Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deeks93

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 21:48

Vrijdagavond ging het voor mijn gevoel wel beter maar wissels waren nog niet goed genoeg en denk achteraf dat m’n focus ook niet super was. Zaterdagochtend zz licht gereden maar dat had ik niet moeten doen, m’n lijf trekt dat niet. 2 dagen zz licht wil wel maar zz zwaar is al intensief genoeg voor me. Dus weer wat geleerd. Nu ff maandje bij knutselen en oefenen met harde muziek (vind ze eng) want wil eind december mee doen met de kür.

Melis goed dat je je op die manier herpakt hebt, soms moet het ff! 2e proef wel heel nette punten!

Ik heb een bruin leren hoofdstelnummer van lemieux en die zit aan m’n hoofdstel bij de frontriem, ook met gewoon rijden zodat het normaal is voor haar… zit meer tussen mijn oren denk ik. Geen glittertjes en niet hele grote cijfers maar gezien m’n dispensatie meld ik me sowieso altijd bij de juryleden.

Vandaag een groep van 32 combinaties gejureerd maar man dat is wel een lange zit! Wel hele fijne paarden gezien!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 05:33

Oh deeks, wat vervelend maar ook herkenbaar qua lijf. Ga jij elke wedstrijd naar de jury? Ik heb ook een dispensatie pas maar nog niet mee gestart. Dus weet nog niet wat het handigste is, ook voor secretariaat. Sommige zeggen bij inschrijven al doorgeven met eventueel een kopie zodat zij het bij protocol kunnen doen maar dat werkt niet met online inschrijven tenzij je mailt lijkt me.

Moet nog wel wat dingen kopen en laten maken om te gebruiken maar heb eerst gewacht of paard überhaupt nog goed werd.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 17:27

Ach ja kan gebeuren!
Ik neem kopie brief mee en die lever ik op de wedstrijd dag in bij secretariaat zodat ze die kunnen brengen als ze protocollen gaan halen, maar ik check altijd ff bij de jury of ze de brief hebben en sommigen(echt een enkeling) wil dan checken wat ik allemaal daadwerkelijk gebruik.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 17:43

Dank je wel! Ga het ook op die manier proberen denk ik.
En ja kan gebeuren, ik houd er altijd rekening mee dat het na wedstrijd zo is :') Of na een les. Vraagt dlink wat planning vooraf en achteraf maar is het wel waard.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 17:03

Ik zag deze en moest aan dit topic denken en de gezichten die we blijkbaar soms hebben.

Afbeelding

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 20:18

Getup wat balen van het springen.. hopelijk volgende keer weer beter!

Melzazu het valt me nu pas op dat er altijd nog 2024 staat :+

Deeks jamemr van de wissels! Balen dat het net teveel werd 2 dagen achter elkaar. Maar inderdaad, dan weet je dat ook voor een volgende keer. Lekker kilometers maken!
Mooie grote groep! Moet zeggen dat ik liever voor 32 combinaties ergens heen ga jureren dan voor een groepje van 10 .

Melzazu absoluut waar haha.

Iemand nog tips voor een fijn soundless oornetje? heb er nu een van anky maar die is eigenlijk net wat aan de lange/grote kant waardoor ze net zo hard schud totdat ie af is :+ Heb een gewone van het viertal die een stuk korter is en die vind ze prima. Rij er ook niet zo vaak mee, maar met vrij veel wind en nu we weer bij lamplicht rijden is ze er net een stukje relaxter mee.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 20:47

8-) Kentucky

Ik heb een gewone, geen soundless, maar vind m mooi en fijn

Afbeelding

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 21:27

Oh ja daar heb ik ook nog wel een vraag over (dankjewel melis)

Die van mij vind zo’n oornetje niet zo heel fijn lijkt het. Sowieso lastig de goede maat te vinden. Welke ik nu heb past qua oren goed maar die moet ik echt met een tie wrap (schrijf je het zo?) vast zetten anders schud hij 1x en ligt dat ding op de grond.

Nu de laatste keer op wedstrijd had ik hem net vast gezet en schudde hij een keer en lag vervolgens het hele hoofdstel aan de grond (en ja ik had alles al vast zitten, neusriem, sperriem etcetera. Bij mij mogen ze komen met vingers of meetinstrumenten onder de neusriem hoor _O- )

Vervolgens als dat ding dus een soort van blijft zitten gaat het voorste deel onder de frontriem vandaan en gaat dat ding lopen flapperen op zijn hoofd tijdens de galop waar hij heel kriegel van wordt (snap ik! Zou ik ook irritant vinden)

Maar het helpt hem wel als het geluid wat minder binnenkomt dus dan nu mijn vraag: hebben jullie nog een idee of kennen jullie een oornetje die beter blijft zitten?
Ik heb nu een equiline full. Had een Kentucky extra groot besteld maar die was weer echt mega. Nu twijfel ik over een Kentucky full.

Zou iemand misschien de oren van zo’n Kentucky voor mij op willen meten? Of als iemand andere tips heeft. Zo’n netje dat vast kan aan de neusriem mag helaas in de dressuur niet meer -O-

Bedankt voor het lezen van het lange verhaal en sorry melis dat ik zo langdradig aanhaak op jouw vraag

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 11:27

Mijne past tot nu toe alleen 2 modellen van lemieux oren. De rest is te smal qua oren. Ze heeft geen grote/lange oren maar wel heel breed bij de aanzet blijkbaar. En ik heb losse oren die soundproof zijn, dus zo kan ik elk oornetje soundproof maken. := Die lemieux blijven netjes zitten, komen niet onder de frontriem vandaag en blijven ook onder hoofdstel zitten want genoeg stof naar achteren, achter de oren. Dat viel me bij veel anderen ook tegen.

Maar sommige paarden krijgen elk netje af en hoofdstel dan ook. Dat is meer de vorm van hoofd en oren jammer genoeg haha. Dan moet je al netje aan manen vast gaan maken en alsnog hopen dat ze hoofdstel er niet af krijgen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 14:09

Al een tijdje niet hier meegepraat, maar wel meegelezen, aangezien ik door een blessure bij mezelf nu niet kan paardrijden (heel af en toe doe ik het wel een kwartier, maar beter van niet zeg maar := ).

Gamble heeft hele brede en ook wel grote oren, dus ik check altijd of er genoeg stretch in de oren zit. Ik heb een oornetje van Kingsland en 1 van Eskadron die goed blijven zitten, zijn alleen niet soundproof. Ik heb ook nog 2 andere oornetjes die ook maat Full zijn, maar bijna geen stretch hebben, dus die kan ze ook niet op. Het beste is toch gewoon naar de ruitersportzaak gaan en even voelen.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 18:30

Dankjulliewel. Ik zal inderdaad dan eens nog verder zoeken en testen.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:53

Ik rijd nooit met een oornetje dus kan je helaas niet helpen.

Komend weekend weer op pad maar het was nog lekker weer toen ik me inschreef :=
Zie er altijd een beetje tegenop met deze kou haha. Maar goed, dat zakt wel weer hoop ik.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 21:37

Melzazu schreef:
Oh ja daar heb ik ook nog wel een vraag over (dankjewel melis)

Die van mij vind zo’n oornetje niet zo heel fijn lijkt het. Sowieso lastig de goede maat te vinden. Welke ik nu heb past qua oren goed maar die moet ik echt met een tie wrap (schrijf je het zo?) vast zetten anders schud hij 1x en ligt dat ding op de grond.

Nu de laatste keer op wedstrijd had ik hem net vast gezet en schudde hij een keer en lag vervolgens het hele hoofdstel aan de grond (en ja ik had alles al vast zitten, neusriem, sperriem etcetera. Bij mij mogen ze komen met vingers of meetinstrumenten onder de neusriem hoor _O- )

Vervolgens als dat ding dus een soort van blijft zitten gaat het voorste deel onder de frontriem vandaan en gaat dat ding lopen flapperen op zijn hoofd tijdens de galop waar hij heel kriegel van wordt (snap ik! Zou ik ook irritant vinden)

Maar het helpt hem wel als het geluid wat minder binnenkomt dus dan nu mijn vraag: hebben jullie nog een idee of kennen jullie een oornetje die beter blijft zitten?
Ik heb nu een equiline full. Had een Kentucky extra groot besteld maar die was weer echt mega. Nu twijfel ik over een Kentucky full.

Zou iemand misschien de oren van zo’n Kentucky voor mij op willen meten? Of als iemand andere tips heeft. Zo’n netje dat vast kan aan de neusriem mag helaas in de dressuur niet meer -O-

Bedankt voor het lezen van het lange verhaal en sorry melis dat ik zo langdradig aanhaak op jouw vraag

Alleen maar handig om ervaringen te delen :) Heb ik ook weer wat aan!
Ik ben ook wel benieuwd naar de maat van de oren van de Kentucky, vind ze er fijn uitzien, maar wel aardig aan de prijs.

Mwm blijft dat met die losse neopreen oren ook goed zitten?

Audesta leuk weer op pad! heb je buiten wedstrijd? hopelijk valt het weer mee!

Ken mocht vandaag voor een APK naar de fysio, geen gekke dingen :) al had ik dat ook niet echt verwacht.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 22:09

Audesta, herkenbaar. Heb ook moeite met naar stal gaan met deze koude dagen... brr! Maar juist wedstrijdjes zijn dan een goede stok achter de deur :D

Oornetjes, geen ervaring mee.

Fijn dat alles oké was, Melis_93!

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 22:25

Oh fijn dat de apk er weer opzit.

Ja buiten wedstrijd idd, vind ik zelf wel fijn want als het dan heel nat is wordt ie vandaar uit al afgezegd en startgeld terug. Ik haat het om in de regen te starten :')

Rijden thuis lukt wel (heb ze aan huis dus kan vaak wel timen tussen buien door) maar dan kan ik snel weer lekker opwarmen binnen :+

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 16:38

Jaaa ik vind het ook even wennen deze temperaturen terwijl dit nog niet echt winter is natuurlijk.

Mijn paard was laatst ook voor zijn jaarlijks onderhoud bij de dierfysio/osteopaat geweest. Oh oh wat was ze tevreden. Niks geen gekkigheid wat ik ook niet had verwacht maar wel even fijn voor hem natuurlijk.

Toch vind ik hem nog net wat soepeler voelen weer nu ik weer 3x had gereden dusss heel blij mee!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 16:50

T is hier nu -6 , Ben blij, dat ik niet op wedstrijd hoef :D

Overdag gaat t , maar s ochtends of s avonds…. :brr:

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 17:04

Inderdaad ik denk ook met dit weer op wedstrijd brr koud , gelukkigdit weekend niks.
Overdag in het zonnetje achter de stal was het heerlijk.
Iedereen die wedstrijd heeft dit weekeind veel plezier en succes.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 20:22

Melis, bij de mijne wel! Je doet die losse oren eerst en dan oornetje erover. Ik gebruik 9 van de 10 keer alleen normaal oornetje maar soms dus die geluiddichte oren eronder en blijft bij ons keurig zitten.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:19

Even alles bijgelezen maar teveel om op iedereen persoonlijk te reageren. Lees dat velen weer lekker bezig zijn.

Ik heb een dekje waar mijn startnummer op kan met klittenband, vind het zelf heel handig. Ik heb ook wel een oornetje, maar daar nog niet mee gestart.

Ik moet vanavond om half 8 nog eens starten. Echt een klote tijdstip, ben benieuwd paard is nog nooit op de trailer geweest in het donker :+

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:24

Oh dat zou ik echt slecht trekken in de avond joh. En het is kkkkoud!

Mijn wedstrijd is geannuleerd wegens verwachtte sneeuwval. Netjes!

Dus ik bevries lekker thuis :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:28

Oh dat had ik 2 jaar geleden met een hele serie wedstrijden bij dezelfde vereniging. Wedstrijd was een dag wedstrijd. Alleen het Z zou bij veel aanmeldingen op zaterdagavond zijn en een keer andere klasse. De M paarden niet anders had ik me niet opgegeven, want dat trek ik niet en helemaal niet in de winter. (Kon dan tot 22 uur moeten starten).

Uiteindelijk van de 4 wedstrijden 1 keer voor 6 uur gestart geloof ik en dan echt half 6 ofzo, de rest allemaal rond of na 7 uur en dan was ik 1 van de 1e van die klasse. Niks wisselen met indeling zoals ze vroeger deden (start daar al vanaf 11e alleen was er tijd niet geweest laatste jaren).

Samen met nog wat dingen waarbij ze zich niet hielden aan eigen regels en vraagprogramma maakt wel dat ik daar liever niet meer heen ga. Want ik schrijf expres alleen dagwedstrijden in en dan alsnog s avonds moeten starten en vaak pas 9 uur prijsuitreiking vond ik niet tof en heb ik echt veel last van gehad.

Maar succes!!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:26

Mag je nog blij zijn dat t bij 1 vereniging is. Hier is alles een 'dagwedstrijd' waarbij het Z altijd als laatste (lees tussen 18-23u) is. Óf op doordeweekse dagen. Aka ik start weinig in de winter of moet een roteind rijden (voor Nederlandse begrippen dan he Getup ;))

Maar succes vanavond Elina!!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:44

:D

Heel laat op zondag of doordeweekse dagen zou ik ook niet fijn vinden.

Kan me voorstellen, dat je dat niet trekt MWM.

Volgend weekend is de prijsuitreiking van kampioenschap/ challenge van alle disciplines onder het genot van n diner.

Paard heeft wat rust gehad deze week ( doe ik wel eens op zn tijd - vooral als t mooi weer is en ze lang en fijn op de wei kunnen). Net even gelongeerd, ging fijn.

Doel volgend jaar : L ( Z1 niv) en kür maken.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:56

Nou, het was stervens koud jeetje. Nu met een heerlijke kop thee weer op de bank. Paard was nu zelfs iets te chill, maar wel mooi 2 winstpunten mee naar huis kunnen nemen :brr: :D