[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 18:43

Ik snap dat je niet gaat hoor. _O- Jij hebt je kerstgeld al uitgegeven. :))

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 20:11

Heel leuk dat zadel met die sterren. <3
Vind de kleur van je pad ook mooi passen in het geheel.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-24 20:24

Bellatrix schreef:
Ik snap dat je niet gaat hoor. _O- Jij hebt je kerstgeld al uitgegeven. :))

Jaaa voor de komende 3 jaar ofzo :')

Kirrr schreef:
Heel leuk dat zadel met die sterren. <3
Vind de kleur van je pad ook mooi passen in het geheel.

Dankjewel!
En dat was echt een wilde gok! Sowieso nieuwe shop, dus best spannend. En de kleur was echt een beetje van "ach... doe es gek!" :')

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 21:07

wow wat een mooi zadel, Denise.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 16:29

Prachtig zadel en staat ook super mooi

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:36

Waar komt dat pad vandaan? Ik voel een kerstcadeau aankomen

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-24 22:28

Dankjulliewel allemaal! Hele lieve reacties! Vandaar echt gereden ermee, ook voor t eerst weer na de osteopaat. Ze loopt zo fijn onder dit zadel. Tuurlijk technische dingen zijn hetzelfde en ik stoei nog even met mijn zit. Logisch ook, mijn leenzadel was niet alleen niet de knapste maar ook een stuk breder & zwaarder. Dus voor mij weer even wennen dat ik iets smaller zit, mijn balans punt weer vinden (beugels lijken ook smaller). En goddelijk de voorgedraaide fenders weer!!

Sirius_ schreef:
Waar komt dat pad vandaan? Ik voel een kerstcadeau aankomen

Kijk eens!
https://wfwesternshop.fr/

Betaalbaar en snel in huis, ideaal. Ze had het er over dat in november een nieuwe oplage werd verwacht, maar ik weet niet of dit helemaal klopt. Ze maakt volgens mij een x aantal per kleur en op is op. Dus iedere pad is wel steeds one of a kind-ish.

Ik zag een mooie bruine op haar insta maar die is op en komt ook niet meer. En dat blijft dus.

Pads zijn echt van top kwaliteit, vind ik dan. Wel erg zwaar. Zijn voorgevormd en moeten dus wel wat soepeler worden. Ik heb met felt en vind hem erg fijn. Ze was ook eens niet gelijk zeiknat.

Ik voel nog wel een keer eindelijk een paarse pad komen... haha

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 04:05

Tulip heeft de laatste maand heel hard gewerkt. Dankzij goed nadenken en evalueren hebben we uitgevonden waarom ze soms zo anxious was en hebben we dat probleem grotendeels opgelost. Inmiddels zijn we zo ver dat we met 10 minuten meer bereiken dan voorheen in een half uur. Daarnaast hebben we een keer gehangen om haar reactie in te schatten en heb ik de explosieve reactie op de longeersingel opgelost.

De oplossing was minder strak aansingelen en een touwtje gebruiken zodat de singel niet gaat schuiven. Beginnersfout van mij, dat aansingelen.
Afbeelding

Keertje gehangen om te kijken hoe ze zou reageren, en ze gaf geen kik. Ik ben al tijden bezig met over de rug leunen en inbuigen zodat ze mij in beide ogen kon zien. Nu kan ik dit loslaten tot volgend jaar.
Afbeelding

Verder wordt er veel gespeeld, gegeten, en geslapen.
Afbeelding

Afbeelding

En een show hoofdstel gekocht voor over 10 jaar :P
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 07:57

Super gaaf hoofdstel!!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 02:26

Dankje! Een Mexicaanse replica, maar de quality van het leer is super goed. Wij hebben vandaag weer ff geexperimenteerd.

Afbeelding

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 20:30

Iedereen ontzettend bedankt nog voor alle fotos met behorende afmetingen. Heeft me wel gerust gesteld. Gisteren nog bij een vriendin geweest die ook een quarter heeft en die leek ook niet weel groter dan mijn 'pony' maar idd gewoon veel breder en volwassener. Gaat vast goed komen allemaal. We laten het los en blijven lekker genieten van ons grondwerk, komend voorjaar gaan we er op.

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 12:01

show hoofdstel is echt heel mooi <3

Hier met Johnny gaat ook alles goed we rijden nu zo'n 2 a 1 keer in de week echt trots op mijn power pony krijgt steeds meer body *D morgen weer even scheren voor 2e keer vacht groeit ook als kool :') hij doet echt fijn zn best laatste tijd :o Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 12:02

Jij hebt een zwart zadel! Tof!
Heb je ook en zwart hoofdstel dan?

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 12:10

ja als show hoofdstel incl teugels wel :) niet als training hoofdstel die is gewoon bruin Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 12:12

Mooi! Ik zou bij een volledig wit paard zwart tuig wel heel gaaf vinden. Of dat donker rood/bruine. Dat steekt zo mooi af tegen het wit.

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 12:15

klopt moet zeggen vond het lastig hoofdstel te vinden heb er eentje kaal gekocht en van mn huidige showhoofdstel zilver overlaten zetten op zwarte :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 12:16

Ja, zwart zie je bijna nooit! Heb er zelf ook wel eens naar gezocht, voor fotoshoots enzo maar ik kon ze ook niet vinden. Of veel te simpel.

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 12:38

Ik had een oproep op FB geplaatst daardoor uiteindelijk nieuwe gekocht bij Paard & Naald en die heeft ook mijn huidige zilver overgezet op nieuwe ideaal :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 12:38

Oh dat is super!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 21:06

Juniper wat zijn jullie lekker bezig!

Nu moet ik zeggen dat ik toch niet zo tevreden ben over mijn nieuwe westernpad van WF. Door de leren band bovenop het zadel, welke erg stug is, en de extreme contour, wordt mijn zadel erg omhoog geduwd. Ik heb navraag gedaan bij WF en die zegt natuurlijk gelijk dat het aan mijn zadel ligt en deze niet past, te klein/te groot is. Nouja, ik ben het daar niet mee eens, hoewel nieuw leer ook vast moet zetten, het voelt niet goed. Dus vandaag mijn oude tijdelijke pad er op gelegd en daar is het echt extreem veel minder mee. Ik heb geen zin om steeds 20 minuten te rijden voor ik eindelijk een beetje lekker zit en ik heb ook niet het idee dat Beeb er heel happy van wordt.

Nu dus weer op zoek naar iets anders en het liefst ga ik terug naar mijn oude vertrouwde Classic Equine. Maar die in Nederland zijn rete duur en niet mijn kleurtjes. In Duitsland is het om het even, ook niet helemaal je van het. Ik zag ze via instagram bij een Canadese webshop maarja ... je ziet de bui al hangen.
En nu?

Iemand nog tips? :( Heb mijn bruine pad al verkocht en alleen nog een oude roze liggen. Wil ik eigenlijk ook niet ... (die staat tevens ook te koop..)
Voorkeur is vilt onderzijde. Ook voorkeur is zonder uitsparing omdat, door een opmerking, er toch in mijn hoofd zit dat dit mede een probleem was.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 23:50

xDenies schreef:
Juniper wat zijn jullie lekker bezig!

Nu moet ik zeggen dat ik toch niet zo tevreden ben over mijn nieuwe westernpad van WF. Door de leren band bovenop het zadel, welke erg stug is, en de extreme contour, wordt mijn zadel erg omhoog geduwd. Ik heb navraag gedaan bij WF en die zegt natuurlijk gelijk dat het aan mijn zadel ligt en deze niet past, te klein/te groot is. Nouja, ik ben het daar niet mee eens, hoewel nieuw leer ook vast moet zetten, het voelt niet goed. Dus vandaag mijn oude tijdelijke pad er op gelegd en daar is het echt extreem veel minder mee. Ik heb geen zin om steeds 20 minuten te rijden voor ik eindelijk een beetje lekker zit en ik heb ook niet het idee dat Beeb er heel happy van wordt.

Nu dus weer op zoek naar iets anders en het liefst ga ik terug naar mijn oude vertrouwde Classic Equine. Maar die in Nederland zijn rete duur en niet mijn kleurtjes. In Duitsland is het om het even, ook niet helemaal je van het. Ik zag ze via instagram bij een Canadese webshop maarja ... je ziet de bui al hangen.
En nu?

Iemand nog tips? :( Heb mijn bruine pad al verkocht en alleen nog een oude roze liggen. Wil ik eigenlijk ook niet ... (die staat tevens ook te koop..)
Voorkeur is vilt onderzijde. Ook voorkeur is zonder uitsparing omdat, door een opmerking, er toch in mijn hoofd zit dat dit mede een probleem was.

wat balen van je nieuwe pad! Mijn nieuwe zadel heeft met meerdere pads op het paard gelegen (vilt, vilt/wol en synthetische wol) en ik heb met geen enkele pad dat het problemen gaf. Dus ik ga er met mijn ervaring van uit dat het dan helaas je nieuwe pad is.

ik heb deze pad, niet met vilt, maar wel vanaf moment 1 heerlijk materiaal https://www.lonestarstore.nl/a-94082839 ... lue-brown/
Ze hebben niet alles wat ze hebben ook op de site staan, dus je kan altijd even contact opnemen. Misschien kan ze je ook helpen aan advies voor de goede pad. :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 23:57

Oei ik heb t topic ontstipt zag ik...
Denies iig een prachtig zadel zag ik. Qua pads kan ik niet helpen.

Hier verder niemand naar de sale van Arthur ?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 05:45

Ik. :P

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:26

ik gebruik pad van good medicne met 100% vilt aan binnen zijde erg blij mee Afbeelding

en ik gebruik indd ook de classic Equine

wel balen van je mooie pad vind die echt prachtig

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 14:29

Mondy ik ga als goed is wel naar de arthurs sale zo'n jaarlijks uitje geworden