[WN] als ik voorzitter van de Wran was dan zou ik....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:28

En wie dicht je Hades toe

Rob_H

Re: als ik voorzitter van de Wran was dan zou ik....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:43

lees het net pas ,dus een beetje verlate reactie maar toch

@Cer
AMEN

Jij vind het toch maar weer

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:29

Majella001 schreef:
Nouuuuuuu Jos, kom op, heb jij dan nooit van die vieze verwende etterstralen gehad die dachten dat ze het nog beter weten dan jij...???

nouuuuuuuuu eigenlijk niet,
of je moet BOKT meerekenen

_Vanes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 00:09

Sugarmiss schreef:
Hintje:
Cer(berus)

OK! Dus willen we Cer wat milder krijgen,
dan moeten we haar honingtaart voeren en misschien mogen we haar dan ook "Pluisje" noemen!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 00:13

Jos schreef:
Majella001 schreef:
Nouuuuuuu Jos, kom op, heb jij dan nooit van die vieze verwende etterstralen gehad die dachten dat ze het nog beter weten dan jij...???

nouuuuuuuuu eigenlijk niet,
of je moet BOKT meerekenen

Wahaaahaaahaaa,.....LOL Afbeelding

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 06:50

jessiejanes schreef:
OK! Dus willen we Cer wat milder krijgen,
dan moeten we haar honingtaart voeren en misschien mogen we haar dan ook "Pluisje" noemen!

Chocola voldoet ook goed hoor

@Blaze: Afbeelding

@SM: Stond ergens beschreven of Hades een pet had of niet?

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 07:27

als ik voorzitter van de Wran was dan zou ik....

Als eerste de toetreding tot de KNHS zoals die nu op tafel ter discussie ligt, van tafel vegen.

Ik zou meer grote recreatieve zaken gaan organiseren, zoals gezamelijke trailrides met leuke afsluiting.
Op deze manier krijg je meer recreanten warm voor de WRAN en als ze eenmaal andere WRAN-leden ontmoeten, word de drempel verlaagt om mee te doen aan wedstrijden.

Ron

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:17

Halloway schreef:
als ik voorzitter van de Wran was dan zou ik....

Als eerste de toetreding tot de KNHS zoals die nu op tafel ter discussie ligt, van tafel vegen.

Ter discussie stellen, ja, is ook gedaan, van tafel vegen, nee.

Op de AlV mocht ik een woordje richten tot de daar aanwezige leden,

De paardensport, wordt Europees, steeds vaker als een bedrijfstak gezien, waar nog al wat risico mee gelopen worden. Ook de ontwikkeling, vooral Europees gezien, van de westernsport, gaat snel, sterker nog, het gaat heel snel.

Als wij willen, dat deze sport ook daad werkelijk echt op de kaart gaat komen, moeten wij proberen, om de groei er in te houden, maar vooral er ook aan denken, dat de risico’s die dat dan weer met zich mee brengt, dat deze ook komen te liggen bij, financieel draagkrachtige organisaties, omdat gewoon weg niet meer van een vrijwilliger verwacht mag worden, dat deze dit op zijn of haar schouders blijft mee dragen.

De vraag is nu natuurlijk, willen wij dit wel. Willen wij wel groter worden, of willen wij wel dat onze tak van sport, de western sport, binnen het professionele zich gaat begeven.

Er zijn twee opties, en de eerste is om het niet te doen, waar wij er dan ook meteen voor kiezen, dat deze sport kan groeien daar waar de schouders van de vrijwilligers het kunnen dragen.

En ieder weet, dat de vrijwilligers niet voor het oprapen ligt.
Sterker nog, je zou er van kunnen spreken, dat wij door dit fenomeen als het ware steeds weer ten onder gaan aan ons eigen succes.

Ten tweede, wij kunnen het wel doen, en daarmee geven wij de groei aan deze sport, die het in mijn beleving verdient, dat deze zonder belemmering zou kunnen door groeien.

Meer kan je lezen in de komende WHW.

Halloway schreef:
Ik zou meer grote recreatieve zaken gaan organiseren, zoals gezamelijke trailrides met leuke afsluiting.
Op deze manier krijg je meer recreanten warm voor de WRAN en als ze eenmaal andere WRAN-leden ontmoeten, word de drempel verlaagt om mee te doen aan wedstrijden.

Ron

Ook aan dit laatste wordt gewerkt Ron, wij zijn ons bewust dat de Recreatiesport Recreatieruiters en vergeten groep zijn. Voorzichtige contacten zijn er inmiddels gelegd met de stichting Recreatieruiter om te praten inzake wat wij voor elkaar kunnen betekenen.

In hoeverre de drempel verlaagd moet gaan worden, moet goed worden afgewogen.
Mijn inziens kan deze zeker niet lager dan deze nu al is.

Vr Gr Peter Vet

PeterV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 09:30

Cer schreef:
Ik dacht gelezen te hebben dat die stal om de hoek een leeftijdsgrens heeft voor western, die hoger ligt dan voor de engelse kinderen...
8 voor engels en 12 voor western ofzo? Klopt dat Vera?

Naar mijn weten hebben wij binnen het western geen regels die aangegeven wanneer een kind mag lessen.
Wij zijn aangesloten bij de FNRS en die geeft aan 7 jaar. Natuurlijk staat dit los van het feit of wij daar zelf blij mee zijn. Het liefst hebben wij ook kinderen die al in het zadel kunnen zitten, dat maakt het namelijk een stuk eenvoudiger.
Wij hebben voor deze lessen, instructeurs aan getrokken, die met name op het didactische gebied deze zeer jeugdige kunnen begeleiden. Het maakt inderdaad nog niet echt veel uit, of deze groep nou western leert rijden of dressuur.

Peter

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 09:46

HalloHey schreef:
Vorig jaar werd ik gevraagd de Federatie reining cup te sponsoren, door twee voorzitters en een aanstaande voorzitter werd mij duidelijk gemaakt dat dit het koningsnummer cq gran finale van het NK zou zijn.Dus eigenlijk zijn het nog niet eens mijn woorden.

Okay, okay, soms moet je het een beetje aankleden naar de sponsoren toe. Wat hadden wij dan moeten zeggen Ron, wil je X bedrag uit je zak trekken voor iets niks zeggend?

De Federatie cup was een mooie finale, met strijd.
Dit jaar, maar daar mag ik nog niet op vooruitlopen, komt deze cup in het middel punt van het federatie NK te staan.
Als bekendheid een gegeven feit is, is de eer aan jou.
Ik zal je daar persoonlijk voor bellen, afspreken wanneer en hoe laat wij aan de Whisky gaan, en op het moment dat jij mij onder tafel drinkt, dit is inmiddels toch geen geheim meer, dat jij meer op kan dan mij, jou toch weer vragen of jij wat voor het nationale kampioenschap kan gaan betekenen.

Vr Gr Peter

PeterV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:00

Cer schreef:
Wat is dan wel een koningsnummer? Is dat er wel?

Het koningsnummer is in mijn beleving het Federatie NK dat gehouden wordt in Marieenheem. Daar kan iedereen laten zien wat er met de opgedane kennis bij wie of waar deze ook opgedaan is, in een gezamenlijk Nederlands kampioenschap, te tonen.

Dit is eigelijk het evenement waar wij naar toe leven, waar alle western disciplines in één week te zien zijn. Wie of wat je ook bent, daar mag jij je koningsnummer tonen

Peter

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:01

Hallo, ben ik de enige bokker ofzo vandaag?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:06

nee, hoor!

ik ben het niet eens met dat de basis van engels en western hetzelfde is
maar ik praat dan over het engels zo als ik dat geleerd heb, pak em beet, 15 jaar geleden

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:08

Nee hoor PeterV, ik ben ook nog van de partij

Ik heb zo eens even zitten denken trouwens...ik weet niet of dat ook de taak is van de voorzitter maar ik had dus aan Chris gevraagd hoe dat nou zit als een paard moet plassen of poepen tijdens de wedstrijd...
In veel gevallen leidt dat toch wel toch behoorlijke puntenaftrek of soms DQ...

Ik vind eigenlijk dat dat niet helemaal paardvriendelijk is.. Mijn paard (en elk ander) staat stil als het moet plassen (dat werdt dan soms geaanvaard maar ik begreep van sommige juries ook weer niet)
Ik vind dus dat stilstaan tijdens het plassen wél aanvaard moet worden.

Poepen eigenlijk ook, die van mij staat ook stil als ze moet poepen...
Mjah ik geef d'r geen ongelijk eigenlijk, ik zou dan ook even lekker uitgebreid op de wc willen zitten daarvoor Ja toch? Ga ik toch ook niet rennen...??

Lopend poepen voor een paard is mogelijk maar voor mij hoeft dat niet en plassen is al helemaal onmogelijk.

Misschien een beetje een raar idee van mij maar die van mij plast of poept niet op commando en het komt wel eens voor dat ze tijdens de proef even haar behoefte moet doen, zou ik dus in sommige gevallen daarvoor gediskwalificeerd worden.... Vind ik niet helemaal eerlijk

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:23

spatter schreef:
nee, hoor!

ik ben het niet eens met dat de basis van engels en western hetzelfde is
maar ik praat dan over het engels zo als ik dat geleerd heb, pak em beet, 15 jaar geleden

Okay dan moet ik mij wat beter verwoorden, ik bedoelde er mee te zeggen, dat het niet zoveel uit maakt of je western of dressuur rijd, als het gaat om te leren zitten in het zadel.
Dit dan gezien in de leeftijdsgroep van 7 tot 10 a 12 jaar.

Peter

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:43

Hoort mijn berichtje eigenlijk wel thuis op dit topic vraag ik mezelf af??
Ben ik elk geval wel benieuwd naar jullie reacties, hoe jullie hierover denken.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:44

Majella001 schreef:
Nee hoor PeterV, ik ben ook nog van de partij

Ik heb zo eens even zitten denken trouwens...ik weet niet of dat ook de taak is van de voorzitter maar ik had dus aan Chris gevraagd hoe dat nou zit als een paard moet plassen of poepen tijdens de wedstrijd...
In veel gevallen leidt dat toch wel toch behoorlijke puntenaftrek of soms DQ...

Volgens mijn is het zo, dat als jou paard gewoon zijn ding blijft doen tijdens de proef, als deze moet mesten, krijg je geen DQ.

Toen wij de stal in Beverwijk kochten, waren wij meteen 14 les paarden rijker die allemaal voor de gewoonte hadden, dat als deze tijdens de les moesten mesten, stil gingen staan.
Tuttelletutelletut, och moet je poepen dan?

Je kan je voorstellen wanneer de groepen wat gevorderd rijden en met name in het dressuur, omdat deze vaak op de rails, hoefslag lopen, dat dit rare situaties met zich mee bracht wanneer er 10 paarden in de les liepen.

Bij ons mogen de leerlingen niet stil staan als een paard gaan mesten tijdens het les als deze aan het rijden zijn, en nu wij dit 8 maanden consequent vol houden, mest 70% van deze paarden, voor dat deze de les in gaan, en de rest neemt de kans waar als deze om wat voor een rede dan ook stil staan tijdens de les.

Peter

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:53

Het probleem is dat die van mij dus als een blok beton staat te poepen...
Ik kan benen geven en een tik met m'n teugels geven maar nee hoor, staat ze een beetje chagerijnig met dat hoofd op en neer te schudden totdat ze klaar is.
En als je het helemaal te bont hebt gemaakt met benen geven of een tik dan geeft ze een bok....als ze klaar is..

Ik krijg het maar niet afgeleerd maar goed, nu ik serieus met m'n wedstrijden ben begonnen vind ik het niet tof als ik daarvoor een DQ krijg..
Hoe krijg jij jouw paard vooruit dan PeterV?

Probleem is ook dat ze sowiezo eerst even stil gaat staan.. Ik kan haar dan wel vooruit schoppen maar stel dat ze nou moet plassen ipv de andere boodschap... Hoe kan ik dat weten wat ze moet doen? Dat merk ik pas wanneer die staart de luft in gaat.
Dan zou ik ten alle tijden haar moeten doordrijven maar als ze moet plassen moet ze gewoon even stilstaan, da's logisch. Rennen met een volle blaas is geen pret maar hoe onderscheid ik dit?

Ja beetje raar topic misschien maar kennelijk heb ik wel een probleem

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:59

Majella001 schreef:
Ik kan benen geven en een tik met m'n teugels geven maar nee hoor, staat ze een beetje chagerijnig met dat hoofd op en neer te schudden totdat ze klaar is.
En als je het helemaal te bont hebt gemaakt met benen geven of een tik dan geeft ze een bok....als ze klaar is..

Ik krijg het maar niet afgeleerd maar goed, nu ik serieus met m'n wedstrijden ben begonnen vind ik het niet tof als ik daarvoor een DQ krijg..

Zet er subiet een goede ruiter op die het wel voor elkaar krijgt.
Besef dat je er niet gelukkig van wordt als die stijf kop van jou op een druk kruispunt effe denkt van………… en nou ga ik effe………..

In mijn beleving moet jij dit het paard echt gaan afleren, en een zeer gevorderde ruiter zal dit met plezier voor jou kunnen gaan oplossen.

Peter

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:00

PeterV schreef:
Hallo, ben ik de enige bokker ofzo vandaag?

Nou ben net terug van een training met mijn paardje op de Kalverhoek dus nu pas achter de compu

Die leeftijdsgrens van 12 jaar waar ik het over had, is gesteld door de eigenaar van de manege en niet vanuit de FNRS. Dat is dus de keuze van hem, ik kan de keuze niet motiveren want ik weet niet precies waarom dit zo is.

Vanmiddag gaan de dames eens een lesje bij Jos pikken.....hun laarzen zijn al gepoetst

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:07

PeterV schreef:
Majella001 schreef:

Zet er subiet een goede ruiter op die het wel voor elkaar krijgt.
Besef dat je er niet gelukkig van wordt als die stijf kop van jou op een druk kruispunt effe denkt van………… en nou ga ik effe………..

In mijn beleving moet jij dit het paard echt gaan afleren, en een zeer gevorderde ruiter zal dit met plezier voor jou kunnen gaan oplossen.

Peter

Nou nou nou Peter, ik denk dat mevrouw van Grunsven dit nog niet voor elkaar krijgt enne...tja wat is een ervaren ruiter, ik rijd al 19 jaar paard en heb deze lekkere stijve mozes al 11 jaar en zelf ingereden dus ik denk dat ik dit zelf wel kan opknappen maar ik hoopte dat jij misschien nog een extra ideetje had...

Wist je trouwens dat dat voorbeeld wat jij geeft, echt een keer gebeurd was? Ja hahahaa maar gelukkig waren de automobilisten erg aardig en stonden rustig en al lachend te wachten terwijl hun groen hadden... Zo kan het natuurlijk ook

Maar goed, ik hang wel een hengel met een wortel uit aan de voorzijde als ze weer eens haar behoefte moet doen hahahaa

Neuh, het lukt me wel hoor, heb zo wel m'n foefjes...ken dat paard wel hoor na 11 jaar maar goed, een Haflinger blijft altijd een verhaal apart

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:10

Dan zit er niks anders op dan maar geen wedstrijden starten met het poepende blok beton, Majella
Je vraag hoort hier IMO ook niet thuis, start anders even een nieuw topic!

Blunneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:13

Wranglerbutt schreef:
Dan zit er niks anders op dan maar geen wedstrijden starten met het poepende blok beton, Majella

Je vraag hoort hier IMO ook niet thuis, start anders even een nieuw topic!

Hahahaaa!!!!!
Ja erg he, enerzijds is dit erg nadelig omdat ik toch wel een serieuze westernruiter ben maar ja, anderszijds...dat paard van mij is ook echt wel eentje apart hoor, da's toch ook wel weer leuk.
Die reacties dan he van dat paard.

Maar zoals ik al zei, dat uitgebreide gekak van d'r ga ik eens lekker afleren......op een leuke manier dus geen zweep maar met paardensnoepjes ofzo???

Oh ik lees nu pas jouw kleine lettertjes: ja ik zal m'n mond houden over mijn poepende blok beton

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:27

Majella001,
Ik heb even in je profiel gekeken en het is inderdaad een haf die je ook een haf kan noemen.

Afleren met paardensnoepjes? Ofzo, ga je echt niet redden.

Het leuken daarvan is, dat zij nog meer gaat mesten namelijk.

Peter

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:37

Sorry WB, ik moet even mijn belofte breken....

PeterV, ik geef haar ook heus geen snoepje als ze staat te kleien, tuurlijk, ik weet wel beter
Ik kan wel in die superieure Haflingerlogica komen hoor, ben zelf net zo'n eigenwijze
Ik heb zo wel wat ideeen, uiteraard even uitzoeken welke effect heeft