[SGW] SGW Alphen-Chaam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bouwpakket

Re: SGW Alphen-Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:18

ik heb helaas wel pech, maar bij mij eigen schuld, heb pas later besloten samengesteld te gaan rijden dus stond eindje terug op de wachtlijst (geen idee hoeveelste) maarja maarsbergen en castenray sta ik er wel bij gelukkig!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:45

Als je voor de sluitingsdatum (27 feb) hebt ingeschreven, zou je eigenlijk wel moeten kunnen starten, omdat je kan meedingen naar de Brabantse Kampioenschappen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:38

Er kunnen alleen nog mensen bij als er mensen afmelden, we hebben al 227 starts ipv de 180 starts die we normaal hebben en meer kan echt niet.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:42

:wow: Wow

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:47

Ik ben er eigenlijk wel klaar mee. Er zijn vast en zeker veel fouten gemaakt, dit is menselijk, geen probleem, mits ze gecorrigeerd worden.

Maar het niet beantwoorden van mijn emails vind ik niet erg netjes. Dat andere ponyruiters die niet betaald hebben wel mogen starten en ponyruiters die wel netjes betaald hebben niet mogen starten vind ik onacceptabel.

Het was beter geweest als de organisatie lijsten had gepubliceerd zodat je weet waar je aan toe bent. Ik heb mijn dochter aangemeld bij Markelo en Castenray en die hebben de lijsten (inschrijvingen en wachtlijsten) gepubliceerd en zo weet je waar je aan toe bent. Door het niet publiceren van de lijsten en door het niet beantwoorden van mijn emails was ik in de veronderstelling dat mijn dochter gewoon mee kon doen. Ik heb daarom een leuke wedstrijd hier in de buurt laten schieten en een extra training ingelast afgelopen maandag.

Ze hebben nu Brabantse combinaties voor laten gaan. Ik weet niet waarom, ik heb hiert op bokt vernomen dat dit te maken heeft met de Brabantse kampioenschappen, maar dit stond niet vermeld in het vraagprogramma, ook iets wat niet klopt.

Ik weet dat het organiseren van een SGW veel tijd en energie kost. Alle respect voor de verenigingen (en de mensen achter de schermen) die de tijd en de moeite nemen om het te organiseren. Maar fouten die men maakt moet men gewoon toegeven en corrigeren.

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:44

weet het dat het voor het kampioenschap is, had ook graag meegedaan, maar is niet anders, kan etten leur helaas niet rijden omdat ik andere verplichtingen heb, dus kampioenschap zat er zowiezo niet in... was wel voor sluitingsdatum ingeschreven ja, maar helaas, nu nog gewoon even doortrainen tot april haha

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:47

Benita: je kan nu heel lelijk doen op het secretariaat, maar Brabantse combinaties hebben gewoon voorrang en dit is wel bekend gemaakt (immers zij weten het ook). Ik weet hoeveel tijd en werk Eef aan het secretariaat besteed en ik vind hoe hier wordt gereageerd beneden alle pijl en fatsoen. Afgelopen zaterdag heb ik met Eef cross gelopen en constant wordt er gebeld en komen er mails binnen. De hele dag door. Ik denk dat schromelijk wordt onderschat hoeveel werk er verricht wordt. De reacties hier vind ik dan ook op het onbeschofte af.

En dit is niet alleen naar benita maar ook naar meer mensen hier

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 07:05

@Lautje: dat ben ik met je eens, maar dit is misschien grotendeels op te lossen door meer informatie te verstrekken op de site. Hoewel er mensen genoeg zijn die het makkelijker vinden om te bellen dan om even de verstrekte informatie na te lezen. En hierbij bedoel ik niet iemand persoonlijk.
De dagen voor de sgw is voor iemand die het niet van nabij meemaakt, niet te begrijpen zo druk en hectisch. Daarom is het ook zo fijn als mensen hun speciale wensen (vroeg of laat starten, ene paard voor het andere e.d.) al aangeven bij het opgeven, en niet eerst afwachten of de startlijst misschien wel zo is als het hun goed past. En als blijkt dat het niet zo is dan eindeloos gaan mailen en bellen.
De woensdag, donderdag en vrijdag ben ik in de aanloop naar de sgw, hier thuis volledig uitgeschakeld. En dan heb ik nog de mazzel met een paar handige meiden thuis, die lekker meedenken en ook aardig kunnen plannen, en hebben wij nog maar een betrekkelijk kleine wedstrijd. Maar toch ben ik af en toe in staat om die telefoon in een emmer water te gooien (bij wijze van spreken).

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 08:15

@lautje, het zal zeker veel werk zijn, en over het algemeen erg ondankbaar. Maar de wijze waarop wordt gecommuniceerd is dan ook echt onder de maat. Weinig informatie op de site, degene die willen deelnemen weten niet waar ze aan toe zijn, en in alle mailwisselingen heb ik geen enkele keer een excuus of iets wat maar in die richting kwam gelezen. Van mij uit is er voor dit secretariaat niet veel respect.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:45

En ik heb geen respect voor mensen die door eigen fouten niet kunnen starten en die proberen af te schuiven op het secretariaat. Het is zo gemakkelijk om te zeiken en te zeuren, maar als je zelf je zaken op orde had kon je starten. En natuurlijk loopt er wel eens wat mis, maar om te zeggen ze moeten excuus aanbieden, ze mogen sneller antwoorden, etc. is gewoon naar en onaardig. Ik begrijp dat het frustrerend is als je graag wil starten, maar zo reageren is onbeschoft, kleinzerig en bijzonder naar.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:50

dat ben ik niet met je eens. Ik vind het bijzonder vreemd dat er pas een week voor de wedstrijd bekend wordt gemaakt wie er op de wachtlijst staat, dat is gewoon niet netjes. IMO is met name de communicatie hier het struikelblok geweest, en ik kan me de frustratie (van beide kanten overigens) levendig voorstellen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:11

Ik snap de commentaren van beide kanten wel. Maar kan me het volgende wel voorstellen:
De dames die nu het secretariaat doen voor het eerste jaar, op vrijwillige basis!, krijgen zo veel commnetaar over zich heen dat ze volgend jaar wel uitkijken om het weer te doen. Dan zit je volgend jaar weer met een nieuw team met alle newby fouten die daar (weer) bij horen. Daar wordt het waarschijnlijk ook niet beter van.
Daarom zou ik op internet toch even kijken of je een beleefde filter over je frustratie heen zou kunnen gooien.
Ik zou er persoonlijk best wel weer de brui aan kunnen geven na een jaar met zulke felle uithalen. Al begrijp ik ze goed genoeg. Ik zou wel uitkijken om mijn spaarzame vrije tijd daar nog een jaar aan te spendener......
probeer leerpunten voor volgend jaar aan te geven en hoop dat er iets mee gedaan wordt. Veel meer kun je niet doen...... Behalve zelf de taak van secretariaat op je te nemen 8-) vrijwilligers?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:21

Om even een positieve noot toe te voegen... Ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk was dat ik netjes antwoord kreeg op mijn afzegging EN dat ik het het startgeld supersnel weer netjes terug op mijn rekening stond.

Jobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:23

Zo eens met Pol! Waarom denk je dat secretariaten het over het algemeen niet lang uithouden?

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:35

Nou Jobke, je ziet ze óf snel en vaak wisselen, óf met ervaren rotten lang doorgaan. Overigens moet me van het hart dat ik het niet via Bokt zou spelen om appeltjes met secretariaten te schillen. Dat moet je rechtstreeks doen. Omgekeerd zou ik als secretariaat proberen wat op dit soort fora staat op waarde te schatten en niet groter te maken dan wat het is.

Jobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:38

Paul je hebt gelijk! Er starten meer dan 150 combinaties waarvan je een handjevol klachten leest.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:41

Paul :):) _/-\o_
Degene die (al dan niet terecht) klagen hoor je langer, harder dan degene die tevreden zijn. En daar zijn er over het algemeen veel meer van.
De mensen die na afloop langs lopen om te bedanken voor de leuke wedstrijd/weekend/dag moet je koesteren. En van de "schreeuwers" niet meer meenemen dan die dingen waar je daadwerkelijk
iets mee kunt.

Succes voor alle secretariaten!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:44

Dan ook een positief bericht: mijn starttijden werden op verzoek netjes en snel aangepast en het secretariaat dacht met me mee om me zo te kunnen laten starten dat ik mijn tweede paard ook goed kon losrijden. Verder vond ik het weer een top wedstrijd!! +:)+ +:)+

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:00

Paul_H schreef:
Nou Jobke, je ziet ze óf snel en vaak wisselen, óf met ervaren rotten lang doorgaan. Overigens moet me van het hart dat ik het niet via Bokt zou spelen om appeltjes met secretariaten te schillen. Dat moet je rechtstreeks doen. Omgekeerd zou ik als secretariaat proberen wat op dit soort fora staat op waarde te schatten en niet groter te maken dan wat het is.

En in de ideale situatie zouden de oude rotten een jaartje samen werken met de nieuwelingen om hun ervaring over te dragen. Dan krijg je ervaring+ nieuwe inzichten en zou je zelfs vooruitgang kunnen boeken. Helaas blijven oude rotten zitten tot ze het echt zat zijn en het opgeven en staat er dan pas iemand anders op die het overneemt. Meestal staan mensen niet te dringen om dit soort werk te doen.

En ik ben er zelf ook zo één. Met een full time baan met flinke reistijd, 1 paard, een huishouder en een poging tot sociaal leven zou ik niet weten waar ik de tijd vandaag moest halen en laat ik het dus weer over aan anderen. En dan zeur ik ook wel eens over het bestuur van onze rijvereniging en bedenk me dan achteraf pas dat ik het ook niet van ze overneem. Probeer ik mijn woorden toch maar weer in te slikken... -O-

Jobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:31

Off Topic
Laatst bijgewerkt door Jobke op 22-03-12 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:35

Ik heb zo een vermoeden dat dit binnenkort via MijnKNHS ook gaat veranderen, maar dat gaat hier wel erg off topic..

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:41

ik kan toch ook niet starten, ook al zou ik rijden voor het kampioenschap, ik geef mezelf hiervan de schuld, was gewoon later met inschrijven dan anderen jammer maar helaas, daar ga ik het secretariaat toch niet op afrekenen. Die doen wat ze kunnen en volgens mij lossen ze de fouten ook goed op, ik ga er gewoon voor zorgen dat ik er volgend jaar wel bij ben!

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:22

Ook bij ons is een gevraagde wijziging van starttijden ivm 2 pony's supersnel geregeld door het secretariaat, mijn complimenten daarvoor.

Ik denk overigens door vroegtijdig te communiceren je de piek in de laatste weken weg kan halen. Zie bijvoorbeeld Castenray: de lijsten staan al enige tijd op startlijsten.nl en op die manier weten deelnemers wel beter waar ze aan toe zijn en kunnen daar op inspelen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:36

en dat ben ik met kruidenpotje eens. Overigens van mij ook een compliment voor het aanpassen van de tijden, het gelijk moeten dressuren en crossen was na een mailtje keurig opgelost.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 13:43

Even een reactie op alle commotie van afgelopen dagen.

- inderdaad wij zijn dit jaar voor het eerst gestart en diegene die gestopt is heeft keurig netjes overgedragen, maar 30 jaar ervaring en kennis kan je helaas niet overdragen. Daar staat tegenover dat een frisse wind nooit verkeerd kan zijn.
- Inderdaad er zijn zeker verbeterpunten ten aanzien van de communicatie: daar hebben helaas de ruiters die nu niet kunnen starten niets aan, en geloof mij wij zouden iedereen wel willen plaatsen, maar dat gaat nu gewoon echt niet meer.
- Wij hebben buiten een nieuw secretariaat dit jaar, ook nog eens te maken met een wisseling van het secretariaat dit jaar, waardoor helaas maar waar, er qua overdracht het een en ander niet helemaal goed is gegaan.
- De intentie voor volgend jaar (want wij hebben en zullen zeker leren van afgelopen tijd) is om eerder te laten weten of je op de wachtlijst staat.
- Door een fout van de KNHS betreft de kringdeelnemers (er wordt op het inschrijfformulier niet gevraagd naar plaats van de vereniging, waardoor wij niet kunnen weten wie kringdeelnemer is en wie niet), hebben wij dus niet de kringdeelnemers kunnen plaatsen. Deze hebben inderdaad voorrang op geen kringdeelnemer.
- Neemt niet weg, dat wij nog steeds veel plezier beleven aan de dingen die wel goed gaan! Afgelopen zondag was een superdag en we hopen dat aankomende zondag ook super zal gaan verlopen.
- Het is inderdaad niet leuk om sommige reacties te lezen, maar wij begrijpen dat dit vooral frustratie is. Dit betekend niet dat frustratie een vrijbrief is om op bepaalde manieren te reageren.
- Het is wel leuk om de complimenten en positieve reacties te lezen, dit geeft moed om volgend jaar door te gaan!

Wij wensen iedereen die aankomende zondag komt, een sportieve en fijne dag toe!

Mvg
het secretariaat van SGW Alphen-Chaam