Katwijk. Eerste keer!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Katwijk. Eerste keer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:09

suc6!

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:32

ben benieuwd..zet je er wat over op bokt als je er bent geweest? zou leuk zijn.

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:18

wennie schreef:
Ik heb al een mail gestuurd.

Voor de mensen die vrezen voor het welzijn van het paard; volgende week dinsdag heb ik een curcus trailerladen van Petra Vlasblom.

Petra Vlasblom is een goeie Knipoog Knipoog Vraag maar naar het verhaal achter haar paardje 2moons Knipoog Werkelijk fantastisch Knipoog

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:26

Frank schreef:
Reijer schreef:
Ja, die van mij had ook bij de finish een te hoge hartslag: 80 maar na 10 minuten was hij gelukkig alweer 57.

80 was dus een populaire hartslag..
Soul had ook 80 en was na tien minuten weer perfect.

Er was iemand, zal geen naam noemen, die ook te hoog binnen kwam maar waarbij de ass. vet. even later weer ging meten. En ja hoor, hartslag goed Boos! Geen tien minuten, direct goedgekeurd.
Hier gaan we dus protest tegen indienen.

Frank had je toch even BETER moeten luisteren!!

Omdat mijn paard een onregelamtige hartslag had op de finisch ging "de echte vet"
(Bleek bij de nakeuring troewens te zijn!!)
Ook even luisteren na 1 minuut. Toen een hartslag van 52 ipv 62. Maar WEL 10 minuten tijd. Ik hoefde alleen niet nog een keer na 10 minuten aan te bieden.

Kijk maar in de uislagen lijst op de der-site

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:35

Kido schreef:
Frank schreef:

Er was iemand, zal geen naam noemen, die ook te hoog binnen kwam maar waarbij de ass. vet. even later weer ging meten. En ja hoor, hartslag goed Boos! Geen tien minuten, direct goedgekeurd.

Dis niet helemaal fair ben benieuwd hoe het afloopt Bloos

Nogmaals. FRANK heeft niet goed opgelet.

Heb gewoon ,net zoals de anderen die een te hoge hartslag hadden, 10 minuten tijd gehad en er is om een andere reden voor een tweede keer geluisterd. Ja mijn paard had heel even een onregelmatige slag na 15 slagen maar niks aan de hand.

Dus Frank let een beetje op met wat je de wereld in helpt....

Zo krijg je hoop onrust wat niet terecht is.

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:17

Frank schreef:
Reijer schreef:
Ja, die van mij had ook bij de finish een te hoge hartslag: 80 maar na 10 minuten was hij gelukkig alweer 57.

80 was dus een populaire hartslag..
Soul had ook 80 en was na tien minuten weer perfect.

Protesten moeten binnen een half uur na de uitslag ingediend worden.

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:07

Is iedereen trouwens van plan volgend jaar weer te gaan?

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:11

Fareeh schreef:
Is iedereen trouwens van plan volgend jaar weer te gaan?

Ikke wel Doei!
Vond het hartstikke leuk Haha!

Ligt er een beetje aan, want de Peel lijkt me ook erg mooi. Moet even kijken hoe het volgend jaar ingedeeld is; vind het nu net iets te kort op elkaar, eigenlijk...

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:27

Hoewel ik het een super leuke ervaring vond om een endurance op het strand te rijden denk ik dat ik me niet zo snel nog een keer inschrijf.
Ik vind het namelijk een beetje eentonig en ik merk aan mijn pony ook dat ze liever een afwisselender landschap heeft.

Maar misschien ben ik er volgend jaar wel bij als groom Tong uitsteken wie weet....

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:39

Klasse I wel maar klasse II zou ik niet snel in Katwijk rijden. Daarvoor vind ik het terrein toch te zwaar en te eentonig worden. Ik ben er voor klasse I volgend jaar zeker weer bij als Omar en ik allebei gezond zijn Haha!

Voor een klasse I vond ik het echt een heerlijke wedstrijd en Omar en ik hebben echt genoten van het strand en ook in de duinen. Ik merkte wel dat zijn persoonlijke voorkeur toch meer in de bossen ligt want in de duinen kreeg hij opeens veel meer looplust. Op het strand is er te veel te zien en hij is erg kijkerig op mensen, die je in de duinen/bossen niet zoveel tegenkomt.

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:52

AnneOmie schreef:

Voor een klasse I vond ik het echt een heerlijke wedstrijd en Omar en ik hebben echt genoten van het strand en ook in de duinen. Ik merkte wel dat zijn persoonlijke voorkeur toch meer in de bossen ligt want in de duinen kreeg hij opeens veel meer looplust. Op het strand is er te veel te zien en hij is erg kijkerig op mensen, die je in de duinen/bossen niet zoveel tegenkomt.

Ja precies. Er liepen naar mijn mening echt teveel mensen op het strand Knipoog Maar ondanks dat doe ik volgend jaar denk ik toch weer mee Haha! .

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:59

Tsja, het is voor mij ook wel lekker in de buurt en lekker vertrouwd op het strand.
Ik ga volgens jaar aan het begin van het seizoen zeker ook wat bosrijke wedstrijden proberen.

Ik heb trouwens een plannetje voor een soort privé "endurance" rit. Ik wil een "rondje" Den Haag doen, waarschijnlijk in het voorjaar. Ik noem dat The Urban Endurance (en ga niet op snelheid Knipoog ).

Route: Starten bij mij op stal in Stompwijk, dan via het Buytenpark en het Westerpark en het Baleibos (allen Zoetermeer), naar de Dobbeplas (Nootdorp), dan naar de Deftsehout (Delft), Wilhelminapark, en dan via via naar Madesteijn, door naar het strand bij Kijkduin, dan naar Meijendel en van daar uit via Wassenaar weer naar Stompwijk.

Ik ben momenteel aan het kijken wat dan de beste route is. Ik schat dat dat totaal zo'n 60 km is!
Ik ben gisteren als test al effe onder de man vanuit Stompwijk een bakkie wezen doen bij Hyppisch Centrum Nootdorp Knipoog

Iemand suggesties qua route en wie wil er meedoen?

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:06

Hangt een beetje van de datum af, maar t lijkt me wel een mooie training.

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:16

Het is dan wel een parcours met naar verhouding veel verharde weg Cool

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:40

60 km Nagelbijten / Gniffelen

Rondje van een kilometer of 40 vindt mijn paard vast ook wel leuk Lachen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:30

Ik ga van de winter ook een keer naar het strand. Als Anouar weer beter is

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:32

pjotrg schreef:
Tsja, het is voor mij ook wel lekker in de buurt en lekker vertrouwd op het strand.
Ik ga volgens jaar aan het begin van het seizoen zeker ook wat bosrijke wedstrijden proberen.

Ik heb trouwens een plannetje voor een soort privé "endurance" rit. Ik wil een "rondje" Den Haag doen, waarschijnlijk in het voorjaar. Ik noem dat The Urban Endurance (en ga niet op snelheid Knipoog ).

Route: Starten bij mij op stal in Stompwijk, dan via het Buytenpark en het Westerpark en het Baleibos (allen Zoetermeer), naar de Dobbeplas (Nootdorp), dan naar de Deftsehout (Delft), Wilhelminapark, en dan via via naar Madesteijn, door naar het strand bij Kijkduin, dan naar Meijendel en van daar uit via Wassenaar weer naar Stompwijk.

Ik ben momenteel aan het kijken wat dan de beste route is. Ik schat dat dat totaal zo'n 60 km is!
Ik ben gisteren als test al effe onder de man vanuit Stompwijk een bakkie wezen doen bij Hyppisch Centrum Nootdorp Knipoog

Iemand suggesties qua route en wie wil er meedoen?

leuk!!

waar sta je in stompwijk? Ik sta namelijk in zoeterwoude dorp en kan via het fietspad zo naar stompwijk. kan ik denk ik zo aanhaken.

Je kan ook via stompwijk naar de vlietlanden en dan doorsteken naar wassenaar.

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:58

Ik sta bij Stal van Rijn en dat is zo ongeveer ín de Vlietlanden Haha!

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:10

Dobberplas is superleuk!!:D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:27

Ik vond Katwijk erg leuk dit jaar, maar als het weer zo dichtbij de wedstrijd op de Peelrand zit, dan denk ik dat ik volgend jaar voor die wedstrijd kies.
Maar dat weet ik nog niet, in een jaar tijd kan er nog zoveel veranderen Haha!

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:54

Ik heb Wanroy (de Peelrand) in 2003 gereden. Dat is inderdaad ook een heel mooie wedstrijd.
Dit jaar doe ik 'm niet omdat het in het eerste weekend van de herfstvakantie valt en dat komt mij niet handig uit.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:47

Vandaag (nee, officieel gisteren) curcus gehad van Petra. Binnenkort zijn mijn trailerproblemen dus verleden tijd (zei zij optimistisch Knipoog ).

We gaan het eerst zelf eens proberen, mochten we er echt niet uit komen dan komt Petra langs. Vond haar verhaal erg duidelijk en het past wel bij mijn manier van omgaan met paarden.

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 06:45

Leuk voor je!

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 07:04

pjotrg schreef:
Ik sta bij Stal van Rijn en dat is zo ongeveer ín de Vlietlanden Haha!

wat grappig. Dan ken je dnek ik alle mooie routes naar het strand wel Bloos

is dat die stal die je beneden ziet liggen (met die bakken aan elkaar) als je door de vlietlanden rijdt??

ik sta zelf 3 km van de vlietlanden. en kom dan erin aan de kant van de A4 waar je al die parkeerplaatsten hebt.

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 07:51

Yep, die is het. Als je in mijn profiel kijkt zie je een link naar mijn MSN space, kun je me herkennen als je eens in de Vlietlanden bent.
De ruiterpaden zijn trouwens grotendeels aangepakt en een heel stuk verbeterd Haha!