondje weer helemaal genezen en mooi dicht. vrijdag mag ze weer mee voor een wedstrijd. afgelopen maandag naar de zadelmaker geweest en is er een nieuw zadel besteld en wat liep ze daar onder _/-\o_ kijk nu al er naar uit als het zadel er is.

Vrijdag starten we voor het eerst Z2 samen, erg benieuwd want ze kan mega scherp en heet ervan worden, maar andere kant denk dat ze het fijner vind dan de eenvoudige wissels :D :+

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 10:27

Qua vriezen lijkt het mee te vallen Melis, er valt wel genoeg water _O-

Ik vind het ook heerlijk, zulke scherpe paarden. De mijne heeft daar ook nog wel een vrij sterke mening bij, geweldig!

Ik wil ook eigenlijk wel in winterslaap maar goed, we doen het er maar mee.

Succes vrijdag Kimwilliam! Wat voor een zadel gaat er komen?

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 11:26

Audesta schreef:
Qua vriezen lijkt het mee te vallen Melis, er valt wel genoeg water _O-

Ik vind het ook heerlijk, zulke scherpe paarden. De mijne heeft daar ook nog wel een vrij sterke mening bij, geweldig!

Ik wil ook eigenlijk wel in winterslaap maar goed, we doen het er maar mee.

Succes vrijdag Kimwilliam! Wat voor een zadel gaat er komen?

een KM worldriding en dan net even ander soort leer etc gekozen hahaah maar voor nu nog 10 weken overleven met het oude zadel :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 12:47

Hier al even niet meer gereageerd, het was prive even een gekkenhuis, waardoor het L debuut helaas
afgezegd moest worden. Tot overmaat van ramp knalde het griepvirus hier ook nog in huis, maar we blijven positief en zijn nu naar zaterdag aan het toewerken :D

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 13:51

Ik ben gelukkig (eindelijk) weer hersteld, was een pittig virusje :x . Vant weekend even weer oefenen op vreemd terrein om weer wat in het ritme te komen.

Gefeliciteerd Audesta, toch weer netjes na een poos niks.

Spannend kimwilliam, en fijn dat de wond weer genezen is.

Jullie ook al geveld door de griep bloembloem, pfff. Succes zaterdag hopelijk een mooi debuut.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 14:11

ElinaSK jij ook in de lappenmand, nou wij hadden werkelijk overal last van :+

Nee, debuut staat nu op zondag, is lekker op stal, en hij moet toch even lopen, dus we hebben
hem lekker laten staan. Zaterdag is het NK, helemaal zin in :D, heb zo'n tof team om ons heen met alle goede bedoelingen. Heb lekker een stal gereserveerd, dus dat wordt echt een dagje uit :#

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 15:40

Aah zo, ook super leuk en spannend! :j.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 15:59

Heerlijk, pony daar op stal en genieten en lekker wat kijken daar en eten en gezelligheid: top. Succes alvast.

Hadden hier ook allemaal griep, blegh.

Aftellen tot je nieuwe zadel Kimwilliam! En Z2 starten ( hoop alleen, dat de wissels je niet om de oren vliegen :D )

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:20

Precies dat, bedankt :)

Heeft iemand hier ervaring met H&C tv ( streamings dienst ) zit wat te stoeien om voor
elkaar te krijgen dat de thuisblijvers zaterdag de proef kunnen kijken.

*edit* Het is gelukt, je kan je gratis aanmelden met je KNHS nummer :)

Dries1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 10:29

Waar kun je dat vinden met je KNHS nummer? Ik zie alleen de betaalde maand of jaar accounts die je kunt afsluiten…

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 11:43

Dries1990 schreef:
Waar kun je dat vinden met je KNHS nummer? Ik zie alleen de betaalde maand of jaar accounts die je kunt afsluiten…

https://horseandcountry.tv/nl/event/knhs-tv

Je kan je aanmelden en dan krijg je een overzicht van €0,- :)

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 08:48

voor ons geen wedstrijd vanavond. Gisteren met rijden in stap alles goed en in draf niet helemaal zuiver als ze lang laag moest. verzameld wel weer zuiver. afgestapt en fysio en masseur met spoed gekomen/ schouder was wat warm en reageerde ze op als masseur eraan zat. verder benen alles waren goed. gisteren niks aan de hand en alleen met lang laag toont ze dit. na ff stil te hebben gestaan vond ze het toch pijnlijker en wilde ze niet volledig belasten. hebben mensen dit eerder gehad? we vermoeden dat ze met rollen en opstaan misschien is uitgegleden of iets of een kleine ontsteking die nu naar voren komt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 08:53

Werkt bij een van jullie KNHS tv wel?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 09:49

PSvanLot schreef:

Ja :-)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 09:50

Die bakmuur in de Beatrixhal leverde overigens gisteren voor heel veel combinaties
vervelende situaties op. Zo sneu :(:) Heb er twee gezien die zelfs hebben afgegroet.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 09:51

kimwilliam schreef:
voor ons geen wedstrijd vanavond. Gisteren met rijden in stap alles goed en in draf niet helemaal zuiver als ze lang laag moest. verzameld wel weer zuiver. afgestapt en fysio en masseur met spoed gekomen/ schouder was wat warm en reageerde ze op als masseur eraan zat. verder benen alles waren goed. gisteren niks aan de hand en alleen met lang laag toont ze dit. na ff stil te hebben gestaan vond ze het toch pijnlijker en wilde ze niet volledig belasten. hebben mensen dit eerder gehad? we vermoeden dat ze met rollen en opstaan misschien is uitgegleden of iets of een kleine ontsteking die nu naar voren komt.

Sorry, ik zag je bericht helemaal over het hoofd. Vreemd alleen in draf niet goed? Sterkte :(:)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 09:52

BloemBloem schreef:
PSvanLot schreef:

Ja :-)

Ik krijg m niet aan. Echt balen