Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 09:15

Gefeliciteerd GU, staat hij al op stal bij je?

Hahaha Myrth, maak je er paaseieren van :D :))

Wij staan voor zaterdag op de lijst, maar heb er een hard hoofd in gezien de weersomstandigheden :=

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:25

Ooooh GetUp, ik had over je nieuwe aanwinst heen gelezen... Gefeliciteerd! Foto? :D

Paaseieren... misschien... ik weet het niet. De vorige wedstrijd waren ze veel te groot, maar ik was nu eigenlijk juist heel tevreden tot ik het protocol zag :') ik weet dus niet wat ik anders moet doen:+

BloemBloem, moet je ver rijden zaterdag? De wegen zijn nu wel redelijk goed hier!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:33

Gefeliciteerd Myrth!
En GU ook met de nieuwe aanwinst!

Wij gaan voorlopig ook echt nergens heen, zelfs sneeuwschuiver was gister teveel moeite, dus de weg is 1 grote sneeuw/ijsbaan. De snelwegen zijn vast prima, maar voor je daar een keer bent met de trailer..

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 12:36

Wat leuk BloemBloem weer de regio! *\o/*

Oeh Noukie, zzz! Wat knap! _/-\o_

Deeks wat balen voor je :( Iets bijrijden zou mooi zijn voor je. Ik snap wel wat je zegt over een eigen paard hoor. Wie weet komt er iets op je pad?

Jeee Elina wat stom! Dat is echt te kort losrijden maar wat goed dat je dan toch nog een winstpunt had +:)+

Wat gaaf Getup dat jullie een nieuw paard hebben!! *\o/*

Gefeliciteerd xMyrth met je punten en je prijzen! *\o/*

Voor ronde voltes pionnen op een volte zetten op ieder kwart. 2 pionnen naast elkaar waar je dus tussendoor moet. Niet te ver uit elkaar hoor dan is het geen kunst. Je zult in het begin merken dat er ongetwijfeld pionnen omgaan maar hierdoor ga je je paard ook mooi recht richten. Ook interessant om op te merken rechts of linksom met welk been je paard een pion omschopt en ook welk pion. Is een mooie en heel goede oefening.

Die van mij heeft vakantie. Stomme rot sneeuw en om dan nu met de trailer te gaan vind ik ook niet zo dringend nodig.
17 januari heb ik afgemeld ivm ons ziekenhuis verhaal (ik blijf bewust wat vaag hier, sorry, als iemand echt meer wil weten staat mijn pb open maar ik vind het ook prima zo hoor dus voel je niet verplicht bedoel ik :) )
Heb wel weer een week later ergens aangemeld.
Verder dus niet veel te melden omdat hij ijsvrij heeft waar ik eigenlijk wel van baal maar ja, we zitten het maar even uit.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 14:24

Volgens mij is t in nederland heftiger winterweer als bij mij haha.

We waren m vandaag halen. Is heel braaf geweest onderweg , ook al was ie nog nooit op n trailer geweest ( Alleen een paar keer op de vrachtwagen) . Zijn net thuis en hij staat nu rustig op stal Te eten.

Afbeelding

Melzazu lekker rustig aan doen , ja
Myrth: gewoon je eigen plan trekken, want anders wordt t verwarrend.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 16:43

Wat een leukerd Getup!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 22:20

Melzazu, die oefening doe ik wel eens vaker! Vooral om beter op mijn buitenteugel te rijden, heel erg helpend! Maar zal die pionnen nu eens in een perfecte volte proberen te zetten hahaha, wellicht win-win.

Wat een knapperd Getup!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 08:04

Mijn dochter heeft laatst echt een les voltes gereden. Ze is vrij laks soms, en dat is jammer, want t kost punten en is puur slordigheid. Is geen Drama, maar wel zonde. Vooral , als ze zich daarna opwindt dat die andere net hoger had . Ja, kan gebeuren haha. Maar zonde om Dan zulke punten te laten liggen.
Met op de letter rijden en precies en netjes rijden kom je n eind. Ook als er dan nog wat fout gaat ( wat altijd wel gebeurt natuurlijk) .

Ik zeg niet , dat jij dat ook doet he Myrth :D .

Pylon zetten kan helpen. Ik fixeer me echt op de 4 raakpunten . En geen hoeken, dus .

De schimmel is echt van t relaxte Type , vindt alles gezellig en doet alsof ie thuis is . Moet zo nog even n bit kopen en kijken hoe onze zadels er op liggen. Morgen maar even wat mee m doen. Niet dat we haast hebben, maar t is niet echt makkelijk weer im buiten veel te bewegen . Dus kijken of ik m geladen krijg en even wat aan de Longe en n stukje rijden , denk ik

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 08:27

Sterkte Melazu :(:)

Oooo GU wat zit er een goede "kop" op <3

Ja die 4 raakpunten, het blijft ook hier soms moeilijk mikken :D :))

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 09:41

Stille meelezer meldt zich om weer actiever mee te lezen. Na een blessure van de oppervlakkige buigpees zijn we weer back on track en dus ook tijd om weer een startkaart aan te vragen. We waren gebleven op L1+10 dus eerst maar weer in de L1 verder. Wil eind januari een avondwedstrijd starten, maar ben heel benieuwd naar het weer de komende weken. Op deze manier komt er weinig van trainen met alleen een buitenbak -O-

Wat een prachtig paard Getup! Is hij groter dan jullie andere?

Ik rijd nettere voltes sinds ik bij elk raakpunt 21-22 tel in mijn hoofd. Dus gedurende 21-22 op het raakpunt blijven en daarna vloeiend naar het volgende raakpunt sturen. Maar zoiets simpels kan toch lastig blijven :Y) De tip van de pylonen ga ik ook eens proberen!

Ik mag hopen dat de organisatie netjes alle wedstrijden annuleert met dit weer. Begreep dat het regiokampioenschap pony's afgelopen weekend wel door was gegaan, ook al lag er hier al 10 cm sneeuw. Ik neem aan dat de mensen die het niet aandurfden op de weg dan hun startplek kwijt zijn? Naast het inschrijfgeld natuurlijk.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 12:41

De beste wensen allemaal nog *\o/*

Getup: mooi dier hoor :j

xMyrth: goeie voltes rijden is ook een kunst. Ik krijg ze wel rond maar mijn paard heeft bijv moeite met de lengte buiging dus dan krijg je ook al een 5 :+ . En dapper dat je gewoon gestart bent met die sneeuw haha.

Miriam91: het weer werkt inderdaad niet echt mee momenteel. Hopelijk knapt het weer snel op en heb je nog voldoende tijd om te trainen.

Hier ook wat rustiger aan, we hebben wel een binnenbak op stal, maar ik moet ook nog veilig aankomen. Eind januari ook weer een wedstrijd op de planning. Ben benieuwd of we dan nog in de sneeuw zitten, dat hoop ik niet eigenlijk :')

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 15:36

Wat een leuke schimmel!

Voltes rond rijden is tegenwoordig echt een ding. Ik merk bij het jureren dat ik me daar ook echt aan kan storen. Heel veel mensen rijden alsnog de hoek in… probeer voor jezelf aan te houden 2/3 passen op de hoefslag/X te blijven en snijd de hoeken af dan zit je redelijk goed meestal. Uitgaande van een groot paard en geen A pony haha.
Ik heb dus een paard wat niet bijzonder is en de enige reden dat ik de hogere klassen heb gehaald is door strak en netjes op letters te rijden, dat levert echt al heel veel op.
Maar er zijn heel veel trucjes om oefeningen goed te rijden.
Gebroken lijn 5 meter bijvoorbeeld van H naar K, wend dan bij H, richt op A en ga op de EB lijn terug naar K dan zit je altijd op 5 meter.
Gebroken lijn in contragalop van H naar K, mik dan al iets voor B, ga 1/2 galopsprongen rechtuit op X en stuur dan terug, daarmee laat je ook een stukje balans zien.
Zo zijn er nog veel meer trucjes.

Een update bij ons: het is niet de aanhechting van de tussenpees maar het is het checkligament, 3 grote zwarte vlakken op te zien en echt flink kapot. 3 maanden boxrust met stappen op het harde of op een paddock van 4x4 hij mag absoluut niet draven of galopperen. Het is nu aan de eigenaar of hij nog wil inspuiten met lichaamseigen cellen maar hij weet niet of hij dat wil doen. Dierenarts had het over mogelijke buitenritten en rustige ritjes maar was niet hoopvol meer voor de sport. Denk alleen dat dat nog niet goed is binnen gekomen bij de eigenaar, die is bijna 80, doof, eigenwijs en vergeetachtig.
Dus voor mij wel zeker dat we klaar zijn.
Dierenarts gaf aan dat als de eigenaar zich niet aan de boxrust houdt we mogelijk de volgende keer daar staan voor euthanasie want het staat echt op knappen/scheuren.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 16:07

Miriam91, leuk dat jullie weer gaan starten! Spannend ook om het weer op te pakken :D

ElinaSK, hopelijk is de sneeuw dan weg ja. Hier in Limburg ligt een heel dik pak... Ik ga eind januari ook weer. Vorig weekend durfde ik wel aan, omdat de wedstrijd op nog geen km afstand was. Verder was ik echt niet gegaan :')

Deeks93, ahh nee dat is toch wel echt heel erg klote nieuws, Sterkte!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 16:28

Deeks: wat een rotnieuw en onhandige situatie zo . En dit weer helpt ook niet , anders denk je nog: de wei op en eten maar .

Miriam kan weer op wedstrijd en trainen, fijn! Ik vind t ook niet verantwoord hoor , met slechte wegen op Pad Met je paard. Altijd jammer als de organisatie niet annuleert, vooral met een kampioenschap. Er zijn er altijd, die wel komen. Alles voor n lintje.

Ja de schimmel ( die volgens mij echt wel ruim 1m70 is , Behalve als ik ineens Ben gekrompen) is wel groot . Hebben nog een Freiberger van 1m56 en een Fjord van 1m38 haha.
Hij past wel goed in n 145/195 deken .

Wel een cool dier , staat rustig op stal en buiten, deed niet mee aan hard rennen en stelt zich niet zo aan als de 2 merries.

Sorry voor al de hoofdletters, heb m in t duits staan en Autocorrect maakt van alles hoofdletters

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 16:31

Ik zit een tiental km verderop Myrth, hier viel het pak tot vandaag echt alles mee, telkens precies niet genoeg om fatsoenlijk iets te kunnen. Maar ik begreep al dat het bijna per km verschilde.

Vorig weekend was mijn wedstrijd afgelast, netjes hoor.
De rest van januari zit voor mij al vol met andere plannen dus zal pas februari worden dat ik weer ga starten maar is ook niet zo'n ramp want ik train niet echt nu en ga ook echt niet op pad met de trailer zo. Ik zie de buren wel af en aan rijden, ik vind het echt levensgevaarlijk.

Jeetje wat naar Deeks, sterkte!

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 19:45

Wat naar deeks , echt balen.

Getup wat een knapperd veel plezier samen.

Ik zou afgelopen zondag cc hebben maar die heb ik maar afgemeld.
Durf dat ook niet zo n eind met een trailer en sneeuw .

Voltes van 8 meter heb ik erg veel moeite mee om die rond te krijgen en dan nog tact en regelmaat en heel klein draaien.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 20:07

Leuk Miriam dat je weer gaat starten.

Bah nee Deeks dat is echt niet leuk. Sowieso 3 maand boxrust :(
Dat lijkt me zo heftig maar dat komt ook omdat ik dan die van mij in gedachte heb die na een dag op het hok (zoals ik zijn mooie stal dan oneerbiedig noem) al tureluurs wordt.

Dit weer is dus al een enorme uitdaging voor hem.
Ik mis het rijden zelf op dit moment ook wel maar meer omdat het me zoveel ontspanning geeft. Echt je kop even leeg krijgen en dat heb ik eigenlijk dringend nodig met alles hier maar ja die stomme stomme sneeuw.

Ja ik vind de voltes 10 tot 12 meter ook lastiger dan gewoon grote voltes. Ten eerste al 10 tot 12. Hoeveel moet het nou zijn dan, ik raak daarvan in de war hahaha.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik volgens mij die voltes wel goed rond heb. Heb er nog nooit commentaar op gehad in ieder geval en ik rij ook behoorlijk strak op de letters en dat helpt mee met de punten zoals Deeks al zegt.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 22:53

Wow Deeks dat is wel echt een rot blessure! -O- Hopelijk past hij zich aan met de boxrust en scheurt het niet af. Lijkt me heel eng als dat zo boven je hoofd hangt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:05

Deeks93 schreef:
Wat een leuke schimmel!

Een update bij ons: het is niet de aanhechting van de tussenpees maar het is het checkligament, 3 grote zwarte vlakken op te zien en echt flink kapot. 3 maanden boxrust met stappen op het harde of op een paddock van 4x4 hij mag absoluut niet draven of galopperen. Het is nu aan de eigenaar of hij nog wil inspuiten met lichaamseigen cellen maar hij weet niet of hij dat wil doen. Dierenarts had het over mogelijke buitenritten en rustige ritjes maar was niet hoopvol meer voor de sport. Denk alleen dat dat nog niet goed is binnen gekomen bij de eigenaar, die is bijna 80, doof, eigenwijs en vergeetachtig.
Dus voor mij wel zeker dat we klaar zijn.
Dierenarts gaf aan dat als de eigenaar zich niet aan de boxrust houdt we mogelijk de volgende keer daar staan voor euthanasie want het staat echt op knappen/scheuren.

Wat een afschuwelijke update ..... ;-( Heel veel sterkte :(:)

Melzazu schreef:
Ja ik vind de voltes 10 tot 12 meter ook lastiger dan gewoon grote voltes. Ten eerste al 10 tot 12. Hoeveel moet het nou zijn dan, ik raak daarvan in de war hahaha.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik volgens mij die voltes wel goed rond heb. Heb er nog nooit commentaar op gehad in ieder geval en ik rij ook behoorlijk strak op de letters en dat helpt mee met de punten zoals Deeks al zegt.

Zelf vind ik 10-12 makkelijker dan een gewone grote volte :+ :D

ziezoziezo22 schreef:
Ik zou afgelopen zondag cc hebben maar die heb ik maar afgemeld.
Durf dat ook niet zo n eind met een trailer en sneeuw .

Snap ik! Wij hopen dat we op pad kunnen aankomend weekend, maar heb er ook een hard hoofd in hoor. Vraag me ook af hoe dat zit, weet iemand hier dat. Als er vanuit de organisatie geannulleerd wordt, dan ben ik hen toch financieel niets verschuldigd?

Voor nu met de weersomstandigheden zijn we allang blij dat we door kunnen blijven trainen :j, het is alleen sneu dat hij niet naar buiten kan momenteel.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:17

De wedstrijd die wij hadden staan voor komende zondag is geannuleerd door de organisatie.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:54

Apple schreef:
De wedstrijd die wij hadden staan voor komende zondag is geannuleerd door de organisatie.

Dat is netjes, ben jij door middel van een mail op de hoogte gebracht? Wij hebben het nog niet eerder meegemaakt, tenminste één keer toen het terrein onder water lag, maar toen werden wij in de ochtend door de organisatie gebeld.

Nu staat er alleen dit bovenaan de startlijst, maar geen idee hoe ze ons gaan
informeren :D

"Let op, startlijst is onder voorbehoud van het weer, wanneer wij als organisatie de weersomstandigheden niet gunstig inschatten zullen wij de wedstrijd aflassen!
"

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:22

Als de wedstrijd afgelast is in mijnKNHS krijg je sowieso een automatische e-mail, handig om je mailbox in de gaten te houden :)

Ik heb 1x zo'n e-mail gehad toen ik al stond te laden :=

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:24

Ik zag het een keer een half uur voor ik richting stal wilde op startlijsten. Een groot rood vlak stond erboven met AFGELAST!

Ik was gelukkig zo slim om startlijsten nog te checken anders had ik er niks van geweten. Verder ook niks gehoord van de Knhs of de organisatie.

En toen was ik die dag zo gek om bij een ander wedstrijd dezelfde dag te vragen of er plek was. Dat was zo en dus zijn we toen zeiknat geregend. _O-

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:35

Oeh wat leuk Getup! Foto? :)

Gefeliciteerd xMyrth!

melzazu sterkte met de thuissituatie!
Balen inderdaad dit weer.. Hopelijk gauw weer normaal nederlands weer

Getup wat leuk een schimmel! Veel plezier samen :D

Miriam fijn dat jullie weer lekker aan de gang zijn!
Niet erg netjes inderdaad om het dan door te laten gaan..

Oef Deek wat een domper.. Hopelijk houd de eigenaar zich eraan en is hij straks nog goed genoeg voor buitenritjes..

Bloembloem als de organisatie annuleert ben je inderdaad ook geen startgeld verschuldigd. Als het wel doorgaat maar je meld af na sluitingsdatum wel.

Ken heeft inmiddels ook een week vakantie, en de week daarvoor was het ook weinig trainen. Ik ben er wel klaar mee :+ Maar met dit weer inderdaad absoluut niet met de trailer op pad. Het is even niet anders. We houden het nu bij poetsen, gelukkig vind ze dat ook heerlijk <3
Wij zouden komende zondag een outdoor hebben, die is idd ook geannuleerd, al kon dat ook niet anders.
Volgende week zaterdag zou ik kringkampioenschap hebben, maar gezien de temperatuur en het weer de komende dagen nog niet beter wordt heb ik die maar vast afgemeld. Zoals het nu lijkt wordt het niet eerder dan woensdag dat ik haar weer kan oppakken, vind het dan niet eerlijk om zaterdag weer op concours te gaan na 3 weken bijna niet trainen.
Hopelijk kunnen we de 25e weer op pad :)