Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Of na een les. Vraagt dlink wat planning vooraf en achteraf maar is het wel waard.
Heb een gewone van het viertal die een stuk korter is en die vind ze prima. Rij er ook niet zo vaak mee, maar met vrij veel wind en nu we weer bij lamplicht rijden is ze er net een stukje relaxter mee.
)
Die lemieux blijven netjes zitten, komen niet onder de frontriem vandaag en blijven ook onder hoofdstel zitten want genoeg stof naar achteren, achter de oren. Dat viel me bij veel anderen ook tegen.
).
Melzazu schreef:Oh ja daar heb ik ook nog wel een vraag over (dankjewel melis)
Die van mij vind zo’n oornetje niet zo heel fijn lijkt het. Sowieso lastig de goede maat te vinden. Welke ik nu heb past qua oren goed maar die moet ik echt met een tie wrap (schrijf je het zo?) vast zetten anders schud hij 1x en ligt dat ding op de grond.
Nu de laatste keer op wedstrijd had ik hem net vast gezet en schudde hij een keer en lag vervolgens het hele hoofdstel aan de grond (en ja ik had alles al vast zitten, neusriem, sperriem etcetera. Bij mij mogen ze komen met vingers of meetinstrumenten onder de neusriem hoor)
Vervolgens als dat ding dus een soort van blijft zitten gaat het voorste deel onder de frontriem vandaan en gaat dat ding lopen flapperen op zijn hoofd tijdens de galop waar hij heel kriegel van wordt (snap ik! Zou ik ook irritant vinden)
Maar het helpt hem wel als het geluid wat minder binnenkomt dus dan nu mijn vraag: hebben jullie nog een idee of kennen jullie een oornetje die beter blijft zitten?
Ik heb nu een equiline full. Had een Kentucky extra groot besteld maar die was weer echt mega. Nu twijfel ik over een Kentucky full.
Zou iemand misschien de oren van zo’n Kentucky voor mij op willen meten? Of als iemand andere tips heeft. Zo’n netje dat vast kan aan de neusriem mag helaas in de dressuur niet meer![]()
Bedankt voor het lezen van het lange verhaal en sorry melis dat ik zo langdradig aanhaak op jouw vraag
Heb ik ook weer wat aan!
al had ik dat ook niet echt verwacht.
)