[WN] Level indeling Wran

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Re: Level indeling Wran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 11:55

Jan_Trel schreef:
Peter, je kan wel een boek uitgeven over dit onderwerp. Clown

Ik zie niet zoveel problemen voor de jury's hoor. Waar een jury naar moet kijken of de patterns aan het level voldoen. Meer niet, qua jureren veranderd er verder niets. En als iemand buiten mededinging meerijd is dat de zorg van de betreffende showmanager/secretariaat.
Als een jury weet dat er een ruiter buiten mededinging meedoet, plaatst hij/zij er gewoon een meer, voor het geval dat de betreffende ruiter in de prijzen valt. Bij het uitreiken van de prijzen wordt de betreffende ruiter wel opgenoemd, met z'n plaatsing en daarna de ruiter die uiteindelijk het betreffende lintje heeft gekregen.
Als er meedere ruiters buiten mededinging meedoen geef je de jury een lijstje met de betreffende startnummers, dan kan hij er bij de plaatsing rekening mee houden. belangrijk is denk ik wel dat iemand die buiten mededinging meerijd wel te horen krijgt op welke plaats hij terecht gekomen zou zijn.
Lijkt me niet moeilijk. Slim

Helemaal mee eens....buiten mededinging en je plaatsing omroepen, maar niet plaatsen.

Ik probeer met mijn groene paard(en) ouder dan 6 jaar inderdaad onderlinge of D wedstrijden te pakken. Geregeld valt dit samen met andere evenementen waar ik met mijn door gewinterde paard
aan mee doe.
Een groen paard meenemen naar een Wran C wedstrijd waar ik ook mijn ervaren paard naartoe mee neem is dan een stuk gemakkelijker. Twee vliegen in 1 klap.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:28

Volgens mij, maar ja wie ben ik, is hier het enige administratieve dat wij moeten doen, regel 100 aanpassen, hoeven wij er ook geheel niks bij te verzinnen.

LET OP DIT IS EEN VOORBEELD
100. Iedere wedstrijd moet afzonderlijk worden bekendgemaakt en worden goedgekeurd door de WRAN. De WRAN zal de goedgekeurde wedstrijden indelen in één van de volgende wedstrijdcategoriën:
A: Wedstrijden met het complete aanbod van wedstrijdonderdelen en klassen;
B: Wedstrijden met het alle wedstrijdonderdelen in alle klassen zonder de vee-onderdelen;
C: Wedstrijden met een deel van de wedstrijdonderdelen in alle klassen, waarbij klassen samengevoegd zouden kunnen worden;
C/D Splitshow, C Wedstrijden waarbij het mogelijk is om na elk gehouden L2 klasse op een lichter parcours groene paarden te starten, conform de D richtlijnen.
D: Wedstrijden met een beperkt deel van de wedstrijdonderdelen in de laagste klassen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:30

Peter met alle respect, volgens mij maak je het veel te moeilijk. Wat nu als je 4 groene paarden hebt op een wedstrijd en voor elke levelruiter 1. Dan heb je helemaal niets aan een d-wedstrijd onderdeel waar maar 1 groen paard per level start (en je gaat er niet met je gewone paard starten, want immers geen punten). Dit werkt alleen als er iedere wedstrijd pakweg 4 groene paarden van gelijke levelruiters meedoen.,

Ik zie nog steeds niet wat het probleem is van buiten mededinging meedoen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:38

peter als we ooit tig starts hebben is dat leuk, maar nu zijn de rubrieken veels te klein om dat te doen
we moeten juist niet nog meer groepjes maken maar juist de ééne groep bij de andere laten meedoen zonder dat dat ten koste gaat van die groep wat prijzen betreft

ik snap ook niet wat er zo moeilijk aan is
mensen willen graag voor spek en bonen mee doen in een lichtere klasse
betalen wel inschrijfgeld en hoeven geen prijsje
wat wil je nog meer?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:44

Anya schreef:
Peter met alle respect, volgens mij maak je het veel te moeilijk. Wat nu als je 4 groene paarden hebt op een wedstrijd en voor elke levelruiter 1. Dan heb je helemaal niets aan een d-wedstrijd onderdeel waar maar 1 groen paard per level start (en je gaat er niet met je gewone paard starten, want immers geen punten). Dit werkt alleen als er iedere wedstrijd pakweg 4 groene paarden van gelijke levelruiters meedoen.,

Ik zie nog steeds niet wat het probleem is van buiten mededinging meedoen.

Denk dat jij het moeilijk maakt, maakt in dit geval niet uit of je paard groen is of niet, school klasse of level op een C show, gehouden op een lichter parcours dan L2.
Dus kan je ongeacht het aantal behaalde punten dat je paard heeft, of hoe oud het paard ook is, starten in een klasse op een C show, conform D richtlijnen, dus de punten daarvan niet worden bijgehouden. Kan je lekker zelf bepalen hoelang je het paard groen wil houden, betaald gewoon startgeld, krijgt ook een lintje, administratie nul komma nul.
Je zou dit ook kunnen bedenken voor dat de L2 klasse begint, dus dat het ook een soort van fool um school um klasse is voor de L2 en L1 ruiters die dan nog moeten rijden.
Dus uiteindelijk drie vliegen in één klap.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:52

spatter schreef:
peter als we ooit tig starts hebben is dat leuk, maar nu zijn de rubrieken veels te klein om dat te doen
we moeten juist niet nog meer groepjes maken maar juist de ééne groep bij de andere laten meedoen zonder dat dat ten koste gaat van die groep wat prijzen betreft

ik snap ook niet wat er zo moeilijk aan is
mensen willen graag voor spek en bonen mee doen in een lichtere klasse
betalen wel inschrijfgeld en hoeven geen prijsje
wat wil je nog meer?

Juist voor het argument dat je nu aandraagt, ooit tig starts, vergeet niet dat het een hele domper is voor de ruiter die altijd jeugd, amateur en open starten in een bepaald onderdeel, die geef je nu ook weer een kans om toch twee maal te kunnen starten op één wedstrijd. Misschien denk ik soms ook wel mee met de ondernemer die onze wedstrijd moet gaan organiseren. Dus juist om aan die tig starts te komen binnen het nieuwe level systeem, kan dit een oplossing zijn.

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:53

Soms gaan mooie dingen aan regeltjes ten gronde, dat voorzie ik ook met het levelsysteem als we voor alles en iedereen uitzonderingen gaan maken.
Gewoon starten in het level waarin je thuis hoort en mogelijk maken om buiten mededinging in andere levels te starten. Zoals al eerder aangegeven geen probleem voor de jury, je hoeft verder niks bij te houden of te veranderen. Eenvoud dient de mens, niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:02

Ik ben voor de man met de baard Haha!
Peet, volgens mij maak je het veeeel te moeilijk, waar het ook makkelijk kan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-09-07 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:02

Jan_Trel schreef:
Soms gaan mooie dingen aan regeltjes ten gronde, dat voorzie ik ook met het levelsysteem als we voor alles en iedereen uitzonderingen gaan maken.
Gewoon starten in het level waarin je thuis hoort en mogelijk maken om buiten mededinging in andere levels te starten. Zoals al eerder aangegeven geen probleem voor de jury, je hoeft verder niks bij te houden of te veranderen. Eenvoud dient de mens, niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk!!

Heb je gelijk in, valt niks af te dingen op jou eerdere quote, alles bij elkaar genomen voorziet de optie die ik echt niet alleen verzonnen heb, maar voort komt uit de discussie in dit gehouden topic, dat ook de voormalige jeugd, amateur en open ruiter de mogelijkheid hebben om twee maal op één gehouden wedstrijd te starten met één paard.
Ëén zin binnen regel honderd zou daarvoor maar moeten veranderd worden bedoel bijgevoegd te worden, simpeler kan het haast niet.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:06

Sonja schreef:

ik ook! Haha!

peter het is misschien 1 regeltje in het regelboek maar een bak werk voor een organisatie van een wedstrijd en wij willen het helemaal niet

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:24

spatter schreef:
Sonja schreef:

ik ook! Haha!

peter het is misschien 1 regeltje in het regelboek maar een bak werk voor een organisatie van een wedstrijd en wij willen het helemaal niet

Ohw effe, topic gaat zo de verkeerde kant op, met wij willen dat niet. Wie is wij? Heb met meerdere rekening te houden dan alleen bokkers hoor. Laat duidelijk wezen dat het niet alleen wat in dit topic naar voren komt maatstaaf gevend is voor hoe de WRAN het één en ander zal moeten gaan inkoppen, daar is nog altijd de leden vergadering voor.

Een bak werk voor de organisatie, nee geheel geen werk voor de administratie het wordt dan gewoon een onderdeel op een C show, en geen gepuzzel wie wel een prijs en wie niet.
Gewoon een line up, en lintje na rato uitdelen maar, hoezo bak werk.

Gaat mijn erom als voorzitter van de WRAN dat het uiteindelijk weggezet moet gaan worden, en bij wie zetten wij de shows weg, ja de organisator, de ondernemer in dit geval.
Laat ik nou ook rekening met hun moeten houden, deze ondernemers zijn de gene die het mogelijk maken dat er WRAN shows gehouden gaan, en kunnen worden.

Ook aan die kan zit ik in een denktank, en probeer van de zorg die daar is een deugd te maken voor iedereen. Ben ervan overtuigd dat er een grote zorg weggenomen kan worden, als het nog niet voor iedereen duidelijk is, het gaat 9 van de 10 keer de ondernemer erom, krijg ik genoeg starts.

Ook voor de voor al binnen het huidige systeem jeugd amateur en open startende ruiter die niet voor één start willen komen, moet ik mee middelen, dus probeer mee te denken op een openbaar forum voor oplossingen. Ik ben voor niemand, ik ben ervoor de westernsport zo goed als mogelijk en adequaat weg te zetten, dus breed gedragen moet worden, en nogmaals heb niet alleen met op dit forum aangedragen meningen te maken.

Peter

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:39

Even geheel op persoonlijke titel, als ruiter dus.
Ik wil graag mijn jonge paard uitbrengen, graag buiten mededinging. Bereid om daarvoor te betalen en niks te winnen. Daar gaat het nl. niet om. Liefst ook op een wedstrijd waar ik toch al heen ga.. zoveel weekenden heb ik niet om het land door te crossen voor een wedstrijd.

Maar ik PERSOONLIJK voel niet de behoefte om mijn niet groene paard een tweede keer uit te brengen in een competitieonderdeel dat geen punten oplevert. En voorzover ik het commentaar heb gelezen, geldt dat dus ook voor die andere ruiters.

Eventueel is een tweede keer een proef rijden een optie. Zoals je bij de engelse sport ook twee keer in het zelfde level in twee ringen mag uitkomen wel een optie. Dat zou ik PERSOONLIJK weer wel fijn vinden.

Maar dat is dus wat anders dan de groen paard regel.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:57

Anya schreef:
Maar ik PERSOONLIJK voel niet de behoefte om mijn niet groene paard een tweede keer uit te brengen in een competitieonderdeel dat geen punten oplevert. En voorzover ik het commentaar heb gelezen, geldt dat dus ook voor die andere ruiters.

Weer vele andere ruiters wel, maar een compromis zoeken voor de gegeven feiten is blijkbaar geen issue, jammer dat er niet verder gekeken wordt hoe wij de sport breed kunnen wegzetten, binnen 5 levels, op nog geen 1600 wedstrijdruiters, en dit tot de tijd dat het bedachten level systeem de groei uiteindelijk zal stimuleren, ook de WRAN wedstrijden aantrekkelijk te houden voor de anders denkende, die vanouds her een plek vonden op wedstrijden om hun paard twee maal te starten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:07

PeterV schreef:
... dat ook de voormalige jeugd, amateur en open ruiter de mogelijkheid hebben om twee maal op één gehouden wedstrijd te starten met één paard.

@Peter: gooi je nu geen 2 dingen door elkaar ??
1. de jeugd/Ama ruiter die op hetzelfde paard vroeger ook OPEN startte en dat nu graag weer zou willen.
2. Pro's die een groen paard in een lager level willen starten.

Het is IMO niet de bedoeling OM TE WILLEN dat een groen paard op DEZELFDE wedstrijd zowel door de Pro als door een Beginner wordt gestart; Het was toch de bedoeling om het groene paard te beschermen ??

Wel is het voor een L1/L2 ruiter handig om met 2 verschillende paarden (die in hetzelfde onderdeel starten) in 2 verschillende levels te kunnen starten. Dit kan dan dus met het eigen Pro-paard in het level waar men hoort en met het andere groene paard een level lager.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:34

DubbelDun schreef:
@Peter: gooi je nu geen 2 dingen door elkaar ??
1. de jeugd/Ama ruiter die op hetzelfde paard vroeger ook OPEN startte en dat nu graag weer zou willen.
2. Pro's die een groen paard in een lager level willen starten.

Nee hoor ik gooi geen twee zaken door elkaar. Er zijn pro’s die aangegeven hebben een paard wat deze aan het klaar maken zijn, te willen starten in een proef met minder zware verrichtingen die hun eigen level aangeeft.
Er zijn jeugd en amateur ruiters die aangegeven hebben, en maar één onderdeel rijden, dit op één paard, niet te willen starten op een wedstrijd waar zij hun paard maar één maal kunnen uitbrengen.
Dus kan je dit opvangen om voor de L2 begint een parcours neer te leggen dat voor jong en oud geschikt zal zijn, groen of ervaren, pak je twee zaken tegelijk bij de neus ddie het nieuwe level systeem mee zich mee brengt.

DubbelDun schreef:
Het is IMO niet de bedoeling OM TE WILLEN dat een groen paard op DEZELFDE wedstrijd zowel door de Pro als door een Beginner wordt gestart; Het was toch de bedoeling om het groene paard te beschermen ??

Dat klopt, en ook weer niet. Nou moeten wij niet een jong paard met een oud onervaren paard gaan verwaren. Als je een oud onervaren paard hebt, die uitgebracht wordt binnen de L4 of L3, mag wat mijn betreft een L2 of L1 ruiter best in de tussen klasse D laten zien wat het paard in de mars heb, dan wel niet de puntjes op de i zetten in showverband. Wat is daar mis mee, geloof er niet in dat de ruiter binnen de L4 of L3 dat die paard al zo over vraagt heeft dat het door de voegen zal zakken als er nog even een pro op gaat zitten. Omgekeerd kan je zeggen dat dit dus niet met een Jr paard mag, het is het één of het ander.

DubbelDun schreef:
Wel is het voor een L1/L2 ruiter handig om met 2 verschillende paarden (die in hetzelfde onderdeel starten) in 2 verschillende levels te kunnen starten. Dit kan dan dus met het eigen Pro-paard in het level waar men hoort en met het andere groene paard een level lager.

Kan ook in één level hoor, met twee verschillende paarden starten. Plaesure wordt wat moeilijk, maar binnen de reining, trail e.d. kan dit wel. In de opzet die ik maakte naar ideeën van dit topic, blijft iedere ruiter in het eigen level, maar kan een groen paard uitbrengen in de split klasse, maar ook gewoonweg zij of haar eigen paard.

Nogmaals hiermee kunnen wij een aantal vliegen in één klap slaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:37

PeterV schreef:
Nee hoor ik gooi geen twee zaken door elkaar.
Er zijn pro’s die aangegeven hebben een paard wat deze aan het klaar maken zijn, te willen starten in een proef met minder zware verrichtingen die hun eigen level aangeeft.
Er zijn jeugd en amateur ruiters die aangegeven hebben, en maar één onderdeel rijden, dit op één paard, niet te willen starten op een wedstrijd waar zij hun paard maar één maal kunnen uitbrengen.

IMO zijn dit toch echt 2 heel verschillende zaken Haha! , dat je probeert om ook de 2e groep starters van dienst te zijn siert je, maar dat staat buiten de diskussie over het GP-starten.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:38

De amateurs die ik heb gesproken balen ervan dat ze hun paard niet meer in de A en O kunnen uitbrengen (2x punten te halen).
Zoals ik al schreef over de D-show in De Lutte: A en O ruiters komen niet of minder, omdat er geen punten te halen zijn. Dus ik blijf me afvragen of ze twee keer willen starten als in het ene deel wel punten te halen zijn en in het andere niet (met hun gewone level paard dus).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:42

@Anya: goed punt Lachen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:46

laat ik het zo zeggen

ik wil graag de groene paard regel omdat

ik tussen de andere ruiters een wedstrijd wil starten om te zien hoever mijn paardje is
start ik alleen maar tussen scholers weet ik nog niks
school ik als L2 ruiter mag ik mijn paard vanaf zijn 6de jaar niet meer op 2 handen starten
school ik ook geen level lager maar op L2 niveau wat waarschijnlijk nog te moeilijk is

met het scholen tussen de rubrieken in maak je er meer rubrieken bij wat het er niet overzichterlijker opmaakt
dat wordt dan voor L4/3/2 en 1 scholen in pleasure, trail , horsemanship en reining, want iedereen moet dan kunnen scholen

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:57

DubbelDun schreef:
@Anya: goed punt Lachen

Nee geen goed punt, natuurlijk komen die starten vroeg of laat, waarschijnlijk niet genoeg verdiept in het feit wat de licentie uiteindelijk moet gaan billijken die aan een level te hangen komt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:59

Misschien eens een punt om hier een Poll van te maken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:01

Niet nuttig. Er zijn meer leden dan Boktleden alleen. En op Bokt zijn wat fanatieke schrijvers minder fanatiek met rijden en starten. Dus wat schiet je d'r mee op?
Ik denk dat een LV meer zin heeft.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:06

spatter schreef:
laat ik het zo zeggen

ik wil graag de groene paard regel omdat

ik tussen de andere ruiters een wedstrijd wil starten om te zien hoever mijn paardje is
start ik alleen maar tussen scholers weet ik nog niks
school ik als L2 ruiter mag ik mijn paard vanaf zijn 6de jaar niet meer op 2 handen starten
school ik ook geen level lager maar op L2 niveau wat waarschijnlijk nog te moeilijk is

met het scholen tussen de rubrieken in maak je er meer rubrieken bij wat het er niet overzichterlijker opmaakt
dat wordt dan voor L4/3/2 en 1 scholen in pleasure, trail , horsemanship en reining, want iedereen moet dan kunnen scholen

Daarom ook die tussenklasse voor de L2 van start gaat, kan jij je dus optrekken aan de ruiters van je eigen level, dan wel niet een hoger level, dat mijn inziens in het doel van het groen starten ten goede kan komen. Moet je nou in de zin van het scholen, ook laten doen aan L3 en L4 ruiters? Tja als dat zo is krijg je dus een school binnen een school, tja en daar hoef je niet blij mee te zijn als je daar als L2 /L1 ruiter tussen moet gaan rijden. Maar goed, dit had ik zo ook niet bedoeld.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:13

Sonja schreef:
Niet nuttig. Er zijn meer leden dan Boktleden alleen. En op Bokt zijn wat fanatieke schrijvers minder fanatiek met rijden en starten. Dus wat schiet je d'r mee op?
Ik denk dat een LV meer zin heeft.

Hier heb ik geen zin aan, heb ik ook nooit gesuggereerd einde topic van mijn zijde. Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:15

Sorry? Wat zeg ik nou weer verkeerd????